استراتژی های رسانه های اجتماعی برای افزایش چشمگیر دید شما


اگر چیزی وجود داشته باشد که تقریباً به اندازه پول امروز اهمیت داشته باشد، آن باید قدرت فوق العاده “دسترسی” باشد.

چه استفاده از استوری‌ها در اینستاگرام یا گسترش پایگاه‌های کاربران با استفاده از تبلیغات گوگل – هر برند و شخصیتی به ارزش صدا و تأثیری که رسانه‌های اجتماعی به شما می‌بخشد پی برده‌اند.

به همان اندازه که امروز برای شما ارزش قائل است، رسیدن به آن در عصر کنونی به همان اندازه دشوارتر است. اگر به آن فکر کنید، دلایل کاملاً قابل توضیح است. با حجم عظیمی از محتوایی که روزانه در سراسر اینترنت پخش می شود، شما واقعاً باید بلند، جدید و ارزشمند باشید تا صدای شما برجسته شود و تفاوت ایجاد کند.

در حالی که نسل پررونق به شدت وسوسه می‌شود تا تلاش‌ها برای به حداکثر رساندن دسترسی رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان تمرینی برای جلب توجه بدانند، این نمی‌تواند دور از واقعیت باشد.

جلب توجه و ایمن کردن دیده شدن رسانه های اجتماعی در مورد ایجاد سر و صدا و اطمینان از شنیده شدن شما است. در عصر حاضر، دیده شدن رسانه‌های اجتماعی یک پیش‌نیاز ساده برای یک تمرین ارزشمند برای برندسازی است.

در زیر هفت استراتژی ذکر شده است که توسط کارشناسان رسانه های اجتماعی سوگند یاد شده است و با جلب مشارکت در اینترنت بد بزرگ، رشد ملموسی ایجاد کرده است.

7 استراتژی رسانه های اجتماعی برای افزایش دید

1. بدانید چه کسی شما را تماشا می کند

با گستره وسیع و مخاطبی به این بزرگی، تنها انسان می تواند از حجم محتوایی که به صورت آنلاین در دسترس است، مرعوب شود. با این حال، اگر می خواهید محتوایی که تولید می کنید رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، ضروری است که بدانید برای چه کسی محتوا تولید می کنید.

دانش جمعیت شناختی بازوی پنهان بازاریابی دیجیتال است که امپراتوری AdTech بر روی آن شکوفا شده است. ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، اما برای شما ضروری است که بدانید کاربران شما چه کسانی هستند – سن، جنسیت، ایدئولوژی آنها، از کجا آمده اند و آرزوی آن را دارند که باشند. اینها همه جنبه های اطلاعاتی هستند که به شما کمک می کنند بین برند خود و کاربران نهایی آن ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، هنگامی که بدانید چه کسی محتوای شما را مصرف می‌کند، می‌توانید آن را مطابق با نیازهای آن‌ها تنظیم کنید و شما را به مشتریان خود نزدیک‌تر کرده و برند خود را انسانی کنید.

2. برند خود را انسانی کنید – به آن شخصیت بدهید

حضور در رسانه های اجتماعی با قضاوت مداوم همراه است. مشتریان نهایی شما می آیند و زمانی را در صفحه شما می گذرانند که شما به آنها چیزی بیش از محصولات خود ارائه دهید. به آنها شخصیتی بدهید که باید به او نگاه کنند و انسانی که با او درگیر شوند. برخی از بهترین کمپین های تاریخ کمپین هایی بوده اند که برندهایی را که برای آنها کار می کنند انسانی کرده اند.

موفقیت آزمایش بازاریابی استارباکس، برای مثال، کمتر در بودجه هنگفت آن نهفته است و بیشتر در احساساتی است که از آن ناشی می شود. بازاریابان پشت تمرین ساخت برند استارباکس با موفقیت شخصیت «پسر قهوه محله» را که گرما و عشق میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را به این شرکت هدیه کرده است، نشان دادند.

صدای برند شما در اینترنت باید همزمان معتبر و نمادین باشد. لحظه ای که کوتاهی را از دست می دهید، صدای خود را از دست می دهید. متأسفانه، اینترنت می تواند در مورد آن کاملاً بی عذرخواهی شود.

3. صحبت کن!

مردم در اینترنت می خواهند بدانند که برند شما همانقدر معتبر است که شما ادعا می کنید. به هر حال چه کسی دوست دارد با یک چت بات درگیر شود، درست است؟

یکی از راه‌های کلیدی که می‌توانید جذب رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهید، صحبت با مشتریانتان است.

دسته‌های توییتر Zomato، Swiggy و امثال آن این استراتژی را با موفقیت انجام داده‌اند.

پرسیدن نظرات مخاطبان خود، پاسخ به شکایات آنها و به اشتراک گذاشتن برخی شوخی های سرگرم کننده در اینترنت تا حد زیادی در ایجاد جامعه ای از مشتریان و مشتریان وفادار کمک می کند.

4. در مورد روندها هوشیار باشید

الگوریتم به نفع افراد مورد علاقه است. اگر می‌خواهید وارد صفحات شخصی افرادی شوید که قبلاً با آنها تماس نداشته‌اید، باید از مناطق امن خود خارج شوید. اینستاگرام در مورد حمایت از ترندها به طرز شیطنت آمیزی جلوتر بوده است. چه استفاده از فایل‌های صوتی پرطرفدار برای حلقه‌ها یا انجام چالش‌ها – دنبال کردن آنچه که همه را جذب می‌کند، شانس شما را برای ویروسی شدن تقریباً هفت برابر افزایش می‌دهد.

همچنین، مطمئن شوید که با تقویم اجتماعی به‌روز هستید. محتوای مرتبط و موضوعی ایجاد کنید. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک برند عطر و عطر هستید. چنین برندی به صدای مرتبط در روز ولنتاین نیاز دارد. اگر محتوای شما جذاب باشد و توده‌ها را مجذوب خود کند، اجرای یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام احتمالاً چند امتیاز بیشتر به شما می‌دهد.

5. سه کلمه: دعوت به عمل

در عصر شفافیت، همه می دانند که چه زمانی فریب چیزی را می خورند. متأسفانه، مخاطبان شما از شما انتظار دارند که معتبر باشید، و هنگامی که محتوای مضحک حمایت شده را به آنها ارائه می‌دهید، احتمالاً موضوع مورد اعتماد کوتاه می‌شود و در نهایت شکسته می‌شود.

هنگامی که یک فراخوان واضح برای اقدام به محتوای خود ضمیمه می کنید، در مورد آنچه می خواهید صادقانه و پیشاپیش رفتار می کنید. مصرف کنندگان شفافیت و صداقت را دوست دارند.

وقتی از کلمات شفافی مانند «خرید»، «دانلود» یا «دنبال کنید» استفاده می‌کنید، به مصرف‌کنندگان خود مسیری را می‌دهید که دنبال کنند. و اگر شما در کاری که انجام می دهید خوب باشید، آن ها این کار را خواهند کرد!

روی کپی رایتینگ خوب سرمایه گذاری کنید که اهداف برند شما را به وضوح و واضح بیان می کند. یک محتوانویس خوب استخدام کنید و وظیفه ابلاغ دعوت به اقدام را به آنها بسپارید.

6. از هشتگ ها هوشمندانه استفاده کنید

این توصیه خاص اغلب در سراسر اینترنت هش شده است، اما به دلیل کاربردی بودن آن همچنان در بیشتر جاها جایگاه خود را حفظ کرده است. هشتگ ها به شما این امکان را می دهند که در اینترنت کشف شوید. اما این بدان معنا نیست که شما کل مدل بازاریابی خود را بر دوش هشتگ ها بگذارید.

هشتگ ها یک شمشیر دولبه هستند که فقط زمانی خوب کار می کنند که روان محتوا را درک کنید. به عنوان مثال، اگر از هشتگ نامرتبط با محصول خود استفاده کنید، جذابیت کمی ایجاد خواهید کرد. از طرف دیگر، اگر از یک هشتگ با تعداد زیادی پست استفاده کنید، ممکن است در نهایت پست خود را در میان دریای پست ها گم کنید. در مقابل، اگر تعداد پست‌های کمی روی هشتگ وجود داشته باشد، ممکن است به هیچ وجه از جمعیت مرتبط استفاده نکنید.

هشتگ های شما باید ترکیبی منسجم و با دقت تنظیم شده از ارتباط باشند و به درستی کار کنند.

7. قبیله خود را پیدا کنید

ارزش گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر برای هر برندی که تلاش می کند جامعه ای را حول محصول خود بسازد، ضروری است. یک صفحه برند که محتوای تولید شده توسط کاربر را درگیر می کند و دوباره آن را ارسال می کند، اعتماد و ارزش را به مصرف کنندگان خود منتقل می کند. این به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که احساس کنند بخشی از برند هستند، که باعث می‌شود بیش از همیشه به انتخاب‌های خود وفادار باشند.

نایک و برگر کینگ هر از گاهی با محتوای تولید شده توسط کاربر آزمایش کرده‌اند که اعداد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد و نتایج فوق‌العاده‌ای برای برندها ایجاد کرده است – کاملاً ارگانیک.

ایجاد کشش در رسانه های اجتماعی یک عمل تعهد و تمرین بزرگ برای ایجاد یک رابطه طولانی مدت با توده وسیعی از مردم است.

پرورش حضور در رسانه های اجتماعی شبیه شکل گیری و پیگیری از طریق روابط اجتماعی انسانی است. لازم است شما همدل باشید، نیازها و خواسته های مصرف کنندگان خود را درک کنید، به آنها گوش دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید و تا حد امکان در نیت خود صادق باشید.

در طرف دیگر مبادله، به احتمال زیاد درک عمیق تری از آنچه که مخاطبان شما برای آن ایستاده و دوست دارند پیدا خواهید کرد.

نتیجه

ساختن شبکه های اجتماعی نیازمند زمان، تلاش و تعهد است. ایجاد تعامل و ترافیک زمان زیادی می برد، بنابراین ممکن است مجبور باشید بیش از حد انتظار ثابت بمانید.

قلمرو بازاریابی دیجیتال یک چشم انداز پویا است. همیشه یک روند جدید و همیشه چیز جدیدی برای آزمایش وجود دارد. هدف این است که انعطاف پذیر بمانید و به چیزهای جدید در شهر تکامل پیدا کنید.

مطمئن شوید که محتوای خود را از قبل به خوبی استراتژی می‌دهید، آن را به خوبی برنامه‌ریزی می‌کنید و اجرای آن را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنید که به جدیدترین و جدیدترین چیزها توجه کنید و هرگز فرصتی را از دست ندهید.





منبع