قرار دادن محتوای مناسب در زمان مناسب در مقابل کاربران هسته اصلی کاری است که انجام می دهیم. اگر میخواهیم به این هدف ادامه دهیم، باید محتوایی را در جایی ارائه کنیم که کاربر به دنبال آن است.
بر اساس داده های موجود در ابزارهای مختلف، می دانیم که این بخش در وب سایت TikTok در مورد 157 میلیون کلیک ارگانیک ماهانه.
کاربران حتی در جستجوی محتوای TikTok در گوگل هستند، با پرس و جوهایی مانند «پاستای TikTok»، 1778 جستجو در ماه در ایالات متحده جمع آوری می شود:

TikTok از سال 2020 کاملاً جهان را تحت تأثیر قرار داده است. و این فقط برای بچهها نیست – با بیش از 1 میلیارد کاربر، در همه جمعیتشناسی محبوب است.
در TikTok، کاربران می توانند بدون نیاز به باز کردن چندین برگه در مرورگر خود، به طور یکپارچه در تمام محتوایی که به درخواست آنها پاسخ می دهد پیمایش کنند. این امر رضایت کاربر را بهبود می بخشد، اصطکاک را کاهش می دهد و مهمتر از همه، بهترین پاسخ را به TikTok می آموزد. بیشتر در مورد آن بعدا.
بیایید در مورد روانشناسی صحبت کنیم
دلیل دیگری که کاربران TikTok را انتخاب میکنند این است که پاسخ همیشه توسط یک متخصص موضوع ارائه میشود، نه یک وبلاگ نویس خاص. اثبات اجتماعی فراوان است، زیرا میتوانید تخصص منبع خود را با مشاهده نظرات و تعداد بازدیدها، لایکها و فالوورها ارزیابی کنید.
برندهای مد و زیبایی
صفحات موضوع بیشترین URL و ترافیک آنها را تشکیل می دهند و به نظر می رسد بر اساس هشتگ های استفاده شده، همراه با نوعی ادغام یادگیری ماشینی از تغییرات آنها ساخته شده اند. اینها شامل ویدیوهای مرتبط، موضوعات، کاربران، هشتگ ها و صداها می شود.

بر اساس دادهها، مطالعات موردی و برخی نظرات کارشناسان، صنایعی وجود دارند که واقعاً میتوانند از حضور در پلتفرم و نمایش محتوای برچسبگذاری شده برای این «توکهای» مختلف بهره ببرند:
-
TikTok از این چهار استراتژی برای مقابله با مقاومت در برابر متقاعدسازی توسط طراحی استفاده می کند. چگونه این کار را انجام می دهند؟
-
با قرار دادن محتوای خود در TikTok و بهینه سازی آن برای جستجو، به کاربران کمک می کنیم محتوای ما را در زمان نیاز پیدا کنند، جایی که می خواهند و در قالبی که برای مصرف انتخاب کرده اند.
TikTok در SERP ها
کشف محتوا رفتار اصلی در TikTok است و ما بیشتر با آن آشنا هستیم. این زمانی است که کاربر در حال پیمایش در برنامه است و منفعلانه امیدوار است که سرگرمی، توصیه های مالی، ایده های دستور غذا یا یک محصول زیبایی مورد علاقه جدید را بیابد.
همانطور که فناوری بیشتر در زندگی ما ادغام می شود، ما دیدیم ظهور جستجوی چندگانه. گوگل این اصطلاح را به عنوان راهی برای ادغام عملکرد لنز گوگل خود با روشی که در مورد جستجو و سئو صحبت می کنیم ایجاد کرد.
خدمات پخش جریانی و سرگرمی
-
TikTok یک موتور جستجوی داخلی برای محتوای TikTok است. این به یک منطقه خاص از تمرکز و یک فرمت خاص اختصاص داده شده است: ویدیو.
بیش از یک دهه پیش، صنعت تبلیغات آنلاین نگران کاهش CTR تبلیغات نمایشی خود بود. پاپ آپ ها حذف شدند، بنرها نادیده گرفته شدند. کاربران متوجه تبلیغکنندگان شده بودند: ما در تلاش بودیم چیزی به آنها بفروشیم.
تیم های ورزشی
-
این امر باعث ایجاد پدیده ای شد که توسط روانشناسان به عنوان مقاومت متقاعدسازی شناخته می شود. تبلیغ کنندگان این پاسخ را “بنر کوری” نامیدند. به عنوان یک صنعت، ما چهار مختلف را توسعه دادیم استراتژی های مقابله با این مقاومت به متقاعد کردن
در حالی که اینها برای هر کاربر شخصیسازی شدهاند، میتوانید ببینید که دیگران به دنبال محتوایی هستند که مارکها یا ناشران معمولاً در وبلاگهای خود نگه داشتهاند و برای کسبوکارشان ارزشمند میدانند.
اگر به دنبال پاسخ هایی هستید که بصری اهمیت دارد، فرمت ویدیوی TikTok بسیار منطقی تر است. نقاط قرار ملاقات در شهر شما یا آموزش باغبانی جستجوهای عالی برای پلتفرم هستند.
یک استراتژی سئوی همهکانالی به شما امکان میدهد تا فراتر از دامنه خودتان با کاربران خود تعامل داشته باشید و میتواند به برند شما کمک کند تا املاک و مستغلات بیشتری را در SERPها جذب کند.
سازندگان و برندهای محتوای خانگی و DIY
ابتدا، ما شروع به ساختن تبلیغات خود کردیم که انگار بخشی از محتوا هستند. ما اینها را “تبلیغات بومی” نامیدیم.
-
-
وب سایت TikTok تمام شده است 31 میلیون صفحه به صورت برنامه نویسی ساخته شده است پیرامون موضوعات، هشتگ ها و صداها:
TikTok محتوا را بر اساس آنچه الگوریتم تعیین کرده است به شما ارائه می دهد، نه بر اساس افرادی که دنبال می کنید. بنابراین کاربران دائماً سازندگان جدید را کشف می کنند.
دو رفتار کلیدی در TikTok وجود دارد که باید آنها را متمایز کنیم: جستجوی فعال و کشف محتوا.
کشف محتوا
تبلیغات آنها دقیقاً در قالبی مشابه محتوای معمولی آنها ارائه می شود، با یک برچسب کوچک که به شما اطلاع می دهد که محتوای تبلیغ شده است.
-
ولی سئو به معنای بازاریابی اجتماعی یا تأثیرگذار نیست. پس چرا باید اهمیت دهیم؟
سئو اکنون omnichannel است
میبینیم که TikTok در بخشهایی مانند غذا، باغبانی و سفر، سهم بازار را از Google گرفته است. اینها جست و جوهایی با ریسک پایین هستند بعید است که نتیجه به شما آسیب برساند. از آنجایی که نیازی به پاسخ کامل یا واقعی ندارید، می توانید از TikTok برای پیدا کردن آن استفاده کنید.
مقاومت در برابر اقناع یک دفاع روانی طبیعی است زمانی که احساس می کنیم کسی سعی می کند ما را برای خرید، انجام یا فکر کردن چیزی تحت تأثیر قرار دهد. ما متقاعدسازی را به عنوان یک تهدید درک می کنیم و سعی می کنیم از آن دور شویم یا با آن مخالفت کنیم.
آیا TikTok گوگل را تهدید می کند؟ خیر آیا ارزش توجه سئوکاران را دارد؟ آره.
کاربران سالهاست که از تجربه کشف محتوا مثبت در TikTok لذت میبرند. آنها رستوران های جدید یا زاویه سلفی پیدا کرده اند که آنها را شبیه کایلی جنر می کند.
ما شروع کردیم به ساخت تبلیغات کمی مرتبطتر با زمینه، به طوری که کمتر احساس نفوذ کنند.
-
بر اساس تعداد بازدیدها یا میزان تعاملی که ویدیوهایشان دریافت میکند، به سازندگان برای محتوای خود از طریق Creator Fund پول پرداخت میشود. آنها انگیزه دارند محتوای باکیفیت و جذابی تولید کنند که کاربران از آن لذت ببرند، نه فقط با انجام معامله با برندها.
-
برندهای مسافرتی و اینفلوئنسرها
این ما را به جستجوی فعال هدایت می کند. جستجوی فعال زمانی است که کاربر یک سوال خاص را در کادر جستجوی TikTok تایپ می کند.
جست و جوهای مارک دار در گوگل برای محتوای TikTok دارای حجم جستجوی ماهانه ترکیبی 30.1 میلیون تنها در ایالات متحده است. اما با روحیه شفافیت، من به اشتراک میگذارم که بیشتر آنها PG (یا حتی PG-13) نیستند.
جستجوی فعال در مقابل کشف محتوا
تنها بر اساس اعداد، مزیت وجود ویژگی محتوای شما در این صفحات آشکار است.
صنایعی که باید در TikTok باشند
سپس، ما شروع به قرار دادن تبلیغات در مکانهای غیرمنتظره کردیم، جایی که کاربران کمتر خود را برای فروش آماده میکردند.
-
برندهایی که به دنبال افزایش آگاهی از برند خود هستند، میتوانند بدون توجه به صنعتشان از حضور در TikTok بهره ببرند. از این گذشته، هیچ کس انتظار موفقیت Duolingo را در پلتفرم نداشت.
@duolingo این دامپی به معنای واقعی کلمه یک مادر مجرد است که 2 کار دارد #Duolingo #fgoogletranslate #DuaLipa #Dulapeep #Dualingo #کمدی #ترند #twerkit_twerkit ♬ Brujeria – ✿ نتیجه
این کلید درک ظهور TikTok به عنوان یک موتور جستجو است: این تجربه مثبت در کشف محتوا اعتماد کاربران را به خود جلب کرده است. آنها می دانند که محتوایی که می خواهند مصرف کنند در TikTok است. بنابراین در صورت نیاز، ابتدا به پلتفرم ویدیو مراجعه می کنند.
جستجوی فعال
در طی چند ماه آینده، به بخشهای بیشتری در مورد چگونگی استفاده حداکثری از این موتور جستجوی جدید و غیرمحتمل کشف محتوا دقت کنید. من در مورد الگوریتم TikTok خواهم نوشت، تجربه جستجو در TikTok چگونه به نظر می رسد، و چگونه می توان از رتبه بندی ویدیوهای خود مطمئن شد.