آیا افزودن ایموجی به توضیحات متا به سئوی شما کمک می کند یا به شما آسیب می رساند؟


قبل از شروع: اگر با اصول تقسیم بندی سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید یا یک نسخه نمایشی از SplitSignal درخواست کنید.


اولین، ما از دنبال کنندگان توییتر خود پرسیدیم رای دادن:

img-semblog
نتیجه نظرسنجی توییتر

در اینجا آنچه دیگر متخصصان سئو باید در مورد این تست به اشتراک بگذارند آورده شده است:

ویکتور ولنتاین رومو، مدیر سئو در Gray Matter:

آنها به SERP شما آسیب نمی رسانند یا سودی ندارند. گفته شده است که گوگل ممکن است ایموجی را به طور کامل از جستجو حذف کند اگر نتیجه را گمراه کننده/هرزنامه جلوه دهد یا آن را به طور کامل با کلمه ای معادل جایگزین کند.
اگر بخواهم حدس بزنم، می‌توانم بگویم هیچ تغییری در کلیک‌های ارگانیک شما ایجاد نشده است.
یا، اگر وجود داشت، زمانی که گوگل در نهایت تصمیم خود را در مورد آنچه که برای SERP کاربران نهایی نمایش داده می شود، تعیین می کند، نسبت دادن ایموجی به عنوان یک عامل CTR چالش برانگیز است.

جری وایت، رئیس SEO در Oda:

من شرط می بندم که شکلک مناسب، توصیف درست می تواند به طور قابل توجهی بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارد، یک افزایش کوچک از 3٪ به 4٪ 1/3 ترافیک بیشتر است. این افزایش های کوچک اغلب دست کم گرفته می شوند. به نظر من انجام درست آن مهم است.

الیزابت چن، مدیر بازاریابی دیجیتال در Market America, Inc.:

گوگل اعلام کرد که افزودن ایموجی به عنوان و توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر سئو ندارد. بنابراین، استفاده از ایموجی ها مستقیماً بر رتبه شما تأثیر نمی گذارد. با این حال، آیا ایموجی ها می توانند کلیک ها را افزایش دهند؟ من کنجکاو هستم که بدانم نتیجه چیست.

موافقی یا مخالف؟ ما را در لینکدین دنبال کنید تا نظرات خود را در مورد آزمون بعدی به اشتراک بگذارید.

مطالعه موردی

در طول سال گذشته، ما چندین آزمایش ایموجی را انجام داده ایم. استفاده از ایموجی ها در عناوین صفحات و توضیحات متا همیشه بحث های زیادی را در جامعه سئو ایجاد می کند. اخیرا جان مولر از گوگل در مورد استفاده از ایموجی ها صحبت کرده است. به طور خلاصه، گوگل می گوید که شما قطعا می توانید از ایموجی ها در صفحات خود استفاده کنید، اما به هیچ وجه به سئو شما کمکی نمی کند یا آسیبی نمی رساند. این نظرات ما را ترغیب کرد تا این مورد را در چندین سایت و صنعت آزمایش کنیم زیرا دیدیم که ایموجی ها قطعاً می توانند بر عملکرد SEO تأثیر بگذارند.

گوگل زمانی گفت که کاربران اغلب بهترین قضاوت مربوط به ارتباط هستند، بنابراین اگر کاربر یک نتیجه جستجوی خاص را انتخاب کند، احتمالاً مرتبط است، یا حداقل مرتبط تر از گزینه های ارائه شده است. ما معتقدیم که هر چیزی که در قطعه SERP شما نمایش داده می شود ممکن است تأثیر مثبت یا منفی بر عملکرد SEO داشته باشد. وقتی تغییراتی را در قطعه‌های SERP خود ایجاد می‌کنید، این تغییرات را نه تنها برای Google بلکه برای کاربران واقعی نیز تأیید می‌کنید.

همانطور که گفته شد، ما چندین آزمایش ایموجی را انجام دادیم، به عنوان مثال، برای یک خرده فروش نوشیدنی آنلاین، یک شکلک کوکتل را به عنوان صفحه دستور غذا اضافه کردیم:

rh2fisyoyogzxahoxajumvrf5uuglojsikk_t7vhyontmi6c_fszeabbyouf7scez25zyo- qidtzfypp4spt3hkt2num8dyemmolgp1pyblumcnvmcnvmcnvmcnvmcnvmcnvmcnvmcnvmcnvmcnvmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ادامه

این آزمایش منجر به افزایش 11 درصدی کلیک های ارگانیک به صفحات آزمایش شده شد.

ما همچنین با کاراکترهای خاص (کاراکترهای اموجی مانند) در توضیحات متای یک فروشگاه آنلاین موسیقی آزمایش کردیم:

img-semblog

این آزمایش منجر به افزایش 3 درصدی کلیک های ارگانیک به صفحات آزمایش شده شد.

قبل از اینکه به این مورد بپردازیم، بیایید نگاهی بیاندازیم به اینکه ایموجی ها در واقع چیست و چگونه می توانید از آنها برای اهداف سئو استفاده کنید. ایموجی ها ممکن است شبیه آیکون ها یا تصاویر کوچک به نظر برسند، اما اینطور نیستند. آنها دنباله ای از کاراکترها از مجموعه کاراکترهای UTF-8 هستند که توسط استاندارد یونیکد تعریف شده اند. از آنجایی که ایموجی ها کاراکتر هستند، می توان آنها را مانند هر کاراکتر دیگری در HTML استفاده کرد. این بدان معنی است که می توانید ایموجی ها را به عناصری مانند توضیحات متا اضافه کنید.

گوگل (و تقریباً هر سایت دیگری) از مجموعه کاراکترهای UTF-8 پشتیبانی می کند و بنابراین می تواند ایموجی ها و کاراکترهای خاص را در نتایج جستجوی خود نمایش دهد. اما در عمل، تضمینی برای نمایش همه آنها در نتایج جستجو وجود ندارد.

فرضیه

یک خرده فروش آنلاین بزرگ می خواست آزمایش کند که آیا اضافه کردن یک شکلک 😀 به توضیحات متا تأثیر قابل توجهی بر ترافیک ارگانیک دارد یا خیر.

آنها فرض کردند که این تغییر به آنها اجازه می دهد تا بیشتر از سایر نتایج جستجو متمایز شوند. آنها یک شکلک شکلک را به توضیحات متا صفحات دسته بندی خود اضافه کردند با این انتظار که این امر بر ترافیک ارگانیک صفحات آزمایش شده تأثیر مثبت داشته باشد.

img-semblog
مثال کنترل و واریانت

امتحان

ما از SplitSignal برای تنظیم تست استفاده کردیم. حدود 1000 صفحه دسته بندی به عنوان متغیر یا شاهد از طریق نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ما آزمایش را شروع کردیم و 21 روز آن را اجرا کردیم. ما توانستیم تعیین کنیم که Googlebot 99٪ از صفحات آزمایش شده را بازدید کرده است.

نتایج

img-semblog
نتیجه آزمایش در SplitSignal

پس از 21 روز آزمایش، نتایج را بررسی کردیم. تغییرات در توضیحات متا منجر به یک اثر غیرقابل قطعیت بر ترافیک ارگانیک در فاصله اطمینان 95٪ شد.

هنگامی که ناحیه سایه‌دار آبی در نمای تجمعی در زیر یا بالای محور x=0 انجام می‌شود، آزمون از نظر آماری در سطح 95٪ معنی‌دار است. با نگاهی به نمایش تجمعی آزمون، می‌توان نتیجه گرفت که اثر معنی‌دار نشد. این بدان معنی است که ما نمی توانیم مطمئن باشیم که افزایشی که می بینیم به دلیل تغییری است که ایجاد کرده ایم.

زمانی که آزمونی به اهمیت آماری برای سطح اطمینان انتخابی ما نمی رسد، آزمون و فرضیه را ارزیابی می کنیم تا ببینیم آیا همچنان باید به تغییر ادامه دهیم یا خیر.

در حالی که ما مطمئن بودیم که این تغییر به احتمال زیاد اثر نامطلوبی نخواهد داشت، ما تغییر را ادامه ندادیم.

توجه داشته باشید که ما صفحات گروه کنترل واقعی را با صفحات آزمایش شده خود مقایسه نمی کنیم. بلکه یک پیش بینی مبتنی بر داده های تاریخی است. این مدل پاسخ خلاف واقع را پیش‌بینی می‌کند که اگر مداخله‌ای صورت نمی‌گرفت، رخ می‌داد. ما این را با داده های واقعی مقایسه می کنیم. ما از مجموعه ای از صفحات کنترل استفاده می کنیم تا زمینه مدل را برای روندها و تأثیرات خارجی ارائه دهیم. اگر چیز دیگری در طول آزمایش ما تغییر کند (مثلاً فصلی)، مدل آن را شناسایی کرده و در نظر می گیرد. با فیلتر کردن این عوامل خارجی، بینشی در مورد تأثیر واقعی تغییر سئو به دست می آوریم.

چرا

همانطور که در ابتدا ذکر شد، ما شاهد تست های ایموجی بوده ایم که تاثیر قابل توجهی داشته اند.

وقتی این تست را با تست های قبلی مقایسه می کنیم، یک تفاوت بزرگ وجود دارد و آن ارتباط است. یک شکلک کوکتل برای عناوین صفحه‌های دستور پخت کوکتل یا نت‌های موسیقی برای توضیحات متا یک فروشگاه موسیقی آنلاین حس مرتبط بودن دارد. برای این آزمایش، ما معتقدیم که ایموجی با بقیه قطعه SERP یا صفحه فرود ارتباطی ندارد.

توضیحات متا برای کاربران نوشته شده است و می تواند بر رفتار کاربر تأثیر بگذارد. در این حالت، ایموجی ممکن است نتیجه را برجسته کرده باشد، اما کاربران را ترغیب نمی کند که بیش از حد معمول روی نتیجه جستجو کلیک کنند.

با تست تقسیم، می‌خواهید مطمئن شوید که تغییراتی که انجام می‌دهید نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت. ما می‌خواهیم از هدر دادن زمان، پول و انرژی سازمان‌ها برای تغییراتی که در نهایت هیچ یا فقط سهم مثبت محدودی دارند جلوگیری کنیم. آزمایش به شما امکان می دهد به سرعت حرکت کنید و تغییرات مثبت اثبات شده را اعمال کنید.

یافتن راه هایی برای متمایز شدن و مرتبط ترین پاسخ به یک عبارت جستجو برای عملکرد بهینه ارگانیک ضروری است. به خاطر داشته باشید که چیزی که برای یک وب سایت کار می کند ممکن است برای وب سایت دیگر کارایی نداشته باشد. تنها راه برای اطمینان از این است که آزمایش کنید چه چیزی برای شما مفید است!





منبع