آیا پست های وبلاگ واقعاً منجر به خرید می شوند؟ [New Data]

شانس این است که آنها صرفاً به دنبال محتوای تبلیغاتی نیستند. اگر خواننده‌ای از سایت وبلاگ شما بازدید کند و چیزی جز پست‌های وبلاگ پر از تصاویر محصول و زبان تبلیغاتی جذاب پیدا نکند، احتمالاً علاقه خود را به محتوای شما از دست می‌دهد و ممکن است حس اعتماد مورد نیاز برای خرید را ایجاد نکند.

علاوه بر این، طبق گزارش روند ما، پست‌های وبلاگ از جمله فرمت‌های رسانه‌ای با بالاترین بازگشت سرمایه هستند، همراه با ویدئوها، تصاویر و پادکست‌ها.

چرا وبلاگ ها منجر به خرید می شوند؟

این اجازه می دهد تا سه بار اشاره به یک محصول یا پیشنهاد بدون وقفه در تجربه خواننده داشته باشد.

آیا پست های وبلاگ منجر به خرید می شود؟

نمونه ای از یک پست وبلاگ با CTA پایین

استراتژی منبع رایگان وبلاگ HubSpot منجر به هزاران نفر سرنخ واجد شرایط در سال می شود که می توانند به مشتریان HubSpot تبدیل شوند. در اینجا می توانید در مورد نحوه پیاده سازی آن در وبلاگ خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به یاد داشته باشید، کیفیت بر تبلیغات بیش از حد برتری دارد.

به عنوان مثال، در این پست در مورد ابزارهای رسانه های اجتماعی هوش مصنوعی، اطلاعات ارزشمندی در مورد پیاده سازی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در یک فرآیند رسانه اجتماعی ارائه می دهیم و در عین حال HubSpot را به عنوان یکی از ابزارهایی که خوانندگان می توانند استفاده کنند، فهرست می کنیم.

عاقلانه است که چند CTA غیر مزاحم را در پست های وبلاگ خود قرار دهید و محصول یا خدمات خود را زمانی که احساس می کنید مرتبط است ذکر کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در درجه اول راهنمایی، مشاوره و اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد تا به خواننده شما کمک کند نیازهای خود را برآورده کند.

اگر نام تجاری شما اشتراک، خدمات یا محصولی را می فروشد که گرانتر است یا به تأیید رهبری شرکت شما نیاز دارد، خوانندگان وبلاگ ممکن است برای اعتماد به برند شما و سرمایه گذاری روی محصول شما به بیش از چند پست وبلاگ نیاز داشته باشند. در این صورت، شما باید به جای ارسال مستقیم خوانندگان وبلاگ به صفحه خرید، روی پرورش سرنخ تمرکز کنید.

برای مثال، ویدئوها و تصاویر ممکن است فقط نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد یک محصول یا خدمات به مشتریان بالقوه ارائه دهند. با این حال، پست‌های وبلاگ می‌توانند اطلاعات گسترده‌ای را ارائه دهند که در غیر این صورت از ویدیوها و تصاویر حذف می‌شوند تا از غرق شدن بینندگان در رسانه‌های اجتماعی جلوگیری شود.

چرا؟ فرض کنید مشتری بالقوه به مشاوره یا اطلاعاتی که در پست های وبلاگ شما داده شده است اعتماد دارد. در این صورت، آنها ممکن است اعتماد کنند که پیشنهادات شما از کیفیت بهتری نسبت به رقیب شما برخوردار است، زیرا برند شما صنعت، خواسته‌های مشتریان و مشکلاتی را که محصول یا خدمات شما برطرف می‌کند، می‌داند.

درصد افرادی که پس از خواندن یک وبلاگ چیزی خریده اند 56٪ است.

برای پاسخ به این سوال، در اینجا برخی تحقیقات انجام شده است تا به شما کمک کند تعیین کنید آیا یک وبلاگ شرکتی با استراتژی بازاریابی شما مطابقت دارد یا خیر.

اکنون دانلود کنید: چگونه یک وبلاگ موفق راه اندازی کنیم [Free Guide]

با این حال، راه اندازی و راه اندازی یک وبلاگ موثر و پرترافیک نیازمند زمان و انرژی زیادی است. به علاوه، اگر یک مدیر بازاریابی با بودجه کم هستید، ممکن است تعجب کنید که “پست های وبلاگ را ارسال خواهد کرد در حقیقت منجر به خرید شود؟”

نمودار نموداری که وبلاگ نویسی، ابزارهای خرید رسانه های اجتماعی و بازاریابی تأثیرگذار را نشان می دهد که همگی با بالاترین بازده بازگشت سرمایه مرتبط هستند

  • 33 درصد از بازاریابان از پست های وبلاگ در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند.
  • پست‌های وبلاگ، مصاحبه‌ها، تصاویر و پادکست‌ها در سال 2023 برای اولین بار در بین بازاریابان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

آیا پست های وبلاگ منجر به خرید می شود؟

همانطور که بیشتر روی تبدیل ترافیک وبلاگ خود به درآمد تمرکز می کنید، این سوالات را در ذهن داشته باشید:

  • چه اطلاعاتی برای مخاطبان من ارزشمند است؟
  • آیا محصول من نیاز به پرورش سرب دارد، مانند پیشنهادات دردار؟
  • آیا تاکتیکی که من استفاده می‌کنم برای مخاطبانم بیش از حد تبلیغاتی به نظر می‌رسد؟

تصویر زیر نمونه ای از CTA های ما است.

در حالی که ما هنوز به پیشنهادات خود اشاره می کنیم، هدف این پست این است که به خوانندگان نشان دهد که چگونه چندین ابزار هوش مصنوعی می توانند فرآیند بازاریابی را ساده کنند.

ایجاد فرآیند پرورش وبلاگ شما

احتمالاً متوجه شده اید که نمونه های CTA بالا حاوی پیوندهایی به منابع رایگان هستند. اگرچه ممکن است غیر سازنده به نظر برسد، اما منابع رایگان می توانند به وبلاگ شما کمک کنند تا مصرف کنندگان را به خرید سوق دهد. در اینجا به این صورت است:

با این حال، زمانی که از 300 مصرف کننده از طریق Lucid نظرسنجی کردیم و پرسیدیم: “آیا تا به حال پس از خواندن یک پست وبلاگ چیزی از یک شرکت خریداری کرده اید؟” 56 درصد بزرگ گفتند: “بله.”

رشد سایر استراتژی‌های محتوا، مانند بازاریابی ویدئویی، ممکن است باعث شود فکر کنید که مصرف‌کنندگان محصولات را تنها پس از دیدن آنها در پلتفرم‌های دیگر خریداری می‌کنند.

HubSpot و بسیاری از وبلاگ‌های دیگر تنها با ایجاد یک منبع قابل دانلود رایگان، مانند کتاب الکترونیکی، الگو، یا گزارش تحقیقاتی و ارائه آن از طریق CTA در انتهای پست‌های وبلاگ، فهرست مخاطبین و واجد شرایط خود را افزایش داده‌اند.

با این حال، همچنین می‌توانید از لینک‌هایی برای پیوند دادن به صفحات محصول یا دکمه‌های CTA استفاده کنید که توجه بیشتری را به یک محصول یا پیشنهاد جلب می‌کنند بدون اینکه توجه خواننده را از پست وبلاگ دور کند.

خوانندگان برای دسترسی به پیشنهادهای رایگان – اما دردار – باید اطلاعات اولیه خود و شرکتشان را ارائه دهند. از آنجا، آنها یک ایمیل خودکار یا دانلود فوری منبع را دریافت می‌کنند و در عین حال به یک مخاطب – یا سرنخ – تبدیل می‌شوند و وارد فرآیند صلاحیت سرنخ ما می‌شوند تا ببینند آیا می‌توانند یک مشتری عالی برای ارتباط با آنها باشند یا خیر.

از بالا به پایین: یک CTA مبتنی بر متن، یک CTA اسلاید در و یک CTA پایین.از بالا به پایین: یک CTA مبتنی بر متن، یک CTA اسلاید در و یک CTA پایین. (منبع تصویر)

ارائه یک منبع رایگان:

در دیگری نظرسنجی اخیر Lucid، یک سوم از پاسخ دهندگان مصرف کننده عمومی ما معمولاً پست های وبلاگ را برای “یادگیری چیز جدیدی” می خوانند. در همین حال، تقریباً 20٪ پست های وبلاگ را برای سرگرمی می خوانند.

در زیر نمونه‌ای از یک منبع گزارش تحقیق رایگان اخیر است که در پایان یکی از پست‌های وبلاگ فروش ارائه کرده‌ایم:

گزارش روندهای بازاریابی 2023 ما نشان می دهد که 29 درصد از بازاریابان از یک وب سایت یا وبلاگ برای جذب و تبدیل سرنخ استفاده می کنند.

زنی پشت میزش می نشیند و از لپ تاپش یک پست وبلاگ می نویسد

علاوه بر این، از آنجایی که اکثر سایت‌های وبلاگ به شما اجازه می‌دهند ویدیوها، پادکست‌ها و تصاویر را جاسازی کنید، وبلاگ شرکت شما همچنین می‌تواند مکانی عالی برای تبلیغ سایر دارایی‌های بازاریابی شما باشد و در عین حال به مشتریان بالقوه درباره نام تجاری شما اطلاع دهد.

چگونه خوانندگان وبلاگ را به سمت خرید هدایت کنیم

ذکر نام تجاری، محصول یا خدمات خود در جایی که در پست های وبلاگ شما طبیعی است، یک راه عالی برای ایجاد سرنخ و خرید است.

چگونه خوانندگان را به سمت خرید سوق دهیم

همانطور که قبلا ذکر شد، وبلاگ ها برای بسیاری از استراتژی های بازاریابی ضروری هستند و آماری وجود دارد که دلیل آن را نشان می دهد. در اینجا برخی از آمارهای وبلاگی است که از گزارش روندهای بازاریابی خود جمع آوری کرده ایم:

  • از هر سه بازاریاب یک نفر از وبلاگ یا وب سایت خود و همچنین سئو برای رسیدن به SERP استفاده می کند
  • وبلاگ‌ها، ابزارهای خرید رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ همگی با بالاترین بازگشت سرمایه در بین هر کانال بازاریابی مرتبط هستند

آمارهای مهم وبلاگ که بازاریابان باید بدانند

ایجاد فرآیند پرورش وبلاگ شما

آمارهای مهم وبلاگ که بازاریابان باید بدانند

اگر شرکت شما وبلاگی دارد که در مورد صنعت شما صحبت می کند یا اینکه چگونه پیشنهادات شما می تواند به مشکلات روزمره یک خواننده کمک کند، مخاطبان شما می توانند تخصص برند شما را کشف کرده و به آن اعتماد کنند. این اعتماد و اعتبار می تواند در نهایت منجر به خرید شود.

پست های وبلاگ همچنین می توانند رتبه جستجوی شما را افزایش دهند و فرصت های بیشتری را برای پیوند مستقیم به صفحه فرود یا خرید ایجاد کنند. مشتریان می توانند محتوای شما را از طریق جستجو پیدا کنند، سپس پست شما را بخوانند و پس از اینکه محتوای شما آنها را متقاعد به خرید محصول کرد، به راحتی روی صفحه خرید محصول کلیک کنند.

چرا وبلاگ ها منجر به خرید می شوند؟

هر برندی یک مخاطب هدف با علایق و نیازهای محتوای متفاوت دارد. در حالی که یک استراتژی وبلاگ، مانند منابع رایگان، برای ایجاد سرنخ های واجد شرایط برای یک شرکت B2B به خوبی کار می کند، تاکتیک های دیگر، مانند پیوند دادن ساده به یک محصول در پست های وبلاگ، ممکن است برای برندهای مصرف کننده سودآورتر باشد.

اهمیت ماندگاری که به وبلاگ نویسی داده می شود، تکان دهنده نیست. وبلاگ ها برای اکثر برنامه های بازاریابی دیجیتال یکپارچه هستند زیرا می توانند:

  • سئو را تقویت کنید
  • ترافیک کلی سایت و حضور آنلاین یک برند را بهبود بخشید
  • به مشتریان بالقوه کمک کنید درباره صنعت، نام تجاری، محصول یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند

قبل از اینکه آن قطعات را بررسی کنید، منبع رایگان زیر را دانلود کنید.

در HubSpot، ما معمولا حداقل سه CTA مربوط به یک موضوع وبلاگ را در هر پست قرار می دهیم:

  • CTA مبتنی بر متن در مقدمه
  • یک تصویر بنر بزرگتر در پایین
  • یک اسلاید در CTA که در کنار متن شما نشان می دهد که در وسط پست پیمایش می کنید.

این مهم است که به یاد داشته باشید خوانندگان احتمالاً وبلاگ شما را پیدا می کنند زیرا آنها به دنبال اطلاعات مربوط به صنعتی هستند که در آن کار می کنند. همچنین ممکن است بخواهند چیزی مرتبط با سرگرمی های خود بیاموزند یا به راه حل هایی برای یک نقطه دردناک در زندگی روزمره یا حرفه ای خود نیاز داشته باشند.



منبع

در سال بعد، یک ترکیب بازاریابی محتوا که شامل وبلاگ نویسی است را در نظر بگیرید. چگونه با پست های وبلاگ خود خریداران را متقاعد می کنید؟ در اینجا چند نکته سریع وجود دارد.

لینک های صفحه محصول و CTA ها را به صورت استراتژیک قرار دهید.

آیا می خواهید در مورد چگونگی ایجاد سرنخ توسط وبلاگ HubSpot بیشتر بدانید؟ این پست را بررسی کنید از یکی از مدیران کسب محتوا. یا این نکات را در مورد نحوه کسب درآمد از وبلاگ نویسی حذف کنید.

حتی اگر ویدیو، رسانه‌های اجتماعی یا استراتژی‌های بازاریابی بصری را ترجیح می‌دهید، مهم است که به خاطر داشته باشید که وبلاگ‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا محصولات را به گونه‌ای بفروشید که دیگر انواع محتوا نمی‌توانند.