اصول کلیدی و نحوه استفاده از آن [+Examples]


در سال 2020، آی‌بی‌ام مطالعه‌ای در مورد رفتار مصرف‌کننده انجام داد و دریافت که بیشتر مصرف‌کنندگان مایلند عادت‌های خرید خود را تغییر دهند تا از محیط زیست آگاه‌تر باشند. به همین دلیل است که مصرف کنندگان متوجه فشار زیادی برای بازاریابی پایدار برندها شده اند.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت روند مصرف کنندگان ایالات متحده در سال 2022

به سرعت به سال 2022 بروید و تغییر زیادی نکرده است.

بنابراین، چگونه یک نام تجاری از بازاریابی پایدار برای جذب مخاطبان در حال رشد و آگاه اجتماعی استفاده می کند؟ در زیر به آن و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

بازاریابی سبز در مقابل بازاریابی پایدار

در حالی که هر دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، بین بازاریابی سبز و بازاریابی پایدار تفاوت وجود دارد.

بازاریابی سبز بر استراتژی هایی متمرکز است که آگاهی و حفاظت از محیط زیست را ارتقا می دهد. از سوی دیگر، بازاریابی پایدار کمی گسترده تر است.

این شامل بازاریابی سبز می شود، اما همچنین شامل اقداماتی است که فراتر از محیط زیست است، مانند مسائل اجتماعی و اقتصادی.

آیا مشتریان بالقوه به پایداری توجه دارند؟ [Data]

پایداری موضوعی است که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری معتقدند که این فقط برای Gen-Z مهم است، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که این یک نگرانی بین نسلی است.

در سال 2022، ما 1034 مصرف کننده را مورد بررسی قرار دادیم تا در مورد عادات خرید آنها بیاموزیم. نیمی از پاسخ دهندگان بر این باورند که تغییرات آب و هوا یکی از مهم ترین مسائل اجتماعی است که شرکت ها باید در مورد آن موضع گیری کنند – با بالاترین پاسخ از Boomers (سن 55+) و Gen-X (سنین 35 تا 54).

این ارزش در تصمیمات خرید مصرف کنندگان منعکس می شود.

نزدیک به نیمی (46٪) از پاسخ دهندگان می گویند که احتمال بیشتری دارد که از شرکتی خرید کنند که فعالانه تلاش می کند اثرات زیست محیطی آن را کاهش دهد.

علاوه بر این، تقریباً 28 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که تأثیرات زیست محیطی یک برند و تولید اخلاقی محصولات آن دو مورد از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر تصمیمات خرید آنها است.

طبق داده ها، Millennials (38٪) بیشتر به محصولات اخلاقی اهمیت می دهند در حالی که Gen-X بیشتر به تأثیرات زیست محیطی اهمیت می دهد. با این حال، همه گروه ها به شیوه های پایدار توجه نشان می دهند.

بنابراین، برای پاسخ به سوال مطرح شده در ابتدای این سوال: بله، مصرف‌کنندگان به پایداری اهمیت می‌دهند و این فقط جوانان نیستند.

بنابراین، حتی اگر نام تجاری شما ریشه در این ماموریت نداشته باشد، همچنان ارزش سرمایه گذاری زمان و منابع در شیوه های پایدار و بازاریابی برای جذب مشتریان بیشتر را خواهید یافت.

در گزارش وضعیت مصرف کننده 2022 ما درباره مصرف کنندگان بیشتر بیاموزید.

۱- هدف بزرگتری داشته باشید.

برندها معمولاً موفقیت خود را با اعداد قضاوت می کنند. میزان درآمدی که آنها در هر دوره معینی دارند یا خواهند داشت معمولاً بزرگترین شاخص موفقیت است.

پایداری این دیدگاه را با ارزیابی برندها با چیزی بزرگتر از سود تغییر می دهد.

به عنوان یک برند، شما باید چیزی را تبلیغ کنید که بزرگتر از محصولات و خدمات شما باشد و از هر صنعت خاصی فراتر رود.

آیا رسالت اجتماعی مشخصی دارید؟ اگر نه، وقت خود را صرف کشف این موضوع کنید و برند شما چگونه در پیشبرد این ماموریت نقش دارد.

مثال بازاریابی پایدار

به عنوان مثال، نام تجاری مد پاییز آدیگبو، لباس، لوازم جانبی و اقلام دکور خانه را می فروشد. با این حال، ماموریت آن، همانطور که در وب سایت آن ذکر شده است، تأثیرگذاری بر زندگی زنان در مقیاس جهانی است.

آنها این کار را با استفاده از امکانات تولیدی متعلق به زنان و به کارگیری صنعتگران زن از جمله شیوه های دیگر انجام می دهند.

2. از قبل فکر کنید.

بازاریابی پایدار همه چیز در مورد ایجاد ارزش بلند مدت است.

اغلب، برندها بر کسب بازده فوری تمرکز می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از تاکتیک های بازاریابی مانند اجرای تبلیغات گوگل و وبلاگ نویسی، تولید کنندگان بزرگی هستند.

با این حال، وقتی سرنخ شما خریدی انجام داده و به مشتری تبدیل می شود، چه اتفاقی می افتد؟ چگونه وفاداری ایجاد می کنید و مبشر برند ایجاد می کنید؟

بازاریابی پایدار به دنبال راه هایی برای پرورش مصرف کنندگان در طول سفر خریدار است.

آموزش یکی از راه‌های ایجاد وفاداری با مخاطبان در همان ابتدا است. از زمانی که برای اولین بار شما را در شبکه های اجتماعی کشف کردند تا زمانی که هدفی را تعیین کردند.

به عنوان مثال، یک برند غذایی می تواند به مخاطبان خود در مورد اهمیت کشاورزی اخلاقی در رسانه های اجتماعی آموزش دهد و این روند را پس از خرید با نکات بازیافت بسته بندی ادامه دهد.

3. مشتری مدار باشید.

ممکن است فکر کنید “آیا مصرف گرا بودن همان چیزی نیست که بازاریابی چیست؟

در حالت ایده آل، بله، اما همیشه اینطور نیست.

در بازاریابی سنتی، یک برند اغلب سعی می‌کند یک محصول یا خدمات را به سمت مشتری سوق دهد. با بازاریابی مصرف‌گرا، بیشتر در مورد درک نیازهای مشتریان و تنظیم بازاریابی خود با آن است.

به عنوان مثال، بگوییم که مخاطبان شما میل به شفافیت بیشتر در شیوه های منبع یابی شما دارند یا می خواهند شما در مورد مسائل اجتماعی با صدای بیشتری صحبت کنید. می توانید از این اطلاعات برای کمپین بعدی خود استفاده کنید.

با وجود رقابت بسیار زیاد، یکی از راه های مشتری مداری، نوآوری است.

همه ما داستان هشداردهنده بلاک باستر و نتفلیکس را شنیده ایم. اما این حکایت از یک تغییر اجتماعی بزرگ دارد که Blockbuster تمایلی به ایجاد آن نداشت.

اما حقیقت این است که نوآوری همیشه نباید آنقدر بزرگ باشد. این می تواند در تکرارهای کوچک اتفاق بیفتد – نکته کلیدی در اینجا حفظ ارتباط با نیازهای مخاطبان است.

4. پایداری را در تمام جنبه های برند خود منعکس کنید

بازاریابی پایدار اگر معتبر نباشد کار نمی کند.

تصور کنید کسب‌وکاری که ادعا می‌کند پایدار است، در اجرای هر گونه روشی برای ارتقای مأموریت خود شکست خورده است. مصرف کنندگان به آن برند بی اعتماد خواهند شد و بازگرداندن آن دشوار خواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که برند شما از یک لنز جامع به پایداری نگاه می کند.

آیا در مورد پایداری موعظه می کنید اما از منابع ناپایدار برای ساخت محصول خود استفاده می کنید؟ آیا با برندهایی همکاری می کنید که با ماموریت شما در تضاد هستند؟ آیا تیم شما نماینده آینده ای است که می خواهید تبلیغ کنید؟

اینها سوالاتی هستند که باید بپرسید تا مشخص کنید آیا نام تجاری شما منعکس کننده ماموریتی است که برای دستیابی به آن در نظر گرفته اید یا خیر. مناطقی که نیاز به کار دارند را شناسایی کنید و به سراغ تابلوی نقاشی بروید تا استراتژی هایی را که با ماموریت شما همسو هستند را بیابید.

مخاطبان انتظار کمال ندارند، اما برای شفافیت ارزش قائل هستند. اشکالی ندارد – و توصیه می‌شود – به اشتراک بگذارید که در حال حاضر کجا کوتاهی می‌کنید و چگونه قصد دارید این مشکلات را برطرف کنید.

نمونه های بازاریابی پایدار

1. نازک

Thinx یک برند لباس زیر است که ماموریت آن ارائه راه حل های پایدار برای قاعدگی و بی اختیاری است.

هر چیزی که برند از نظر بازاریابی ارائه می کند حول این ارزش اصلی متمرکز است.

مثال بازاریابی پایدار: thinx

صفحات رسانه های اجتماعی این برند دارای ترکیبی از تبلیغ محصول، محتوای آموزشی و اعلامیه های ماموریت محور هستند.

کلید بازاریابی پایدار این است که آن را به روشی معتبر انجام دهید که در برند احساس می شود، برخلاف افزونه ای که در مواقع مناسب از آن استفاده می شود. Thinx یک مثال عالی از نحوه انجام درست آن است.

2. جوراب های مهربان

این شرکت پوشاک بر اساس تمایل بنیانگذار برای یافتن یک شرکت جوراب با دیدگاهی پایدار و اخلاقی راه اندازی شد.

در حالی که اکثر برندها بر دعوت از مصرف کنندگان خود برای خرید تمرکز می کنند، Kind Socks رویکردی کاملاً متضاد را اتخاذ می کند: از آنها می خواهد که کمتر و متفکرانه هزینه کنند.

این استراتژی ممکن است برای بسیاری از شرکت‌ها غیرمعمول به نظر برسد، اما تاکید بر ماموریت برند می‌تواند به اعتمادسازی بین مخاطبان و افزایش وفاداری آنها به برند کمک کند.

3. پانگیایی

شرکت علم مواد، Pangiai، می خواهد محیط زیست را نجات دهد.

هر بخش از بازاریابی که برند ارائه می کند حول این مأموریت اصلی متمرکز است، از جمله این کمپین ویدیویی.

در آن، این برند ماموریت خود را توضیح می‌دهد که «معکوس کردن چرخه از غیرطبیعی به طبیعی، از پلاستیک به گیاهان […]از جدید به بازیافت شده.»

چیزی که در مورد این تبلیغ موثر است این است که Pangiai آینده ای را که می خواهند ببینند توصیف می کند و استراتژی هایی را که برای رسیدن به آنجا اجرا خواهد کرد، تشریح می کند.

در سرتاسر آگهی، محصولات Pangiai را می بینید اما تمرکز آنها نیست. این به بینندگان می گوید که ماموریت محصولات را هدایت می کند، نه برعکس – و این بازاریابی پایدار است که به درستی انجام می شود.

4. نادا دوئل

در بخش قبل، اهمیت داشتن یک رویکرد جامع به بازاریابی پایدار را مورد بحث قرار دادیم.

با نادا دوئل، ماموریت آنها در همه چیز منعکس می شود: از نام آنها، که نشان دهنده این ایده است که محصولات نباید آسیبی برسانند، تا ابتکاراتی که آنها در آن شرکت می کنند.

منبع تصویر

وقتی از بخش “چگونه کار می کنیم” آنها بازدید می کنید، در مورد همکاری آنها با یک موسسه گواتمالایی که به حفاظت از بخش جنگلداری اختصاص داده شده است مطلع می شوید.

مهم است که مشارکت هایی که برند شما ایجاد می کند با ارزش های شما هماهنگ باشد. در غیر این صورت، در خطر از دست دادن اعتبار و اعتماد هستید.

5. ساتیا + مریم گلی

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای اجرای استراتژی بازاریابی پایدار است.

شما می توانید طیف وسیعی از محتوا را به اشتراک بگذارید، از آموزش پیروان خود در مورد شیوه های پایدار گرفته تا به اشتراک گذاشتن راه هایی که برند شما پایدار است.

در این مثال از شرکت شمع Satya + Sage، آنها نکاتی را در مورد نحوه استفاده از کاغذ دانه ای که با هر شمع ارائه می شود به اشتراک می گذارند.

مثال بازاریابی پایدار

منبع تصویر

به ویژه در رسانه های اجتماعی، به سؤالاتی که دنبال کنندگان خود می پرسند و نظراتی که می گویند توجه کنید، زیرا می تواند راهبردهای بازاریابی را که در آینده آزمایش می کنید نشان دهد.

بازاریابی پایدار برای برندها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید





منبع