برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات محدودیت های حساب خود، مقاله پایگاه دانش ما را بخوانید.
PS فراموش نکنید که اتصال به SEO Writing Assistant را آزمایش کنید تا محتوای خود را برنامه ریزی و در دست تولید قرار دهید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات محدودیت های حساب خود، مقاله پایگاه دانش ما را بخوانید.
PS فراموش نکنید که اتصال به SEO Writing Assistant را آزمایش کنید تا محتوای خود را برنامه ریزی و در دست تولید قرار دهید.
برچسب پتانسیل با رتبه بالا وجود دارد تا به شما کمک کند موضوعاتی را که سختی کمی دارند بدون حجم کم اولویت بندی کنید، بنابراین می توانید انتظار نتایج سریع تری داشته باشید.
توجه: اگر اشتراک پولی ندارید، یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه را در نظر بگیرید.
علاوه بر این، میتوانید نام دامنه خود را در اینجا وارد کنید، که به Semrush کمک میکند نتایج شخصیشدهتری را برای شما پیدا کند.
این به شما همه کلمات کلیدی را نشان می دهد که سایت آنها تا حدودی رتبه بندی شده است، اما برای آنها بهینه نشده است. اکنون، 1000 مورد از این کلمات کلیدی را صادر کنید.
از آنجایی که می توانید لیستی از حداکثر 2000 کلمه کلیدی را خوشه بندی کنید، به این معنی است که می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی رقیب خود را خوشه بندی کنید.
توجه داشته باشید که اگر می خواهید یکی از کلمات کلیدی را از گروه حذف کنید، یک نماد سطل زباله وجود دارد.
به عنوان مثال، در اینجا یک صفحه وب است که برای 1.6 هزار کلمه کلیدی (و 2.6 هزار بازدید ماهانه از جستجوی ارگانیک) رتبه بندی می کند.
سپس، دکمه آبی «افزودن کلمات کلیدی» را در بالا سمت راست پیدا کنید.
اگر علاقه مند هستید، می توانید به گروه کاربری آلفا بپیوندید و به ایجاد لیست کلمات کلیدی اولیه برای پایگاه های داده غیر آمریکایی دسترسی پیدا کنید. برای ما ایمیلی به آدرس [email protected] ارسال کنید و زمانی که آلفا آماده شد به شما اطلاع داده خواهد شد.
اگر محتوای بهتری ارائه دهید، این احتمال وجود دارد که بتوانید در برخی از کلمات کلیدی از رقیب خود پیشی بگیرید.
هنگامی که ابزار یافتن خوشه ها را به پایان رساند، تب Mind Map را بررسی کنید. یک اسکرین شات بگیرید یا این عکس را صادر کنید تا در گزارش های خود قرار دهید و با تیم خود به اشتراک بگذارید.
و این تازه شروع است. با یک استراتژی خوشهای، ایجاد لینکهای داخلی مرتبط در سراسر وبسایت آسانتر خواهد بود و سئوی شما را در این فرآیند تقویت میکند.
برای شروع کافیست چند کلمه کلیدی seed وارد کنید.
با استفاده از آن، می توانید کلمات کلیدی خود را در دسته های مرتبط با موضوع گروه بندی کنید تا تشویق کنید:
اما تبدیل صفحه گسترده گسترده فرصتهای سئو به یک استراتژی محتوای واضح زمانبر است.
تبدیل یک لیست طولانی از کلمات کلیدی به مجموعه ای قابل هضم تر از خوشه ها به شما کمک می کند تا استراتژی ای ایجاد کنید که موثرتر باشد، سازماندهی آن آسان تر باشد و سایت شما را به عنوان یک مرجع در موضوع شما معرفی کند.
چرا می خواهید این کار را انجام دهید؟
ایجاد خوشهها بخش مهمی از استراتژی محتوا است که با صفحات ستونی و خوشههای موضوعی کار میکند.
در مرحله بعد، تمام خوشه ها و معیارهای آنها را به عنوان یک لیست در برگه خوشه ها مشاهده کنید.
برای تولید این لیست، 5 کلمه کلیدی seed را وارد کردیم:
از این گذشته، محتوای خوب سئو باید برای ده ها کلمه کلیدی رتبه بندی شود، نه فقط یک کلمه.
با استفاده از خوشهها، ایجاد صفحات ستونی و خوشههای موضوعی بسیار مرتبط اما متفاوت و برنامهریزی پیوندهای داخلی در سراسر این صفحات موضوعی آسان است. افزودن لینک های داخلی مرتبط یک راه آسان برای افزایش سئو سایت است.
هنگامی که مجموعه های خود را کاملاً آماده کردید، گام های بعدی شما شروع به برنامه ریزی محتوا است. که شامل:
بیایید سه روش را برای استفاده از بخش خوشهبندی کلمات کلیدی این ابزار دنبال کنیم:
فقط “ایجاد لیست” را در قسمت “افزودن کلمات کلیدی دستی” از صفحه اصلی انتخاب کنید.
با دکمه «نوشتن محتوا»، میتوانید یک خوشه را مستقیماً به دستیار نگارش SEO ارسال کنید تا به نویسنده شما کمک کند تا یک مقاله را برای کل خوشه بهینه کند.
وقتی دو کلمه کلیدی را می بینیم که نتایج SERP مشابهی دارند (در 10 URL ارگانیک برتر)، آنها را در یک خوشه ترکیب می کنیم. این نشان میدهد که Google میخواهد محتوای مشابهی را برای هر دو پرسوجو ارائه کند، بنابراین آنها در یک خوشه مناسب هستند.
با خوشهبندی کلمات کلیدی، میتوانید برای ایجاد یک استراتژی محتوایی که طیف وسیعتری از کلمات کلیدی و در نتیجه ترافیک بالقوه را هدف قرار میدهد، آمادگی بیشتری داشته باشید.
ابتدا به Keyword Manager رفته و یک لیست جدید با دکمه سبز رنگ ایجاد کنید.
برای استفاده از Keyword Manager به اشتراک پولی نیاز دارید.
خوشه بندی کلمات کلیدی به شما امکان می دهد بیش از یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید که می تواند منجر به ترافیک بیشتر شود.
Semrush از این کلمات کلیدی seed برای تولید آن کلمات کلیدی نزدیک به هم که در خوشه ها گروه بندی می شوند استفاده می کند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد محدودیت ها، از پایگاه دانش ما دیدن کنید.
اکنون، شما مجموعهای از فرصتها (کم مشکل) خواهید داشت که میتوانید در حین ایجاد محتوای بهینهسازی شده برای هر دسته موضوعی، از آنها بالاتر باشید.
به خصوص اگر به صورت دستی خوشه بندی می کنید، مرور هزاران کلمه کلیدی و سازماندهی آنها می تواند ساعت ها وقت گرانبهای شما را بگیرد.
اگر از قبل یک لیست تحقیقاتی کلمات کلیدی موجود دارید، می توانید آن را به صورت دستی در ابزار آپلود کرده و از زبانه Clusters آن را خوشه بندی کنید.
بسته به اندازه لیست کلمات کلیدی شما، خوشه بندی هر کلمه کلیدی در هسته معنایی شما می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. اکنون، میتوانید آن ساعتها را با یک ابزار خوشهبندی کلمات کلیدی که آن را بهطور خودکار انجام میدهد، ذخیره کنید.
اگر به لیست خوشه های خود در تب Clusters نگاه کنید، حجم کل، KD٪ و هدف جستجوی هر گروه را مشاهده خواهید کرد.
برای خوشه بندی لیستی از کلمات کلیدی از ابتدا، فقط چند کلیک لازم است.
اکنون، فهرست تحقیق کلمات کلیدی شما با خوشهها ارتقا یافته است.
به Keyword Manager بروید، یک لیست جدید شروع کنید و آنها را به صورت دستی به یک لیست کلیدواژه جدید در Keyword Manager اضافه کنید.
در اینجا چیزی است که ما به ابزار اضافه کردیم:
خوشههای کلیدواژه/موضوع، فهرست بزرگ کلمات کلیدی را به موضوعات قابل هضم تقسیم میکنند که یک تیم محتوا میتواند فوراً از آنها شروع به کار کند.
خوشه کلمات کلیدی گروهی از کلمات کلیدی است که همگی مربوط به یک موضوع خاص هستند و از نظر تئوری می توانند توسط یک صفحه در یک وب سایت مورد هدف قرار گیرند.
برای اینکه به شما کمک کنیم سریعتر به آنجا برسید، ما فقط خوشه بندی خودکار را به ابزار Keyword Manager خود اضافه کردیم.
اگر موضوع دارای هدف اطلاعاتی است، یک منبع اطلاعاتی برای مطابقت با آن هدف ایجاد کنید. با یک خوشه تراکنشی، باید راهی برای انجام آن خرید یا اقدام ارائه دهید.
به جای تخمین زدن ارزش یک کلمه کلیدی در یک زمان، این به شما امکان می دهد ارزش هر موضوع را درک کنید. سپس، می توانید موضوعات خود را بر اساس اولویت بندی و هدف گذاری کنید.
ما در حال کار بر روی باز کردن پایگاههای اطلاعاتی دیگر هستیم و قصد داریم در 2 تا 3 ماه آینده این کار را انجام دهیم.
در عرض چند دقیقه، Keyword Manager لیستی از 903 کلمه کلیدی را که در 51 خوشه گروه بندی شده بودند، برگرداند.
میتوانید فهرست را صادر کنید و یک صفحهگسترده سازماندهی شده بر اساس خوشه داشته باشید.
یک راه آسان برای انجام این کار این است که دامنه آنها را در تحقیقات ارگانیک (یا شکاف کلمات کلیدی) جستجو کنید و دو فیلتر اضافه کنید. یک فیلتر برای کلمات کلیدی که در 10 رتبه برتر قرار ندارند (فیلتر برای موقعیت 11+) و یکی برای دشواری کلمات کلیدی (کمتر از 49٪).
شاید رقیب شما از رویکرد خوشه موضوعی برای سایت خود استفاده نمی کند، که به این معنی است که شما یک مزیت دارید.
و اگر یکی از خوشه ها را گسترش دهید، همه کلمات کلیدی درون آن را خواهید دید:
هنگامی که کلمات کلیدی خود را اضافه کردید، می توانید لیست را از تب Clusters خوشه بندی کنید.
هنگامی که آن لیست در مدیریت کلمات کلیدی شما قرار گرفت، “فهرست خوشه” را از تب خوشه ها انتخاب کنید.
بنابراین، اگر در حال برنامه ریزی یک پست وبلاگی برای هدف قرار دادن “سبد هدیه سبزیجات” هستید، می توانید مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط (مانند سبدهای هدیه سبزیجات، جعبه هدیه سبزیجات، جعبه هدیه میوه و سبزیجات و غیره) را نیز هدف قرار دهید.
اکنون که می دانید چگونه سریع کلمات کلیدی خود را خوشه بندی کنید، اولین لیست خوشه ای خود را در Keyword Manager ایجاد کنید. اگر حساب پولی ندارید، همیشه می توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید.
در راهنمای خود برای خوشههای موضوعی، برخی از مزایای استفاده از استراتژی خوشهبندی را فهرست میکنیم:
در اینجا یک لیست خوشه ای از بیش از 900 کلمه کلیدی در تب جدید Mind Map به نظر می رسد:
بیایید به شما نشان دهیم که چگونه خوشه های خود را با چند کلیک دریافت کنید.
در اینجا، کلمات کلیدی بذر خود را وارد کنید. اینها باید برای کسب و کار شما مرکزی باشند و به اندازه کافی گسترده باشند بدون اینکه خیلی گسترده باشند.