اگر مقالات خود را برای عبارات مشابه بهینه سازی کنید، رتبه بندی شما ممکن است از آدمخواری کلمات کلیدی رنج ببرد: شانس خود را برای رتبه در گوگل «بلع» خواهید کرد! به خصوص زمانی که سایت شما در حال رشد است، این احتمال وجود دارد که محتوای شما شروع به رقابت با خودش کند. در اینجا، توضیح خواهم داد که چرا آدمخواری کلمات کلیدی می تواند برای سئو مضر باشد، چگونه می توانید آن را تشخیص دهید و در مورد آن چه باید کرد.
آدمخواری کلمه کلیدی چیست؟
کلمه کلیدی آدمخواری به این معنی است که شما دارید پست ها یا مقالات مختلف وبلاگ در سایت شما که می تواند رتبه ای برای همان پرس و جو جستجو در گوگل یا به این دلیل که موضوعی که آنها پوشش می دهند بسیار شبیه است یا به این دلیل که آنها را برای همان عبارت کلیدی بهینه کرده اید. اگر پستها یا مقالهها را برای جستوجوهای مشابه بهینه کنید، شانس یکدیگر را برای رتبهبندی کاهش میدهند. معمولاً Google فقط 1 یا 2 نتیجه از یک دامنه را در نتایج جستجو برای یک جستجوی خاص نشان می دهد. اگر دامنه معتبری دارید، ممکن است 3 دریافت کنید.
نمونه ای از آدم خواری کلمات کلیدی
بیایید به نمونه ای از بهینه سازی پست ها برای a نگاه کنیم مشابه عبارت کلیدی. دو پست در مورد اینکه خوانایی فاکتور رتبه بندی است یا نه نوشتم. نوشته ‘آیا خوانایی رتبه دارد؟’ برای بهینه سازی شد [does readability rank]، در حالی که پست ‘خوانایی رتبه ها!’ برای کلمه کلیدی تمرکز بهینه شده است [readability ranking factor]. پست ها زاویه متفاوتی داشتند اما همچنان بسیار شبیه بودند. برای گوگل، تشخیص اینکه کدام یک از این دو مقاله مهم ترین است، دشوار است.
به روز رسانی: آیا شما هم همین مقاله را دیدید؟ درست است، تا به حال این مشکل آدم خواری را حل کرده ایم، اما این مثال را برای مصور نگه داشته ایم.
چرا آدمخواری کلمات کلیدی برای سئو مضر است؟
اگر کلمات کلیدی خود را آدمخوار کنید، برای کسب رتبه در گوگل با خودتان رقابت می کنید. فرض کنید شما دو پست در یک موضوع دارید. در این صورت، گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام مقاله باید بالاترین رتبه را برای یک جستجوی خاص داشته باشد. علاوه بر این، عوامل مهمی مانند بک لینک ها و CTR به جای یک پست در چندین پست کاهش می یابد. در نتیجه، احتمالا هر دو رتبه پایین تری خواهند داشت. بنابراین، تجزیه و تحلیل سئوی ما هر زمان که یک پست را برای کلمه کلیدی تمرکزی که قبلاً استفاده کردهاید بهینه کنید، یک گلوله قرمز نشان میدهد.
چگونه آن را تشخیص دهیم؟
بررسی اینکه آیا سایت شما از آدمخواری کلمات کلیدی رنج می برد یا خیر، آسان است. شما به سادگی سایت خود را جستجو کنید، برای هر کلمه کلیدی خاصی که مشکوک هستید ممکن است چندین نتیجه داشته باشد. در مورد من، رتبههای خوانایی سایت:yoast.com را در گوگل جستجو میکنم. دو نتیجه اول مقالاتی هستند که من شک داشتم که از آدمخواری رنج می برند.

جستجوی کلمه کلیدی site:domain.com به شما پاسخ آسانی به این سوال می دهد که آیا از آدمخواری کلمات کلیدی رنج می برید یا نه. می توانید یافته های خود را با تایپ همان کلمه کلیدی در Google (با استفاده از یک مرورگر خصوصی یا جستجوگر نتایج جستجوی محلی مانند https://valentin.app/) بررسی کنید. کدام یک از صفحات خود را در نتایج جستجو می بینید و در چه جایگاهی قرار می گیرند؟ البته، اگر دو صفحه از صفحات شما برای یک کلمه کلیدی در رتبه های #1 و #2 قرار دارند، مشکلی نیست. اما آیا مقالات خود را می بینید، به عنوان مثال در مورد موقعیت های 7 و 8؟ سپس وقت آن است که همه چیز را مرتب کنیم!
چگونه آدمخواری کلمات کلیدی را حل می کنید؟
ما یک مقاله گسترده نوشته شده توسط Joost داریم که نحوه یافتن و رفع مشکلات آدم خواری را در سایت خود توضیح می دهد. به وضوح چهار مرحله ای را که باید برای حل این مسائل انجام دهید شرح می دهد:
- محتوای خود را حسابرسی کنید
- عملکرد محتوا را تجزیه و تحلیل کنید
- تصمیم بگیرید که کدام یک را نگه دارید
- عمل: ادغام، حذف، تغییر مسیر
دو مرحله اول به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام مقاله را نگه دارید و کدام یک را ادغام یا حذف کنید. در بسیاری از موارد، مرحله 4 شامل ترکیب و حذف مقالات و همچنین بهبود پیوند داخلی در سایت شما خواهد بود.
ادغام یا ترکیب مقالات
اگر دو مقاله مخاطب یکسانی را جذب میکنند و داستان یکسانی را روایت میکنند، باید آنها را ترکیب کنید. این دو پست را در یک مقاله شگفتانگیز و جالب بازنویسی کنید. این به رتبه بندی شما کمک می کند (گوگل محتوای طولانی و خوش نوشته را دوست دارد) و مشکل آدم خواری کلمات کلیدی شما را حل می کند.
در واقع، این دقیقاً همان کاری است که ما با دو پست خود در مورد خوانایی که یک فاکتور رتبهبندی بودند، انجام دادیم. می توانید از افزونه Yoast Duplicate Post برای کلون کردن یکی از پست ها و کار از آنجا استفاده کنید. و فقط دکمه حذف را فشار ندهید! همیشه مطمئن شوید که پستی را که حذف می کنید به پستی که نگه می دارید هدایت کنید. اگر این چیزی است که با آن دست و پنجه نرم می کنید، Yoast SEO Premium می تواند به شما کمک کند: ایجاد تغییر مسیرها را به آسانی Pie می کند!
بهبود لینک سازی داخلی
شما می توانید با ایجاد یک ساختار پیوند داخلی مناسب به گوگل کمک کنید تا بفهمد کدام مقاله مهم تر است. این بدان معناست که باید از پست هایی که اهمیت کمتری دارند به پست هایی که برای شما مهم ترین هستند پیوند دهید. به این ترتیب، گوگل میتواند (با دنبال کردن لینکها) بفهمد که کدامیک را میخواهید بالاترین رتبه را در موتورهای جستجو نشان دهید.
ساختار پیوند داخلی شما می تواند بخشی از مشکلات آدمخواری کلمه کلیدی شما را حل کند. باید به این فکر کنید که کدام مقاله برای شما مهمتر است و از مقالات کماهمیت دم بلند، به مهمترین مقاله خود پیوند دهید. در مورد نحوه انجام این کار در مقاله من در مورد رتبه بندی با محتوای سنگ بنا بیشتر بخوانید.
کلمه کلیدی آدمخواری و فروشگاه های آنلاین
اکنون، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، ممکن است نگران باشید که تمام آن صفحات محصول کلمات کلیدی مشابه را هدف قرار می دهند. برای فروشگاه های آنلاین، منطقی است که چندین صفحه برای محصولات مشابه وجود داشته باشد. اگر این مورد برای شماست، پس بسیار مهم است که به ساختار سایت فکر کنید. یک استراتژی خوب این است که از هر صفحه محصول به صفحه دسته بندی خود پیوند دهید – صفحه ای که باید برای رتبه بندی بهینه سازی کنید. علاوه بر این، باید مراقب صفحات محصولات قدیمی باشید که به طور بالقوه میتوانند صفحات مهمتری را آدمخوار کنند. اگر اینطور است، به سادگی آن ها را حذف و تغییر مسیر دهید. و فراموش نکنید که Yoast SEO Premium میتواند با مدیر ریدایرکت مفید خود به تغییر مسیر آسانتر کمک کند!
آدمخواری کلمات کلیدی روی وب سایت های در حال رشد تأثیر می گذارد
اگر سایت شما بزرگتر شود، شانس شما افزایش می یابد که در وب سایت خود با کلمه کلیدی آدمخواری مواجه شوید. شما در مورد موضوعات مورد علاقه خود می نویسید و حتی بدون اینکه بدانید، مقالاتی می نویسید که در نهایت تقریباً مشابه هستند. برای من هم همین اتفاق افتاد. هر چند وقت یکبار، باید کلمات کلیدی را که می خواهید بیشتر رتبه بندی کنید بررسی کنید. حتما بررسی کنید که آیا از آدمخواری کلمات کلیدی رنج می برید. احتمالاً باید تغییراتی در ساختار سایت خود ایجاد کنید یا هر از چند گاهی برخی از مقالات را بازنویسی کنید.
بیشتر بخوانید: تحقیق کلمات کلیدی: راهنمای نهایی »