اهمیت نوشتن توضیحات متا موثر


قبل از شروع: اگر با اصول تقسیم بندی سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید یا یک نسخه نمایشی از SplitSignal درخواست کنید.


اولین، ما از دنبال کنندگان توییتر خود پرسیدیم رای دادن:

img-semblog

در اینجا آنچه دیگر متخصصان سئو باید در مورد این تست به اشتراک بگذارند آورده شده است:

لیلا اچ، مالک و موسس BL DIGITAL:

ارزش گذاری تأثیر دشوار خواهد بود، زیرا گوگل می تواند توضیحات متا را نیز بازنویسی کند تا درخواست کاربر را برجسته کند و نتایج بهتری ارائه دهد. من برای علامت چک می گویم مثبت است.

Trevor Stolber، بازاریاب دیجیتال در STOLBER.com:

من فکر می کنم نتیجه بعد بهتر عمل خواهد کرد اما فقط یک سیگنال کوچک خواهد بود

با مطالعه تحلیل کامل این تست متوجه شوید که آیا حق با فالوورهای ما بود.

مطالعه موردی

بهینه سازی توضیحات متا چیزی است که تقریباً هر سئو سایتی در مقطعی از حرفه خود زمان و توجه خود را به آن اختصاص داده است. هدف از توضیحات متا این است که کاربران جستجو را با یک خلاصه مختصر و مرتبط از آنچه یک صفحه خاص در مورد آن است، آگاه کند و درگیر کند.

در سال 2009، گوگل اعلام کرد که توضیحات متا و کلمات کلیدی متا هیچ نقشی در الگوریتم های رتبه بندی گوگل ندارند. با این حال، توضیحات متا می تواند بر نرخ کلیک صفحه (CTR) در SERP های گوگل تأثیر بگذارد، که می تواند تأثیر مثبتی بر توانایی صفحه برای رتبه بندی داشته باشد.

توضیحات متا برای کاربران نوشته شده است و به طور قابل توجهی بر رفتار کاربر تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که بهینه سازی توضیحات متا شما به اندازه بهینه سازی تگ های عنوان مهم است.

گوگل می تواند از متنی از ویژگی محتوای یک صفحه استفاده کند برای ایجاد یک قطعه در نتایج جستجو تگ کنید. در حالی که محدودیتی برای طولانی بودن توضیحات متا وجود ندارد، احتمالاً می‌خواهید آن را حدود 155 کاراکتر نگه دارید، زیرا در صورت لزوم، این قطعه در نتایج جستجوی Google کوتاه می‌شود، معمولاً متناسب با عرض دستگاه.

در طول سال ها، مقالات زیادی در مورد ایجاد توضیحات متا کامل نوشته شده است، اما حقیقت این است که توضیحات متا کامل تقریباً برای هر وب سایت متفاوت خواهد بود. به همین دلیل مهم است که عناصر مختلف را آزمایش کنید، مانند CTA (Call-to-action) یا USP (نقاط فروش منحصر به فرد)، تا بفهمید چه چیزی با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد. OrangeValley می خواست این عناصر را برای یکی از بزرگترین احزاب تجارت الکترونیک در هلند آزمایش کند.

فرضیه

وب سایت مورد نظر توضیحات متای صفحه دسته بندی خود را به این صورت تنظیم کرد:

img-semblog

برای این تست، ما روی دو عنصر تمرکز کردیم: CTA و اضافه کردن USP. بر اساس تحقیقات SERP، ما فرض کردیم که تغییر از «دستگاه قهوه خود را از Blokker با بهترین قیمت سفارش دهید» به «دستگاه قهوه خود را از Blokker با بهترین قیمت بخرید» بهتر با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد. ما همچنین عبارت “✓بازپرداخت رایگان ✓همچنین قابل دریافت” را به عنوان USP اضافه کرده ایم تا کاربر را وادار به کلیک بر روی نتیجه جستجوی ما کند.

امتحان

ما از SplitSignal برای تنظیم و تجزیه و تحلیل تست استفاده کردیم. 300 صفحه دسته‌بندی به‌عنوان متغیر یا شاهد از طریق نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. ما آزمایش را شروع کردیم و 21 روز آن را اجرا کردیم. ما توانستیم تعیین کنیم که Googlebot 98٪ از صفحات آزمایش شده را بازدید کرده است.

نتایج

img-semblog

پس از 21 روز آزمایش، نتایج را بررسی کردیم. دیدیم که ترافیک صفحات واریانت عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل داشت که به معنی مثبت بودن تست است. تغییر CTA و اضافه کردن دو USP منجر به افزایش 6.5 درصدی کلیک روی صفحات آزمایش شده شد.

بعد از هشت روز توانستیم تشخیص دهیم که این افزایشی که شاهد بودیم قابل توجه است. هنگامی که ناحیه سایه‌دار آبی در زیر یا بالای محور y=0 انجام می‌شود، آزمون از نظر آماری در سطح 95٪ معنی‌دار است. این بدان معنی است که ما می توانیم مطمئن باشیم که افزایشی که شاهد آن هستیم به دلیل تغییری است که ایجاد کرده ایم و نه عوامل دیگر (خارجی).

توجه داشته باشید که ما صفحات گروه کنترل واقعی را با صفحات مختلف خود مقایسه نمی کنیم، بلکه یک پیش بینی مبتنی بر داده های تاریخی هستیم. ما این را با داده های واقعی مقایسه می کنیم. ما از مجموعه ای از صفحات کنترل استفاده می کنیم تا زمینه مدل را برای روندها و تأثیرات خارجی ارائه دهیم. اگر چیز دیگری در طول آزمایش ما تغییر کند (مثلاً فصلی)، مدل آن را شناسایی کرده و در نظر می گیرد. با فیلتر کردن این عوامل خارجی، بینشی در مورد تأثیر تغییر سئو به دست می آوریم.

همانطور که قبلا ذکر شد، توضیحات متا برای کاربران نوشته می شود و به طور قابل توجهی بر رفتار کاربر تأثیر می گذارد. گوگل زمانی گفته بود که کاربران اغلب بهترین قضاوت در مورد ارتباط هستند، بنابراین اگر کاربر یک نتیجه جستجوی خاص را انتخاب کند، احتمالاً مرتبط است، یا حداقل مرتبط تر از گزینه های ارائه شده است. این آزمون نشان می دهد که ما در مسیر درستی هستیم.

تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که این آزمایش بر نرخ کلیک (CTR) در صفحات آزمایش شده تأثیر گذاشته است. در مقایسه با گروه کنترل مدل شده ما، رتبه‌بندی‌ها و برداشت‌ها نسبتاً ثابت باقی ماندند. به نظر می رسد افزایش کلیک ها صرفا به دلیل رفتار کاربران گوگل باشد.

به عنوان یک سئو، باید در مورد عناصر مختلفی که یک توضیحات متا را تشکیل می دهند فکر کنید و آنها را آزمایش کنید. یافتن راه هایی برای متمایز شدن و مرتبط ترین پاسخ به یک عبارت جستجو برای عملکرد بهینه ارگانیک ضروری است. برای آزمایش بیشتر، Blokker اکنون یک متا توضیحات جدید برای صفحات دسته بندی خود دارد.

با توجه به مقیاسی که ما در حال اجرای این تغییر هستیم، یکی از موفق ترین تست ها برای Blokker است. به خاطر داشته باشید که چیزی که برای یک وب سایت کار می کند ممکن است برای وب سایت دیگر کارایی نداشته باشد. تنها راه برای اطمینان از این است که آزمایش کنید چه چیزی برای شما مفید است!

تست تقسیم سئو بعدی خود را توسط آژانس OrangeValley تجزیه و تحلیل کنید.





منبع