به عنوان مثال، اگر بدانیم که کاربر معمولی دو برنامه دیگر را در گوشی خود دانلود میکند، پس از پنج سال قبل، میتوان نتیجه گرفت که کاربران احتمالاً بیشتر از تلفن خود استفاده میکنند. این می تواند به ما کمک کند تا نکته یا راه حل اصلی خود را معرفی کنیم، مانند یک ابزار پاکسازی برنامه برای کمک به کاربران برای حذف برنامه هایی که دیگر استفاده نمی کنند، یا تغییرات رفتاری برای کاربرانی که می خواهند کمتر در تلفن خود حضور داشته باشند.
بهترین ابزار برای تجسم داده ها
به شما امکان می دهد داده های خام خود را وارد کنید تا بتوانید تصاویری را که برای خلاصه کردن صحیح نقاط داده نیاز دارید بسازید.
این دادهها میتوانند روشی مؤثر برای نشان دادن اینکه چگونه مخاطبان خاص در یک دوره زمانی معین به یک موضوع علاقه پیدا کردهاند یا از دست دادهاند.
نمودارهای گوگل
Tableau مسلماً شناخته شده ترین ابزار تجسم داده موجود است. دارای نسخه های پولی و رایگان است. نسخه رایگان، Tableau Public، به دانلود نرم افزار نیاز دارد، اما پس از آن به شما امکان می دهد تجسم داده ها را به صورت رایگان ایجاد کنید (با برخی محدودیت ها که در نسخه پولی برداشته شده است).
ایجاد تجسم دادههای خود میتواند به شما کمک کند تا تصاویری ایجاد کنید که نقطه نظرات شما را نشان میدهد، کاربران را تحت تأثیر قرار میدهد تا اقدام کنند، یا به شما کمک میکند نکات خود را به روشی بصری توضیح دهید. خواه به روند داده ها در طول زمان نیاز داشته باشید یا به تجزیه و تحلیل داده های خود برای تعیین مراحل بعدی نیاز داشته باشید، این ابزارها می توانند به شما کمک کنند.
Google Trends
همچنین میتوانید روند محصولات آمازون، مانند فهرست کتابهای پرفروش یا فهرستهای محصولات پرفروش در دستههای خاص را مشاهده کنید. ابزارهای خارجی، مانند Amzscout، این دادهها را جمعآوری میکنند تا به شما کمک کنند تا ببینید محصولات خاص در طول زمان چگونه به فروش میرسند.
جداول محوری
بیشتر سئوکاران از Google Trends آگاه هستند، اما تقریباً هر صنعتی میتواند از آن برای دریافت نبض سریع در مورد آنچه که در زمینه خاص محصولات یا خدمات خود ترند است استفاده کند. به عنوان مثال، اگر شما یک تجارت الکترونیک هستید، می توانید روند خرید گوگل را بررسی کنید تا ببینید چه محصولاتی اخیراً جستجو شده اند. این صفحه همچنین به جهش های بزرگ برای شرایط خاص محصول برای تجارت الکترونیک، مانند “زیبایی y2k” اشاره می کند.

این تجزیه و تحلیل داده ها را می توان در بخش های بازاریابی برای توصیف روندهای جستجو در طول زمان مورد استفاده قرار داد، یا می توانید از این نوع داده ها در محتوای ذینفعان داخلی خود استفاده کنید، مانند زمانی که می خواهید موفقیت کمپین های محتوای ارگانیک خود را نشان دهید یا اینکه چگونه تعداد از زمانی که شما شروع به بهروزرسانی پستهای قدیمی کردهاید، پیوند به صفحات خاص در طول زمان افزایش یافته است.
تابلو
بخش اصلی Google Trends به شما امکان می دهد چندین موضوع را یکبار مقایسه کنید تا ببینید که چگونه علاقه کاربران در طول زمان کاهش یافته و جریان یافته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داستان سرایی با داده، فراموش نکنید که صفحه مرکز یادگیری ما را که اخیراً به روز شده است مرور کنید. چه از ابزار سادهتری مانند Google Sheets استفاده کنید و چه بخواهید یک اینفوگرافیک با طراحی زیبا در Tableau بسازید، تجسم دادهها راه بسیار خوبی برای پیشبرد روایت داستانی شما با نشان دادن دیدگاه شما و افزایش درک کاربران از موضوع مورد نظر است.
اگر قبلاً دادههایی دارید که باید آنها را در نمودارها ترسیم کنید، نمودارهای Google تحت ابزارهای توسعه Google یک راه عالی برای انجام این کار است. این به شما امکان می دهد داده هایی را وارد کنید که می توانید تصاویر را از آنها ایجاد کنید و سپس در وب سایت خود قرار دهید.
اگر به دنبال دادههای شرکتهای بزرگ بودید، بسیاری از آنها برخی از دادههای خود را عمومی میکنند که میتوان آنها را برای ایجاد تجزیه و تحلیل داده یا گزارش روند در طول زمان استخراج کرد. دو مثال خوب در این مورد عبارتند از:
نمودارهای Spotify
اگر میخواهید ببینید موسیقی خاص یا سایر رسانههای میزبانی شده در Spotify در طول زمان چگونه کار میکنند، نمودارهای Spotify را بررسی کنید، که روندها را در ژانرهای خاص موسیقی یا بر اساس کشور نشان میدهد.
داده های فروش آمازون
داستان سرایی با داده ها بخش مهمی از جعبه ابزار هر بازاریاب محتوا است. چه از تجسم دادهها برای نشان دادن نکتهای که میخواهید بیان کنید استفاده میکنید، یا میخواهید دادههای تجزیه و تحلیلی را که تیمتان انجام داده است به نمایش بگذارید، طراحی صحیح دادهها کلید ایجاد تصاویری مؤثر است که همه از آن راضی هستند. نمودارها و اینفوگرافیکها میتوانند زیبا باشند، اما اگر بهدرستی دادهها را به گونهای تجزیه نکنند که بر مخاطبان تأثیر بگذارد، احتمالاً ارزش وقت و تلاش را ندارند.
در زیر، نحوه ارتباط داستان سرایی با تجسم داده ها و اینکه چه ابزارهایی می توانند به شما کمک کنند تا داده های بیشتری را به محتوای خود وارد کنید، بحث می کنیم. همچنین اخیراً مقاله «مرکز یادگیری» خود را درباره داستانگویی با داده بهروزرسانی کردهایم تا مشخص کنیم چگونه دادهها محتوای ما را تغییر میدهند و نکاتی را که میخواهیم بیان کنیم، بدون توجه به موضوع، مشروعیت میبخشند. برای اطلاعات بیشتر حتماً آن را بررسی کنید!
چگونه داستان سرایی با تجسم داده ها مرتبط است؟
داده های خام را به شما می دهد تا در گرافیک بسازید
تجسم عبارت است از گرفتن داده ها و تجزیه آنها به روشی بصری که به مخاطب کمک می کند تا در یک نگاه بفهمد که داده ها به ما چه می گویند. این می تواند چیزی شبیه گرفتن داده های جمعیت از یک شهر و ایجاد نمودار دایره ای باشد که محدوده سنی همه ساکنان را نشان می دهد یا به نمودار میله ای نگاه کنید تا ببینید تعداد برنامه هایی که یک کاربر متوسط روی گوشی هوشمند خود دانلود می کند در طول زمان به آرامی افزایش یافته است. سپس، پس از معرفی این داده ها، از داستان سرایی از طریق محتوا برای توضیح بیشتر آنچه که داده ها به ما می گویند، استفاده می کنیم.
برای مشاهده نمونههای بیشتر از تجسم دادههای عالی، جمعبندی متفکرانه Juice Analytics از مثالها در چندین موضوع و صنعت مختلف را بررسی کنید.
اگر به دنبال به اشتراک گذاشتن تحقیقات کلمات کلیدی یا داده های جستجو در طول زمان هستید، از Moz استفاده کنید. Moz Pro به شما امکان می دهد داده های کمپین خود را در طول زمان (و همچنین رقبای تحقیق) ردیابی کنید، و مجموعه ابزارهای رایگان به شما امکان می دهد داده های مربوط به کلمات کلیدی یا پیوندهای خاص را مشاهده کنید.

این ابزار ممکن است به دانش توسعهدهنده بیشتری نیاز داشته باشد زیرا برای وارد کردن دادهها باید به HTML5 و کدهای دیگر نیاز داشته باشید.
اگر به دنبال ایجاد تصاویر بصری داده منحصر به فرد خود هستید، که توصیه میشود تا از دادههای شخص دیگری بدون اجازه او استفاده نکنید، چندین ابزار وجود دارد که میتوانید برای جمعآوری دادهها استفاده کنید که بر نکات اصلی در روایت محتوای شما تأثیر میگذارد. این ابزارهای رایگان و پولی از موارد زیر است:
-
اگر سادهترین راه را برای نمودار کردن دادههای خام خود میخواهید، قدرت جداول محوری و نمودارها در Excel یا Google Sheets را کاهش ندهید. اینها میتوانند بهطور خودکار نمودارها و سایر گرافیکهای دادهای را به سرعت، درست در صفحهگسترده دادههای ذخیرهشدهتان، در اختیار شما قرار دهند. منابع زیادی برای ایجاد نمودارها و گرافیک های موثر وجود دارد. مهم است که توجه داشته باشید Google Sheets ممکن است در برخی موارد عملکردهای فرمول کمی متفاوت از Excel داشته باشد.
در نتیجه
علاوه بر این، Google Data Studio شبیه به نمودارهای Google است، جایی که می توانید چندین منبع داده مختلف را برای ایجاد نمودارهای گرافیکی و زنده بر اساس داده های متصل به API وارد کنید. با این حال، بیشتر بر روی ارائه یک داشبورد داده داخلی به جای نمودارهای عمومی برای صفحات محتوا متمرکز است.
Moz
برای دیدن برخی از تجسمهای دادهای که با استفاده از Tableau ایجاد شدهاند، آنها دارای VizGallery سه بعدی رایگان خود هستند که به شما امکان میدهد در یک «گالری هنری» سه بعدی از پروژههای واقعی قدم بزنید. در اینجا نمونهای است که «مثل یک هنرمند کار کنید: روتینهای روزانه خلاقان مشهور» را از کاربری که اطلاعات کتابهای برنامههای کاری خلاقان توسط میسون کری، ویکیپدیا، و پستهای وبلاگ را اقتباس کرده است، ارائه میکند.
داده های خارجی از داده های کاربران شرکت
علاوه بر این، Google Trends همچنین موضوعات جستجوی پرطرفدار روزانه را در کشورهای خاص نشان می دهد. این واقعاً مفید است اگر به دنبال دادههایی هستید که برای یک کشور خاص یا به طور کلی نبض یک منطقه خاص مانند موسیقی یا رویدادهای جاری اعمال شود.
ارائه داده ها برای شما در قالب نمودار
-
این برنامه رایگان و کاملاً قابل تنظیم است. همچنین دارای یک گالری است که میتوانید نمونههایی از نمودارهای موجود را مرور کنید، که میتواند به شما در تصمیمگیری بهترین گزینه برای دادههای شما کمک کند.