بهینه سازی جستجوی بصری – جمعه تخته سفید


نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.

در قسمت این هفته، بلندگوی MozCon 2022 کریستال کارتر در مورد بهینه‌سازی‌های مختلفی که می‌توانید برای جستجوی بصری انجام دهید و انواع نتایجی که ممکن است برای محتوای جستجوی بصری ببینید، صحبت می‌کند.

تخته سفید که فرآیند بهینه سازی جستجوی بصری را نشان می دهد

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام، طرفداران Moz، و به جمعه تخته سفید من در جستجوی تصویری خوش آمدید. امروز، من قصد دارم در مورد بهینه سازی های مختلفی که می توانید برای جستجوی بصری انجام دهید و انواع مختلفی از نتایجی که ممکن است برای محتوای جستجوی بصری مشاهده کنید، صحبت کنم.

بهینه سازی جستجوی بصری

بنابراین آنچه که با جستجوی بصری اتفاق می افتد این است که شما برخی از بهینه سازی ها را در وب سایت خود انجام می دهید. سپس، کاربر یک جستجوی بصری انجام می دهد، و سپس ممکن است نوع دیگری از نتیجه را دریافت کند.

سئوی تصویر

بنابراین انواع بهینه‌سازی‌هایی که باید برای جستجوی بصری در نظر بگیرید، یعنی جستجوهایی که از طریق Google Lens یا Pinterest Lens یا از طریق ابزارهای جستجوی تصویر Bing انجام می‌شوند، شامل سئوی تصویر می‌شود تا مطمئن شوید که تصاویری دارید که عملکرد خوبی برای تصویر دارند. سئو با فرمت های فایل خوب، عناوین، متن جایگزین، تگ های جایگزین، طرحواره، همه چیزهایی از این دست.

موجودیت ها

همچنین، می‌خواهید در مورد انواع موجودیت‌هایی که درون عکس‌هایتان هستند فکر کنید. بنابراین نرم افزار و ابزارهای تشخیص جستجوی بصری، آنها می توانند انواع مختلفی از موجودیت ها را درک کنند. با این حال، تعداد کمی وجود دارد که آنها به طور خاص اولویت‌بندی می‌کنند، و شامل نشان‌ها، نشانه‌ها، متن، و موجودیت‌ها می‌شوند، که من در این نمونه خاص آن‌ها را فقط به‌عنوان خلاصه‌نویسی «چیز» نامیده‌ام، اما موجوداتی که اساساً چیزهایی هستند که یافت می‌شوند. در نمودار دانش

ترکیب بندی

و سپس، مورد دیگری که می خواهید به آن فکر کنید، ترکیب شماست. بنابراین ترکیبی که برای تصویر خود در نظر گرفته‌اید، بر آنچه که گوگل درباره آن تصویر می‌فهمد، تأثیر می‌گذارد.

بنابراین، برای مثال، نحوه قرارگیری عناصر مختلف در یک تصویر می‌تواند بر نحوه درک Google از تصویر تأثیر بگذارد. بنابراین من در ابتدای سال مقاله ای برای Moz نوشتم که در آن یک قوری را مقایسه کردم و قوری وجود داشت که دسته آن اینجا بود و دهانه آن اینجا بود و آنها فهمیدند که قوری است.

چگونه ترکیب بندی بر تفسیر تصاویر Vision AI تأثیر می گذارد.

و بعد، وقتی آن را به این طرف چرخاندند، فهمیدند که یک کتری است، و اینها دو چیز متفاوت هستند. بنابراین روشی که در مورد ترکیب بندی تصویر خود فکر می کنید می تواند بر آن تأثیر بگذارد.

بنابراین مطمئن شوید که تصاویر تمیز و واضحی دارید و همچنین به این فکر می کنید که تصاویرتان شبیه محتوای تولید شده توسط کاربر هستند، به خصوص اگر در یک تجارت B2C هستید، و همچنین تمرکز اصلی را درک می کنید. بنابراین، به عنوان مثال، اگر شما یک عکس از یک دوچرخه داشتید و سعی می‌کردید روی قسمت دوچرخه از تصویر تأکید کنید، اگر کسی را داشتید که روی دوچرخه نشسته بود یا کنار دوچرخه ایستاده بود و بیشتر آن را اشغال می‌کرد. گوگل فکر می کند که آن تصویر بیشتر درباره آن شخص است تا دوچرخه. بنابراین به این فکر کنید که تمرکز اصلی در تصویر شما کجاست تا برای جستجوی بصری بهینه شوید.

همچنین می‌خواهید در مورد کنتراست فکر کنید، فقط مطمئن شوید که فوکوس تصویر کاملاً واضح است و به این ترتیب هر چیزی که تمرکز تصویر شما است بسیار واضح است و به راحتی قابل رمزگشایی است و در صورت نیاز زیاد شلوغ نیست. در مورد یک چیز واحد بودن

بنابراین، این عناصر مختلف مواردی هستند که باید هنگام بهینه سازی تصاویر خود برای جستجوی بصری، به ویژه برای لنز Google، و هنگامی که کاربران جستجوی بصری انجام می دهند، در نظر بگیرید.

نتایج جستجوی بصری

بنابراین، برای مثال، اگر از Google Lens استفاده می‌کنید و از یک پروانه، یک کرم، یک گل یا یک دونات شکلاتی عکس می‌گیرید، انواع مختلفی از نتایج را دریافت خواهید کرد.

بسته تصویری

بنابراین، اول از همه، ممکن است به خوبی یک نتیجه بسته تصویری دریافت کنید، و این شامل برخی از اطلاعاتی است که قبلا در مورد آن صحبت کردیم.

بنابراین تفاوت بین جستجوی تصویری و سئو جستجوی تصویر در این است که در سئو جستجوی تصویر، مانند زمانی که به تب Image در گوگل می روید، می توانید کلمه “دونات شکلاتی” را وارد کنید. اما فرض کنید نمی دانستید دونات شکلاتی چیست، یا فرض کنید که زبان دیگری بود و کلمه محلی شکلاتی دونات را نمی دانستید. بنابراین چه اتفاقی می‌افتد این است که کاربر دونات شکلاتی را جستجو می‌کند و گوگل از ابزارهای خود مانند Vision AI استفاده می‌کند تا بفهمد که این یک دونات شکلاتی است و سپس به تصاویر خود نگاه می‌کند تا بفهمد کدام یک آنها نشانه های متنی داشتند که در مورد دونات های شکلاتی و این چیزها صحبت می کردند. بنابراین، به طور بالقوه، برخی از اطلاعات بسته تصویر را برمی گرداند، و همچنین، به طور خاص در مثال دونات شکلاتی، ممکن است چیزی شبیه جستجوی چندگانه را بازگرداند.

بنابراین، برای مثال، شما یک اصلاح انجام می دهید. شما ممکن است بگویید یک دونات مانند این، اما به عنوان مثال، شاید با آب پاش. برای مثال، ممکن است نتیجه‌ای را نیز دریافت کنید که در اطراف Google Shopping است.

ویژگی های SERP

مورد دیگری که می خواهید در مورد آن فکر کنید، انواع نتایجی است که ممکن است برای یک ویژگی SERP متفاوت به دست آورید. بنابراین Local Pack چیزی است که ممکن است مطرح شود. همچنین پنل دانش. بنابراین به ویژه در مورد موجودیت ها، موجودیت ها ممکن است به خوبی به یک پانل دانش خاص متصل شوند. بنابراین، برای مثال، آرم‌های کسب‌وکار یا مکان‌های دیدنی دارای یک پانل دانش هستند، و همچنین چیزهای خاصی، مانند اگر بخواهید در مورد چیزی مانند لگو فکر کنید، ممکن است به خوبی یک پانل دانش نیز داشته باشد. و مکان‌های دیدنی، دوباره، می‌توانند به خوبی در Google Maps نشان داده شوند.

بنابراین در مورد انواع ویژگی های SERP که ممکن است در آنجا نشان دهید فکر کنید. و این بدان معنی است که شما همچنین می توانید، در حالی که این مورد را به عنوان بخشی از بهینه سازی خود برای جستجوی بصری بهینه می کنید، ممکن است به بهینه سازی هایی که برای این نوع نتایج SERP انجام می دهید نیز فکر کنید.

مسابقه بصری

در نهایت، انواع دیگری از نتایجی که ممکن است گوگل در هنگام جستجوی تصویری به کسی بدهد، مطابقت بصری است. بنابراین منطبق‌های بصری تصاویری هستند که واقعاً شبیه به عکسی هستند که شخص گرفته است، و این تصاویر گاهی بسته‌های تصویر را برمی‌گردانند و گاهی یک بسته محلی را برمی‌گردانند، و گاهی اوقات فقط یک نتیجه کلی SERP را برمی‌گردانند، مانند شامل یک قطعه برجسته که ممکن است یک تصویر در آن داشته باشید همچنین ممکن است چیزی برای نمایه کسب و کار Google ببینید. بنابراین، اگر چیزی محلی باشد که چنین چیزی را داشته باشد، ممکن است به‌خوبی یک تطبیق تصویری با نمایه کسب‌وکار Google، و همچنین محتوای کلی وب که ممکن است از آنجا ارائه شود، دریافت کنند.

بنابراین فرصت‌های مختلف زیادی برای بازگرداندن یک تطابق بصری وجود دارد، اما این فرصت به‌ویژه زمانی که به ترکیب‌بندی تصاویر خود فکر می‌کنید خوب است. بنابراین، اگر شما مخاطب زیادی دارید، اگر در جایی که مشتریان محتوای شما را بررسی می کنند، جایی که از شرکت شما بازدید می کنند، تعامل زیادی با مشتریان دارید، و محتوای تولید شده توسط کاربران زیادی تولید می کنند، پس به این فکر کنید که چگونه می تواند تصاویری ایجاد کند و تصاویری را به وب سایت شما اضافه کند که پرس و جوهای تطبیق بصری را که کاربران ممکن است انجام دهند را برآورده کند.

و من فکر می‌کنم در چند سال آینده فرصت‌های خوبی در جستجوی بصری وجود دارد. گوگل در این زمینه بسیار سرمایه گذاری کرده است، و من فکر می کنم که این فرصتی برای کسب و کارهای مختلف است و امیدوارم شاهد مشارکت افراد بیشتری با بهینه سازی جستجوی بصری باشم.

رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com



منبع