ایجاد محتوایی که رتبه بندی می کند: راهنمای ایجاد محتوای مناسب سئو


استفاده از محتوای هوش مصنوعی (AI) در حال افزایش است. ChatGPT بسیاری از کسب و کارها را مختل کرده است و بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تفاوتی ندارد. نحوه ایجاد محتوا و نحوه نگاه موتورهای جستجو به آن در حال تغییر است – و تغییر خواهد کرد.

سازندگان و بازاریابان محتوای هوشمند به راحتی می توانند با ایجاد و انتشار محتوای سئو پسند با کیفیت بالا از سایرین متمایز شوند. اما چگونه می توانید آن را انجام دهید؟

در اینجا لیستی از نکات برتر من برای ایجاد محتوای سئو پسند است که شانس بیشتری برای غلبه بر محتوای هوش مصنوعی و محتوای با کیفیت پایین دارد.

1. مرجع موضوعی ایجاد کنید

مسیری که پیش رو داریم تماماً در مورد اقتدار موضوعی است. اگر موضوعی را به طور کامل و با تخصص پوشش دهید، به یک مرجع تبدیل می شوید. شما می توانید محتوای عالی داشته باشید، اما اگر مجزا، پراکنده و خارج از موضوع باشد، موتورهای جستجو از آن استقبال نمی کنند.

در اینجا یک نمونه از چگونه برای کسب اقتدار موضعی:

چگونه برای کسب اقتدار موضعی

مقایسه دو وب سایت:

  1. یک وب سایت طاقچه در مورد بافتنی که تمام موضوعات بافتنی را پوشش داده است (مانند تصویر بالا)
  2. یک وبلاگ تجاری معتبر که مقاله ای در مورد نحوه راه اندازی یک تجارت بافندگی دارد.

موتورهای جستجو بیشتر از وبلاگ تجاری، وبلاگ طاقچه در SERP ها را برای پرسش های مرتبط با بافتنی ترجیح می دهند. این به این دلیل است که خود را به عنوان یک متخصص در بافتنی تثبیت کرده است و موتورهای جستجو سایت طاقچه را منبع معتبر اطلاعات بافتنی می دانند.

در اینجا نحوه توسعه اقتدار موضعی آمده است:

  • یک جایگاه مشخص برای وب سایت خود تعریف کنید و به آن پایبند باشید.
  • موضوعات گسترده ای را که می خواهید پوشش دهید و به کسب و کار شما مرتبط هستند را شناسایی کنید.
  • کلمات کلیدی را برای این موضوعات پیدا کنید.
  • ايجاد كردن ستون ها و خوشه ها استفاده از موضوعات و کلمات کلیدی
  • مقالات فردی را به صفحات ستونی پیوند دهید.
  • از انتشار مطالب خارج از موضوع خودداری کنید.
  • مطالب را به صورت مجموعه ای و مقالات عمیق بنویسید.

2. صدا و لحن محتوای خود را توسعه دهید

بخشی از محتوای سئو پسند، صدا و لحن محتوای شماست. اگر چیزی وجود داشته باشد که محتوای انسانی را از محتوای هوش مصنوعی متمایز کند، آن است صدا. محتوای هوش مصنوعی اغلب شخصیت و ثبات را از دست می دهد.

شما باید یک صدا و لحن منحصر به فرد برای محتوای خود ایجاد کنید. صدای محتوا شخصیت و ارزش های برند شما را تعریف می کند و با صدای برند شما همخوانی دارد (و از آن ناشی می شود). لحن محتوا زمینه احساسی مقاله است و بیشتر شبیه یک نگرش است. در حالی که لحن محتوا از مقاله ای به مقاله دیگر متفاوت است، صدا ثابت می ماند.

این شما را متمایز می کند و موتورهای جستجو و مخاطبان هدف شما را آسان تر می کند تا محتوای شما را شناسایی و متمایز کنند. شما باید یک راهنمای سبک محتوا برای شرکت خود با صدا و لحن کاملاً مشخص ایجاد کنید.

MailChimp یک راهنمای سبک محتوا به خوبی تعریف شده دارد.

برای ایجاد صدا و لحن محتوا برای نویسندگان، ویراستاران و همه اعضای تیم، این بهترین شیوه ها را دنبال کنید:

  • به ماموریت، چشم انداز و فلسفه کسب و کار خود برای استخراج صدای محتوا نگاه کنید.
  • بهترین محتوای سایت یا وب خود را بررسی کنید و از آن به عنوان نمونه استفاده کنید.
  • قوانین واضحی را با بایدها و نبایدها برای تیم خود تنظیم کنید.
  • راهنمای سبک محتوا را برای خواندن و درک آسان کنید.
  • تعریف کنید که چه لحنی مجاز است و چگونه آنها را در محتوا بگنجانید (دوستانه، شوخ، حرفه ای و غیره).

3. محتوای اول مردم را بنویسید

معنای محتوای مفید مدام در حال تغییر است. گوگل اکنون از EEAT (تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) به جای صرفا EAT (تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن)، و به شدت به محتوای اول افراد متکی است تا محتوای موتور جستجو.

اگر در حال نوشتن محتوا برای افراد هستید (معروف به شما مخاطب هدف، مطمئناً در SERP ها رتبه بالایی خواهد داشت. سوال این است که چگونه می توان محتوای اول مردم را ایجاد کرد زیرا مرز بین افراد و موتورهای جستجو کاملا مبهم است و اکثر بازاریابان محتوا به طور خاص برای موتورهای جستجو می نویسند.

گوگل دستورالعمل های مشخصی برای وب مسترها دارد چگونه محتوای اول مردم بنویسیم. سه رکن اساسی عبارتند از:

  1. محتوای مبتنی بر طاقچه که با برند شما سازگار است. همچنین به این معنی است که شما محتوا را بر اساس کلمات کلیدی خاصی نمی نویسید (مثلاً یک کلمه کلیدی رقابت کمی دارد، بنابراین علیرغم نامرتبط بودن آن با موضوع سایت، آن را پوشش می دهید).
  2. محتوای عمیقی که تخصص شما را در این موضوع نشان می دهد. این امر مستلزم محتوای بسیار تحقیق شده با تمرکز بر تحقیقات اولیه و یک دیدگاه متمایز است.
  3. محتوا به طور کامل به سوالات مشتریان پاسخ می دهد. بازدیدکننده مجبور نیست برای یافتن تعاریف یا جستجوی اطلاعات اضافی به سایت دیگری برود. شما باید با درک کامل موضوع را پوشش دهید هدف جستجو – و نه فقط کلمه کلیدی.

4. از داده های ساخت یافته استفاده کنید

نشانه گذاری طرحواره یا داده های ساخت یافته زبانی است که موتورهای جستجو می فهمند و به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای شما را بهتر درک کنند. همه موتورهای جستجوی پیشرو از داده های ساختار یافته در SERP استفاده می کنند تا نتایج را کاربر پسند و از نظر بصری دلپذیر کنند.

در اینجا نمونه ای از نشانه گذاری طرحواره است که نتایج جستجو را برجسته می کند:

نشانه گذاری طرحواره

به عنوان مثال، اگر در حال بررسی یک محصول هستید، باید یک نشانه گذاری بررسی در مقاله اضافه کنید تا موتورهای جستجو متوجه شوند که در حال بررسی یک محصول هستید و سپس آن را در SERP ها منعکس کنید.

می‌توانید داده‌های ساختاریافته را برای مرور مقالات، سؤالات متداول، مقاله‌های نحوه کار، محصولات و موارد دیگر اضافه کنید. می توانید لیست کامل را مشاهده کنید اینجا. اگر از CMS استفاده می کنید، از افزونه ای مانند استفاده کنید اسشیمی یا یک افزونه سئو داخلی مانند Yoast.

5. سئوی درون صفحه را نادیده نگیرید

سئوی درون صفحه به جایی نمی رسد و ستون فقرات محتوای سئو دوستانه است. حتی اگر حجم زیادی از محتوای با کیفیت ایجاد کنید، اگر برای جستجو بهینه نشده باشد، برای موتورهای جستجو قابل درک نخواهد بود و کمترین احتمال را برای رتبه بندی خواهد داشت.

هدف سئوی درون صفحه این است که محتوا را جستجو کند تا خزنده ها بتوانند محتوا را بفهمند و فهرست کنند. بسیاری از فاکتورهای سئوی داخلی به طور مستقیم با نوشتن، قالب بندی و انتشار محتوا مرتبط هستند، بنابراین استفاده از آنها در تولید محتوا آسان تر است.

در اینجا متغیرهای اصلی سئو داخلی صفحه هستند که باید در نوشتن محتوا از آنها استفاده کنید:

  • عنوان صفحه بهینه شده
  • تگ ها را برای ساختار مناسب محتوا قرار دهید
  • توضیحات متا مربوطه برای هر صفحه
  • URL های کاربر پسند و ساده
  • محتوای ساختار یافته و قالب بندی شده با بخش ها و زیربخش های مختلف
  • متن جایگزین برای تصاویر
  • پیوندهای داخلی برای ارائه دارایی های بیشتر به خزنده ها.

6. ساختار و قالب بندی محتوا به طور دقیق

روزهایی که بخش‌هایی از محتوا کار می‌کردند، گذشته است. قالب بندی و ساختار محتوا نقش مهمی در رتبه بندی و برندسازی SERP ایفا می کند. موتورهای جستجو از قطعه های برجسته برای ارائه پاسخ فوری به درخواست کاربر استفاده می کنند.

در اینجا یک نمونه از یک قطعه برجسته در عمل آورده شده است:

نمونه قطعه برجسته

این اولین نتیجه جستجو است که مستقیماً به سؤالات مشتری در SERP ها می پردازد. پاسخ به پرسش برجسته شده است و قطعه نیز دارای یک تصویر است.

با وجود جنجال ها، قطعه های برجسته یک واقعیت هستند و شما باید محتوای خود را برای این قطعه ها بهینه سازی کنید تا باعث افزایش کلیک، بهبود آگاهی از برند و میانگین CTR و رتبه بندی ارگانیک شود.

شما مجبور نیستید محتوای خود را بازنویسی کنید، اما تغییرات جزئی قالب بندی و ساختار، خزنده های موتورهای جستجو را آسان می کند تا پاسخ را پیدا کنند و از آن به عنوان قطعه های برجسته استفاده کنند (اغلب به عنوان موقعیت صفر شناخته می شوند).

محتوای شما باید به طور واضح در یک تا سه جمله به عبارت جستجوی اولیه پاسخ دهد (یا پاسخ دهد). چند جمله اول مقدمه و هر عنوان باید به اصل موضوع بپردازد یا خلاصه کند.

استفاده كردن هرم وارونه تکنیک نوشتن و قالب بندی بسیار مفید است. این نیاز به افزودن مهمترین جزئیات در بالای محتوا دارد:

تکنیک نوشتن و قالب بندی هرم معکوس

وقتی به یک پرس و جو از قبل پاسخ می دهید، دو مزیت دارد:

  1. احتمال بیشتری وجود دارد که به قطعه برجسته برسید، که CTR ارگانیک، دید و آگاهی از برند را افزایش می دهد.
  2. به طور قابل توجهی خوانایی و تجربه کاربر را بهبود می بخشد. مخاطب هدف شما بدون نیاز به مرور کل مقاله بلافاصله پاسخ را پیدا خواهد کرد. این به ویژه برای افرادی که مطالب را مرور می کنند (به جای خواندن آن) مفید است.

این تکنیک‌های قالب‌بندی و ساختاردهی را برای محتوای مناسب سئو دنبال کنید:

  • به عبارت جستجوی پاراگراف اول به وضوح و بدون هیچ اما و اگری پاسخ دهید.
  • یک عنوان و عنوان فرعی را با یک خلاصه کوتاه شروع کنید و سپس به جزئیات بروید.
  • از پاراگراف های کوتاه و جملات کوتاه استفاده کنید.
  • تا جایی که می توانید از گلوله ها، لیست ها، سرفصل ها و عنوان های فرعی استفاده کنید. محتوای خود را به چند بخش تقسیم کنید تا خواندن و درک آن آسان شود.

7. جزئیات نویسنده را اضافه کنید

جزئیات نویسنده را اضافه کنید تا به موتورهای جستجو و خوانندگانی که محتوا را ایجاد کرده اند بگویید. این یک عامل مهم است که موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) اکنون برای تعیین تخصص و تجربه از آن استفاده می کنند. همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای نوشته شده توسط انسان را از محتوای هوش مصنوعی متمایز کنند.

افزودن نام نویسنده کافی نیست. برای نشان دادن تجربه و تخصص نویسنده باید یک خط فرعی با پیوندهایی به حساب های رسانه های اجتماعی نویسنده و سایر آثار اضافه کنید.

گوگل توصیه می کند اطلاعات دقیق نویسنده را همراه با تجربه و سایر جزئیات در آن اضافه کنید راهنمای محتوای مفید در اینجا.

این اطلاعات هم برای خزنده های وب و هم برای خوانندگان مفید است. در حالی که مخاطبان هدف شما ممکن است علاقه ای به دانستن نویسنده نداشته باشند (زیرا آنها بیشتر نگران برند شما هستند)، موتورهای جستجو علاقه مند هستند.

محتوای حاوی اطلاعات نویسنده و جزئیات دقیق به این معنی است که توسط یک انسان نوشته شده است، و این باعث می شود که به راحتی بتوان از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در SERP ها برتری داشت.

در اینجا نکات پیشرفته ای برای استفاده از نویسندگی برای بهبود دید جستجوی محتوای شما وجود دارد:

  • نام نویسنده دقیق با عکس واقعی داشته باشید.
  • برای نویسندگان، ترجیحاً در انتهای مقاله، یک خط جانبی دقیق ایجاد کنید.
  • نام نویسنده را با خط نویسنده در انتهای صفحه پیوند دهید.
  • پیوندهایی را به حساب های رسانه های اجتماعی در خط فرعی اضافه کنید.
  • از نام های قلمی خودداری کنید.
  • پیوندهای خارجی را در خطوط فرعی اضافه کنید که تجربه نویسنده را به نمایش بگذارد.
  • نام نویسنده باید در شبکه های اجتماعی و سایر سایت ها ثابت باشد.

افکار نهایی

نوشتن محتوای سئو پسند به این معنی نیست که باید برای موتورهای جستجو محتوا بنویسید، بلکه به این معناست که باید برای افراد محتوا بنویسید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. تکنیک‌های بهینه‌سازی به سرعت در حال تغییر هستند، و اینجاست که برای کسب‌وکارها سخت می‌شود که به‌طور مداوم محتوای سئو پسند ایجاد کنند. استخدام آژانس سئو اگر انتشار محتوای مناسب برای موتورهای جستجو به چالشی برای تیم داخلی شما تبدیل شود، گزینه بهتری است.





منبع