الگوی شماره 1: ویدیوی نحوه انجام
ویدیوی نحوه انجام درست مثل آن است که به نظر می رسد…
این ویدیویی است که به کسی نشان میدهد که چگونه کاری را انجام دهد، مثلاً کیک بپزد یا فشاری را انجام دهد.
برای بسیاری از کسبوکارها، ویدیوهای نحوهی کار به نان شما تبدیل خواهند شد. در واقع، ویدیوهای چگونه مانند یک نسخه ویدیویی از محتوای وبلاگ هستند. آنها طراحی نشده اند تا مردم را همان موقع تغییر دهند.
اما ویدیوهای چگونه برای معرفی برند شما در مقابل مشتریان بالقوه عالی هستند. بنابراین، همراه با نمایش محصولات، توصیه می کنم از آنها در بازاریابی ویدیویی خود استفاده کنید.
در اینجا قالب است:
بیایید هر عنصر را تجزیه کنیم.
Intro=پیش نمایش ویدیو
هدف اصلی پیش نمایش شما این است که به بیننده خود بفهمانید که در مکان مناسبی قرار گرفته اند.
به عبارت دیگر:
نیازی نیست به مردم بگویید چرا موضوع شما مهم است. اگر روی ویدیوی شما قرار گرفتند، آنها از قبل می دانند که این مهم است.
این اشتباهی است که من با ویدیوهای اولیه خود مرتکب شدم.
به جای اینکه مستقیماً به محتوا بپرم، به یک داستان طولانی می پردازم.
هشدار اسپویلر: مردم از این معرفی ها متنفر بودند. و آنها کلیک کردند.
(ناگفته نماند که باز هم واقعاً به کوتاه کردن مو نیاز داشتم. 🙂 )
امروز، معرفیهای من کوتاه، شیرین و دقیق هستند.
که به طور چشمگیری میانگین حفظ مخاطب من را بهبود بخشیده است.
مراحل یا نکات
حالا نوبت به گوشت مطالب شما رسیده است.
بسته به ویدیوی خود، ممکن است یک سری مراحل را مشخص کنید. یا لیستی از نکات را به مردم بدهید.
به عنوان مثال، این ویدیو از کانال من مجموعه ای از 9 استراتژی ترافیک را فهرست می کند.
از سوی دیگر، این ویدئو یک فرآیند گام به گام خاص را تشریح می کند.
اگر آن ویدیوها را تماشا کنید، متوجه خواهید شد که ساختار اساساً یکسان است.
تنها تفاوت این است که مراحل در یک ترتیب خاص است. در حالی که استراتژی ها می توانند تقریباً به هر ترتیبی باشند.
با این اوصاف، یک نکته مهم وجود دارد که باید در این بخش از ویدیوی چگونه خود به خاطر بسپارید:
کارها را در حرکت نگه دارید.
به عبارت دیگر: نیازی به پوشاندن همه چیزهایی که در مورد یک مرحله یا نکته باید بدانید وجود ندارد. بله، شما باید هر مرحله را عمیقاً پوشش دهید. اما به محض اینکه به اصول اولیه پرداختید، نوبت به مرحله بعدی می رسد.
چرا؟
خوب، بر کسی پوشیده نیست که افراد آنلاین، دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند. و اگر در مورد یک موضوع ادامه دهید و ادامه دهید، توجه بیننده خود را از دست خواهید داد.
به عنوان مثال، من 2-3 دقیقه را صرف یک مرحله یا نوک می کردم.
و مردم واقعاً خسته شدند.
امروز، من حدود 30-60 ثانیه برای هر نوک صرف می کنم. و سپس مستقیماً به موضوع بعدی که میخواهم پوشش دهم بروید.
به این ترتیب، محتوای ویدیوی من حرکت می کند سریع… که مردم را درگیر می کند.
بسته بندی
حالا که آخرین مرحله خود را پشت سر گذاشتید، بعد چیست؟
خوب، من توصیه نمیکنم که ویدیوی خود را بیمورد پایان دهید. این فوق العاده دردناک است.
درعوض، میخواهید بهسرعت 3 مورد اصلی را در نتیجهگیری ویدیوی خود پوشش دهید:
- یک جمع بندی سریع
- مثال ها
- مراحل بعدی
به عنوان مثال، در این ویدیو، من موارد زیر را مرور می کنم:
توجه داشته باشید که من همان نکاتی را که اخیراً در مورد آنها شنیده اند تکرار نمی کنم.
درعوض، من به سرعت آنچه را که آنها آموختهاند ترسیم میکنم و شروع به انتقال به انتهای ویدیو میکنم.
و اگر نمونه دیگری از این که چگونه این فرآیند به شما، مشتری یا دوستی کمک کرده است، در اینجا ذکر کنید. احتمالاً قبلاً به چند نمونه در بخش مراحل ویدیوی خود اشاره کرده اید. اما می توانید یکی دیگر را در اینجا اضافه کنید.
این مثال آخر به افراد انگیزه می دهد تا نسبت به آنچه که تازه یاد گرفته اند اقدام کنند.
در نهایت مراحل بعدی را به مردم اطلاع دهید.
اگر آنها در حال تماشای ویدیوی شما در YouTube هستند، ممکن است عضویت در کانال شما باشد.
اگر ویدیوی خود را در وب سایت خود میزبانی می کنید، ممکن است از آنها بخواهید در خبرنامه شما مشترک شوند.
در هر صورت، مطمئن شوید که ویدیوی خود را با مجموعه ای واضح از مراحل بعدی محدود کنید.
در اینجا یک مثال است: