اصول سئو در تولید محتوا: ۱۱ نکته و تکنیک کاربردی

اجازه دهید با یک مثال شروع کنیم و در همین ابتدا با یکی از اصول سئو در تولید محتوا آشنا شویم. ملاحظه کردید که کلمات معنایی در ظاهر هیچ ربطی به کلمه کلیدی ندارند اما در باطن و در معنا دقیقا به کلمه کلیدی صفحه مربوط هستند. LSI نام یک تکنولوژی است که حق ثبت اختراع داشته و در سال ۱۹۸۹ رونمایی شده است. هر چقدر این اصول بیشتر رعایت شده باشند؛ شانس محتوا برای رتبه گرفتن در گوگل بیشتر میشود. منظور از کیورد کنیبالیزیشن در سئو این است که صفحات سایت برای رتبه گرفتن در گوگل با هم مبارزه میکنند و شانس رتبهگیری یکدیگر را میخورند. رعایت اصول سئو در محتوا باعث میشود شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را داشته باشیم. جان مولر در ۳۰ جولای ۲۰۱۹ تاکید کرده است که گوگل از LSI استفاده نمیکند. کاربران برای پیدا کردن محتوایی که دنبال آن هستند و موتورهای جستجو برای خزیدن و پیمایش کردن سایت شما از لینکها استفاده میکنند. بعضی از کلمات کلیدی ترافیک زیادی به سایت ما هدایت نمیکنند اما قدرت فروش بالایی دارند. منظور از معناگرایی استفاده از عباراتی است که در ظاهر ربطی به کلمه کلیدی صفحه ندارند اما در معنا ارتباط عمیق به کلمه کلیدی دارند.

با این حال هنوز هم تاثیر زیادی در رتبهبندی دارند. در تگ عنوان حتماً باید کلمه کلیدی صفحه وجود داشته باشد زیرا در بهبود رتبه شما بسیار تاثیرگذار است. گوگل از این تگ موضوع کلی صفحه را متوجه میشود. پس حتما سعی کنید نام فایل و تگ alt تصاویر را بهینه کنید. سعی کنید حتما از کلمه کلیدی صفحه در URL استفاده کنید. تگهای هدینگ در گذشته بسیار در رتبهبندی مهم بودند ولی اکنون اهمیت آنها کمتر شده است. گوگل میگوید متا دسکریپشن به رتبهبندی کمکی نمیکند. برای بهترین نتیجه، از کلمه کلیدی در متا دسکریپشن خود استفاده کنید. طبق گفته گوگل در عکس زیر، اساسی ترین سیگنال داخل صفحه، وجود کلمه جستجو شده در صفحه است. زمانی که به وبسایتهای معتبر و مرتبط با صفحه خودتان لینک میدهید، گوگل متوجه میشود در سایت شما اطلاعات معتبر و با کیفیتی وجود دارد. در صورت وجود چند صفحه برای یک کلمه کلیدی، شما در واقع با مجله خبری learn-seo خودتان مبارزه میکنید! در زیر نمونهای از نوشتن تایتل برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس را مشاهده میکنید. تگهای هدینگ، تگهای H1 تا H6 هستند که برای نوشتن عناوین و زیرعناوین (subheading) استفاده میشوند و به بهبود خوانایی صفحه کمک میکنند.

این اصول به شما کمک میکنند محتوایی که بازحمت زیاد تولید میکنید در گوگل رتبه کسب کنند. در این مقاله به صورت کامل به تشریح اصول سئو در تولید محتوا خواهیم پرداخت. سئو نویسی چیزی فراتر از تولید محتوا و استفاده از کلمه کلیدی در صفحه است. در مقاله سئو تکنیکال، نحوه بهینه سازی تصاویر را توضیح دادهام. لینک سازی داخلی به معنای لینک دادن به صفحات دیگر وبسایت است. لینکهایی که به هر سایتی به جز سایت خودتان میدهید، لینک خارجی نامیده میشود. لینک خروجی هم به معنای لینکی است که به سایتهای دیگر میدهید. تصاویر، عوامل بصریای هستند که کمک میکنند خوانندگان مطلب را درک کنند. سرعت پایین صفحه باعث میشود خزندههای گوگل صفحات کمتری از سایت شما را ایندکس کنند که این مورد روی سئوی سایت شما تاثیر منفی میگذارد. این کار باعث میشود سرعت سایت شما بالا رود که تاثیر مستقیم در رتبهبندی شما دارد. مثلا اگر کاربر جستجو کند موبایل سامسونگ، شاید به دنبال خرید و یا تحقیق در مورد موبایل سامسونگ است. اما وقتی جستجو میکند خرید موبایل سامسونگ شما میدانید که هدف جستجوی کاربر خرید است و مطابق با آن محتوایی را آماده میکنید.

سئو نویسی دانشی است که با استفاده از آن میتوانید محتوایی بنویسید تا هم رضایت کاربران و هم موتورهای جستجو را به دست آورید. با هوشمند شدن موتورهای جستجو، سئو نویسی بسیار تغییر کرده است و اصول سئو در تولید محتوا هم تغییر کردهاند. گوگل بعد از الگوریتم مرغ مگس خوار یا هامینگبرد، در صفحه شما به دنبال زنجیره کلمات مرتبط به کلمه کلیدی میگردد. چیزی که واضح است گوگل برای درک معنای صفحه و فهم رنجیره کلمات مرتبط حتما از الگوریتمی استفاده میکند. همانطور که در مثال بالا دیدید، رعایت اصول سئو در محتوا بسیار مهم است. اصول تولید محتوا در سئو چیست؟ آدرس صفحه در عین کوتاه بودن باید توضیحات مختصری درباره صفحه ارائه کند. این کار باعث میشود گوگل کلمه کلیدی شما را پررنگ (Bold) کند. استفاده از کلمه کلیدی در صفحه باعث میشود گوگل موضوع آن صفحه را بفهمد و صفحه شما را به طور مناسب رتبهبندی کند. اینکار باعث میشود هم گوگل و هم کاربران موضوع صفحه شما را بهتر درک کنند. همچنین تصاویر باعث میشوند تا موتورهای جستجو موضوع صفحه شما را درک کنند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجله خبری learn-seo دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.