اینکار توسط رباتهایی که به آنها عنکبوت گفته میشود انجام میشود. این خزندهها لینکها را از صفحهای به صفحه دیگر دنبال میکنند تا محتوای جدید و منحصر به فرد را بیابند و آن را به ایندکس جستجوی خود بیافزایند. در گام اول میآموزید که بهینهسازی برای موتورهای جستجو چیست و چرا اهمیت دارد. اگر موتورهای جستجو به معنای واقعی کلمه نمیتوانند سایت شما را پیدا کنند، آن وقت هیچ کدام از کارهای شما اهمیتی ندارد. این آموزش به شما نشان میدهد که چگونه رباتهای آنها در اینترنت میگردند تا سایت شما را پیدا کنند و آن را به فهرستهایشان اضافه کنند.
بسیاری از افراد تازه کار فکر میکنند که مراحل سئو فقط تا حد ایندکس شدن است و بعد از آن، دیگر نیاز نیست تا کاری انجام دهند؛ ولی باید بدانید که مراحل ایندکس و مراحل رتبه بندی، کاملا جدای از هم هستند. شما به عنوان یک متخصص، باید همه چیز درباره سئو سایت را بدانید و برای همین پیشنهاد میشود که ابتدا بر روی علم سئو سرمایه گذاری کنید و سپس کسب درآمد از علم خودتان بروید. کارآموزها معمولا در شرکتهایی استخدام میشوند که میتوانند مراحل سئو را به صورت عملی یاد گرفته و در ازای یادگیری هم یکسری فعالیتها را برای همین شرکتهای سئو انجام میدهند. البته اغلب کارآموزها به صورت رایگان کار میکنند و در صورت پرداخت حقوق، حقوق کمی دریافت میکنند که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم.
مهمترین مباحث سئو تکنیکال مربوط به بهینهسازی سایت برای خزش و ایندکس گوگل است. درصورتی که یکی از مهمترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است. چنانچه اشتراکگذاری مناسبی انجام دهید میتوانید در همین ابتدا چندین بکلینک (هرچند نوفالوو) بدست آورید. البته ۸ نقطهای که در بالا به آن اشاره کردم؛ حداقل فضاهای مهم از نظر گوگل است. برای افزایش CTR صفحه در نتایج جستجو؛ سعی کنید ۲ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید.
در کشور ما ایران و همینطور در زبان فارسی، همان واژهی اختصاری سئو به کار گرفته میشود. همچنین این لغت یک اصطلاح محسوب میشود و معنا کردن آن چندان جالب به نظر نمیرسد. این اصطلاح بر فرآیندی که به واسطهی آن یک سایت خواهد توانست رتبهی بالاتری کسب کند، اطلاق میشود. به زبان ساده موتورهای جست و جویی همانند گوگل، برای تعیین جایگاه وبسایتها در فهرست صفحاتشان، معیارهایی را مد نظر قرار میدهند.
بسیاری از نویسندگان از این نوع محتوا به جای محتوای متنی استفاده می کنند. اگر اینفوگرافیک ها پیچیده یا یک نسخه کپی باشند، کاملا پتانسیل جذب خود را از دست می دهند. البته به خاطر داشته باشید که آن ها در نظر سئو فنی اهمیت چندانی ندارند و همه اهمیتشان در سئو داخلی ست. وردپرس شما، ممکن است ایمنی لازم را داشته باشد یا نداشته باشد و این به طرح آن بستگی دارد. میتوانید افزونههایی مانند Wordfence Security یا iThemes Security را برای افزایش حفاظت از وبسایتتان نصب کنید. برای ایجاد دستهبندی به بخش نوشتهها بروید و روی «دستهها» یا Categories کلیک کنید.
با استفاده از این کد؛ تمام صفحات سایتتان به نسخه https خودشان هدایت میشوند. سایتتان کوچک است و نمیخواهید خیلی آن را توسعه دهید و شاید سالی ۱۰ صفحه به صفحاتتان اضافه میشود. برای کدنویسی افزونه اسکیما میتوانید یک برنامه نویس پیدا کنید و دوره اسکیما مارکآپ سایت سفینه را تهیه کنید و به او بدهید تا ببیند و به اسکیما مسلط شود. به طور مشخص schema markup میتواند ۲ مزیت مهم برای سایت شما به همراه داشته باشد. بیشتر افراد schema markup را مساوی با ستاره و FAQ در نتایج گوگل میدانند. استفاده اشتباه و ناشیانه از فایل robots.txt میتواند خزش و ایندکس یک وبسایت را نابود کند.