افسانه های سئو – 10 بار تقریباً هر متخصص سئو اشتباه می کرد


بیش از یک قرن تجربه ترکیبی SEO، و با این حال، ما آن را به درستی دریافت نکردیم!

ما تست‌های سئو را با ابزار خود SplitSignal انجام می‌دهیم تا مشخص کنیم کدام تغییرات ارزش حفظ کردن را دارند و کدام یک فقط یک عکس در تاریکی بود که ظاهر نشد.

اما، برای اینکه آن را سرگرم‌کننده‌تر و شاید برای خوانندگان مفیدتر کنیم، به انجمن‌های خود در لینکدین، توییتر و فیس‌بوک نیز اجازه می‌دهیم با حدس زدن در مورد نحوه عملکرد یک تغییر خاص مشارکت کنند.

بیشتر اوقات، باید بپذیریم که کارشناسان واقعاً می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند. با این حال، برای این 10 تست، کسانی که آن را درست انجام دادند در اقلیت بسیار کمی بودند. در واقع، برای تعدادی از این موارد، به معنای واقعی کلمه 0 از بیش از 100 متخصص سئو می توانند نتیجه را به دقت پیش بینی کنند.

X بار همه اشتباه کردند

حال، اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، یا اگر مشتری هستید که پس از مطالعه این مطلب در مورد استخدام سئوکاران ناامن هستید، باید در نظر داشته باشید که این تست ها بسیار دشوار هستند. برای پیش‌بینی دقیق آنچه اتفاق می‌افتد، باید تمرکز خود را بر کل آنچه وب‌سایت آزمایشی نشان می‌دهد گسترش داد.

دو وب سایت جداگانه به احتمال زیاد به یک تغییر واکنش نشان نمی دهند. یک سئوکار که سعی می کند یکی از این موارد را حدس بزند نظم بسیار بالایی دارد و معمولا ساعت ها را به بررسی وب سایت اختصاص نمی دهد تا حدس دقیقی به ما بدهد. در عوض، آن‌ها نظرسنجی‌های ما را همان چیزی می‌دانند که واقعاً هستند – یک بازی.

به خاطر داشته باشید – این لیست با بالاترین نرخ حدس شروع می شود، و در انتهای لیست، نتایج آزمایشی را خواهید دید که هیچکس نمی تواند پیش بینی کند.

برای باز کردن لیست، می خواهیم با یک مثال عجیب شروع کنیم. مطمئناً حدس‌های صحیح کمتری نسبت به شماره 9 دارد، اما کارشناسان و دنبال‌کنندگان سئو ما را به‌گونه‌ای تحت تأثیر قرار داد که اکثر مردم حتی نمی‌خواستند امتحان کنند و حدس بزنند.

در این نظرسنجی 39.4 درصد از مردم رای داده اند که فقط می خواهند نتایج را ببینند. از میان جمعیت باقیمانده، 40 درصد دیگر انتظار داشتند که تغییر یک تغییر مثبت یا منفی باشد.

افزایش مشاهده شده در صفحات کمی بیش از 4٪ بود که چیزی برای تمسخر نیست، اما دوباره، اکنون احتمالاً می توانید ببینید که چرا این اولین ورودی در لیست است.

با این حال، برای تایید هر تغییر و نسبت دادن آن به آزمون خود، ما همیشه به دنبال سطح اطمینان حداقل 95٪ هستیم. همراه با افزایش نسبتا کم فقط 4 درصد، می‌توانیم نتیجه بگیریم که این آزمایش هیچ تغییر قابل توجهی نداشته است. نحوه خواندن نتایج تست SplitSignal را اینجا بخوانید.

چه چیزی باعث سرگردانی کارشناسان شد؟ ساده است، اکثر ما با ایموجی ها بازی نمی کنیم. برخی از مردم آن را کودکانه می دانند و برخی حاضر نیستند با آنها آزمایش کنند. به هر حال، همه ما تمایل داریم به استراتژی های ایمن پایبند باشیم.

این بدان معنا نیست که چیزی وجود ندارد که بتوانیم از این آزمون حذف کنیم. نتایج به اصطلاح “بدون تغییر” فرصت یادگیری خوبی برای سئوکاران است.

چیزی که از این می توانیم بگوییم این است که احتمالاً باید یک یا دو تست را اجرا کنید و ببینید که آیا برای وب سایت شما کار می کند یا خیر. شاید تعجب کنید!

9. جابجایی توضیحات صفحات دسته

در طول سال‌ها، بسیاری از کارشناسان سئو ادعا می‌کنند که محتوای دسته‌بندی باید در بالا یا پایین صفحه باشد. بنابراین، ما آن را آزمایش کردیم.

در این مورد، تنها 31.6٪ از مردم متوجه شدند که این تغییرات می تواند تأثیر منفی داشته باشد. با این حال، بیش از 40٪ به تبلیغات تبلیغاتی اعتقاد داشتند.

آیا این یک “خراب کردن” نهایی این نظریه است؟ البته که نه. این سئو است، اما نشان می دهد که قبل از اینکه ادعاهای بزرگی داشته باشیم، به آزمایش های بیشتری نیاز داریم. اگر نتیجه به طور قابل توجهی مثبت بود، می‌توانیم بگوییم: «افسانه تا حدودی تأیید شد». اما، همانطور که هست، ما فقط می خواهیم آزمایش های بیشتری انجام دهیم.

این ورودی به یک دلیل بسیار ساده در مقایسه با سایر موارد بسیار متفاوت است – اکثریت مردم به نتیجه مخالف رای ندادند. در عوض، 66.1 درصد از مردم رای دادند که اساساً هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

در همان زمان، تنها 24.8 درصد از کارشناسان سئو پیش بینی کردند که برای سئو باید از خط تیره به جای لوله استفاده کنید.

در اصل، برای این آزمایش، ما از وب‌سایتی استفاده کردیم که نظریه برتر بودن لوله‌ها را قبول داشت زیرا پیکسل‌های کمتری را از نظر عرض می‌گیرند. همانطور که می دانیم، گوگل فقط تعداد مشخصی پیکسل به عناوین شما می دهد، بنابراین جدا کردن عناوین شما با لوله، در تئوری، منطقی است.

با این حال، می بینیم که کاربران به سادگی خط تیره ها را ترجیح می دهند. خط تیره معنا پیدا می کند. آنها در “زندگی واقعی” استفاده می شوند، و لوله ها از نظر درک عمومی در یک سطح نیستند.

با عمیق‌تر کردن تجزیه و تحلیل نتایج این آزمایش، می‌توان دید که تعداد برداشت‌ها اصلاً تغییر نکرده است. بنابراین افزایش 9 درصدی ما صرفاً از این واقعیت ناشی می‌شود که مردم ترجیح می‌دهند روی عناوینی که با خط تیره نوشته شده‌اند کلیک کنند تا عناوینی که از لوله استفاده می‌کنند.

خوب، وقتی اسمش را اینطوری می‌گذاریم، کاملاً واضح است. اما این فقط می تواند استفاده از کلمه “فقط” باشد. با این حال، زمانی که ما این تست را به همه ارائه کردیم، تقریباً 55٪ از افراد موافق بودند که این نسخه از توضیحات متا نسبت به نسخه اصلی برتری دارد.

با این حال، همانطور که آزمایش ما نشان می دهد، واقعاً خیلی خوب کار نمی کند. این وب سایت با کاهش 4.7 درصدی کلیک های ارگانیک مواجه شد. واقعیتی که تنها توسط 23.8 درصد از کارشناسان سئو که “بازی را انجام داده اند” پیش بینی کرده اند.

در حالی که نتایج آزمایش مثبت نبودند، اما قطعاً نشان می‌دهند که توضیحات متا چقدر مهم هستند. و بله، بسیاری از سئوکاران هنوز هم قسم می‌خورند که اساساً بی‌ربط هستند. به نظر می رسد – توضیحات متا شما یکی از اولین چیزهایی است که جستجوگران می بینند. و اگر آن را دوست نداشته باشند، ممکن است تصمیم بگیرند که روی صفحه شما کلیک نکنند.

6. افزودن رتبه بندی نقد و شکلک ستاره به عنوان صفحات سفر

با این تست، ما به آرامی وارد قلمرو تست هایی می شویم که پیش بینی آن ها بسیار سخت است. در این مورد، از هر 8 متخصص سئو فقط یک نفر حدس زد که نتایج منفی خواهد بود.

برای روشن بودن، ایموجی ها موضوعی بحث برانگیز در سئو هستند. برخی از کارشناسان می گویند که آنها غیرحرفه ای به نظر می رسند، در حالی که برخی دیگر به اثربخشی آنها قسم می خورند. ظاهرا، همه چیز بستگی دارد (چه کسی حدس زده است).

در این مورد بستگی به این دارد که مخاطب شما چه کسی باشد. نباید انتظار از دست دادن رتبه بندی برای افزودن ایموجی ها به عناوین خود را داشته باشید. اما، شما باید بتوانید رفتار مخاطبان هدف خود را پیش بینی کنید.

همچنین، از آنجایی که می‌خواهیم با «بازیکنان» خود منصف باشیم، می‌توان نتایج را زیر سؤال برد. اگر می خواهید درباره افزودن ایموجی به عنوان خود بیشتر بخوانید، روی این کلیک کنید.

5. مورد عنوان در مقابل مورد جمله برای عنوان

بسیار خوب، در حالی که احساس می کنیم باید از این تست در مقاله استفاده کنیم، باید بپذیریم که میزان موفقیت پایین حدس ها بیش از حدی تقصیر ماست. زمانی که ما در توییتر نظرسنجی را انجام می‌دادیم، می‌توانستیم آن را به روشی واضح‌تر انجام دهیم. ما باید فرض کنیم که حداقل برخی از فالوورهای ما کاملاً “تکلیف” را درک نکرده اند.

اما، حتی با در نظر گرفتن این موضوع، ما تعداد زیادی از کارشناسان نظرات خود را داشته‌ایم و نظرات خود را برای “DMs” ما ارسال می‌کنند. و، بله، اکثر مردم فکر می کردند که مورد جمله منطقی تر است. به نظر می رسد سئوکاران همیشه طرفدار «مورد عنوان» بدنام نیستند.

متأسفانه، تغییر عنوان از Title Case به case case باعث کاهش اندکی در ترافیک ارگانیک شد. بنابراین، به نظر می رسد قانون قدیمی “اگر اسکن آسان تر است، بهتر است” درست است.

خوب، تا به حال، همه ما می توانیم قبول کنیم که توضیحات متا به خوبی نوشته شده بسیار مهم است. و یکی از عناصری که احتمالاً باید در توضیحات متا خود بگنجانید، فراخوانی برای اقدام است.

با این حال، ما این آزمایش را انجام دادیم تا ببینیم آیا می‌توانیم یک تغییر کلی در سراسر وب‌سایت به همین روش ایجاد کنیم و یک فراخوان برای اقدام اضافه کنیم. در حالی که توضیحات سفارشی برای هر صفحه را به ما نمی دهد، یک CTA به ما ارائه می دهد به این امید که جستجوگران را وادار به کلیک بیشتر کند.

متأسفانه، معلوم شد که به این سادگی نیست. ما خودمان انتظار یک نتیجه مثبت را داشتیم، که آن را در 95٪ افرادی که این پاسخ را اشتباه دریافت کردند، قرار می دهد.

نه تنها نتایج کشویی شد. اما این روش معرفی CTA ها در توضیحات متا، کلیک های ارگانیک را تقریبا 20 درصد کاهش داد.

پایین آمدن به 0٪

سه نظرسنجی برتر برای این لیست واقعا چیز خاصی هستند. نه تنها همه (از جمله خودمان) اشتباه حدس می زدند، بلکه همه ما در مورد آنچه نتایج نشان می دهد بسیار مطمئن بودیم. متأسفانه، آزمایش‌های زیر نشان داده‌اند که سئو بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که هر کسی فکر می‌کند.

برای اولین آزمایش 0%، آزمایشی داریم که سرمان را می‌خارانیم. همه ما پیش بینی کردیم که نتایج یا مثبت باشد (92.9٪ از افراد) یا اینکه تغییر قابل توجهی وجود نداشته باشد (7.1٪).

متأسفانه، آزمایش ما به این نتیجه رسیده است که این تغییر منجر به کاهش 4.6٪ در کلیک های ارگانیک شده است. اکنون، افتی که زیر 5 درصد است جای نگرانی نیست.

آن چیزها اتفاق می افتد و به راحتی ثابت می شوند یا زنده می مانند. اما با این حال، چرا همه ما این بار آن را درست نگرفتیم؟

خوب، در حالی که می‌توانستیم انتظار داشته باشیم که این عناوین باعث شوند افراد بیشتری روی صفحه کلیک کنند، رتبه‌بندی SERP را فراموش کردیم. یعنی در طول 3 هفته، این تست در حال اجرا بود، در رتبه بندی بسیاری از این صفحات کاهش یافت.

همچنین، بهینه سازی بیش از حد فروشگاه های آنلاین برای جستجوهای مبتنی بر مکان می تواند منجر به ظاهر شدن شما در جستجوهای مخاطبان اشتباه شود. نه اونی که تو میخوای

برخی آزمون‌ها نتایج غیرمنتظره‌ای را به‌دنبال می‌آورند، زیرا فرضیه به‌طور غیرضروری پیچیده است. در این مورد، ما با استفاده از افزودن درمان وزن قلم CSS به H1 اصلی برای صفحات یک وب سایت تجارت الکترونیک آزمایش کرده ایم.

و، طبیعتا، اکثر مردم به سادگی فکر نمی کردند که این مهم باشد. یعنی 71.8 درصد از رای دهندگان ما هیچ تغییر قابل توجهی را در هر دو جهت انتظار نداشتند. از سوی دیگر، ما در دسته 28.2 درصدی قرار داشتیم که انتظار داشتیم عملکرد بهبود یابد.

با این حال، چیزی که هیچ کس انتظارش را نداشت، کاهش 7 درصدی تنها در چند هفته بود. و متأسفانه این همان چیزی است که در واقع اتفاق افتاده است.

چرا؟ خوب، ما واقعاً نمی دانیم، ما متوجه شدیم که رتبه بندی کاهش یافته است، اما این می تواند زمان بدی باشد که رقیبی برای چند هفته مسئولیت را بر عهده بگیرد.

این مشتری یکی از مشتریان مورد علاقه ماست. بالاخره چه کسی پیتزا دوست ندارد؟ و برای آزمایش آنها، تصمیم گرفتیم آزمایشی را که قبلا انجام داده بودیم، دوباره اجرا کنیم، فقط کمی متفاوت. ما به سادگی یک فراخوان برای اقدام به برچسب های عنوان صفحات آنها اضافه کردیم.

و، این یک فراخوان برای اقدام بسیار ساده بود – درست قبل از عنوان، کلمه “Order” را اضافه کردیم.

ما می توانیم به شما بگوییم. ما قطعاً انتظار داشتیم که نتیجه مثبتی برای این کار داشته باشیم. و ما تنها نبودیم که 85.7 درصد از مردمی که رای دادند با ما موافق بودند. بقیه فقط فکر می کردند که تغییر قابل توجهی نخواهد بود.

همانطور که احتمالاً به روند این فهرست‌ها پی برده‌اید، دقیقاً 0٪ از مردم حدس می‌زنند که نتایج را به شدت کاهش می‌دهد. در واقع، طی سه هفته آینده، کلیک‌های ارگانیک برای گروه آزمایشی صفحات تا 14.9 درصد کاهش یافت. این یک پتانسیل قابل توجه برای ضرر است. خوشبختانه، ما یک آزمایش به راحتی قابل برگشت را سازماندهی کردیم و مشتری نیازی به ضرر نداشت.

در مورد اینکه چرا این اتفاق افتاد؟ ما به شما اجازه می دهیم سعی کنید این یکی را کشف کنید. ما تجزیه و تحلیل خود را در مقاله اصلی که حاوی آزمون است، داریم و شما از خواندن آن استقبال می کنید. اما، ما نیز مشتاقانه منتظر شنیدن نظر شما در مورد این موضوع هستیم.

اهمیت این مقاله

این مقاله برای مسخره کردن کارشناسان سئو یا بد جلوه دادن دیگران ساخته نشده است. در عوض، اینجاست زیرا نشان می دهد که چقدر مهم است که نظریه های شما را آزمایش کنید.

همانطور که می بینید، ما بارها و بارها افرادی را داشته ایم که با اطمینان خاطر نتایج نادرست را پیش بینی می کنند. اگر منصف باشیم، در اکثر تست های ما، کارشناسان سئو آن را به درستی دریافت می کنند.

اما وجود این تست ها دلیلی بر این است که شما نمی توانید چیزی را بدیهی فرض کنید.

اگر می خواهید تغییرات بزرگی در وب سایت مشتری خود ایجاد کنید، ابتدا باید راهی برای آزمایش آنها بیابید. و برای آن، ما توصیه می کنیم ابزار جدید خود SplitSignal را امتحان کنید.

با تیم SplitSignal ما تماس بگیرید و با تست های تقسیم SEO خود شروع کنید.



منبع