در تلاش برای “درباره نحوه عملکرد رتبه بندی بیشتر به اشتراک بگذارید،” گوگل منتشر کرد یک مقاله تشریح نحوه عملکرد سیستم رتبه بندی «مرجع موضوع» آنها.
اگرچه ممکن است این ناآشنا به نظر برسد، موضوع مرجع همیشه بخشی از مجموعه جامع سیستم های رتبه بندی گوگل بوده است که شما می توانید در این سند پیدا کنید.
یک نفر اشاره کرد که Topic Authority هنوز وجود ندارد، اما Google قول میدهد که سند را بهروزرسانی کند تا جزئیات بیشتری را در بر بگیرد.
به طور خلاصه، Topic Authority به کاربران کمک میکند تا محتوای معتبرتر و تخصصیتری را در مورد موضوعات تخصصیتر پیدا کنند، مانند:
در میان چیزهای دیگر، گوگل به این سه سیگنال رتبهبندی برجسته نگاه میکند تا تخصص و حوزههای مورد علاقه ناشر را شناسایی کند:
- قابل توجه بودن منبع باید با موضوعی که در جستجوی آن هستید آشنا باشد. به عنوان مثال، اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد یک باشگاه ورزشی محلی هستید، یک رسانه خبری محلی به احتمال زیاد در بالای نتایج جستجوی شما ظاهر می شود.
- نفوذ و گزارش اصلی. گوگل به این موضوع نگاه میکند که نشریات دیگر چقدر به منبعی برای شناسایی نفوذ و اقتدار آن اشاره میکنند یا به آن پیوند میدهند. این با این فرض است که منابع منبع بیشترین استناد را داشته باشند، به این معنی که آنها در ابتدا در مورد آن گزارش داده اند.
- شهرت منبع گوگل همچنین به تاریخچه روزنامه نگاری و گزارش با کیفیت این نشریه نگاه می کند. آنها این کار را با بررسی استنادهای منابع متخصص و بررسی جوایز نشریه انجام می دهند.
ممکن است بپرسید چرا گوگل هنگام رتبه بندی محتوای خبری این کار را انجام می دهد. پس از همه، شما فقط می توانید اخبار را از هر انتشاراتی دریافت کنید. به نظر می رسد که آنها می خواهند دید رسانه های خبری محلی را هنگامی که شخصی برای جستجوی خبری محلی تر جستجو می کند، افزایش دهند.
به گفته گوگل، «اقتدار موضوع سیگنال مهمی برای ارائه بهتر پرسشهای خبری محلی بوده است – به خوانندگان سراسر جهان محتوای محلی و منطقهای مفیدتر در داستانهای برتر و سایر ویژگیهای خبری ارائه میدهد.»
به عنوان مثال، فرض کنید سیل در نشویل رخ داده است و شما می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید. اگر سیل نشویل را گوگل کنید، SERP های شما اخبار رسانه های محلی را در اولویت قرار می دهند، حتی اگر جدیدترین مقالات موجود نباشند. این به این دلیل است که گوگل آنها را به عنوان شناسایی کرده است “صداهای قابل اعتماد در جامعه” با وجود داشتن خروجی های ملی بزرگتر که سیل را نیز پوشش می دهند.
آیا این چیزی در حرکت رو به جلو را تغییر می دهد؟ احتمالا نه. همانطور که گوگل اشاره کرد، این یک سیستم رتبه بندی جدید نیست. در واقع، آنها قبلاً اجرا کرده اند موضوع مرجع برای چندین سال. این نیز با تلاش مداوم آنها برای ارائه کیفیت بالا سازگار است، مطالب مفید برای کاربران
اگر سالها است که یک ناشر محلی بودهاید، به انجام کاری که انجام میدهید ادامه دهید: پوشش عالی در مورد مناطق و موضوعات ارائه می دهد [you] خوب بدان،” گفت گوگل.
این بدان معنی است که به ارائه مقالات اصلی، گزارش و تخصص در مورد موضوعاتی که از نزدیک با آنها آشنا هستید، ادامه دهید. در حالی که ممکن است گوگل فوراً به شما پاداش ندهد، اما در نهایت متوجه خواهند شد که چه نوع محتوایی را باید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی کنید.
اخبار سئو بیشتر که می توانید استفاده کنید
SSL سئوی شما را تقویت نمی کند – Google Exec: جان مولر، مدافع جستجوی گوگل اخیراً توضیح داده است که گواهی SSL به طور قابل توجهی به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وب سایت کمک نمی کند. در پاسخ به الف پست ماستودون، او گفت، “@EncryptedFence این “سئوی وب سایت شما را تقویت نمی کند” متأسفیم.” در حالی که HTTPS یک عامل رتبه بندی سبک وزن بود 2014، ارتباط آن در سئو به مرور زمان کاهش یافته است. پذیرش آن چنان فراگیر شده است که مزیت سئوی واقعی را که قبلا داشت از دست داده است. این نکته ای است که مولر قبلاً در سال 2019 به آن اشاره کرده بود پاسخ توییتیمولر گفت:HTTPS به هیچ وجه عاملی در تصمیم گیری برای ایندکس کردن یا عدم ایندکس کردن یک صفحه نیست. بنابراین، آیا باید گواهی SSL و پروتکل HTTPS دریافت کنید؟ البته، اما برای امنیت بهتر و حفظ حریم خصوصی کاربران، نه سئو. داستان کامل را در این مطلب بخوانید مقاله از مجله موتور جستجو
گوگل دستور کار خط مشی هوش مصنوعی را منتشر می کند، مقررات کمتری می خواهد: گوگل هوش مصنوعی خود را منتشر کرد یا دستور کار سیاست هوش مصنوعی، پیشنهاداتی را برای توسعه هوش مصنوعی مسئول و مقررات دولتی ارائه می دهد. قابل توجه است که گوگل از افزایش مقررات دولتی و شفافیت شرکتی جلوگیری می کند و از این عوامل به عنوان موانعی برای نوآوری هوش مصنوعی یاد می کند. روزنامه می گوید، «شفافیت، که میتواند از مسئولیتپذیری و برابری حمایت کند، میتواند هزینهای در دقت، امنیت و حفظ حریم خصوصی داشته باشد.» این تضاد دارد با موضع عمومی OpenAI افزایش نظارت دولت برای جلوگیری از سوء استفاده و سوء استفاده از هوش مصنوعی. نکته جالب دیگر در مقاله منتشر شده آنها عدم موضع گیری در مورد هوش مصنوعی منبع باز است که تنها یک بار در بخش پرداختن به سوء استفاده از هوش مصنوعی ذکر شده است. خیلی اخیر، یک یادداشت داخلی فاش شد جزئیات مزایای قابل توجه هوش مصنوعی منبع باز نسبت به هوش مصنوعی اختصاصی توسط شرکت های فناوری بزرگ مانند OpenAI و، بله، گوگل. بیشتر این داستان را از پست وبلاگ Google کاوش کنید اینجا.
تجربه مکالمه به تبلیغات گوگل می آید: گوگل ویژگی های جدید هوش مصنوعی مولد را اعلام کرد برای تبلیغات گوگل خیلی زود، میتوانید از یک تجربه مکالمه به زبان طبیعی برای ایجاد تبلیغات مستقیماً در پلتفرم استفاده کنید. این تجربه مکالمه اهرمی دارد مدل های زبان بزرگ و هوش مصنوعی مولد پیشرفته برای آسانتر کردن فرآیند با پیشنهاد کلمات کلیدی و ایجاد سرفصلها، توضیحات، تصاویر و موارد دیگر برای کمپینهای شما. گوگل می گوید اگر به اصلاح انسانی نیاز دارید، “شما می توانید این پیشنهادات را قبل از استقرار بررسی و به راحتی ویرایش کنید.” حتی میتوانید تبلیغات جایگزین ایجاد کنید تا مطمئن شوید که بهترین کار را انجام میدهید. Google Ads همچنین تبلیغات ایجاد شده به صورت خودکار (ACA) را با استفاده از این فناوری بهبود بخشیده است، و آنها را به عبارت های جستجو مرتبط تر می کند. اگرچه امیدوارکننده به نظر میرسد، اما ممکن است برای هر صنعت مناسب نباشد، در درجه اول آنهایی که به شدت تنظیم شدهاند. با این مقاله کوتاه از این خبر بیشتر بدانید میزگرد موتورهای جستجو.
بینگ به موتور جستجوی پیشفرض ChatGPT تبدیل میشود: موتور جستجوی مایکروسافت، بینگ، یک ادغام کلیدی با ChatGPT OpenAI را برای بهبود نتایج جستجوی کاربران اعلام کرده است. در آنها پست وبلاگبینگ می گوید، «ChatGPT اکنون یک موتور جستجوی کلاس جهانی تعبیه شده است تا پاسخهای بهموقع و بهروزتر را با دسترسی از وب ارائه کند.» مشترکین به ChatGPT Plus در حال حاضر با این قابلیت برخورد می شود، در حالی که کاربران رایگان می توانند به زودی ویژگی افزونه را نیز فعال کنند. با هدف گسترش اکوسیستم پلاگین هوش مصنوعی، مایکروسافت و OpenAI با هم کار می کنند تا توصیه های مرتبط بیشتری را بر اساس مکالمات کاربر از طریق ChatGPT مبتنی بر Bing ارائه دهند. مایکروسافت همچنین طی چند هفته آینده این تجربیات افزونه را به چت بینگ و نوار کناری Edge می آورد. این پیشرفتهای مهم بخشی از سفر تحول جستجوی مداوم بینگ است که تجربه یکپارچه و کارآمدتر را برای کاربران فراهم میکند. این مقاله را از مجله موتور جستجو برای اطلاعات بیشتر از این خبر
موتور جستجوی بدون آگهی Neeva متوقف شد: این موتور جستجوی بدون آگهی که در سال 2019 به عنوان جایگزینی برای گوگل تأسیس شد، برای جذب یک پایگاه کاربری اختصاصی تلاش کرد که منجر به آن شد. در 2 ژوئن 2023 بسته می شود. این شرکت اخیراً NeevaAI را معرفی کرد، یک محصول جستجوی هوش مصنوعی مولد که خلاصهها و استنادها را در پاسخهای تولید شده خود ارائه میکند. NeevaAI حتی قبل از مایکروسافت موفق به انجام این کار شد بینگ جدید راه اندازی و خود گوگل که هنوز راه اندازی نشده است جستجوی تجربه مولد. Neeva در ژوئن 2021 در ایالات متحده راه اندازی شد و در ابتدا برای خدمات خود ماهانه 4.95 دلار از کاربران دریافت کرد. با این حال، بعداً شروع به ارائه a اشتراک اولیه رایگان در سال 2022. در حالی که موتور جستجو جایگزینی برای گوگل ارائه کرد که بسیاری آن را گامی مثبت می دانستند، اما برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران سرسخت گوگل کافی نبود. با افزایش هوش مصنوعی و LLM های مولد، باید دید که آیا سایر موتورهای جستجو نیز با سرنوشت مشابهی روبرو خواهند شد یا خیر. اما در حال حاضر، سفر نیوا به پایان رسیده است.
یادداشت سردبیر: “اخبار SEO که می توانید استفاده کنید” یک پست وبلاگ هفتگی است که هر دوشنبه صبح فقط در روز پست می شود SEOblog.com، گردآوری تمام اخبار برتر SEO از سراسر جهان. هدف ما ساختن است SEOblog.com فروشگاهی تک مرحله ای برای همه افرادی که به دنبال اخبار سئو، آموزش و استخدام کارشناس سئو با جامع ما هستند دایرکتوری آژانس سئو.