در حالی که تکنیکهای سنتی تبلیغات کاملاً منسوخ نشدهاند، مصرفکنندگان امروزی چیزی بیشتر از برندهایی که به آنها اعتماد دارند و به آنها مراجعه میکنند میخواهند. آنها روابط، تعامل و ارتباط می خواهند. بازاریابی مکالمه همه اینها را فراهم می کند.
در اصل، بازاریابی محاوره ای شامل ایجاد گفتگو با مشتریان در سریع ترین زمان ممکن است. این یک راه موثر برای حرکت آنها در مسیر سفر مشتری است و به آنها کمک می کند تا احساس ارتباط بیشتری با تجارت شما داشته باشند. چه آنها با یک کارمند، یک چت بات یا متخصص رسانه های اجتماعی شما صحبت کنند، احساس می کنند برای کسب و کار شما مهم هستند.
گنجاندن بازاریابی محاوره ای در استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. این هوش تجاری خوبی است و مزایای زیادی برای پشتیبان گیری از آن وجود دارد.
خواه هرگز نام بازاریابی مکالمه ای را نشنیده اید یا از قبل علاقه مند به گنجاندن آن در استراتژی خود هستید، بیایید کمی عمیق تر به نحوه کارکرد آن، چرایی اهمیت آن و چگونگی شروع به اجرا کردن آن بپردازیم.
شما نمی توانید داده ها را نادیده بگیرید
هر کسی که در بازاریابی تجربه داشته باشد، اهمیت داده های با کیفیت را درک می کند. خوشبختانه، اعداد زیادی وجود دارد که اهمیت بازاریابی محاوره ای را تأیید می کند. اولین، انتظارات خریدار برای تجربه خرید شخصی از سال 2020 تا 2021، 26 درصد رشد کرده است. مکالمات بیدرنگ میتواند به ایجاد تعاملات معنادار و شخصی با مشتریان در هر مرحله از سفر، برآورده کردن این انتظارات و رفع نیازهای آنها کمک کند.
مطابق با Folloze Research، 77% از متخصصان بازاریابی B2B معتقدند که تجربیات شخصی سازی شده باعث بهبود روابط با مشتری می شود. از آنجایی که این دقیقاً همان چیزی است که مردم به دنبال آن هستند، هیچ سوالی وجود ندارد که چرا بازاریابی مکالمه تا این حد مؤثر است.
اگر به شواهد بیشتری نیاز دارید، نگاهی به همهگیری COVID-19 بیندازید. با توجه به اینکه مردم بیشتر از همیشه زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و به اندازه کافی خارج از خانه خرید نمی کنند، نیاز به تعامل حتی بیشتر شد. با توجه به Drift، یک نظرسنجی از شرکتهای B2B نشان داد که 58٪ استراتژی بازاریابی مکالمه را به عنوان پاسخی مستقیم به COVID-19 اتخاذ کردند و 99٪ از آن پاسخ دهندگان معتقد بودند که این استراتژی ارزشمند است.
کسب و کارها به دلایل متعددی استراتژی بازاریابی مکالمه ای را انتخاب کرده اند، از جمله:
• تبدیل ترافیک وب به سرنخ
• ایجاد خط لوله فروش
• تقویت پشتیبانی مشتری
• ارائه یک تجربه بیشتر به مشتری
بدون توجه به دلیل، واضح است که استفاده از بازاریابی مکالمه در استراتژی سئو شما خوب است هوش تجاری. هنگامی که از قدرت داده ها برای اتخاذ تصمیمات موثر و هوشمندانه برای شرکت خود استفاده می کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر است. هوش تجاری نه تنها به شما در شناسایی روندهای بازار کمک می کند، بلکه رفتار مشتری را تجزیه و تحلیل می کند. وقتی به افزایش بازاریابی محاوره ای و نحوه واکنش مردم به آن نگاه می کنید، به سرعت تبدیل به یک استراتژی می شود که نادیده گرفتن آن سخت است – و باید اولویت بندی کنید.
فواید آن چیست؟
اگر هنوز متقاعد نشده اید که بازاریابی مکالمه باید بخش مهمی از استراتژی سئو شما باشد، مزایای آن را در نظر بگیرید.
ابتدا، از ابتدا تا انتها تجربه مشتری بهتری ایجاد خواهید کرد. در حالی که هدف کسب و کار شما ممکن است این باشد به سرعت مشتری را در سفر خود برای بستن یک فروش حرکت دهید، آخرین چیزی که می خواهید این است که مشتری احساس عجله کند. مکالمات معنادار می تواند در وب سایت شما 24 ساعته و 7 روز هفته اتفاق بیفتد. این به مشتریان شما کمک می کند تا در کسب و کار شما اعتماد ایجاد کنند و در عین حال جمع آوری داده ها و ایجاد تجربه شخصی تر از طریق پیام رسانی هدفمند و یادگیری بیشتر در مورد نیازهای آنها را برای شما آسان تر می کند.
این مهم است زیرا بسیاری از مسائل استخدامی را برای مشتریان بالقوه حذف می کند. به جای ارسال نظرسنجی یا پرسیدن نیازهای مردم در وب سایت یا رسانه های اجتماعی خود، می توانید مستقیماً با مشتریان فعلی یا علاقه مندان به کسب و کار خود صحبت کنید.
وقتی راهی آسان برای تعامل با کسب و کارتان به مشتریان بالقوه ارائه می کنید، تولید سرنخ را نیز بهبود می دهید. چه کسی نمی خواهد بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند؟ نامزدی یکی از بهترین راه ها برای انجام آن است.
اما، بهترین راهها برای انجام این کار چیست و چگونه میتوانید آن را در استراتژی سئو خود پیادهسازی کنید؟
چگونه بازاریابی مکالمه ای را به روش قدیمی ترکیب کنیم
روزی روزگاری، بهترین راه برای گنجاندن بازاریابی محاوره ای در کسب و کار شما، کارمندان واقعی بود. بسته به اندازه کسب و کار شما و تعداد افرادی که می توانید استخدام کنید، این هنوز یک راه حل قابل اجرا است.
هیچ چیز هرگز نمی تواند جایگزین تعامل انسانی شود. در واقع، افراد بیشتری از همیشه هوس آن را دارند، به خصوص در دنیای پس از همه گیری. با بسیاری از افرادی که از راه دور کار می کنند، تعامل انسانی بسیار مهم است. می تواند سلامت روان را تقویت کند، استرس را کاهش دهید و به کسانی که در خانه کار می کنند کمک کنید تا با تنهایی و انزوا مبارزه کنند.
دو تا از بهترین راهها برای گنجاندن تعامل انسانی در وبسایت شما، ارائه گزینه «چت زنده» یا یک شماره تلفن 24/7 است که مشتریان میتوانند برای دریافت اطلاعات تماس بگیرند.
چت زنده یک راه عالی برای بهبود تجربه پشتیبانی مشتری است و در واقع می تواند بهره وری کارمندان را افزایش دهد. وقتی مشتری با یک کارمند آگاه صحبت می کند، احساس حمایت بیشتری می کند، به خصوص اگر سوالی داشته باشد که نیاز به پاسخ سریع دارد. اگر یک نماینده با یک مشتری جدید یا بالقوه صحبت می کند، می تواند اطمینان و امنیت لازم را برای خرید نهایی به آنها بدهد.
مهمتر از همه، چت زنده تعامل مشتری را افزایش می دهد. چه انتخاب کنید که یک گزینه چت متنی در وب سایت خود داشته باشید یا شماره تلفنی که به افراد امکان تماس با آنها را می دهد، ارائه تعامل انسان به انسان باعث می شود که شناخت مشتریان شما آسان تر شود، تغییرات مثبتی در برند و محصولات شما ایجاد شود. بر روی داده هایی که جمع آوری می کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
ظهور چت بات ها
چت زنده و خط تماس 24/7 به هیچ وجه منسوخ نیست. باز هم هیچ چیز نمی تواند جای تعامل انسانی را بگیرد. با این حال، هر کسب و کاری قادر به داشتن کارکنان آماده برای ارائه این خدمات در شبانه روز نیست.
بنابراین، جای تعجب نیست که در چند سال گذشته شاهد افزایش سریع چت بات ها بوده ایم. آنها راهی ساده و بدون اصطکاک برای تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه ارائه می دهند. برخی از بزرگترین مزایای پیاده سازی چت بات در وب سایت شما عبارتند از:
• شما می توانید 24/7 در دسترس بودن را ارائه دهید
• افزایش سرعت پشتیبانی
• زمان سریعتر پاسخ دادن به سوالات
• زمان نماینده را می توان برای سوالات با ارزش بالا رزرو کرد
• تعامل انسانی شخصی
راه های مختلفی وجود دارد که می توانید چت بات را پیاده سازی کنید. ابتدا، موثرترین مکان در وب سایت خود را برای انجام مکالمات تعیین کنید. می خواهید ربات شما در کدام صفحات سایت خود با مشتریان شما تعامل داشته باشد؟ یک قانون خوب این است که صفحات پربازدید را انتخاب کنید، جایی که مشتریان بیشترین شانس را برای خرید چیزی دارند.
لزوماً نیازی به چت بات ندارید تا فوراً ظاهر شود. تنظیم پیام های خودکار در صفحات مختلف را در نظر بگیرید که پس از مدت زمان مشخصی ظاهر می شوند. به مشتری این فرصت را بدهید که به آن پیام پاسخ دهد، و این باعث می شود که مکالمه ادامه یابد.
همانطور که ربات چت خود را راه اندازی می کنید، تعیین نوع جریانی که می خواهید هر مکالمه داشته باشد بسیار مهم است. ربات برای دریافت اطلاعات مورد نیاز شما چه سوالاتی را باید بپرسد؟ برای اطمینان از اینکه مشتریان شما به سرعت پاسخ های صحیح را دریافت می کنند، چه چیزی را باید پیاده سازی کنید؟
از آنجایی که چت بات ها بسیار محبوب می شوند، مردم با آنها به عنوان منابعی برای اطلاعات قابل دوام راحت تر می شوند. در حالی که اگر مشتریان شما میخواهند با یک شخص واقعی صحبت کنند، همیشه باید یک «پشتیبان» در دسترس داشته باشید، چتباتها میتوانند به عنوان یک واسطه مؤثر عمل کنند که تعامل را افزایش میدهد، به شما امکان تجزیه و تحلیل دادههای دقیق را میدهد و از مکالمه برای ادامه سفر مشتریانتان به جلو استفاده میکند.
مشتریان خود را درک کنید
اگر واقعاً می خواهید بازاریابی مکالمه ای برای شما کارساز باشد، مهم ترین چیز این است که درک دقیقی از مخاطبان خود داشته باشید. با دادههای فوقالعاده خاصی که میتوانید برای شخصیسازی تجربه مشتری برای همه استفاده کنید، پاداش دریافت خواهید کرد. این را بدیهی نگیرید. هر بار که مشتری با یک نماینده خدمات مشتری یا ربات چت ارتباط برقرار می کند، در مورد نیازها و خواسته های خود بیشتر به شما می گوید.
استفاده از این داده ها برای تجربیات آینده آنها ضروری است. نه تنها شانس تبدیل شدن آنها به مشتریان وفادار را افزایش می دهد، بلکه به ایجاد یک رابطه سالم بین تجارت شما و هر مشتری که با شما در تعامل است کمک می کند.
در وب سایت خود متوقف نشوید. می توانید از بازاریابی مکالمه در رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، فیس بوک اکنون به مشاغل اجازه می دهد تا از مسنجر به عنوان نوعی ربات چت موقت استفاده کنند. می توانید یک پیام خوشامدگویی تنظیم کنید و از مشتریان بالقوه دعوت کنید تا با آنها تماس بگیرند و سؤال بپرسند. میتوانید پاسخهای خودکار را تنظیم کنید یا یکی از اعضای تیم خود را مستقیماً پاسخ دهد. اگر با این شیوهها آشنا نیستید یا خودتان با اجرای آنها راحت نیستید، کار با a را در نظر بگیرید شرکت سئو حرفه ای برای حرکت در مسیر درست
با پیشرفت تکنولوژی، بازاریابی مکالمه ای همچنان محبوب تر و برجسته تر خواهد شد. چت باتها هوشمندتر میشوند و میتوانند سفر مشتری را حتی بیشتر سادهتر کنند. هوش مصنوعی بیشتر در وبسایتها پیادهسازی میشود و تجربه شخصیتر را برای هر مشتری که بازدید میکند ایجاد میکند.
اکنون زمان آن است که با بازاریابی محاوره ای همراه شوید، بنابراین می توانید در حال حاضر مخاطبان بیشتری از مشتریان وفادار ایجاد کنید و با پیشرفت های بیشتر در مسیر آینده بمانید. به مشتریان خود نشان دهید که از ابتدا تا انتها برای تجربه آنها ارزش قائل هستید و در سفر خرید با آنها تعامل داشته باشید.