به روز رسانی محتوای مفید چقدر مفید بود؟


در 25 آگوست، گوگل انتشار به‌روزرسانی محتوای مفید را آغاز کرد، تلاشی مداوم برای پاداش دادن به سایت‌ها با محتوای «اول مردم» (یعنی به طور خاص برای سئو نوشته نشده است). MozCast شار رتبه‌بندی‌ها را در 92 درجه فارنهایت در 26 آگوست اندازه‌گیری کرد که نسبتاً بالا به نظر می‌رسد، اما دو هفته در هر دو طرف به‌روزرسانی به این صورت بود:

خط آبی نقطه‌دار میانگین 30 روز را برای دوره قبل از شروع به‌روزرسانی نشان می‌دهد که در دمای 87 درجه فارنهایت آمده است. شار رتبه بندی در واقع در 23 آگوست بالاتر از هر روز از عرضه به روز رسانی به اوج خود رسید. بدتر از آن، مجبور شدیم 8 تا 9 آگوست را از میانگین 30 روزه حذف کنیم، زیرا قطع شدن مرکز داده گوگل نتایج جستجو را کاملاً مختل کرد.

بگذارید خلاصه کنم: این یک آشفتگی است. من دوست دارم فکر کنم در مدیریت آشفتگی ها بسیار خوب هستم، اما این مانند تلاش برای یافتن یک قطره آب خاص در دو هفته باران در طول طوفان تابستانی است. اگر به آشفتگی علاقه دارید، ادامه دهید، اما برای بقیه شما، من این را به شما می گویم – من هیچ مدرک روشنی پیدا نکردم که این اولین تکرار از به روز رسانی محتوای مفید، سوزن اکثر سایت ها را جابجا کرد.

میانگین ها، دروغ ها و دروغ های لعنتی

با توجه به عرضه طولانی، من سعی کردم به تفاوت دید برای دامنه های جداگانه برای 14 روز قبل و بعد از شروع عرضه نگاه کنم (که به صاف کردن نقاط پرت یک روزه کمک می کند و روزهای هفته را در هر دو طرف ثابت نگه می دارد) . یکی از «بازنده‌هایی» که بلافاصله ظاهر شد Conch-House.com بود که نزدیک به 50 درصد از بین رفتن دید در مجموعه داده‌های ما را نشان داد. اعتراف می کنم، من حتی کمی در مورد خط تیره در نام دامنه قضاوت کردم. سپس، من به داده های روزانه نگاه کردم:

میانگین ها حتی نیمی از این داستان را بیان نمی کنند. هر اتفاقی که برای Conch-House.com افتاد، آنها از 28 روز مورد تجزیه و تحلیل 20 روز به طور کامل از رتبه بندی حذف شدند. توجه داشته باشید که مجموعه داده‌های MozCast محدود است، اما مجموعه داده‌های STAT بسیار بزرگ‌تر ما الگوی مشابهی را نشان می‌دهد، با رتبه‌بندی Conch-House.com برای حداکثر 14000 کلمه کلیدی در یک روز در این دوره.

چی شد؟ من هیچ ایده ای ندارم، اما کاملاً مطمئناً، تقریباً به طور قطع، احتمالاً به روز رسانی محتوای مفید نبوده است.

تصادف محتوا تایید شد

در اینجا یک مثال است که من بسیار هیجان زده شدم. WhiteHouse.gov شاهد افزایش دید کل +54٪ در دو دوره زمانی بود. مجموعه کلمات کلیدی بسیار کوچک بود، بنابراین، یک بار دیگر، اعداد روزانه را بررسی کردم:

عالی به نظر می رسد، درست است؟ یک سنبله واضح در 25 آگوست وجود دارد (اگرچه کمی محو می شود)، و در حالی که سنبله آنقدر بزرگ نبود، من توانستم این را در برابر مجموعه داده های بزرگتر تأیید کنم. اگر باهوش بودم، همین جا تحلیل را متوقف می کردم. دوستان من باهوش نبودم.

یکی از چالش‌های به‌روزرسانی محتوای مفید این است که Google به صراحت اعلام کرده است که تماس مفید (یا غیرمفید) بر رتبه‌بندی در یک دامنه تأثیر می‌گذارد:

هر محتوایی – نه فقط محتوای غیر مفید – در سایت‌هایی که به طور کلی دارای مقادیر نسبتاً بالایی محتوای غیر مفید هستند، کمتر در جستجو عملکرد خوبی دارند…


با این حال، جالب است که به بخش‌های خاصی از محتوایی که بهبود یافته یا کاهش یافته‌اند، دقت کنید. در این مورد، WhiteHouse.gov به وضوح دستاوردهای یک صفحه خاص را مشاهده کرد:

این خلاصه در 24 آگوست منتشر شد و بلافاصله پس از آن طوفانی از توجه رسانه ها مردم را به سمت جزئیات رسمی سوق داد. زمان بندی کاملاً تصادفی بود.

آیا محتوای مفیدی است (صرف نظر از برداشت شما از این موضوع)؟ قریب به یقین. آیا WhiteHouse.gov می تواند برای تولید آن پاداش بگیرد؟ کاملاً ممکن است. آیا این افزایش دید به دلیل به‌روزرسانی محتوای مفید بود؟ احتمالا نه.

آیا این پست وبلاگ محتوای مفیدی است؟

هی سعی کردم به لطف به روز رسانی محتوای مفید، احتمالاً در سه هفته گذشته سه شب خوابم را از دست داده ام. حقیقت این است که عرضه های گسترده به معنای ریزش SERP توسعه یافته است. نتایج جستجوی گوگل پدیده‌های بی‌درنگ هستند و وب همیشه در حال تغییر است. در این مورد، هیچ سنبله واضحی وجود نداشت (حداقل، هیچ سنبله واضحی نسبت به تاریخ اخیر) و هر نمونه امیدوارکننده‌ای که من پیدا کردم در نهایت کوتاه آمد.

آیا این به این معنی است که این به روز رسانی یک کار ساده بود؟ نه، من فکر می‌کنم این شروع چیز مهمی است، و گزارش‌های مربوط به تأثیرات خاص در سایت‌هایی با مشکلات کیفیت واضح ممکن است بسیار دقیق باشد (و مطمئناً، برخی از آنها توسط SEOهای معتبری که من آنها را می‌شناسم و به آنها احترام می‌گذارم گزارش شده‌اند). قابل قبول ترین توضیحی که می توانم به آن دست یابم این است که این اولین گام در راه اندازی یک عامل “مفید بودن” بود، اما این عامل برای تکرار، افزایش و ایجاد کامل در الگوریتم اصلی به زمان نیاز دارد.

یکی از معماها این است که چرا گوگل این به‌روزرسانی را از قبل اعلام کرده است. از لحاظ تاریخی، برای به‌روزرسانی‌هایی مانند Mobile Friendly یا HTTPS، پیش‌اعلان‌ها روشی بود که گوگل بر ما تأثیر گذاشت تا تغییراتی ایجاد کنیم (و صادقانه بگویم، کارساز بود)، اما این اعلامیه تنها یک هفته قبل از شروع به‌روزرسانی و پس از اعلام گوگل اعلام شد که آن را انجام داده‌اند. داده های مربوطه را به روز کرد. به عبارت دیگر، زمانی بین پیش اعلام و عرضه برای رفع مشکل وجود نداشت.

در نهایت، گوگل سیگنالی در مورد مسیر آینده آنها به ما ارسال می کند و ما باید این سیگنال را جدی بگیریم. به به‌روزرسانی HTTPS نگاه کنید – زمانی که برای اولین بار در سال 2014 عرضه شد، شاهد تغییرات بسیار کمی در رتبه‌بندی بودیم و تنها حدود 8 درصد از نتایج ارگانیک صفحه یک در MozCast آدرس‌های اینترنتی HTTPS بودند. با گذشت زمان، گوگل صدا را افزایش داد و کروم شروع به هشدار در مورد سایت های غیر HTTPS کرد. در سال 2017، 50 درصد از نتایج ارگانیک صفحه یک در MozCast HTTPS بود. امروز، در اواخر سال 2022، این است 99%.

به‌روزرسانی محتوای مفید احتمالاً یک شبه بازی را تغییر نمی‌دهد، اما بازی تغییر خواهد کرد و همه ما بهتر است شروع به یادگیری قوانین جدید کنیم.



منبع