تست CRO چیست؟ [+ the 5 Steps to Perform Them Yourself]

کار کرد! در حالی که کنترل دارای نرخ تبدیل 12٪ بود، این تغییرات منجر به افزایش 39.1٪ در تبدیل شد.

CTAهای Slide-In بلاگ HubSpot

وقتی به درستی انجام شود، آزمایش CRO به شما کمک می‌کند تا مکان‌هایی را که می‌توانید بهبود دهید و بازده سرمایه‌گذاری خود را به حداکثر برسانید، شناسایی کنید.

پس از تکمیل این مراحل، شما آماده راه اندازی هستید.

4. تست خود را راه اندازی کنید.

در اینجا شما آن را دارید – خلاصه ای از همه موارد آزمایش CRO. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد نحوه اجرای آزمایش خودتان انجام دهید، کیت تست A/B ما را در زیر بررسی کنید.

این گواهینامه 28 درصد از لیست ویژگی ها پیشی گرفت.

اکثر وبلاگ های موفق شامل یک فراخوان برای اقدام در انتهای پست های وبلاگ خود می شوند. معمولاً تمام عرض است – به اندازه‌ای بزرگ است که مردم متوجه پیشنهاد شده و امیدواریم آن را تبدیل کنند.

برای دستیابی به این هدف، CTAهای اسلایدی را آزمایش کردیم که در نیمه تا سه چهارم راه از طریق یک پست وبلاگ ظاهر می شدند.

حتی اگر این پیش‌راه‌اندازی را انجام داده باشید، پس از اجرای آزمایشی، باگ‌ها را غیرعادی نیست. همچنین باید صفحه تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید ردیابی شما به درستی تنظیم شده است.

در بدترین حالت، این تست به عنوان یک بررسی روده عمل می کند تا مطمئن شود مسیر فعلی شما بهینه شده است و در بهترین حالت، فرصت های جدیدی را باز می کند.

نحوه انجام تست های CRO

1. تحقیق.

باید شامل موارد زیر باشد:

  • هدف شما – هدف شما برای رسیدن به این تست CRO چیست؟
  • فرضیه شما – پیش بینی می کنید با این آزمایش چه اتفاقی بیفتد؟ با بیان وضعیت فعلی، آنچه می‌خواهید آزمایش کنید، معیاری که اندازه‌گیری می‌کنید و نتیجه پیش‌بینی‌شده‌تان تا حد امکان دقیق باشید.
  • طرح شما – اینجا جایی است که تمام جزئیات آزمایش شما وجود دارد، مانند:
    • نوع آزمون آن است (مثلا A/B، A/B/n، چند متغیره)
    • صفحاتی که آزمون در آنها اجرا می شود
    • گروه کنترل و متغیر
    • تخمین مدت
    • معیارهای اولیه و ثانویه
    • تاثیر پیش بینی شده
    • ملاحظات خاص.
  • نتایج – پس از اتمام تست، می توانید جزئیات عملکرد آن را در سند قرار دهید.

این آزمایش ماه‌های زیادی پیش انجام شد، زمانی که HubSpot Sales هنوز Sidekick بود، اما ارزش آن هنوز وجود دارد.

بنابراین Optimizely تصمیم گرفت تئوری زیر را آزمایش کند: تراز کردن کپی در صفحه فرود با آگهی منجر به سرنخ بیشتر می شود (AKA تبدیل بالاتر).

این آزمون چهار نوع مختلف از فرم‌های ثبت‌نام را نشان می‌دهد که یک طرح A/B/C/D/E است. تصویر زیر نوع کنترل است.

این مرحله احتمالاً بیشترین زمان را خواهد گرفت زیرا احتمالاً به همکاری متقابل بین تیم، طراحان و توسعه دهندگان شما نیاز دارد.

از نظر جدول زمانی، می تواند چیزی شبیه به این باشد:

  1. برای توسعه ظاهر و احساس آزمایش با طراحان کار کنید.
  2. در صورت لزوم کپی را توسعه دهید.
  3. بلیط ایجاد کنید و آنها را به اعضای تیم اختصاص دهید.
  4. در صورت وجود، با توسعه دهندگان کار کنید تا کار برنامه نویس و جدول زمانی را تعیین کنید.
  5. آزمایش را در ابزار تست خود (مانند HotJar یا Convert) و تجزیه و تحلیل برای ردیابی نتایج تنظیم کنید.
  6. تست های تضمین کیفیت (QA) را انجام دهید تا مطمئن شوید که مطابق انتظار کار می کند.

هدف این است که کشف کنید چه چیزی در گذشته با مخاطبان شما طنین انداز شده است و آیا تست پیشنهادی شما با آن مطابقت دارد یا خیر.

2. آزمایش خود را طراحی کنید.

تست های CRO شامل اضافه کردن، تنظیم مجدد و طراحی مجدد عناصر در وب سایت شما می باشد. آنها می توانند بر روی بهینه سازی کپی، طراحی، یا قرار دادن CTAهای شما، یا طول سرفصل های شما و سایر عناصر تمرکز کنند.

اکنون که همه اردک های خود را پشت سر هم دارید، می توانید با ساخت آزمایش خود شروع کنید.

هنگامی که ایده ای برای آزمایش دارید، ابتدا باید آن را از طریق تحقیق تأیید کنید. این می‌تواند هم داخلی باشد – بررسی آزمایش‌های گذشته، داده‌های تحقیقاتی کاربر، و بینش‌های تحلیلی – و هم با بررسی استراتژی‌های رقبای شما، خارجی.

در آن زمان، Sidekick یک افزونه کروم بود و صفحه فرود اصلی شامل لیستی از تمام ویژگی های نرم افزار بود:

  • ببینید چه کسی ایمیل های شما را باز می کند و روی آنها کلیک می کند
  • ایمیل ها را برنامه ریزی کنید تا بعدا ارسال شوند
  • به اطلاعات ارزشمند درباره مخاطبین خود دسترسی داشته باشید

این نشان می‌دهد که در آینده، اگر طرح‌های ارسال فرم برنده در پست‌های وبلاگ اعمال شود، تبدیل‌ها در وبلاگ افزایش می‌یابد.

عنوان صفحه فرود Optimizely

این یک مجموعه ابزار فوق‌العاده قدرتمند است که می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا بینش‌های ارزشمند را از رفتار کاربر باز کنند – و کمپین‌های خود را در این فرآیند به‌طور قابل توجهی بهینه کنند.

نمونه تست CRO: فرم محتوای hubspot

اما آیا مردم متوجه آن CTA می‌شوند یا در حال یادگیری تنظیم کردن آن هستند؟

اگر تنوع شما برنده شد، می توانید روی اجرای آن کار کنید. اگر نشد، هنوز فرصت وجود دارد.

پس از انجام این کار، به ذینفعان خود هشدار دهید. آزمایش شما ممکن است بر سایر تیم ها و معیارهای آنها تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که آنها را مطلع کنید.

نمونه های تست CRO - بهینه

هنگامی که آزمون شما به اهمیت آماری رسید، می توانید با اطمینان نتایج را بررسی کنید.

اما تیم کنجکاو بود که بداند آیا این جزئیات واقعاً اهمیت دارد یا خیر. برای محصولی به اندازه یک برنامه افزودنی کروم، آیا مشتریان به لیستی از ویژگی‌های لباسشویی برای تبدیل نیاز دارند؟

هدف از این آزمایش این بود که ببینیم آیا تغییر طراحی فرم ارسال بر کاربران تأثیر می‌گذارد یا خیر.

در حالی که در مرحله برنامه ریزی هستید، نوشتن یک سند آزمایشی مفید است.

منبع تصویر

به دنبال راهی برای افزایش کمپین های بازاریابی و افزایش تبدیل هستید؟ خوب، وقت آن است که آزمایش بهینه سازی نرخ تبدیل را شروع کنید.

بازاریاب تست CRO را طراحی می کند

نمونه های تست CRO - وبلاگ Hubspot

تست CRO - فروش هاب اسپات

در این آزمایش، CTA اسلاید در 192٪ CTR بالاتری داشت و 27٪ ارسال بیشتر ایجاد کرد – ماموریت انجام شد.

طراحی صفحه فرود Sidekick

یک مرحله که بازاریابان اغلب قبل از اجرای یک آزمون CRO از دست می دهند، تحقیق است و مستقیماً از ایده به آزمایش خود می پرند.

در این پست وبلاگ، تست CRO چیست و مراحل اجرای آن برای حداکثر تاثیر را توضیح خواهیم داد.

نظریه دیگر این است که مصرف کنندگان قبل از دانلود یک ابزار جدید در مرورگر خود، به دنبال اثبات اجتماعی بیشتری بودند.

فرضیه این بود که با طراحی مجدد فرم ها، تجربه کاربری بهبود یافته و وضوح کاربر افزایش می یابد. به نوبه خود، CVR ارسال فرم افزایش می یابد. متریک اولیه اندازه گیری شده فرم ارسال CVR بود.

تصویر زیر تغییر B در سمت چپ و تغییر D در سمت راست را نشان می دهد.

هنگامی که آزمایش شما به صورت زنده انجام شد، اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که آن را QA کنید تا مطمئن شوید که همچنان مطابق انتظار کار می‌کند.

این سند به عنوان منبع حقیقت شما برای آزمون CRO شما عمل می کند و ذینفعان را در جریان قرار می دهد. به علاوه، می‌توانید برای آزمایش‌های CRO آینده به آن مراجعه کنید.

3. انواع خود را طراحی کنید و تست را بسازید.

در اینجا در HubSpot، ما کنجکاو بودیم که آیا خوانندگان ما در حال ایجاد کوری CTA ایستا هستند یا خیر. بنابراین، تصمیم گرفتیم آزمایشی انجام دهیم تا ببینیم آیا می‌توانیم نرخ کلیک و نرخ تبدیل CTA خود را افزایش دهیم.

این همچنین به شما یک مجموعه چشم اضافی می دهد که می توانند هر مشکلی را که مشاهده می کنند گزارش دهند.

5. نتایج را مرور کنید.

معیارهای شما چگونه تحت تأثیر قرار گرفت؟ آیا فرضیه شما برآورده شد؟ چه بینش هایی یاد گرفتی؟

برای پاسخ به این سوال، آزمایش شامل جایگزینی لیست ویژگی ها با توصیفات کاربر بود.

در اینجا یک نمونه از اسلاید در آمده است:

نمونه آزمون CRO: طراحی فرم ارسال

نظریه آنها در مورد اینکه چرا این تغییر رخ داد؟ اولی افراد را به اندازه کافی کنجکاو نکرد تا روی صفحه نصب برنامه افزودنی کروم کلیک کنند.

حتی اگر آزمایش شما نتایج منفی داشته باشد – یعنی نرخ تبدیل شما کاهش یافته است – شما هنوز بینش ارزشمندی در مورد مخاطبان خود به دست می آورید.

اکنون که مراحل اجرای تست CRO را پوشش داده ایم، چند نمونه برند را در زیر ببینید.

نمونه های تست CRO

طراحی فرم پیشنهاد محتوای HubSpot

دانلود رایگان: راهنمای و کیت تست A/B

کیت تست نهایی A/B



منبع

نتایج معنی‌دار بود زیرا تغییرات B و D به ترتیب با اطمینان 96% و 100% از متغیرهای کنترل بهتر عمل کردند.

Optimizely چند تبلیغ PPC را با چندین نوع مختلف پیام در یک صفحه فرود اجرا می کرد. صفحه فرود از اصطلاحات مشابه تبلیغات استفاده نمی کرد – در عوض، روی آن نوشته شده بود: «آن را به صورت رایگان امتحان کنید.