کلمات کلیدی در ایجاد بهینه سازی جامع و موثر برای موتورهای جستجو (SEO) یا طرح های بهینه سازی سایت حیاتی هستند. آنها به موقعیتیابی وب کمک میکنند و برند شما را برای مشتریان و مشتریان احتمالی قابل مشاهده و قابل دسترستر میکنند. اما همه کلمات کلیدی از نظر شباهت ساختاری و حجم جستجو برابر نیستند. دو عامل مهم در استراتژی های سئو در نظر گرفته شده است.
محبوب ترین و پربازدیدترین کلمات کلیدی آنهایی هستند که در عبارات سر یافت می شوند. آنها جستجوهایی را با محدودیت دو عبارت جستجو ایجاد می کنند. آنها جستجوهای عمومی با رقابت شدید هستند.
از سوی دیگر، کلمات کلیدی دم بلند در پرس و جوهایی با سه عبارت یا بیشتر استفاده می شود. آنها منجر به جستجوهای بسیار متمرکز و مفصل با حجم ترافیک کمتر اما کیفیت بسیار بالاتر می شوند.
شما می توانید با درک تفاوت بین انواع مختلف کلمات کلیدی، پتانسیل هر کلمه کلیدی را به حداکثر برسانید. با این حال، به شدت توصیه می شود از یک متخصص مانند کمک بخواهید آژانس فیگمنت وقتی صحبت از شناسایی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی می شود، زیرا آنها می توانند نتایج بی عیب و نقصی را ارائه دهند.
بنابراین، برای کمک به افزایش سئوی خود، بیایید نگاهی دقیقتر به انواع مختلف کلمات کلیدی بیندازیم و اینکه چگونه آنها میتوانند به شما در افزایش ترافیک به وبسایتتان کمک کنند.
کلمات کلیدی دم دراز
جستجوهای آنلاین و ایده یک بازار خاص که یک برند ممکن است در اینترنت ایجاد کند کاملاً در این ایده صدق می کند. پرس و جوهایی با سه یا چند عبارت بسیار پیچیده و خاص هستند، شبیه به زبان طبیعی پیچیده. بنابراین، حجم جستجوی آنها کاهش یافته است و تعداد بازدیدکنندگان بالقوه ای را که ممکن است به وب سایت هدایت کنند محدود می کند.
با این حال، آنها در تشخیص اهداف جستجوی کاربران بهتر هستند. تعیین موقعیت برای کلمات کلیدی دم بلند، مطالب مرتبط را در پاسخ به درخواست منحصر به فرد کاربر فراهم می کند. این کاربر را تشویق می کند تا از وب سایت بازدید کند و در نهایت تبدیل کند. قرار گرفتن بر روی کلمات کلیدی رقابتی کمتر هزینه ترافیک قابل توجهی دارد، اما منجر به ایجاد یک مخاطب بهتر با احتمال بالاتر تبدیل می شود.
کلمات کلیدی دم کوتاه
اگر کلمات کلیدی دم بلند دقیق باشند و به افزایش تبدیل کمک کنند، کلمات کلیدی “دم کوتاه” دید و حجم ترافیک بالا را تضمین می کنند. کلمات کلیدی عبارت اصلی عبارتهای جستجوی عمومی هستند که حداکثر از یک تا دو کلمه تشکیل شدهاند. اینها جستجوهای آنلاین رایج و فعال هستند و به دلیل سطح بالای دید عمومی، رقابت شدید است.
برای قرار دادن سایت در بالای SERP، هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی تر و همزمان بهینه سازی عبارات اصلی ضروری است. در این رویکرد، وب سایت برند به عنوان پاسخی به سؤالات کاربران برای جستجوهای عمومی تر و درخواست های تخصصی تر توسط خزنده های موتورهای جستجو استفاده می شود.
انواع دیگر کلمات کلیدی
همه اشکال کلمات کلیدی در دو گروه اصلی که به عنوان اصطلاحات سر و دم بلند شناخته می شوند ترکیب می شوند. در این دو دسته، می توان پنج نوع مختلف از کلمات کلیدی را که در هدف جستجوی کاربر متفاوت است، متمایز کرد. این دو دسته ساختار کلمات کلیدی و ترکیب پرس و جوها را نشان می دهند.
کلمات کلیدی اطلاعاتی عمومی ترین کلماتی هستند که مردم برای جستجوی اطلاعات در اینترنت در مورد یک موضوع خاص استفاده می کنند. آنها از مراحل آغازین سفر مشتری صحبت می کنند.
کاربر از کلمات کلیدی ناوبری تا حدودی متفاوتی برای جستجوی اطلاعات دقیق و مستقیم استفاده می کند، مانند نحوه ورود به یک پلت فرم یا هزینه یک محصول. در این مرحله، کاربران به پایان سفر مشتری خود نزدیک هستند و دائماً به دنبال اطلاعات هستند، اما از قبل می دانند که چه می خواهند و چگونه آن را به دست آورند. در همین حال، زمانی که کاربر یک پرس و جو بسیار تخصصی ارسال می کند، کلمات کلیدی تراکنشی پیشرفته ترین سطح تجربه مشتری را نشان می دهد.
کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان (LSI).
کلمات کلیدی LSI آنهایی هستند که با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط هستند اما خود آن کلمه کلیدی نیستند. به عنوان مثال، اگر در حال فروش خودرو هستید، ممکن است کلمه کلیدی اصلی شما «ماشین» باشد، اما برخی از کلیدواژه های LSI شما می تواند «فروش خودرو»، «وسایل نقلیه» یا «حمل و نقل» باشد.
گنجاندن این کلمات کلیدی مرتبط در وب سایت شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند و آن را بر اساس آن فهرست بندی کنند. به نوبه خود، این می تواند منجر به رتبه های بالاتر برای سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) شود. در نتیجه، استفاده از کلمات کلیدی LSI بخش مهمی از هر استراتژی SEO است.
کلمات کلیدی هدف گذاری جغرافیایی
کلمات کلیدی هدف گذاری جغرافیایی یک استراتژی SEO است که شامل هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص برای یک مکان جغرافیایی خاص است. این کار را می توان با درج نام شهر، ایالت یا کشور در کلمه کلیدی یا با ایجاد محتوای مرتبط با منطقه محلی انجام داد.
برای مثال، کسبوکاری که بیلهای برفی میفروشد، میخواهد کلمات کلیدی مانند «بیلهای برفی برای فروش در دنور» یا «بیلهای برفی برای فروش در کلرادو» را هدف قرار دهد. با هدف گذاری جغرافیایی کلمات کلیدی خود، کسب و کار می تواند شانس خود را برای نمایش در نتایج جستجو برای افرادی که به دنبال بیل برفی در دنور یا کلرادو هستند، افزایش دهد.
کلمات کلیدی خاص برند
این کلمات کلیدی بلافاصله به برند، کالاها یا خدمات آن اشاره می کنند. تکنیک های سئوی محلی نیاز به استفاده از کلمات کلیدی محلی دارند که بسیار مهم هستند. بر اساس این شاخص ها، نتایج SERP مکان یابی خواهد شد. بنابراین، سئوی محلی برای مسدود کردن این جستجو حیاتی است.
کلمات کلیدی مرتبط
طرح سئو بهینه ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی، به ویژه دم بلند و دم کوتاه را در خود جای داده است. کلمات کلیدی سرفصل باید برای ایجاد ترافیک استفاده شوند، در حالی که کلمات کلیدی طولانی باید برای افزایش تبدیل و خلاصه کردن تمایز و همپوشانی بین این دو نوع کلیدواژه استفاده شوند.
آنها با هم به وب سایت مزیت رقابتی قابل توجهی می دهند و آن را در بالای SERP قرار می دهند. به همین دلیل است که انجام تحقیقات کلمات کلیدی که اصطلاحات مشابه را بررسی می کند ضروری است.
شما ممکن است کلمات کلیدی را برای تمرکز روی آنها شناسایی کنید، سایت را برای کلمات کلیدی مختلف بهینه کنید، و هدف جستجوی کاربران را به طور فزاینده ای رمزگشایی کنید، با دانستن اینکه کاربران در مورد یک موضوع خاص چه جستجوهایی انجام می دهند و همچنین به همبستگی ها و تغییرات نگاه می کنید. انجام تحقیقات و تجزیه و تحلیل کامل کلمات کلیدی می تواند با بهینه سازی موقعیت وب سایت، برند شما را از رقبا متمایز کند.
بنابراین شما آن را دارید – یک راهنمای جامع برای تقویت SEO خود با کلمات کلیدی! به خاطر داشته باشید که هر استراتژی برای هر کسب و کاری جواب نمی دهد. شما باید آزمایش کنید و پیدا کنید که چه چیزی برای شما و مخاطب خاص شما بهترین است. اما با استفاده از این نکات به عنوان نقطه شروع، می توانید به وب سایت خود برتری لازم را برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بدهید.
بنابراین، ابتدا چه نوع کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید؟