آیا CTAها در برچسب‌های عنوان به نتایج جستجو کمک می‌کنند؟


قبل از شروع: در مورد تست تقسیم سئو چه می دانید؟ اگر با اصول تقسیم بندی سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید یا درخواست نسخه ی نمایشی کنید.


مثل همیشه، قبل از انتشار یافته های خود، از خود می پرسیم دنبال کنندگان توییتر رای دادن:

img-semblog

آنها همچنین تشویق می شوند توضیح دهند که چرا معتقدند یک تغییر نتیجه مثبت یا منفی خواهد داشت. این بار فقط 0% درست فهمیده اند. به زودی دلیل آن را خواهید فهمید.

اما ابتدا، بیایید بخوانیم که بازاریابان دیجیتال در مورد این آزمایش چه چیزی را در لینکدین به اشتراک بگذارند. ابتدا با من همراه باشید تا از تست بعدی مطلع شوید.

Emily Lawrenson، استراتژیست محتوای SEO در Qustodio:

من حدس می‌زنم که CTR را بهبود ببخشد، اما فکر نمی‌کنم تفاوت زیادی بین این دو عنوان در این مورد وجود داشته باشد. من فکر می کنم که برای افزایش قابل توجه، شما باید کارهای بیشتری انجام دهید (مثلاً به آن متا توصیف خالی نگاه کنید!).

ولادیمیر گرتنر، مدیر ارشد پروژه در Soft Road Apps:

منظورم این است که این کار سختی است. به عنوان یک قانون سرانگشتی، مطمئناً، CTA ها چیز خوبی برای عنوان شما هستند. آن‌ها می‌توانند افراد را وادار کنند تا روی صفحه کلیک کنند و از شما بازدید کنند، اما دوباره باید به خوبی انجام شوند. آیا این به اندازه کافی خوب است؟
من می گویم این است. من انتظار یک افزایش را دارم، اما می تواند به هر صورت پیش برود.

هانا ویگینتون، بازاریاب نرم افزار و نویسنده در مشاوره HW:

تازه رای داد من قطعاً می گویم کلیک ها را افزایش داد. اگر آنها به دنبال تحویل پیتزا هستند، احتمالاً می خواهند آن را سفارش دهند.

مطالعه موردی

همگی خوش آمدید!

امروز، یک مطالعه موردی جذاب برای به اشتراک گذاشتن با شما داریم. این بار همه چیز در مورد برچسب عنوان است.

افزودن CTA (تحریم برای اقدام، برای کسانی که دیر به مهمانی می‌روند) به عنوان یا برچسب‌های توضیحات متا، سال‌ها به عنوان «هک» برای سئوکاران تبلیغ می‌شود. می‌توانید وبلاگ‌های مربوط به اعصار گذشته و وبلاگ‌هایی را که ماه گذشته پست شده‌اند مرور کنید و نمونه‌های متعددی را بیابید که به شما می‌گویند این سریع‌ترین راه برای افزایش بازدیدتان است.

اما آیا همیشه اینطور است؟ و آیا می‌توانید تنها با افزودن CTA بدون ایجاد تغییرات دیگری در تگ عنوان، از آن خلاص شوید؟ هدف این مطالعه همین است.

آیا شما از جمله افرادی هستید که معتقدند CTA همیشه چیز خوبی است؟ برای یک یافته جالب به ادامه مطلب بروید.

فرضیه

وب سایت تست ما یک وب سایت بزرگ سفارش غذا است. و نه فقط هر غذایی – پیتزا. آنها این تنظیمات اصلی را داشتند که ما از آن به عنوان کنترل خود استفاده کردیم:

img-semblog

ما تصمیم گرفتیم بررسی کنیم که آیا اضافه کردن CTA به عنوان صفحه برای افزایش ارگانیک ترافیک کافی است یا خیر. بنابراین، این دقیقاً همان کاری است که ما انجام دادیم.

امتحان

یک بار دیگر، برای تنظیم و تجزیه و تحلیل تست خود به SplitSignal اعتماد کردیم. و این بار مواد بسیار بیشتری برای بازی داشتیم.

تصمیم گرفتیم این تست را در حدود 1328 صفحه اجرا کنیم. تقریباً نیمی از آنها را با اضافه کردن “order” قبل از بقیه برچسب عنوان تغییر دادیم. از این گذشته، ما قبلاً آزمایش مشابهی را انجام داده‌ایم و نتایج عالی را نشان داد.

خوشبختانه، SplitSignal به ما اجازه داد تا در عرض چند دقیقه تغییرات را در تمام 669 صفحه انجام دهیم. هنگامی که یک خط جاوا اسکریپت را در وب سایت خود نصب می کنید، ایجاد هر گونه تغییر در هر تعداد صفحه بسیار آسان است و به سختی باعث ناراحتی می شود.

نتایج

ما اجازه دادیم آزمایش به مدت 21 روز اجرا شود، و از اینکه دیدیم نتایج صفحات آزمایشی ما برگشتند، بسیار شگفت زده شدیم. منفی مقایسه کرد. به نظر می‌رسید این تغییرات بر صفحاتی که ما روی آن‌ها آزمایش می‌کردیم تأثیر منفی گذاشته است. در واقع می‌توانیم کاهش آماری معنی‌داری را در کلیک‌ها به میزان 14.9 درصد نسبت به گروه کنترل مشاهده کنیم.

img-semblog
img-semblog

درک نتایج آزمون

یک چیزی که می توانیم بلافاصله بگوییم این است که قطعاً انتظار این نتیجه را نداشتیم. در سئو، همیشه باید منتظر شگفتی ها باشید. اما از دست دادن تقریباً 15٪ از کلیک ها به دلیل تغییر کوچکی که بسیاری آن را خوب می دانند تقریباً غیرقابل تصور است. این واقعیت را هم اضافه کنید که آزمایش های قبلی ما دقیقاً نتیجه مخالف را نشان داده است و واضح است که باید تفاوت های بین این دو تست را بررسی کنیم.

هر دو بار، ما فقط یک CTA را به ابتدای تگ عنوان اضافه کردیم. اولین بار «خرید» بود و حالا «سفارش». مطمئناً این باعث می شود به نظر برسد که تفاوت کمی وجود دارد. با این حال، عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند منجر به نتیجه منفی شود.

برای شروع، هر عنوانی نمی تواند به سادگی یک تماس برای اقدام را در ابتدا بچسباند. آخرین باری که این کار انجام شد، عناوین یک جمله را تشکیل دادند، چیزی که مشتریان بالقوه می توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

این بار اما CTA از بقیه عنوان جدا شد. از بین بردن جنبه بصری عنوان و جابجایی قسمت های مهم تر تگ عنوان دورتر.

در این صورت، بهتر بود CTA «اکنون سفارش دهید» را در انتهای عنوان اضافه کنید. به این ترتیب، شما همچنان از مزایای CTA برخوردار خواهید شد، نشان می دهد که مشتریان می توانند غذا را در وب سایت سفارش دهند، و همچنان کلمات کلیدی اصلی را در خط مقدم برچسب عنوان خود نگه دارید.

علاوه بر این، تعامل کامل با کاربران مهم است. به هر حال، اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید، فقط بهبود وب‌سایت خود از نظر گوگل کافی نیست. اما عناوین شما باید چیزی باشد که کاربران بخواهند روی آن کلیک کنند.

و افرادی که به دنبال غذای بیرون‌بر می‌گردند فقط می‌خواهند چیزی به ساده‌ترین شکل ممکن و ساده‌تر ببینند. هر گونه انحراف از آن می‌تواند باعث شود که برخی از آن افراد فقط روی هر یک از تعداد زیادی از نتایج دیگر در SERP کلیک کنند.

همچنین ممکن است نماد جداکننده (در این مورد، “ᐅ”) زمانی که در ابتدای جمله نیست، به سادگی از نظر بصری جذاب نباشد.

آخرین و در واقع کمترین، طول تگ های عنوان است. همانطور که می دانیم، گوگل فقط می تواند عنوان شما را در فضای محدود نشان دهد. بنابراین، معمولاً عاقلانه است که به عناوینی که کمتر از 60 تا 70 کاراکتر دارند پایبند باشید تا از سخت‌تر کردن جستجوی ارگانیک وب‌سایت خود جلوگیری کنید. و در این مورد، طول عنوان بیش از یک بار به طور خطرناکی طولانی شد.

این تست اهمیت اجرای چندین بار تست را نشان می دهد. همیشه می‌تواند جزئیاتی وجود داشته باشد که تفاوت ایجاد کند و آزمون را به مسیری کاملاً متفاوت ارسال کند.

با استفاده از داده‌های ترکیبی از این دو تست، می‌توانیم شروع به ایجاد تصویری کاملاً مشخص از تأثیر اضافه کردن CTA به ابتدای تگ‌های عنوان کنیم.

بدیهی است که CTA ها یک سلاح قدرتمند در زرادخانه هر سئو سایت هستند و فقط باید با دقت از آنها استفاده کنید.

ممنون که تا آخر خواندید اگر می خواهید برخی از تئوری های سئوی خود را امتحان کنید، می توانید فقط با تیم SplitSignal ما تماس بگیرید.





منبع