استفاده از الگوهای گزارش پیشرفت سئو در Semrush

O5AqUE6s7l3PeHgLwbBtaYaSiKEOmqGOphv2L6EJOVXkIc9PU9COpk80FbR3s6qLSNI5JMg4H-VmNKGGu5CblCCDofmWSq8BdN6x6BZxIFTFtWqHGuTu0000FTW20HQYL00000000

پاسخ برتر با اختلاف زیاد گزارش، جمع آوری داده ها برای گزارش ها و به روز رسانی گزارش ها بود.

برای گام‌های خاص در مورد ادغام Google Analytics با الگوهای گزارش Semrush، از پایگاه دانش ما دیدن کنید.

با Semrush، می‌توانید ویجت‌ها را برای بلوک‌های متنی بکشید و رها کنید تا نظرات شما در هر بخش از گزارش شما درج شود.

زیبایی استفاده از قالب برای گزارش سئوی شما این است که اتوماسیون به شما زمان بیشتری برای شخصی سازی گزارش می دهد.

برخی از این بایدها و نبایدها را دنبال کنید تا قالب را کامل کنید.

چند سال پیش، از مشتریان خود که در آژانس‌ها کار می‌کردند، درباره بهترین چیزهایی که می‌خواستند در مورد شغلشان خودکار بود، پرسیدیم.

این نیز آسان است، با ویرایش هر گزارش در گزارش ساز و ذخیره آن به عنوان یک الگو در صفحه اصلی گزارش های من.

خواص جهانی:

  • بررسی اجمالی
  • نمودارهای متریک
  • کانال های ترافیکی برتر
  • جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی
  • تبدیل (تجارت الکترونیک)
  • بازدیدهای صفحه برتر
  • نمودار تکمیل اهداف
  • محل
  • زبان و منبع / رسانه
  • ارجاعات
  • منبع / رسانه
  • صفحات فرود برتر
  • کمپین ها
  • دسته بندی دستگاه ها

این یک نقطه شروع عالی برای گزارش کلی ماهانه در مورد مشتری SEO است. ویجت های از پیش تعیین شده عبارتند از:

  • مروری بر ترافیک گوگل آنالیتیکس
  • جلسات روزانه
  • کانال های ترافیکی برتر
  • بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی
  • صفحات برتر بر اساس بازدید از صفحه
  • کلمات کلیدی جدید و گمشده
  • کلمات کلیدی بهبود یافته و رد شده است
  • خلاصه بک لینک ها
  • بک لینک های جدید و گم شده

ممیزی سایت: الگوی گزارش کامل

بنابراین، چگونه می توانید مشتریان خود را راضی نگه دارید و در عین حال روند گزارش دهی خود را هموارتر کنید؟

حداقل چیزی که می خواهید در گزارش پیشرفت سئو پوشش دهید این است:

  • چه پیشرفت هایی حاصل شده است
  • چه اقداماتی انجام می دهید
  • توصیه هایی برای رشد بیشتر

این ویجت ها می توانند به طور خودکار گزارش شما را با معیارهایی مانند:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی رقیب و ترافیک تخمینی از Semrush
  • مسائل مربوط به سلامت سایت و فنی سایت از سمروش
  • مشاهده کلمه کلیدی و اشتراک صدا از Semrush
  • بک لینک های گزارش شده در Semrush
  • تکمیل اهداف از Google Analytics
  • کاربران، جلسات، زمان در صفحه و موارد دیگر از Google Analytics
  • عملکرد جستجو از کنسول جستجوی گوگل
  • تعامل کاربر و نماهای نقشه از نمایه های کسب و کار Google
  • و خیلی بیشتر

شخصی سازی قالب ها با متن و عکس

اکثر مشتریان سئو متخصص سئو نیستند، بنابراین ممکن است بخواهید آموزش مشتری را در فرآیند گزارش دهی بگنجانید. وقتی این کار را انجام می دهید، می تواند به ایجاد اعتماد و مشارکت بیشتر در رابطه کمک کند.

نکته خوب در مورد My Reports این است که ما چندین الگوی از پیش تعیین شده برای شروع داریم.

حال، اگر بخواهید از ابتدا الگوهای خود را بسازید، یا یک الگوی از پیش تعیین شده را تغییر دهید و آن را به عنوان جدید ذخیره کنید، چه؟

این ابزار همچنین به شما این توانایی را می دهد که:

  • به سرعت فایل های PDF را از قالب های از پیش تنظیم شده ما در یک دقیقه ایجاد کنید
  • یک الگو را متناسب با نیازهای خاص خود تغییر دهید
  • نام تجاری و برچسب سفید گزارش خود (با افزودنی آژانس رشد کیت)
  • ویجت ها، اسکرین شات ها، متن و قالب بندی گزارش Semrush را اضافه کنید
  • داده های Google Analytics، کنسول جستجوی گوگل و نمایه کسب و کار گوگل را اضافه کنید
  • یک گزارش به طور کامل از ابتدا ایجاد کنید
  • گزارش های سفارشی خود را به عنوان الگوهای جدید برای استفاده در آینده ذخیره کنید
  • ارسال ایمیل منظم گزارش ها به آدرس ایمیل مورد نظر را برنامه ریزی کنید

چرا باید از الگوهای گزارش SEO استفاده کنید؟

ما یک پست وبلاگ کامل داریم که به آناتومی یک گزارش SEO کامل اختصاص داده شده است تا با مثال‌های بیشتری از نحوه گزارش‌دهی در هر جنبه از سئو، عمیق‌تر شوید.

اگر فکر شروع گزارش ماهانه سئوی ماهانه بعدی خود را از ابتدا ترسانده است، شما تنها نیستید!

ایجاد الگوهایی برای گزارش‌های خود، چه در داخل یا در یک آژانس، می‌تواند به شما کمک کند:

  • صرفه جویی در زمان
  • اعضای تیم جدید و مشتریان راحت تر
  • ثبات را در گردش کار خود ایجاد کنید

اکنون آن گزارش در لیست قالب‌های شما ذخیره می‌شود تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید و گزارش جدیدی را برای یک مشتری جدید با شروع از همان ساختار سفارشی کنید.

گزارش خود را ایجاد و برنامه ریزی کنید

img-semblog

چگونه باید قالب خود را سفارشی کنید؟

این الگوی گزارش ممیزی SEO عمیقاً به نتایج یک ممیزی سایت می پردازد، که می تواند برای مشتریان یا مشتریان بالقوه فنی SEO عالی باشد. ویجت های از پیش تعیین شده عبارتند از:

  • امتیاز سلامت سایت
  • تعداد خطاها، هشدارها و اخطارهای یافت شده
  • موضوعات اصلی شناسایی شد
  • تفکیک کامل هر موضوعی که در حسابرسی یافت می شود

الگوی کامل تحقیقات ارگانیک

در نهایت، مشتریان شما از ثبات قدردانی می کنند. استفاده از یک الگو به هر کسی که گزارش را دریافت می‌کند این امکان را می‌دهد که بداند چه انتظاری دارد. آنها مجبور نخواهند شد دوباره یاد بگیرند که چگونه در گزارش های شما هر ماه پیمایش کنند، که باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود.

ساختار گزارش SEO شما

ارتباط منظم، شفافیت، و نشان دادن اینکه به موفقیت مشتری خود اهمیت می دهید، می تواند تا حد زیادی به داشتن یک رابطه مثبت با مشتری کمک کند.



منبع می‌توانید داده‌های بیشتری از Semrush یا Google به گزارش خود اضافه کنید تا KPIهای خاص خود را برجسته کنید، همچنین بلوک‌های متن، تصاویر و قالب‌بندی را برای اضافه کردن فضایی برای نظرات خود در هر بخش اضافه کنید.

البته، صرفه جویی در زمان همیشه برای کسب و کار مهم است و استرس شروع یک گزارش از صفر هر بار می تواند خرد کننده باشد.

پس از آماده شدن گزارش شما، می توانید برنامه ریزی کنید که این گزارش به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه به ایمیل مشتری ارسال شود.

برای افزودن داده‌های Google Analytics به گزارش خود، Semrush در حال حاضر بیش از دوجین ویجت از نسخه کلاسیک Universal Analytics GA و تعداد انگشت شماری اتصالات را برای ویژگی‌های GA4 ارائه می‌دهد.

jKZQ3Z4PjGViuDQseZ3naDWDkcCqNB56JFz1eA4KhPGBFEiBveAns_mYasN7jaUorMqFpPsrTruIejeZ4Fm1OTdWOzeZOg_sKndaY8SmUrMGkuNfBfWd3

در اینجا نمونه‌ای از مواردی است که با استفاده از برخی از الگوهای بالا به طور خودکار مشاهده می‌کنید:

قالب ماهانه سئو

ZX2IYC2PIPLM3KLH97QCD_MHEUTVRD4I9GHGTUSUVU9AULQSZO2VFCREYUN-BRFLMK_WKTN5PEAS_DFUCWJRHRHNIGXNCNC1RYEUK8YYM16XOXOXOXOXOKZXOKZPBVQVQIN5DKICKRIOCKAOKOXYOUCFIOKAOKOXYOUCFIOKAOK8C1RYRYN-BRFLMK

الگوهای هر نوع گزارش

هر قرارداد و کمپین مجموعه ای از اهداف و KPI منحصر به فرد خود را دارد.

به همین ترتیب، مشتری شما می خواهد که گزارش آنها با راهنمایی خاص احساس شخصی کند.

ابزار Semrush My Reports به شما امکان می دهد داده ها را از ده ها ابزار جمع آوری کنید، الگوهای گزارش PDF خود را بسازید و ذخیره کنید، و ایمیل های تکرار شونده را تنظیم کنید.

سپس، می توانید این گزارش را از صفحه اصلی گزارش های من به عنوان یک الگوی جدید ذخیره کنید. فقط نماد چرخ دنده را در کنار گزارشی که تهیه کرده اید پیدا کنید و Create Template را انتخاب کنید.

فقط یکی را باز کنید و شروع به اضافه کردن ویجت کنید تا گزارش PDF را خودتان بسازید.

همچنین می‌توانید تصاویری مانند لوگوی مشتری خود اضافه کنید، یا حتی در صورت ثبت نام برای آژانس رشد، گزارش خود را با موضوعی کاملاً سفارشی کنید.

ZQI0OXRIP_825-H3ZCYNVNU6WLHYVFYVFYD2T4SSALZMWU2VD3KFWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWCXYIZHWNIAIZHKTQGPPPB6ZLEKVINKVINWK5MB3VTMVTMVMVMVMN5BQYJJVWWWRYJFWWRICVINKVINKVINKVINKVINKVINKVINIZLEKVINIZLEKIZLESIZHWNI_CCF4ISIZHWNIAIZHWNI_CCF4ISTHKIZHWNIAIZLIZLIZLIZLIZLIZLIZLIZLIZLIZANISANVAYO2وی

برای افزودن حس شخصی به گزارش‌های خود، می‌توانید فضایی برای نظرات و توضیحات خود و همچنین تصاویر و برندسازی در نظر بگیرید.

از آنجایی که زمینه های زیادی از سئو وجود دارد که می توانید روی آنها کار کنید، موارد مختلفی برای گزارش وجود خواهد داشت.

QxElw16U4C91UwCCI-VPZRlu95IRv8Sy1ibtCmtyKga5Ub36ecDzepN3p5MANHPb7rjhlYLR-tDGaKL3fkZJpCJ1Zezl4CUUcaeX5ZEodSE0GKGWL40000000G1Xw00

می‌توانید یک الگو برای آنچه می‌خواهید در متن ایمیل قرار دهید اضافه کنید و مطمئن شوید که متن ایمیل را قبل از اینکه هر ماه منتشر شود، به‌روزرسانی کنید.

هنگامی که یک الگو را در Semrush My Reports می‌سازید، می‌توانید ورودی داده‌ها را با ابزارک‌های داده‌های Semrush و Google خودکار کنید.

هنگامی که گزارش خود را در Semrush ساختید، دکمه Generate PDF report را در بالا سمت راست فشار دهید تا آن را ذخیره کنید.

در حالی که امکان خودکارسازی برخی KPIهای SEO با داشبوردها و ابزارهایی مانند Semrush وجود دارد، شما نمی خواهید اظهارات آغازین و نظرات خود را خودکار کنید.

در این پست، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه الگوی گزارش پیشرفت سئو خود را بسازید و فرآیند گزارش گیری خود را خودکار کنید.

img-semblog

پس از آن اصول اولیه، ممکن است بخواهید هر پیوندی را به مطالب مرتبط یا مقالاتی که برخی از فرآیندهای شما را توضیح می دهد، اضافه کنید، در صورتی که مشتری کنجکاو برای یادگیری باشد.

KPI ها و داده ها را به عنوان «چی» گزارش و تفسیر خود را به عنوان «چرا» در نظر بگیرید. چرا 15 درصد رشد ترافیک ارگانیک اهمیت دارد؟ می توانید در یکی از قسمت های نظرات قالب خود توضیح دهید.

این الگو به عملکرد جستجوی ارگانیک هر وب سایتی می رود، که راهی آسان برای ایجاد یک گزارش تحلیل رقابتی در چند دقیقه است. ویجت های از پیش تعیین شده عبارتند از:

  • ترافیک ارگانیک، کلمات کلیدی و هزینه ترافیک تخمین زده شده است
  • رتبه بندی کلمات کلیدی بر اساس کشور
  • روند ترافیک ارگانیک در برابر ترافیک پولی (تمام زمان)
  • کلمات کلیدی برتر و توزیع موقعیت
  • رقبای برتر
  • ترافیک ارگانیک مارک دار در مقابل ترافیک ارگانیک بدون مارک
  • کلمات کلیدی جدید و گمشده
  • صفحات فرود برتر برای ترافیک ارگانیک

سفارشی سازی قالب های گزارش Semrush

ZozidDyHEuzcOCzYy5KsCs-iCKOKP4FGczab8V6Xpc2e6U6iQu-OLPwDOQECKioXnx9jqJPRDJ_o2J1P65BbAkLhFKe4BsAnf_Ex-cVhdrSe6U6iQu0

کامل کردن قالب شما

در اینجا چند نکته وجود دارد:

  1. ایجاد قالب های مختلف برای انواع گزارش ها (گزارش حسابرسی SEO، گزارش ماهانه سئو، گزارش تحلیل رقبا و غیره)
  2. گزارش های خود را مشخص و قابل فهم کنید
  3. جمع آوری داده های خود را خودکار کنید
  4. گزارش را با مناطق اختصاصی مبتنی بر متن برای نظرات و تصاویر/برند تجاری مرتبط با برند و مشتری خود شخصی کنید
  5. قالب‌های خود را با بخش‌های واضح بسازید، بنابراین بسته به تمرکز ماه، به راحتی می‌توانید قسمت‌ها را به داخل و خارج کنید.

خودکارسازی داده ها برای الگوهای گزارش شما

اما دلیل دیگری که باید از الگوها استفاده کنید این است که ورود به اعضای تیم و مشتریان جدید را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. به‌جای اینکه اعضای تیم جدید خود را مجبور کنید تا گزارش خود را ارائه کنند، به آن‌ها قالب ساده‌ای برای دنبال کردن ارائه می‌دهید تا احساس کنند آماده مشارکت هستند.

خواص GA4:

  • بررسی اجمالی
  • نمودارهای متریک
  • کانال های ترافیکی برتر
  • جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی
  • بازدیدهای صفحه برتر

بنابراین، شما باید الگوهای خاصی برای خدمات مختلفی که ارائه می دهید داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید الگوهای منحصر به فردی را برای خود تنظیم کنید:

  • گزارش های ممیزی SEO (ممیزی اولیه و پیگیری)
  • گزارشات سئو ماهانه
  • گزارش تحلیل سئوی رقبا
  • گزارش های جستجوی ارگانیک
  • گزارش ساخت لینک/بک لینک
  • و بیشتر