به همین دلیل مهم است که بتوانید دائماً محتوای مناسب سئو را که مردم از خواندن آن لذت می برند، بنویسید. برای اینکه محتوای شما از نظر سئو مناسب تر باشد، باید آن را به صورت منطقی سازماندهی کنید ، در آن کلمات کلیدی مرتبط را بگنجانید و با در نظر گرفتن نیازها و پسندهای مخاطبان تان آن را بنویسید. میزان مرتبط بودن محتوا بر اساس دفعات استفاده از کلمات کلیدی و عبارت های خاص در محتوای صفحه تعیین می شود، و اقتدار آن توسط تعداد لینک های معتبری که به آن صفحه می روند، تعیین می شود. به عنوان مثال ، ممکن است فردی به دنبال شخصی برای تعمیر یک کولر از یک برند خاص باشد، یا اینکه بخواهد نکات مهم را بداند تا بتواند کولرش را خودش تعمیر کند. در حالت ایده آل ، یک شرکت محصولات گرمایشی و سرمایشی باید صفحاتی را داشته باشد که برای هر یک از عبارات کلیدی مرتبط با تعمیر کولر بهینه شده باشند. اگر می خواهید رتبه بندی موتور جستجوی خود را بهبود ببخشید، مطمئنا به لینکهای با کیفیت نیاز دارید. افراد از موتورهای جستجو استفاده می کنند تا برای سوال های خود پاسخی بیابند یا راه حلی برای مشکلاتشان پیدا کنند.
درست است که ممکن است بهترین پاسخ یا راه حل به صورت یک پست وبلاگ ، یک ویدیوی YouTube یا توضیحات یک محصول باشد – اما همه این موارد محتوا محسوب می شوند و باید طوری بهینه سازی شوند که بتوانند کاربران را به سمت وبسایت شما جذب کنند. برخی ممکن است به دنبال یک محصول خاص باشند و برخی دیگر ممکن است در حال مقایسه کردن محصولات مختلف با یکدیگر باشند. در عین حال، اگر خریداران مورد نظر شما قادر به پیدا کردن سایتتان در هنگام جستجو نباشند، حتی اگر بهترین محتوا را داشته باشید، نمی توانید سودی کسب کنید. این راهنما به بررسی رابطه بین سئو و محتوا می پردازد و به شما کمک می کند تا محتوای صفحات وبسایت خود را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید، طوری که بر سئو سایتتان نیز بسیار تاثیر مطلوبی داشته باشد. وقتی افراد در اینترنت جستجو می کنند، اغلب به دنبال مشاغل محلی هستند، به خصوص وقتی که چیزی را با استفاده از موبایل خود جستجو مجله خبری learn-seo می کنند. شما محتوای خود را طوری ایجاد می کنید که بر کل یک موضوع احاطه داشته باشد.
تگهای هدر یا برچسب های سربرگ (Header tags)، تگهای HTML هستند که از H1 تا H6 متغیر می باشند و برای ایجاد یک طرح کلی (outline) و افزودن ساختار به مقاله یا پست وبلاگ به کار می روند. با بهینه سازی محتوای درون صفحه ای، ایجاد لینکهای معتبر و راهکارهای مختلف بازاریابی محتوا که در این مقاله ذکر شدند، می توانید محتوایی را ایجاد کنید که هم برای موتورهای جستجو قابل فهم است و هم مورد پسند مخاطبان واقع می شود. اگر چند بار از این تگ استفاده کنید، برای گوگل به این معنا خواهد بود که در صفحه شما چندین موضوع اصلی گنجانده شده است، و این باعث گیج شدن این موتور جستجو خواهد شد. به این فکر کنید که خودتان چگونه چیزی را در وب جستجو می کنید. شاید استفاده از یک عبارت کلیدی در عنوان مطلب، به شما عنوانی هیجان انگیز و جذاب ندهد، اما باعث می شود که مخاطبان مقاله شما را بیشتر ببینند. اگر از عبارات و کلمات کلیدی خاص موقعیت مکانی در عناوین و تگ های H1 استفاده کنید، خواهید دید که سئو محلی شما به سرعت بهبود می یابد. برخی از کاربران به دنبال اطلاعات عمومی هستند.
اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری learn-seo بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.
قسمت اول – سئو (بهینه سازی موتور جستجو) – فرآیند بهینه سازی وبسایت و محتوای شماست، طوری که هنگامی که عبارت ها یا کلیدواژه های مرتبط با مطالب شما جستجو می شوند، سایت شما در صفحه نتایج اول گوگل و بالاتر از سایتهای رقبا نشان داده شود. اگر محتوای با کیفیتی را که موتورهای جستجو از شما می خواهند نداشته باشید، احتمال دارد سایت شما رتبه پایینی داشته باشد و تعداد کسانی که از مطالب آن استفاده می کنند کم باشد. قسمت دوم – “محتوا” – هر نوع اطلاعاتی است که شما بصورت آنلاین منتشر می کنید و موتورهای جستجو می توانند آن را نمایه (ایندکس کنند). محتوا و سئو همیشه در کنار هم هستند و هر دو به یک میزان بر موفقیت سایت شما تاثیر می گذارند. با بهینه سازی عنوان ها، کسب و کارها از بهینه سازی صفحات برای کلیدواژه های منفرد گذر کرده و به جای آن صفحات را برای موضوعات و عبارات کلیدی بزرگتر بهینه سازی می کنند.