آیا علاقه مند به شروع دنیای هیجان انگیز بازاریابی دیجیتال Web3 هستید؟ با ظهور فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال، شیوه رویکرد ما به بازاریابی طی سالها تغییر کرده است.
دوران استراتژی های بازاریابی سنتی مانند توزیع بروشور در محله گذشته است. اکنون، کسبوکارهایی مانند فروشگاههای پوشاک، از طریق یک پلت فرم غیرمتمرکز تجارت الکترونیک، تجربه خرید منحصر به فردی را به مشتریان ارائه میدهند.
ممکن است از خود بپرسید: “آخر در بازاریابی دیجیتال چه چیزی وجود دارد؟” زیرا آنچه امروز محبوب است ممکن است فردا نباشد.
بنابراین، اگر می خواهید یک حرفه موفق در بازاریابی دیجیتال برای Web3 داشته باشید، مهم است که آماده یادگیری و سازگاری با عصر جدید و هیجان انگیز اینترنت باشید. قبل از اینکه به هشت مهارتی که برای شروع نیاز دارید بپردازیم، بیایید نگاهی به مزایای آن و نحوه آماده شدن برای بهینه سازی وب 3 بیاندازیم!
مزایای بازاریابی دیجیتال Web3
بازاریابی دیجیتال Web3 راهی برای برندهای Web3 برای ارتباط آنلاین با مشتریان خود است. این با تکنیک های بازاریابی سنتی متفاوت است و مزایای زیادی دارد. اینجا تنها تعداد کمی از آنها هستند:
به دست آوردن مشتریان مناسب
با بازاریابی دیجیتال Web3، می توانید گروه های خاصی از افراد را که به احتمال زیاد به برند شما علاقه مند هستند، هدف قرار دهید. این بدان معناست که شما بودجه بازاریابی خود را صرف افرادی خواهید کرد که تمایل بیشتری به خرید محصولات یا خدمات شما دارند.
وقتی بازاریابی دیجیتال درستی انجام می دهید، مشتریان بالقوه به جای اینکه مجبور شوید بیرون بروید و آنها را پیدا کنید، به سراغ شما می آیند.
افزایش مشارکت مشتری.
بازاریابی دیجیتال کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان شما را در زمانی که به شما نیاز دارند پیدا می کنند و به آنچه ارائه می دهید علاقه مند هستند. این به آنها کمک می کند تا احساس ارتباط بیشتری با برند شما داشته باشند. از آنجایی که تلاشهای بازاریابی دیجیتال شما همیشه ادامه دارد، میتوانید آنها را در مورد برند خود بهروز نگه دارید. با بازاریابی دیجیتال، می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها اطلاعات مورد نیاز خود را در زمان مناسب دریافت می کنند.
تبدیل منجر به مشتریان بالقوه می شود.
بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا با استفاده از وب سایت ها و صفحات فرود بهینه شده برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، سود بیشتری کسب کنید. هدف بازاریابی دیجیتال جذب افراد جدید و تبدیل آنها به خریداران بالقوه است. به این ترتیب می توانید بازدهی بیشتری از سرمایه خود دریافت کنید.
چگونه برای بازاریابی Web3 آماده شویم
بازاریابی Web3 یک راه جدید و هیجان انگیز برای ارتباط آنلاین با مشتریان است. اما قبل از شروع بازاریابی پروژه Web3 خود، باید آماده باشید. در اینجا چند کار وجود دارد که باید برای آماده شدن برای بازاریابی Web3 انجام دهید:
1. به تبلیغات در Metaverse فکر کنید
Metaverse تغییری از تبلیغات سنتی به تجربه برند تعاملی تر است. با پیشرفت سریع فناوری، اکنون میتوانیم به روشهای بیشتری با اینترنت تعامل داشته باشیم تا فقط روی صفحه نمایش رایانه. شرکتهای بزرگی مانند فیسبوک و اسکوئر نیز متوجه این موضوع شدهاند و کسبوکار خود را متناسب با این دنیای جدید تغییر دادهاند.
اگر می خواهید در بازاریابی دیجیتال Web3 موفق باشید، باید به فکر تبلیغات در متاورس نیز باشید. این یک راه جدید و هیجان انگیز برای دستیابی به مشتریان است و شما می خواهید از آن بهره ببرید.
2. محتوای مارک دار را در نسخه های محدود به عنوان NFT تبلیغ کنید
آیا می خواهید چیز جدیدی را برای مشتریان خود امتحان کنید؟ به جای دادن امتیاز وفاداری یا کوپن به آنها، سعی کنید به آنها توکن های نسخه محدود با نام تجاری خود بدهید.
این توکن ها NFT نامیده می شوند. آنها می توانند برای انجام معاملات استفاده کنند و نشان دهند که مشتریان شما چقدر برند شما را دوست دارند. این یک راه جدید و مهیج برای نشان دادن اینکه مشتریانتان از آنها قدردانی می کنید و یک راه سرگرم کننده برای نشان دادن وفاداری آنها به برندتان است.
3. از رویدادها در Metaverse استفاده کنید
آیا اهل موسیقی یا بازی های ویدیویی هستید؟ آیا تا به حال به کنسرت متاورس رفته اید؟ برخی از برندهای بزرگ مانند Gucci، Charles & Keith، Nike و Wendy’s قبلاً رویدادها و کمپین های بزرگی را در پلتفرم هایی مانند Roblox، Decentraland و Fortnite آغاز کرده اند.
این یک راه جالب برای ارائه یک تجربه جدید به مشتریان و هیجان آنها در مورد برند شما است. به علاوه، می تواند آنها را به برند شما وفادارتر کند و به رشد کسب و کار شما کمک کند.
4. در مورد آخرین روندها به روز باشید
به عنوان بازاریاب، ما می دانیم که همه چیز مانند لباس همیشه تغییر می کند. وب 3.0 تفاوتی نخواهد داشت.
همیشه به دنبال روندهای جدید باشید و از آنها در برنامه های بازاریابی خود استفاده کنید. به این ترتیب، شما از بازی جلوتر خواهید بود و برند شما همیشه مشتریان شما را مورد توجه قرار خواهد داد.
5. درباره فناوری بلاک چین بیاموزید
اگر هنوز با فناوری بلاک چین آشنایی ندارید، اکنون زمان خوبی برای یادگیری است. این بخش مهمی از Web3 است و یادگیری در مورد آن جذاب است. این یک فرصت عالی برای تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه است و قادر به درک و ارتباط بهتر با مشتریان خود هستید.
8 مهارتی که برای بازاریابی دیجیتال وب 3 نیاز دارید
از آنجایی که شبکه جهانی وب امن تر، متصل، فراگیرتر و شخصی تر می شود، مهم است که مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را به روز کنید تا نیازهای مخاطبان خود را برآورده کنید.
در اینجا چند مهارت مهم برای بازاریابی دیجیتال Web3 آورده شده است:
1. بازاریابی محتوای معنایی
از آنجایی که وب جهانی کمتر توسط چند بازیکن بزرگ کنترل می شود، اطمینان از به روز بودن مهارت های بازاریابی محتوای شما مهم است.
در عصر Web3، استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات خاص در محتوای خود کافی نیست. در عوض، باید محتوای ارزشمندی را ایجاد کنید که با هدف جستجوی مخاطبان خود مطابقت داشته باشد. به آن رویکرد معنایی می گویند.
به عنوان مثال، به جای نوشتن فقط در مورد یک کلمه کلیدی خاص، باید محتوایی ایجاد کنید که یک موضوع کامل را پوشش دهد و بینش دقیق و ارزشمندی را ارائه دهد. به این ترتیب، میتوانید به شیوهای معنادارتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
و در اینجا چند راه برای اطمینان از موثر بودن محتوای شما در عصر Web3 وجود دارد:
• به جای تمرکز روی کلمات کلیدی خاص، به موضوعات مهم برای مخاطبان خود فکر کنید.
• سعی کنید به سوالات رایج در مورد موضوعات انتخابی خود پاسخ دهید.
• به این فکر کنید که چرا ممکن است کسی اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص جستجو کند.
• در نظر بگیرید که مخاطبان شما در کجای سفر خود هستند و محتوایی ایجاد کنید که با آنها صحبت کند.
2. بازاریابی NFT
NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویض، دیگر فقط برای دنیای هنر نیستند. بازاریابان می توانند از آنها برای تبلیغ یک شرکت، افزایش مخاطب و حتی جمع آوری پول برای امور خیریه استفاده کنند.
با ترکیب هنر و فناوری، برندها می توانند افراد بیشتری را به آنها توجه کنند و تأثیر بهتری بگذارند. این فناوری به سازندگان اجازه می دهد تا به جای تکیه بر تبلیغات یا اشتراک، مستقیماً پول دریافت کنند. اگرچه هنوز راهنمای مشخصی برای این نوع جدید بازاریابی وجود ندارد، NFTها در آینده بازاریابی دیجیتال مهم خواهند بود.
3. تجربه کاربری پیشرفته (UX)
تمرکز اصلی بازاریابان دیجیتال برای مدت طولانی، تجربه کاربر (UX) است. و در آینده، استفاده آسان و تعاملی برای وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین بسیار مهم خواهد بود.
برای اطمینان از اینکه مردم استفاده از وب سایت شما را دوست دارند، مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را زیبا و استفاده آسان کنید. وب سایت ها، پلتفرم ها و فروشگاه های آنلاین آینده باید 100% تعاملی، کاربرپسند و حتی سه بعدی (3D) باشند.
اگر میخواهید با خواستهها یا انتظارات در حال تغییر مصرفکنندگان مطابقت داشته باشید، تقویت ارتباطات و تواناییهای طراحی UX ضروری است. یادگیری در مورد UX می تواند اطمینان حاصل کند که مردم تمایل دارند از وب سایت شما استفاده کنند و به بازگشت ادامه دهند. یادگیری بیشتر در مورد UX برای موفقیت در آینده مهم است.
4. بازاریابی فراگیر
روزهایی که یک وب سایت ساده برای جلب توجه برند شما کافی بود، گذشته است. با غوطه ورتر شدن جهان در فراجهان، بازاریابان باید به راه خود ادامه دهند و شکاف بین زندگی مجازی و واقعی را پر کنند.
یادگیری در مورد روش های جدید بازاریابی با استفاده از فناوری همهجانبه بسیار مهم است. این شامل ابزارها، پلتفرمها و تکنیکهایی است که تجربه واقعیتری را برای کاربران ایجاد میکند و باعث میشود آنها احساس کنند در یک محیط سه بعدی هستند و دنیای فیزیکی و دیجیتال را به هم متصل میکنند.
رالف لورن نمونه ای از شرکتی است که از فناوری فراگیر در بازاریابی خود استفاده کرده است. آنها با پلتفرمی به نام کار می کردند زپتو، که به افراد امکان می دهد از نسخه های دیجیتالی خود برای ایجاد یک تجربه خرید منحصر به فرد استفاده کنند. مشتریان می توانند لباس ها را با استفاده از آواتارهای دیجیتالی خود امتحان کنند و قبل از خرید با اقلام ارتباط برقرار کنند.
5. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
برخی از مردم فکر می کنند سئو در Web3 از بین می رود، اما این درست نیست.
سئو برای کریپتو، بلاک چین و وب 3 همچنان در آینده مهم خواهد بود زیرا مردم همچنان به یافتن اطلاعات آنلاین نیاز دارند. حتی اگر نحوه جستجوی افراد برای چیزها تغییر کند، کسب و کارها همچنان می خواهند در نتایج جستجو نشان داده شوند. بنابراین، با تغییر اینترنت، روش سئوی ما نیز تغییر خواهد کرد.
در آینده، سئو بیشتر روی اطمینان از اینکه محتوای وب سایت یک کسب و کار با جستجوی صوتی به خوبی کار می کند تمرکز خواهد کرد. این به معنای استفاده از کلمات کلیدی خاص تر است.
به عنوان مثال، شخصی که به دنبال اطلاعاتی در مورد SEO در Web3 است، ممکن است “web 3 SEO” را در نوار جستجو تایپ کند. اما با جستجوی صوتی، مردم ممکن است بگویند، “خوب، گوگل، به من بگو SEO چگونه با Web3 کار می کند.” با تمرکز بر هدف پشت جستجو، سئو به افراد تجربه شخصی تری می دهد.
6. بازاریابی محتوا
ایجاد محتوای جذاب و جذاب برای ارتباط با مخاطبان خود در دنیای دیجیتال بسیار مهم است. این می تواند شامل مواردی مانند پست های وبلاگ، فیلم ها یا ضبط های صوتی باشد. با درک نحوه ایجاد محتوایی که توجه افراد را به خود جلب می کند، می توانید دید وب سایت خود را از طریق بهینه سازی موتور جستجو بهبود بخشید.
برای بهینه سازی محتوای خود برای سئو، باید از تاکتیک های مختلفی مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی، قرار دادن آنها به صورت استراتژیک در محتوای خود و تنظیم سبک نوشتاری خود برای مطابقت با نیازهای مخاطبان خود استفاده کنید.
7. بازاریابی رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی هنوز یک راه بسیار مهم برای تعامل با مشتریان هستند. بنابراین مهم است که بدانید چگونه از آن به خوبی استفاده کنید. وب 3.0 تغییرات جدید و هیجان انگیزی را در نحوه استفاده ما از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی به ارمغان می آورد.
به عنوان مثال، برنامه هایی به نام dApps وجود خواهند داشت که به دلیل ساختار غیرمتمرکز Web3 توسط یک مرجع مرکزی کنترل نمی شوند. این بدان معناست که کاربران کنترل بیشتری روی داده های خود خواهند داشت.
بازاریابی وب 3 همه چیز در مورد ایجاد روابط قوی با مشتریان و همکاری با یکدیگر به نحوی است که برای همه مفید باشد. وقت آن رسیده است که کسب و کارها مشتریان را فقط به عنوان اعداد در پایگاه داده رفتار نکنند و آنها را افرادی ببینند که همان چیزهایی را که شما انجام می دهید می خواهند.
8. بازاریابی ایمیلی
ایمیل هنوز یک راه قدرتمند برای ارتباط با مشتریان است، بنابراین مهم است که بدانید چگونه از آن به خوبی استفاده کنید. مطمئن شوید که می دانید چگونه کمپین های ایمیلی ایجاد کنید که توجه را جلب کرده و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنند.
داشتن یک رویکرد دوستانه و استقبال کننده هنگام تعامل با مشتریان مهم است. این تفاوت بزرگی ایجاد می کند و آنها را تشویق می کند تا با شما تعامل کنند. خبرنامه رمزنگاری یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان و ایجاد رابطه با آنها است.
نتیجه
بازاریابی دیجیتال با ظهور Web3 و Metaverse در حال تکامل است. به عنوان یک بازاریاب، به روز ماندن با آخرین مهارت ها و استراتژی ها برای موفقیت در این چشم انداز دیجیتالی همیشه در حال تغییر ضروری است.
از اینکه از منطقه راحتی خود خارج شوید و چیزهای جدید را امتحان کنید نترسید. با مهارت های مناسب و تمایل به سازگاری، می توانید در بازاریابی دیجیتال Web3 موفق شوید.