صرف نظر از صنعت شما، بازاریابان باید اهمیت دسترسی را درک کنند. بازاریابی محتوای قابل دسترس به گروههای به حاشیه رانده شده کمک میکند تا احساس کنند که برند شما دیده شده و قدرت مییابد. آخرین چیزی که می خواهید این است که گروه های خاصی صرفاً به دلیل تلاش های بازاریابی شما احساس کنند که از برند شما کنار گذاشته شده اند.
با این حال، همه حرفه ای های بازاریابی از نکات و نکات دسترسی در بازاریابی محتوا نمی دانند. البته برخی از بهترین شیوهها وجود دارد که باید دنبال کنید، اما درک انواع محتوایی که میتواند به گروههای به حاشیه رانده شده کمک کند تا احساس مشارکت داشته باشند نیز مهم است.
چه برند شما سالها است که وجود داشته است یا یک استارتآپ جدید هستید که میخواهید استراتژی بازاریابی خود را از همان لحظه راهاندازی درست انجام دهید، درک اصول دسترسی باید در اولویت قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که از اصول اصلی آگاه هستید، از جمله اینکه چگونه می توانید به طور سیال و موثر در دسترسی به فرآیند بازاریابی خود کار کنید. در مورد انواع مختلف محتوا و نحوه دسترسی بیشتر به آنها برای لذت بردن همه بیاموزید. بازاریابی باید همیشه روی آن تمرکز کند کیفیت محتوا بر کمیت، و شما می توانید این کار را با اطمینان از اینکه همه قادر به تفسیر و مشارکت در آنچه شما به اشتراک می گذارید انجام دهید.
ایجاد تغییرات در محتوای نوشتاری
محتوای نوشتاری برجسته ترین است شکل بازاریابی محتوا. بین وبلاگها، پستهای رسانههای اجتماعی و محتوای وب، کلمه نوشتاری یکی از بهترین راهها برای به اشتراک گذاشتن چیزی است که برند شما درباره آن است.
با این حال، برای کسانی که با اختلالات بینایی زندگی می کنند، محتوای نوشتاری می تواند یک چالش باشد. با بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو، شروع خوبی دارید. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا کلمات نوشتاری را برای افرادی که در دسترس تر هستند، انجام دهید از صفحه خوان ها استفاده کنید، از جمله تقسیم چیزها به عنوان و زیر سرفصل.
عناوین واضح هضم اطلاعات ارائه شده به آنها را به صورت سازمان یافته برای خوانندگان آسان تر می کند. هنگامی که صفحات شما با سرفصل های مختلف بهینه سازی نشده اند، نرم افزار صفحه خوان تنها می تواند کارهای زیادی انجام دهد. متنی را در اختیار فرد قرار می دهد، اما بدون زمینه یا ترسیم بین بخش ها، درک آن دشوار خواهد بود.
علاوه بر سازماندهی محتوای خود با عناوین و عنوانهای فرعی، باید با تکنیکهای قالببندی، موارد زیر را تمیز و شفاف نگه دارید، مانند:
• لیست های گلوله ای؛
• تگ های هدر HTML.
• متن لنگر توصیفی.
اگر از یک کلمه برای هدایت افراد به صفحه یا سایت دیگری استفاده میکنید، ممکن است به راحتی از متن خارج شود یا حتی برای یک صفحهخوان گیجکننده باشد. متن لنگر شما باید دقیقاً آنچه را که آن شخص باید هنگام کلیک کردن روی کلمات انتظار داشته باشد توصیف کند. هرچه توصیفی تر باشد، بهتر است.
سازماندهی محتوای بصری شما
بیشتر بازاریاب ها می دانند که بازاریابی عکس و ویدیو ارزش وزن طلایی خود را دارد. برای بسیاری از افراد غیرمعمول نیست که محتوای «کلمآلود» را ببینند و آن را محو کنند، فقط برای تمرکز بیشتر روی محتوای سریعتر و درخشانتر برند.
ساده ترین راه برای دسترسی بیشتر به محتوای بصری استفاده از تگ های alt برای تصاویرتان است. اگر این کار را نکنید، یک صفحهخوان تنها میتواند «IMAGE» را بگوید نه اینکه توضیحی از آن تصویر به فرد ارائه دهد. متن جایگزین باید برای توصیف واضح تصاویر به جای تمرکز بر کلمات کلیدی خاص برای تقویت سئوی شما استفاده شود.
یک مثال خوب از متن جایگزین برای یک تصویر این است: “بیمار با آینه روی صندلی دندانپزشکی لبخند می زند.” یک مثال ضعیف می تواند « مطب دندانپزشکی هیوستون، تگزاس» باشد. واضح است که ببینیم کدام یک در تلاش است مفید و توصیفی باشد و کدام یک پر کردن کلمات کلیدی است.
وقتی صحبت از محتوای ویدیویی به میان میآید، همیشه باید تلاش کنید تا توضیحات مشابهی را در مورد آنچه در ویدیو به تصویر کشیده میشود درج کنید. همچنین میتوانید رونوشتهایی از هر بخش گفتاری ارائه کنید. این باعث میشود که محتوا برای کسانی که زبان مادری متفاوتی دارند یا مشکلات شنوایی دارند قابل دسترستر باشد.
علاوه بر این، برخی از افراد خواندن محتوای نوشته شده را به دیدن آن ترجیح می دهند. ارائه رونوشتها یا شرحهای بسته با هر ویدیو به افراد بیشتری امکان میدهد از محتوای شما لذت ببرند. فقط در مورد زیرنویس های خودکار مراقب باشید. اگرچه آنها چیز خوبی هستند و ویدیوها را در دسترستر کردهاند، اما به طور کلی همیشه دقیق نیستند. خوشبختانه، سرویسهای زیرنویس در دسترس هستند، یا اگر پهنای باند لازم را دارید، میتوانید زیرنویسها را در داخل خود ارائه دهید.
در نهایت، وقتی صحبت از ظاهر و احساس کلی وب سایت شما و تمام تلاش های بازاریابی محتوا می شود، طراحی جهانی را در نظر بگیرید. طراحی جهانی یک استراتژی است که تمام محتوای بازاریابی دیجیتال را بدون در نظر گرفتن ناتوانی ها، موانع زبانی یا عوامل دیگر در دسترس همه قرار می دهد. این اصول طراحی جهانی عبارتند از:
• استفاده عادلانه؛
• انعطاف پذیری در استفاده؛
• استفاده ساده و شهودی؛
• اطلاعات قابل درک؛
• تحمل خطا؛
• تلاش بدنی کم؛
• اندازه و فضای مناسب برای هر استفاده.
طراحی جهانی برای همه مهم است. هیچ کس نمی خواهد از وب سایت شما بازدید کند و احساس سردرگمی یا سردرگمی کند، زیرا نمی تواند به درستی موضوعات را هدایت کند. با این حال، به ویژه برای کسانی که عصبی هستند. یک فرد واگرای عصبی که از وب سایت یا وبلاگ شما بازدید می کند باید بتواند به وضوح احساس کند که در جریان است و از نقاط قوت خود برای حرکت آسان در سایت استفاده کند.
چه در حال ساختن یک وبسایت از ابتدا باشید و چه بهروزرسانیهایی انجام میدهید که برای همه جذاب است، چند نکته وجود دارد که میتواند در این راه به شما کمک کند. اگر با طراحی وب آشنایی ندارید، با یک طراح کار کنید که در ایجاد محتوای قابل دسترس راحت و با تجربه باشد. برخی از بهترین نکات برای پیاده سازی عبارتند از:
• رنگ های خود را با دقت انتخاب کنید، از جمله رنگ پیوند و فونت.
• نصب نقشه سایت؛
• اطمینان از در دسترس بودن همه فرم ها؛
• اطمینان از اینکه می توان به تمام محتوا با صفحه کلید دسترسی پیدا کرد.
• محدود کردن همپوشانی یا پنجره های بازشو، زیرا صفحه خوان ها اغلب نمی توانند آنها را بگیرند.
نصب یک سیستم مدیریت محتوای قابل دسترس، به روز نگه داشتن موارد را آسان تر می کند. اگر قبلاً به آن فکر نکرده اید، سرمایه گذاری ارزشمندی است. با این حال، این ایده ها باید به شما نقطه شروعی را در مورد ظاهر سایت شما بدهد.
بازاریابی رسانه های اجتماعی فراگیر
امروزه، تقریباً هر کسب و کاری در حداقل یک پلت فرم رسانه اجتماعی، اگر نه بیشتر، وجود دارد. این یک راه فوق العاده برای ارتباط با مخاطبان، ایجاد روابط و ایجاد اعتماد با فالوورها و طرفداران است. ایجاد تعامل و تعامل معتبر همان چیزی است که بازاریابی محتوا در مورد آن است، و رسانه های اجتماعی آن را به صورت روزانه فراهم می کنند.
با در نظر گرفتن این موضوع، بسیار مهم است که مطمئن شوید پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما برای همه قابل دسترسی است. مشترک تصور غلط در مورد بازاریابی محتوا این است که همه چیز به شما و برند شما مربوط می شود. در عوض، باید در نظر بگیرید که کسب و کار شما چه چیزی می تواند به همه ارائه دهد – و چگونه می توانید آن را بهتر از رقبای خود ارائه دهید.
وقتی صحبت از فراگیر بودن در رسانه های اجتماعی می شود، می توانید با استفاده از توضیحات تصویر در پست های خود، همه را به مشارکت در گفتگوها و تعامل تشویق کنید. در حالی که فیسبوک و اینستاگرام هر دو توصیف تصویر را خودکار میکنند، گاهی اوقات ممکن است علامت آن را از دست بدهند، بنابراین بهتر است خودتان آن را بسازید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این دو پلتفرم اصلی هر کاری که می توانند انجام می دهند تا رسانه های اجتماعی را برای همه قابل دسترس تر کنند.
برای مثال اینستاگرام به شما امکان می دهد هر بار که پست می کنید متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید. حتی می توانید به عقب برگردید و متن جایگزین را به پست های قبلی خود اضافه کنید تا دنبال کنندگان شما بتوانند به راحتی به مطالب شما نگاه کنند.
در نهایت، با ایموجی ها دیوانه نشوید. در حالی که آنها می توانند سرگرم کننده باشند و کسب و کار شما را در رسانه های اجتماعی “انسانی” تر جلوه دهند، اما اغلب به عنوان توصیف های ناخوشایند در صفحه خوان ها پایان می یابند. هیچکس نمیخواهد به محتوای یک پست گوش دهد و در پایان آن «دست زدن» یا «تک زدن دست» را بشنود. ممکن است قصد شما را توصیف کند، اما میتواند تجربه را از بین ببرد و آن شخص را رها کند.
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای همه قابل دسترسی است
اجرای برخی از بهترین شیوه ها برای دسترسی بهترین راه برای شروع است. با این حال، اگر تلاشهای بازاریابی محتوای خود را بر روی افرادی که ممکن است با ناتوانیها سر و کار دارند یا افرادی که واگرای عصبی هستند، آزمایش کنید، گزینههای در دسترستری ارائه خواهید کرد. محتوای قابل دسترس به شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شوید و به مخاطبان هدف خود نشان دهید که یک برند فراگیر هستید.
اینگونه در مورد آن فکر کنید – اگر در حال حاضر زمان و تلاش زیادی را برای بازاریابی محتوای خود صرف کرده اید، تنها معقول است که بیشترین مخاطب ممکن آن را تجربه کند.
با اولویت بندی محتوایی که در دسترس و در دسترس همه باشد، مخاطبان خود را گسترش می دهید و فرهنگ دسترسی و فراگیری را برای همه پرورش می دهید. این شما را از سایرین در صنعت خود متمایز می کند و تبلیغات شفاهی شما را تقویت می کند زیرا مردم متوجه می شوند که چقدر جدی هستید که می توانید از محتوای شما لذت ببرید. مهم نیست که در چه مرحله ای از کسب و کار هستید، این روش ها و اصول را در ذهن داشته باشید، و مطمئناً شاهد رشد مخاطبان و تعامل خود خواهید بود.