آیا محتوای با کیفیت برای سئوی تجارت الکترونیک کار می کند؟


قبل از شروع: در مورد تست تقسیم سئو چه می دانید؟ اگر با اصول تقسیم بندی سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید یا درخواست نسخه ی نمایشی کنید.


اولین، ما از دنبال کنندگان توییتر خود پرسیدیم رای دادن:

img-semblog

در اینجا آنچه دیگر متخصصان سئو باید در مورد این تست به اشتراک بگذارند آورده شده است:

ولادیمیر گرتنر، مدیر ارشد پروژه در Soft Road Apps:

من نمی توانم ببینم که این چگونه به رتبه بندی یا نرخ کلیک کمک می کند. بنابراین من باید با تأثیر منفی بروم. یا در بهترین حالت، خنثی.

ما را در لینکدین دنبال کنید تا نظرات خود را در مورد آزمون بعدی به اشتراک بگذارید.

مقدمه

محتوای یک سایت محصول تجارت الکترونیک یک موضوع چالش برانگیز است.

تولید محتوایی که شما را از رقبایتان متمایز کند دشوار است.

اگر ارزش داشته باشد، تعیین کمیت آن حتی دشوارتر است.

این تست SplitSignal ارزش تولید محتوای با کیفیت برای یک سایت تجارت الکترونیک را بررسی کرد.

سایت مورد نظر در اینجا یک بخش محتوای گسترده و مفصل در برخی از صفحات دسته بندی محصولات خود داشت.

چالش این است که تولید محتوای با کیفیت بالا زمان و تلاش زیادی می برد.

بنابراین، این آزمایش به دنبال این بود که ببیند آیا این بخش محتوا ارزشمند است و آیا آنها باید منابع بیشتری را برای ایجاد آن در همه دسته‌های محصولات خود اختصاص دهند یا خیر.

فرضیه

این آزمایش برای تأیید اعتبار بخش محتوای اضافی بود یا خیر.

دلایل ارزشمند تلقی و معرفی آن در زیر بحث شده است.

توجه: این بخش محتوا بسیار پایین تر است و پس از لیست کامل محصولات ایجاد می شود. برای رسیدن به آن نیاز به پیمایش زیاد است.

img-semblog
نمونه هایی از “قبل” و “پس از”

مطالب مفید

این آزمون کاملاً به موقع است زیرا به دنبال بررسی مفید بودن محتوای مفید اضافی است. توجه داشته باشید که این آزمایش درست قبل از به‌روزرسانی محتوای مفید انجام شده است. با این حال، این شامل بسیاری از عناصر بهترین عملکرد SEO برای سایت های تجارت الکترونیک است.

مهمتر از همه، بخش محتوایی که در برخی از بخش های این سایت اضافه شده است برای کاربران مفید است. این به عنوان راهنمای محصول عمل می کند و اطلاعات مفیدی را که کاربران ممکن است هنگام انتخاب محصول مورد نظر بخواهند، ارائه می دهد.

ارتباط

ارتباط در هسته بهینه سازی موتورهای جستجو قرار دارد، بنابراین دلیل آن این است که افزودن محتوای اضافی مرتبط با محصول باید کاملاً سودمند باشد.

افزودن این محتوای مفید به گسترش جستجوهای ارگانیک بالقوه ای که این صفحات محصول برای آنها رتبه بندی می کنند کمک می کند.

یکی از چالش‌های بزرگ‌تر با محتوای تجارت الکترونیک، تغییر نام محصول و توضیحات بسیار مختصر است که معمولاً با فهرست محصولات تجارت الکترونیک همراه است.

نشانه گذاری طرحواره

بخش محتوای اضافی دارای سوالات متداول دقیق بود که با نشانه گذاری طرحواره مناسب نیز همراه بود.

ارائه نشانه‌گذاری سؤالات متداول طرحواره با بخش محتوای اضافی مفید است و باید مثبت باشد.

این بهترین روش سئو است و باید در صورت امکان استفاده شود.

امتحان

آزمایش حذف این بخش محتوای اضافی را بررسی کرد.

خیلی پایین تر از تاشو بود، و بعد از همه محصولات مختلف ارائه شده، پیمایش قابل توجهی برای رسیدن به آن لازم بود.

آزمایش انجام شده از 116 URL کنترلی و 116 آدرس اینترنتی متفاوت استفاده کرد که در مجموع در 240 صفحه آزمایش شد. 8 URL مستثنی شده، پرت بودند.

نتایج

این آزمایش منجر به طبقه بندی “بدون تغییر معنی دار” شد. با این حال، معمولاً چیزهای بیشتری برای باز کردن بسته بندی وجود دارد تا نتیجه خط برتر، پس بیایید وارد آن شویم.

در زیر می توانید روند ترافیک را در طول زمان قبل و در طول آزمون مشاهده کنید.

img-semblog
نتیجه تست تقسیم سئو فعلی (ترکیبی)

اگرچه این آزمون به عنوان بدون تغییر قابل توجه طبقه بندی می شود، اما مشاهده می شود که روند یک اثر کمی منفی است.

سطح اطمینان 91% وجود دارد، و کران بیرونی از خط Y=0 عبور می کند، که دلیل اصلی این است که این آزمون بدون تغییر قابل توجه در نظر گرفته می شود.

اگر رگرسیون خطی را از طریق مقادیر میانگین انجام دهید، روند منفی را نشان می دهید و همچنین توجه داشته باشید که در برخی مناطق، آزمون به عنوان یک نتیجه منفی واجد شرایط بود که معنی دار بود.

4gqFcYpoQhwztrTvsA7IWVC-JnGcFiCW_x8MhzyMGONLj5Oh6Q2NSNiLXady0oJiMHC-P0vLJzg-JYUAMmkzE5YoT2WD2xh_zQeIzBw-WdK42RMJcj6l3Umu8bEDOZdjD0YnUKA8Kk1BtD2XmP5H3B5i5MamGii1vuqtzfpY6VYwqFFNLZCIlmB3yg

مشاهده جالبی که باید انجام داد این است که یک روند (همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است) در ترافیک قبل از شروع آزمون وجود داشت که در طول آزمون ادامه یافت. انجام چنین مشاهداتی بسیار مهم است تا بتوان هرگونه عامل مخدوش کننده را در نظر گرفت.

همچنین لازم به ذکر است که این نوع آزمایش نباید در حین آزمایش مستعد هیچ گونه روند یا تغییری باشد زیرا تأثیر روی کنترل و انواع آن باید یکسان باشد.

img-semblog
ترافیک گروه تنوع (ابزار SplitSignal)

هنگامی که چنین روندها و رویدادهایی رخ می دهند، مهم است که به داده های نقطه ای نگاه کنیم تا ببینیم آیا انواع یا گروه های کنترل اصلاً منحرف شده اند یا خیر. داده های تجمعی کلیک ها نتیجه کلی و تصویر بزرگ را به شما می دهد، اما داده های نقطه ای جزئیات را به شما می دهد.

img-semblog
Pointwise Graphic (ابزار SplitSignal)

چرا

بنابراین، این فرضیه وجود داشت که این نوع بخش محتوای مفید ارزشمند است.

نتیجه، سیگنال واضحی نبود، اما با حذف این بخش محتوای مفید، از روند منفی فرار می‌کند.

بنابراین، این نظریه که بخش محتوای مفید مفید است، معتبر است، حتی اگر این آزمون خاص اعتبار کامل آن را ارائه نکرده باشد.

بنابراین، بیایید برخی از دلایلی که چرا این آزمایش تأثیر منفی قوی تری نشان نداد و ممکن است به چه معنا باشد را بررسی کنیم.

نزدیکی

مجاورت و محتوای بالاتر از مدت ها قبل مهم تلقی می شد. منطقی است که در ابتدای مطلب و در ابتدای مطلب به موضوع مهمی اشاره کنید.

این ممکن است به این معنی باشد که اگرچه محتوا مرتبط و مفید بود، اما با فشار دادن آن به سمت پایین صفحه، ممکن است مقداری از ارزش خود را از دست بدهد.

در حال حاضر، همچنین ممکن است این باشد که اگر آن را در بالای صفحه داشتید، عملکرد جستجوی ارگانیک بهتری داشت، اما احتمالاً منجر به فروش و درآمد کمتری از محصولات می‌شد، زیرا آنها به پایین‌تر می‌رفتند.

این مقاله SEJ در مورد محتوای بالا، بسیاری از جنبه‌های مهم مجاورت را مورد بحث قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه، از زمان به‌روزرسانی مرغ مگس خوار، گوگل بهتر می‌تواند کلمات موجود در صفحه را درک کند و باید کمتر به کلمات کلیدی در عنوان و مجاورت تکیه کند.

طرحواره سوالات متداول حتی با حذف عنصر حفظ خواهد شد

بخش محتوای مفید واقعاً مفید بود، و افزودن سؤالات متداول و طرحواره‌های مرتبط آن را حتی بیشتر می‌کند.

با این حال، حذف بخش محتوا و باقی گذاشتن نشانه‌گذاری طرحواره پرسش‌های متداول ممکن است عواقب منفی داشته باشد.

چیزی که موتورهای جستجو واقعاً دوست ندارند این است که بگویند شما چیزی دارید که در صفحه نشان نمی دهید.

این ممکن است یک عامل مخدوش کننده باشد، و به سختی می توان میزان تأثیر آن را دقیقاً تعیین کرد.

حذف این بخش نیز در یک آزمایش پیگیری مشابه امکان پذیر است.

این را در چارچوب به‌روزرسانی محتوای مفید Google در نظر بگیرید

این آزمون بسیار به موقع بود، یا شاید فقط کمی قبل از زمان خود.

به‌روزرسانی محتوای مفید Google در واقع برای پاداش دادن به سایت‌هایی بود که محتوای مفیدی دارند.

اگر این آزمایش پس از به‌روزرسانی محتوای مفید انجام شود، ممکن است تأثیر متفاوتی را نشان دهد و این یک ادامه منطقی خواهد بود.





منبع