آیا افزودن به‌روزرسانی و سال به برچسب عنوان شما به ترافیک ارگانیک کمک می‌کند؟


قبل از شروع: در مورد تست تقسیم سئو چه می دانید؟ اگر با اصول تقسیم بندی سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید یا درخواست نسخه ی نمایشی کنید.


مثل همیشه، قبل از انتشار یافته های خود، از خود می پرسیم دنبال کنندگان توییتر رای دادن:

img-semblog

آنها همچنین تشویق می شوند توضیح دهند که چرا معتقدند یک تغییر نتیجه مثبت یا منفی خواهد داشت. این بار فقط 23 درصد درست متوجه شدند. به زودی دلیل آن را خواهید فهمید.

ابتدا، بیایید ببینیم سایر متخصصان سئو چه چیزهایی را باید به اشتراک بگذارند:

ولادیمیر گرتنر، مدیر ارشد پروژه در Content HotSpot:

بنابراین، چندین عامل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
1 [Updated] اضافه کردن به طور کلی به عنوان یک چیز مثبت دیده می شود
2. طولانی بودن عنوان شما به عنوان یک چیز منفی تلقی می شود
3. من می خواهم تست انتقال کلمات کلیدی به ابتدای عنوان را ببینم
4. این Walmart است، من فکر نمی کنم مردم واقعاً به “به روز رسانی” اهمیت دهند
5. دکور تعطیلات است. همیشه آپدیت نمیشه؟
بنابراین، به طور کلی، من فکر می کنم این یک نتیجه کمی منفی خواهد داشت. در حالی که برچسب “به روز شده” احتمالا کمک می کند، فقط یک حس درهم ریختگی را به ارمغان می آورد، و من مطمئن نیستم که SERPS یا کاربران از آن استقبال کنند.
البته ممکنه اشتباه کنم

Uroš Stanimirović، نویسنده و ویرایشگر محتوا در Brid.TV:

مورد جالبیه صادقانه بگویم، برای یک صفحه محصول تجارت الکترونیک، می‌توانم بگویم اضافه کردن آن چندان منطقی نیست. پست های وبلاگ و محتوای اطلاعاتی، به طور کلی، بیشتر از صفحات محصول تحت تأثیر جدید بودن هستند.
اگر خط اضافه شده (Restocked) یا چیزی تراکنشی تر باشد، منطقی تر خواهد بود و احتمالاً بر نتیجه تأثیر مثبت خواهد داشت.
همانطور که در آزمایش است، فکر نمی کنم تغییر مطلوب باشد. راه های بهتری برای بهبود کیفیت Meta Title برای صفحات محصول imho وجود دارد.

مقدمه

این تست SplitSignal به اضافه کردن سال به تگ عنوان با “(به روز رسانی) 2022” در ابتدای عنوان نگاه کرد.

می‌خواستیم بدانیم که آیا وجود متن «(به‌روزرسانی)» و سال «2022» در ابتدای عنوان باعث می‌شود مردم بیشتر روی یک نتیجه ارگانیک کلیک کنند.

در اینجا موارد آزمایش نوع و کنترل به نظر می رسد.

نوع: (به روز شده) 2022 خرید آنلاین نوع محصول با نام تجاری | بهترین معاملات کلیدواژه ما
کنترل: خرید آنلاین نوع محصول با نام تجاری | بهترین معاملات کلیدواژه ما

نمونه زیر را ببینید:

img-semblog

فرضیه

با اضافه کردن “(به روز رسانی)” به نظر می رسد فعلی بیشتر است. با اضافه کردن سال 2022، آن را نیز به عنوان جدیدتر و مرتبط تر به نظر می رسد.

مطالعات موردی فیکولوژیکی و تاریخی وجود دارد که این فرضیه را تأیید می کند.

آزمایش مشابهی در سال 2020 که از ماه و سال جاری در عنوان استفاده کرد، نتیجه مثبت 5 درصدی نسبتاً قطعی را نشان داد.

سرفصل هایی که شامل یک عدد هستند، متمایز می شوند و منجر به کلیک های ارگانیک بیشتری می شوند.

زمانی که از جان مولر در مورد گنجاندن تاریخ انتشار یک مقاله در عنوان پرسیده شد، گوگل به این سوال پاسخ داد.

در اینجا چیزی است که جان مولر در پاسخ به این سوال که آیا باید تاریخ انتشار را در عنوان ذکر کنیم، گفت.

“اگر شما می خواهید. فکر نمی کنم چیزی را تغییر دهد. برای مقالات خبری، من فکر می کنم منطقی است که تاریخ را در مکان های مختلف صفحه درج کنیم، و این می تواند شامل عنوان باشد. فقط به این دلیل که با مقالات خبری سعی می کنیم بفهمیم تاریخ اصلی صفحه چیست. و ما این کار را با مشاهده تمام موارد ذکر شده و مواردی که در صفحه دارید انجام می دهیم. و ما می‌توانیم آن تاریخ را با این ذکرها در صفحه تأیید کنیم، سپس انتخاب آن برای ما آسان‌تر است، اما من فکر می‌کنم برای صفحه‌ای که دائماً در حال تغییر است مانند قیمت ارز مانند آنچه شما اشاره کردید… فکر نمی‌کنم داشتن آن مهم باشد. تاریخ در عنوان.»

پس ….. تست های تاریخی و روانشناسی می گویند که باید مهم باشد، اما گوگل می گوید که مهم نیست….. هوم….. بنابراین ما تست می کنیم! همچنین باید توجه داشته باشیم که پاسخ دادن به موارد خاص، که توصیه کلی است، دشوار است. این دلیل دیگری است که چرا انجام تست‌های خاص و هدفمند با استفاده از ابزار تست تقسیم SEO مانند SplitSignal به جای تکیه بر تست‌های گذشته مهم است.

امتحان

این آزمایش عناوین 503 نشانی اینترنتی متفاوت را تغییر داد و عنوان را در 489 نشانی اینترنتی ثابت نگه داشت.

این آزمایش 25 روز به طول انجامید و در این مدت تقریباً 99٪ پوشش کامل توسط Googlebot داشت. ثبات خوبی در سطوح ترافیک و الگوریتم در دوره اطراف آزمایش وجود داشت، که نشان می‌دهد هیچ تأثیر غیرقابل انتساب عمده‌ای در بازی وجود ندارد.

نتایج

نتایج این آزمایش به عنوان بدون تأثیر قابل توجه طبقه بندی می شود. با این حال، همانطور که همیشه اتفاق می افتد، کمی بیشتر از آن وجود دارد.

img-semblog

با وجود اطمینان کم و مشخصه های آماری بدون تأثیر قابل توجه، می توانید ببینید که روند کمی مثبت است، فقط با سطح اطمینانی که برای نامیدن این یک برد و ارائه یک توصیه محکم کافی باشد، کافی نیست.

نه همه چیز واضح است و نه آزمایش های تاریخی را تکرار می کند – به همین دلیل است که تست تقسیم بسیار ارزشمند است!

چرا

با توجه به اینکه نتیجه به وضوح مثبت یا منفی نبود، در اینجا به برخی از عواملی که ممکن است منجر به این نتیجه شده باشد و برخی از دلایلی که ممکن است پاسخ گیج کننده ای داده باشد، می پردازیم.

این مورد آزمایشی شاید خیلی گسترده بود، اگرچه همیشه تعادل ظریف حجم برای به دست آوردن داده‌های خوب و ویژگی‌های یک آزمون وجود دارد.

حساسیت به زمان

حساسیت زمانی به یک صفحه، هدف صفحه، و هدف جستجو همگی به مفید بودن افزودن «(به روز شده)» و سال «2022» کمک می کند.

در این آزمایش نشانی‌های اینترنتی را تجزیه کردیم، برخی از URLها محصولات حساس به زمان بودند و برخی دیگر اینگونه نبودند. برخی از محصولات مربوط به فصل و تعطیلات بودند، در حالی که برخی نبودند.

برخی از محصولات مطابق با زمان نبودند، به عنوان مثال، جستجوی ژوئن/ژوئیه به احتمال زیاد به خوبی هماهنگ نیست یا به روز یا جاری بودن آنها اهمیت نمی دهد، زمانی که هم ترازی زمانی نزدیک به تعطیلات واقعی محصول مورد نظر نیست.

نزدیکی کلمه کلیدی

یک مفهوم مهم در عناوین و محتوای سئو به طور گسترده تر، نزدیکی است. این اصلاح کننده تگ عنوان چیزی بود که به عنوان بارگذاری جلویی نامیده می شود. بارگذاری از جلو کلیدواژه شما برای اینکه نزدیکی کلمه کلیدی در ابتدای تگ عنوان باشد تأثیر مثبتی دارد. با این حال، اضافه کردن سال “2022” و “(به روز شده)” در ابتدا ممکن است تأثیر منفی از نظر نزدیکی کلمات کلیدی داشته باشد که مزایای حساسیت زمانی را کاهش داد.

طول عنوان

طول عنوان به طور قابل توجهی در این آزمون تحت تأثیر قرار گرفت و 15 کاراکتر به عنوان اضافه شد. طول تگ عنوان بهینه 55-65 کاراکتر است.

عنوان نمونه کنترل اصلی 71 کاراکتر است، در حالی که نمونه نوع آن 88 کاراکتر است.

نوع: (به روز شده) 2022 خرید آنلاین نوع محصول با نام تجاری | بهترین معاملات کلیدواژه ما

کنترل: خرید آنلاین نوع محصول با نام تجاری | بهترین معاملات کلیدواژه ما

ممکن است در حالی که عنصر عنوان اصلاح شده است، عنوان واقعی که در SERP های Google نمایش داده شده است کوتاه شده و یا اصلاح شده باشد. عناوین با طول 88 کاراکتر به خوبی در قلمرو عناوینی هستند که به صورت پویا بازنویسی و اصلاح می شوند تا با پرس و جوی خاص مطابقت داشته باشند.

همینطور که این را می نویسم، دستیار نوشتن محتوای سمروش هم مرا به یاد آن می اندازد!

2ql1KcGLbIToBjYjTtg2d7hzhRYSREMQau7oJECr_ojKv7tvStnVHRb6uAsxmemvuPtOCpoYTG4Ez9Kdp34sMe1LLoF5ovNC8m6tUYVLTDUDHs9MBcBHWSW8BmBhBHW8BmvBhBhRbwR

خلاصه

نتیجه آزمایش قابل توجه نبود، اما اشکالی ندارد. همه چیز به صورت خانگی نیست و تست های قبلی را هم تکرار نمی کند.

درک و در نظر گرفتن تمام پارامترهای موجود در بازی که منجر به این نتیجه می شود مهم است. این به ما کمک می‌کند تا تست‌ها را برای تست‌های خاص‌تر آینده بیاموزیم و تطبیق دهیم. این همچنین به اضافه شدن به مجموعه کلی سئو و درک نحوه کار کلمات کلیدی و عناصر عنوان با هم کمک می کند.





منبع