قبل از شروع: اگر با اصول تقسیم بندی سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید یا یک نسخه نمایشی از SplitSignal درخواست کنید.
در اینجا آنچه دیگر متخصصان سئو باید در مورد این تست به اشتراک بگذارند آورده شده است:
حسین مرتضی، متخصص بازاریابی دیجیتال در برون سپاری هوشمند:
بدون هیچ فکر دومی، گزینه دوم “after” را با تگ h3 انتخاب می کنم. اما اگر امکانی در سلسله مراتب وجود دارد، به جای h3 از h2 استفاده کنید، زیرا عنوان محصول یک برچسب مهم است.
Baptiste Wallerich، مدیر عامل / متخصص سئو در uRoot:
من هرگز به افزودن تگ های h3 نه نمی گویم
کریگ مارتین، رهبر سئو آژانس در شرکای دارایی آنلاین:
من در تیم h3 هستم! اما همیشه شهود را با آزمایش بررسی کنید.
جیمی جنسن، متخصص سئو در بازاریابی LynxSEO:
چرا از H2 استفاده نمی کنید؟ دسته های WooCommerce به طور پیش فرض از این استفاده می کنند. H3 یک تنزل رتبه خواهد بود 😃
ما را در لینکدین دنبال کنید تا نظرات خود را در مورد آزمون بعدی به اشتراک بگذارید.
مطالعه موردی
به عنوان یک SEO، شما می خواهید به موتورهای جستجو سیگنال های مناسب بدهید و به آنها کمک کنید بفهمند کدام محتوا و موضوعات در صفحه مهم هستند. اگر محتوا را از منظر سئو می نویسید یا بهینه می کنید، احتمالاً قبلاً به بهینه ترین ساختار سرفصل برای عناصر محتوای خاص فکر کرده اید. گوگل اخیراً مجدداً تأیید کرده است که برای درک اینکه محتوای یک صفحه وب در مورد چیست، آنها به چیزهای مختلفی مانند سرفصل ها نگاه می کنند تا بفهمند که واقعاً بر چه چیزی تأکید شده است. استفاده صحیح از تگ های عنوان HTML می تواند محتوا را معنادارتر کند. در عوض، به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه و هدف آن را کمی بهتر درک کنند.
سرفصل ها در HTML یک صفحه وب از طریق تعریف می شوند
به برچسب ها آنها سلسله مراتبی را ارائه می دهند و به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای متنی را بخوانند و بفهمند. سرفصلها نشان میدهند که کدام بخش از محتوای شما مهم است و چگونه عناصر یا بخشهای محتوا به هم متصل میشوند. به عنوان یک سئو، شما می خواهید از عناوین معنی دار برای نشان دادن موضوعات مهم استفاده کنید. از نظر سلسله مراتب، عنوان اصلی و مهم را تعریف می کند. کم اهمیت ترین عنوان را تعریف می کند.
برای یکی از بزرگترین احزاب تجارت الکترونیک در هلند، OrangeValley میخواست آزمایش کند که آیا افزودن عنوان به نام محصولات فهرستشده در صفحات دستهبندی تجارت الکترونیک، تأثیر قابلتوجهی بر ترافیک ارگانیک دارد یا خیر.
تحقیقات نشان داد که وب سایت ها تمایل دارند از قالب بندی های مختلف HTML برای لیست محصولات خود استفاده کنند. برخی از تگ های عنوان مانند تگ
استفاده می کنند:
و برخی انتخاب می کنند که نام محصول را در یک تگ نشانه گذاری کنند، به عنوان مثال:
و انواع زیادی در این بین وجود دارد، بنابراین ما میخواستیم تأیید کنیم که آیا تغییر نشانهگذاری HTML با تگهای عنوان میتواند تأثیر قابلتوجهی داشته باشد یا خیر.
فرضیه
وب سایت مورد نظر HTML نام محصولات خود را به صورت زیر قالب بندی کرد.
محصولات فهرست شده در صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک، محتوای اصلی هستند که کاربران برای آن به وب سایت می آیند. از آنجایی که این محتوا مهم است، ما می خواهیم بر آن تأکید کنیم. ما فرض کردیم که افزودن تگهای عنوان
به نامهای محصولات فهرستشده تأثیر مثبتی بر ترافیک ارگانیک به صفحات آزمایششده دارد.
امتحان
ما از SplitSignal و یک اسکریپت سفارشی کوچک برای تنظیم تست استفاده کردیم. 600 صفحه دستهبندی بهعنوان متغیر یا شاهد از طریق نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. ما آزمایش را شروع کردیم و 21 روز آن را اجرا کردیم. ما تشخیص دادیم که Googlebot 95٪ از صفحات آزمایش شده را بازدید کرده است.
پس از 21 روز آزمایش، نتایج را بررسی کردیم. ما دیدیم که ترافیک صفحات واریانت بهتر از گروه کنترل مدل شده بود، به این معنی که تست مثبت است. افزودن تگهای عنوان
به نام محصولات منجر به افزایش 4.3 درصدی کلیک روی صفحات آزمایش شده شد.
پس از 12 روز، ما توانستیم تشخیص دهیم که افزایشی که مشاهده کردیم قابل توجه است. هنگامی که ناحیه سایهدار آبی در زیر یا بالای محور x=0 انجام میشود، آزمون از نظر آماری در سطح 95٪ معنیدار است. این بدان معناست که ما می توانیم اطمینان داشته باشیم که افزایشی که شاهد آن هستیم به دلیل تغییری است که ایجاد کرده ایم و نه عوامل دیگر (خارجی).
توجه داشته باشید که ما صفحات گروه کنترل واقعی را با صفحات آزمایش شده خود مقایسه نمی کنیم. بلکه یک پیش بینی مبتنی بر داده های تاریخی است. این مدل پاسخ خلاف واقع را پیشبینی میکند که اگر مداخلهای صورت نمیگرفت، رخ میداد. ما این را با داده های واقعی مقایسه می کنیم. ما از مجموعه ای از صفحات کنترل استفاده می کنیم تا زمینه مدل را برای روندها و تأثیرات خارجی ارائه دهیم. اگر چیز دیگری در طول آزمایش ما تغییر کند (مثلاً فصلی)، مدل آن را شناسایی کرده و در نظر می گیرد. با فیلتر کردن این عوامل خارجی، بینشی در مورد تأثیر واقعی تغییر سئو به دست می آوریم.
چرا
ما هدف جستجوی کاربر را می دانیم. کاربرانی که در صفحه دسته بندی قرار می گیرند انتظار دارند لیستی از محصولات مرتبط با جستجوی خود را ببینند. ما همچنین می دانیم که گوگل از محتوای متنی در عناصری مانند تگ های عنوان استفاده می کند تا بفهمد صفحه وب در مورد چیست. با تأکید بر این محتوای اصلی (محصولات فهرست شده)، میتوانیم اهمیت آن را نشان دهیم و ارتباط خود را در پاسخ به سؤالات جستجوی کاربران بهبود بخشیم.
تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که این آزمون تاثیر گذاشته است برداشت ها و کلیک می کند به صفحات تست شده صفحات آزمایش شده به طور قابل توجهی در هر دو معیار بهتر عمل کردند.
صفحات دسته بندی یک وب سایت تجارت الکترونیک اغلب بزرگترین محرک های ترافیک هستند. بهینه سازی های به ظاهر کوچک به دلیل مقیاسی که این صفحات در آن کار می کنند می توانند تأثیر زیادی داشته باشند. بنابراین به عنوان یک سئو، باید در مورد عناصر مختلفی که صفحه دسته بندی را تشکیل می دهند فکر کنید و آنها را آزمایش کنید.
تست تقسیم آزمایش تغییرات برنامه ریزی شده در سطح بسیار دقیق را ممکن می سازد تا در نهایت بهترین پاسخ ممکن را هم برای کاربران و هم برای موتورهای (جستجو) پیدا کنید.
به خاطر داشته باشید که چیزی که برای یک وب سایت کار می کند ممکن است برای وب سایت دیگر کارایی نداشته باشد. تنها راه برای اطمینان از این است که آزمایش کنید چه چیزی برای شما مفید است!
تست تقسیم سئو بعدی خود را توسط آژانس OrangeValley تجزیه و تحلیل کنید.