متأسفانه، معلوم شد که به این سادگی نیست. ما خودمان انتظار یک نتیجه مثبت را داشتیم، که آن را در 95٪ افرادی که این پاسخ را اشتباه دریافت کردند، قرار می دهد.
در مورد اینکه چرا این اتفاق افتاد؟ ما به شما اجازه می دهیم سعی کنید این یکی را کشف کنید. ما تجزیه و تحلیل خود را در مقاله اصلی که حاوی آزمون است، داریم و شما از خواندن آن استقبال می کنید. اما، ما نیز مشتاقانه منتظر شنیدن نظر شما در مورد این موضوع هستیم.
اهمیت این مقاله
در همان زمان، تنها 24.8 درصد از کارشناسان سئو پیش بینی کردند که برای سئو باید از خط تیره به جای لوله استفاده کنید.
چرا؟ خوب، ما واقعاً نمی دانیم، ما متوجه شدیم که رتبه بندی کاهش یافته است، اما این می تواند زمان بدی باشد که رقیبی برای چند هفته مسئولیت را بر عهده بگیرد.
برای اولین آزمایش 0%، آزمایشی داریم که سرمان را میخارانیم. همه ما پیش بینی کردیم که نتایج یا مثبت باشد (92.9٪ از افراد) یا اینکه تغییر قابل توجهی وجود نداشته باشد (7.1٪).
با این حال، همانطور که آزمایش ما نشان می دهد، واقعاً خیلی خوب کار نمی کند. این وب سایت با کاهش 4.7 درصدی کلیک های ارگانیک مواجه شد. واقعیتی که تنها توسط 23.8 درصد از کارشناسان سئو که “بازی را انجام داده اند” پیش بینی کرده اند.
متأسفانه، آزمایش ما به این نتیجه رسیده است که این تغییر منجر به کاهش 4.6٪ در کلیک های ارگانیک شده است. اکنون، افتی که زیر 5 درصد است جای نگرانی نیست.
برخی آزمونها نتایج غیرمنتظرهای را بهدنبال میآورند، زیرا فرضیه بهطور غیرضروری پیچیده است. در این مورد، ما با استفاده از افزودن درمان وزن قلم CSS به H1 اصلی برای صفحات یک وب سایت تجارت الکترونیک آزمایش کرده ایم.
خوب، وقتی اسمش را اینطوری میگذاریم، کاملاً واضح است. اما این فقط می تواند استفاده از کلمه “فقط” باشد. با این حال، زمانی که ما این تست را به همه ارائه کردیم، تقریباً 55٪ از افراد موافق بودند که این نسخه از توضیحات متا نسبت به نسخه اصلی برتری دارد.
در این نظرسنجی 39.4 درصد از مردم رای داده اند که فقط می خواهند نتایج را ببینند. از میان جمعیت باقیمانده، 40 درصد دیگر انتظار داشتند که تغییر یک تغییر مثبت یا منفی باشد.
با این حال، ما این آزمایش را انجام دادیم تا ببینیم آیا میتوانیم یک تغییر کلی در سراسر وبسایت به همین روش ایجاد کنیم و یک فراخوان برای اقدام اضافه کنیم. در حالی که توضیحات سفارشی برای هر صفحه را به ما نمی دهد، یک CTA به ما ارائه می دهد به این امید که جستجوگران را وادار به کلیک بیشتر کند.
همچنین، از آنجایی که میخواهیم با «بازیکنان» خود منصف باشیم، میتوان نتایج را زیر سؤال برد. اگر می خواهید درباره افزودن ایموجی به عنوان خود بیشتر بخوانید، روی این کلیک کنید.
5. مورد عنوان در مقابل مورد جمله برای عنوان
همانطور که احتمالاً به روند این فهرستها پی بردهاید، دقیقاً 0٪ از مردم حدس میزنند که نتایج را به شدت کاهش میدهد. در واقع، طی سه هفته آینده، کلیکهای ارگانیک برای گروه آزمایشی صفحات تا 14.9 درصد کاهش یافت. این یک پتانسیل قابل توجه برای ضرر است. خوشبختانه، ما یک آزمایش به راحتی قابل برگشت را سازماندهی کردیم و مشتری نیازی به ضرر نداشت.
حال، اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، یا اگر مشتری هستید که پس از مطالعه این مطلب در مورد استخدام سئوکاران ناامن هستید، باید در نظر داشته باشید که این تست ها بسیار دشوار هستند. برای پیشبینی دقیق آنچه اتفاق میافتد، باید تمرکز خود را بر کل آنچه وبسایت آزمایشی نشان میدهد گسترش داد.
دو وب سایت جداگانه به احتمال زیاد به یک تغییر واکنش نشان نمی دهند. یک سئوکار که سعی می کند یکی از این موارد را حدس بزند نظم بسیار بالایی دارد و معمولا ساعت ها را به بررسی وب سایت اختصاص نمی دهد تا حدس دقیقی به ما بدهد. در عوض، آنها نظرسنجیهای ما را همان چیزی میدانند که واقعاً هستند – یک بازی.
متأسفانه، تغییر عنوان از Title Case به case case باعث کاهش اندکی در ترافیک ارگانیک شد. بنابراین، به نظر می رسد قانون قدیمی “اگر اسکن آسان تر است، بهتر است” درست است.
در این مورد بستگی به این دارد که مخاطب شما چه کسی باشد. نباید انتظار از دست دادن رتبه بندی برای افزودن ایموجی ها به عناوین خود را داشته باشید. اما، شما باید بتوانید رفتار مخاطبان هدف خود را پیش بینی کنید.
با این حال، می بینیم که کاربران به سادگی خط تیره ها را ترجیح می دهند. خط تیره معنا پیدا می کند. آنها در “زندگی واقعی” استفاده می شوند، و لوله ها از نظر درک عمومی در یک سطح نیستند.
آیا این یک “خراب کردن” نهایی این نظریه است؟ البته که نه. این سئو است، اما نشان می دهد که قبل از اینکه ادعاهای بزرگی داشته باشیم، به آزمایش های بیشتری نیاز داریم. اگر نتیجه به طور قابل توجهی مثبت بود، میتوانیم بگوییم: «افسانه تا حدودی تأیید شد». اما، همانطور که هست، ما فقط می خواهیم آزمایش های بیشتری انجام دهیم.
این بدان معنا نیست که چیزی وجود ندارد که بتوانیم از این آزمون حذف کنیم. نتایج به اصطلاح “بدون تغییر” فرصت یادگیری خوبی برای سئوکاران است.
خوب، در حالی که میتوانستیم انتظار داشته باشیم که این عناوین باعث شوند افراد بیشتری روی صفحه کلیک کنند، رتبهبندی SERP را فراموش کردیم. یعنی در طول 3 هفته، این تست در حال اجرا بود، در رتبه بندی بسیاری از این صفحات کاهش یافت.
چیزی که از این می توانیم بگوییم این است که احتمالاً باید یک یا دو تست را اجرا کنید و ببینید که آیا برای وب سایت شما کار می کند یا خیر. شاید تعجب کنید!
9. جابجایی توضیحات صفحات دسته
چه چیزی باعث سرگردانی کارشناسان شد؟ ساده است، اکثر ما با ایموجی ها بازی نمی کنیم. برخی از مردم آن را کودکانه می دانند و برخی حاضر نیستند با آنها آزمایش کنند. به هر حال، همه ما تمایل داریم به استراتژی های ایمن پایبند باشیم.
ما تستهای سئو را با ابزار خود SplitSignal انجام میدهیم تا مشخص کنیم کدام تغییرات ارزش حفظ کردن را دارند و کدام یک فقط یک عکس در تاریکی بود که ظاهر نشد.
همانطور که می بینید، ما بارها و بارها افرادی را داشته ایم که با اطمینان خاطر نتایج نادرست را پیش بینی می کنند. اگر منصف باشیم، در اکثر تست های ما، کارشناسان سئو آن را به درستی دریافت می کنند.
اما وجود این تست ها دلیلی بر این است که شما نمی توانید چیزی را بدیهی فرض کنید.
سه نظرسنجی برتر برای این لیست واقعا چیز خاصی هستند. نه تنها همه (از جمله خودمان) اشتباه حدس می زدند، بلکه همه ما در مورد آنچه نتایج نشان می دهد بسیار مطمئن بودیم. متأسفانه، آزمایشهای زیر نشان دادهاند که سئو بسیار سختتر از آن چیزی است که هر کسی فکر میکند.
اما، برای اینکه آن را سرگرمکنندهتر و شاید برای خوانندگان مفیدتر کنیم، به انجمنهای خود در لینکدین، توییتر و فیسبوک نیز اجازه میدهیم با حدس زدن در مورد نحوه عملکرد یک تغییر خاص مشارکت کنند.
خوب، تا به حال، همه ما می توانیم قبول کنیم که توضیحات متا به خوبی نوشته شده بسیار مهم است. و یکی از عناصری که احتمالاً باید در توضیحات متا خود بگنجانید، فراخوانی برای اقدام است.
افزایش مشاهده شده در صفحات کمی بیش از 4٪ بود که چیزی برای تمسخر نیست، اما دوباره، اکنون احتمالاً می توانید ببینید که چرا این اولین ورودی در لیست است.
در اصل، برای این آزمایش، ما از وبسایتی استفاده کردیم که نظریه برتر بودن لولهها را قبول داشت زیرا پیکسلهای کمتری را از نظر عرض میگیرند. همانطور که می دانیم، گوگل فقط تعداد مشخصی پیکسل به عناوین شما می دهد، بنابراین جدا کردن عناوین شما با لوله، در تئوری، منطقی است.
با تیم SplitSignal ما تماس بگیرید و با تست های تقسیم SEO خود شروع کنید.