اضافه کردن کاراکترهای یونیکد به توضیحات متا


قبل از شروع: اگر با اصول تقسیم بندی تست سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید یا یک نسخه نمایشی از SplitSignal درخواست کنید.


اولین، ما از دنبال کنندگان توییتر خود پرسیدیم رای دادن:

img-semblog

در اینجا آنچه دیگر متخصصان سئو باید در مورد این تست به اشتراک بگذارند آورده شده است:

Emily Lawrenson، نویسنده محتوای SEO در Qustodio:

در این مورد، فقط کاراکترها نیستند که اضافه شده اند. تعداد هدفون‌های بیشتری برای انتخاب آن‌ها دارید و به دلیل جدا شدن ایده‌ها از نت موسیقی، خواندن متن کمی آسان‌تر است. بنابراین من تمایل دارم افزایش را حدس بزنم، اما به دلیل تغییر کلی.

Trevor Stolber، بازاریاب دیجیتال در STOLBER.com:

من انتظار دارم بعد از آن یک نتیجه مثبت حاصل شود. این بسیار با موضوع سایت و جستجوگر هماهنگ است.

ما را در لینکدین دنبال کنید تا نظرات خود را در مورد آزمون بعدی به اشتراک بگذارید.

مطالعه موردی

استفاده از کاراکترهای خاص یا ایموجی ها در عناوین صفحه و توضیحات متا همیشه بحث های زیادی را در جامعه سئو ایجاد می کند. “آیا استفاده از آنها توصیه می شود؟”، “آیا برای عملکرد سئو شما خوب است یا بد؟”. به نظر می رسد گوگل نیز از شرکت در این بحث خوشحال است. اخیرا جان مولر در مورد استفاده از ایموجی ها و شخصیت های خاص صحبت کرده است. به طور خلاصه، گوگل می گوید که می توانید از ایموجی ها و کاراکترهای خاص در صفحات خود استفاده کنید، اما به هیچ وجه به سئو سایت شما کمکی نمی کند یا آسیبی نمی رساند. این نظرات طبیعتاً علاقه ما را برانگیخت، زیرا دیدیم که ایموجی ها قطعاً می توانند بر عملکرد سئو تأثیر بگذارند.

ما معتقدیم که هر چیزی که در قطعه SERP شما نمایش داده می‌شود، می‌تواند به طور بالقوه بر عملکرد SEO تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. هنگامی که شما در حال ایجاد تغییرات در قطعات SERP خود هستید، نه تنها این تغییرات را برای گوگل بلکه برای کاربران واقعی نیز تایید می کنید. گوگل زمانی گفت که کاربران اغلب بهترین قضاوت مربوط به ارتباط هستند، بنابراین اگر کاربر یک نتیجه جستجوی خاص را انتخاب کند، احتمالاً مرتبط است، یا حداقل مرتبط تر از گزینه های ارائه شده است. در جستجو، شما همیشه با سایر نتایج جستجو رقابت می کنید. اگر پاسخ شما آن چیزی نیست که کاربر می خواهد یا انتظار دارد، کاربر می تواند به سادگی روی یک نتیجه جستجوی متفاوت کلیک کند.

کاراکترهای خاص، مانند ♫ و ✓، کاراکترهای یونیکد نامیده می شوند. کاراکتر یونیکدی که ما در حال آزمایش آن هستیم، یک شکلک نیست و فقط به عنوان یک علامت سیاه و سفید در اکثر وب سایت ها نمایش داده می شود.

کاراکترهای یونیکد دنباله ای از کاراکترها از مجموعه کاراکترهای UTF-8 هستند که توسط استاندارد یونیکد تعریف شده اند. آنها را می توان در HTML درست مانند هر کاراکتر دیگری استفاده کرد. این بدان معنی است که می توانید آنها را به عناصری مانند توضیحات متا اضافه کنید.

گوگل (و تقریباً هر سایت دیگری) از مجموعه کاراکترهای UTF-8 پشتیبانی می کند و بنابراین می تواند ایموجی ها و کاراکترهای خاص را در نتایج جستجوی خود نمایش دهد. اما در عمل، تضمینی برای نمایش همه آنها در نتایج جستجو وجود ندارد.

img-semblog

برای یک فروشگاه بزرگ موسیقی آنلاین، OrangeValley می خواست آزمایش کند که آیا اضافه کردن کاراکترهای یونیکد به توضیحات متا تأثیر قابل توجهی بر ترافیک ارگانیک دارد یا خیر.

فرضیه

ما فرض کردیم که با این تغییر، می‌توانیم بیشتر متمایز شویم و با استفاده از کاراکترهای ویژه برای تأکید بر USP (نقاط فروش منحصر به فرد) وب‌سایت، یک توضیحات متا قابل اسکن و واضح ارائه کنیم.

به نظر ما، اسکن متا توصیف های فعلی می تواند به راحتی دشوار باشد. بنابراین برای این تست، تصمیم گرفتیم توضیحات متا را به چهار بخش تقسیم کنیم. یک call-to-action و سه USP، تقسیم بر کاراکتر یونیکد ♫.

وب سایت مورد نظر توضیحات متای صفحه دسته بندی خود را به این صورت تنظیم کرده بود:

img-semblog

با این تغییر سعی کرده ایم بیشتر متمایز شویم و توضیحات متای قابل اسکن و شفافی را به کاربران ارائه دهیم.

امتحان

ما از SplitSignal برای تنظیم تست استفاده کردیم. حدود 1000 صفحه دسته بندی به عنوان متغیر یا شاهد از طریق نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ما آزمایش را شروع کردیم و 21 روز آن را اجرا کردیم. ما تشخیص دادیم که Googlebot 97٪ از صفحات آزمایش شده را بازدید کرده است.

نتایج

چگونه نتایج تست SplitSignal را بخوانیم؟

img-semblog

پس از 21 روز آزمایش، نتایج را بررسی کردیم. دیدیم که ترافیک صفحات آزمایش شده بهتر از گروه کنترل عمل می کند، یعنی تست مثبت و از نظر آماری در سطح 95 درصد معنی دار است. تغییرات در توضیحات متا منجر به افزایش 3.4 درصدی کلیک روی صفحات آزمایش شده شد.

توجه داشته باشید که ما صفحات گروه کنترل واقعی را با صفحات آزمایش شده خود مقایسه نمی کنیم. بلکه یک پیش بینی مبتنی بر داده های تاریخی است. این مدل پاسخ خلاف واقع را پیش‌بینی می‌کند که در صورت عدم مداخله رخ می‌داد. ما این را با داده های واقعی مقایسه می کنیم. ما از مجموعه ای از صفحات کنترل استفاده می کنیم تا زمینه مدل را برای روندها و تأثیرات خارجی ارائه دهیم. اگر چیز دیگری در طول آزمایش ما تغییر کند (به عنوان مثال، فصلی)، مدل آن را شناسایی و در نظر می گیرد. با فیلتر کردن این عوامل خارجی، بینشی در مورد تأثیر واقعی تغییر سئو به دست می آوریم.

چرا

توضیحات متا برای کاربران نوشته شده است و می تواند بر رفتار کاربر تأثیر بگذارد. به عنوان یک سئو، شما تغییراتی را ایجاد می کنید که نه تنها مورد علاقه گوگل، بلکه توسط کاربران واقعی نیز قرار می گیرد. همانطور که گفته شد، زمانی که کاربر یک نتیجه جستجوی خاص را انتخاب می کند، احتمالاً مرتبط است، یا حداقل مرتبط تر از گزینه های ارائه شده است. وقتی قطعه SERP شما بیشتر به یک کاربر مرتبط باشد، می تواند منجر به رشد ارگانیک و در نهایت موقعیت بهتر (در طول زمان) شود.

تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که این آزمون بر نرخ کلیک (CTR) در صفحات آزمایش شده تأثیر گذاشته است. در این مورد، رتبه‌بندی‌ها و برداشت‌ها در مقایسه با گروه کنترل مدل‌سازی‌شده ما ثابت ماندند. به نظر می رسد افزایش کلیک ها صرفا به دلیل رفتار کاربران گوگل باشد.

این آزمون دارای یک فرضیه قوی بود و منابع مورد نیاز برای ایجاد این تغییر اندک است. با در نظر گرفتن این عوامل، ما از نتیجه بسیار راضی بودیم.

با تست SEO A/B، می‌خواهید مطمئن شوید که تغییراتی که ایجاد می‌کنید نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت. ما می‌خواهیم از هدر دادن زمان، پول و انرژی سازمان‌ها برای تغییراتی که در نهایت هیچ یا فقط سهم مثبت محدودی دارند جلوگیری کنیم. آزمایش به ما امکان می دهد به سرعت حرکت کنیم و تغییرات مثبت اثبات شده را اعمال کنیم.

یافتن راه هایی برای متمایز شدن و مرتبط ترین پاسخ به یک عبارت جستجو برای عملکرد بهینه ارگانیک ضروری است. به یاد داشته باشید که چیزی که برای یک وب سایت کار می کند ممکن است برای وب سایت دیگر کارایی نداشته باشد. تنها راه برای اطمینان از این است که آزمایش کنید چه چیزی برای شما مفید است!





منبع