بنابراین اگر کلمه کلیدی مورد جستجوی کاربر را وارد کنید، ممکن است گوگل آن را پررنگ کند. قابل مشاهده تر کردن آن (و احتمالاً قابل کلیک تر).
از Active Voice و Clear Call to Action استفاده کنید
توضیحات متا قرار است کاربران را به بازدید از صفحه شما تشویق کند. صدای فعال می تواند در این مورد کمک کند.
باید تا حد امکان از 120 کاراکتر خود استفاده کنید. اگر توضیحات متا شما فقط چند کلمه است، احتمالاً به اندازه کافی موضوع صفحه خود را بیان نمی کنید.
از کلمه کلیدی هدف استفاده کنید
❌ مثال بد: امروز کفش های ورزشی ما را کاوش کنید. فرقی نمیکند به کفشهای مخصوص دویدن نیاز داشته باشید، ما آنچه شما نیاز دارید را داریم.
سپس به جدول “صفحات برتر برای بهینه سازی” به پایین بروید. یک صفحه را انتخاب کنید و روی ” کلیک کنید# ایده هادکمه ” سمت راست عنوان صفحه.
به گفته گوگل، آن ها از توضیحات متا، ریچ اسنیپت ها و محتوای موجود در صفحه استفاده می کنند تا تصمیم بگیرند چه قطعه ای را در SERP نشان دهند.
مثال بد بالا 168 کاراکتر است. گوگل آن را در نتایج جستجوی موبایل و دسکتاپ کوتاه می کند.
صدای فعال الهام بخش عمل است. و عمل نقطه هر دعوت به عمل است.
استفاده از کلمه کلیدی مورد نظرتان نیز مفید است زیرا گوگل کلمات و مترادف های مرتبط را از عبارت جستجو که در توضیحات متا ظاهر می شوند پررنگ می کند.
برنامه های افزودنی کروم رایگان را دانلود کنید
در اینجا چند نمونه وجود دارد:
در اینجا چیزی است که اغلب در وردپرس به نظر می رسد:
میتوانید از جستجوگر سئوی On Page ما استفاده کنید تا ببینید آیا Google در حال بازنویسی توضیحات متا شما است یا خیر.
استفاده از صدای فعال می تواند کاراکترهای شما را ذخیره کند و به وضوح به کاربران توضیح دهد که اگر روی صفحه شما کلیک کنند، چه چیزی را مشاهده خواهند کرد.
توضیحات متا در زیر عنوان صفحه و URL در SERP را نشان می دهدتوضیحات متا در شبکه های اجتماعی
توضیحات کوتاه (تصحیح) بالا به ما امکان می دهد جزئیات را به صورت مختصر و مستقیم (و با صدای فعال) بدانیم.
توضیحات متا منحصر به فرد ایجاد کنید
قطعه کد را در سایت خود نصب کنید. (استفاده از گوگل تگ منیجر سریعترین راه برای افزودن آن به هر صفحه در سایت شما است.)
بهتر است توضیحات متا خود را در حدود 120 کاراکتر یا کمتر نگه دارید. به این ترتیب، کاربران موبایل و دسکتاپ می توانند مطلب را کامل بخوانند.
در اینجا مثالی از صدای فعال در مقابل صدای غیرفعال آورده شده است:
صدای فعال: ایولین یک تکه کیک خورد.
حالت مجهول: تکه کیک را اولین خورد.
این ابزار چند دقیقه طول می کشد تا صفحات شما را تجزیه و تحلیل کند. هنگامی که گزارش شما آماده شد، به “مسائلبرگه ”
✅ چگونه رفع کنیم: بهترین کفش های دویدن تریل موجود در فروشگاه یا آنلاین را پیدا کنید. ما Brooks، On Cloud، Adidas و غیره را داریم.
اگر از توضیحات متا تکراری استفاده میکردید، در اینجا به نظر میرسید:
چندین افزونه رایگان کروم می توانند به شما کمک کنند تا توضیحات متا خود را بررسی کنید و سایر اطلاعات مفید SEO در صفحه را دریافت کنید.
نمونه ای از توضیحات متا HTML صفحه
در اینجا به نظر می رسد که در SERP وقتی توضیحات قطع می شود:
به خاطر داشته باشید که گوگل اغلب توضیحات متا را بازنویسی می کند که به خوبی با جستارهای جستجوی کاربران مطابقت ندارد.
در اینجا چند روش متا توضیحات بهترین به همراه چند نمونه آورده شده است.
از طول توضیحات متا آگاه باشید
✅ چگونه رفع کنیم: توضیحات متا یک عنصر HTML است که خلاصه ای از یک صفحه وب را در اختیار کاربران و موتورهای جستجو قرار می دهد.
توضیحات متا تکراری و کلی ارزش اضافه نمی کنند. و قطعاً آنچه را که در یک صفحه محصول یا دسته بندی خاص یا پست وبلاگ پیدا خواهید کرد، توصیف نمی کنند.
اکنون که نحوه نوشتن توضیحات متا را یاد گرفتید، یاد بگیرید که چگونه یک برچسب عنوان موثر بنویسید. یا در راهنمای عمیق SEO در صفحه ما با سایر عوامل سئوی داخلی صفحه آشنا شوید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کد به سایت خود اضافه کنید. سپس، می توانید عناصر سئوی روی صفحه مانند توضیحات متا را بدون ورود به سیستم مدیریت محتوا از آن به بعد به روز کنید.
اگر توضیحات متای شما با آنچه گوگل در نتایج جستجوی خود نشان می دهد مطابقت نداشته باشد، این پیام را خواهید دید:
که آنها را می سازد یک عامل حیاتی سئوی درون صفحه.
بیایید با چند مثال شروع کنیم.
نام دامنه خود را در نوار جستجوی ابزار وارد کنید و “حسابرسی را شروع کنید“
❌ مثال بد: توضیحات متا عبارتی است که توضیح می دهد یک صفحه درباره چه چیزی است. توضیحات متا بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارد، اما می تواند بر روی کلیک یا عدم کلیک کاربر روی لینک شما تاثیر بگذارد.
به جای استفاده مجدد از همان توضیحات متا، در مورد آنچه کاربر در هر صفحه پیدا می کند، مشخص کنید.
توضیحات متا می تواند بر نرخ کلیک (CTR) تأثیر بگذارد. این بدان معناست که آنها می توانند بر تصمیم کاربر برای بازدید از صفحه شما تأثیر بگذارند.
اما اگر بهترین روشها را برای مطابقت با هدف کاربر دنبال کنید، شانس بیشتری خواهید داشت که Google از توضیحات شما استفاده کند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).
در اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی
مثل این:
توضیحات متا نیز اغلب در بسیاری از اشتراکهای اجتماعی ظاهر میشوند.
هنگامی که نوشتن متا توضیحات خود را تمام کردید، سبز را بزنید.تغییراتدکمه ” در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش شما.
مثالی از زمانی که توضیحات متا حاوی تعداد زیادی کاراکتر است
فرض کنید کلمه کلیدی مورد نظر شما «بهترین کفش دویدن در مسیر» بود.
که می شود گفت:
و آن عوامل می توانند غیر مستقیم در رتبه بندی شما تاثیر بگذارد
در این مقاله، نحوه نوشتن توضیحات متا جذاب و نحوه استفاده از ابزارهایی که مسائل مربوط به توضیحات متا را بررسی می کنند را پوشش خواهیم داد.
توضیحات متا نیز در زیر برچسب عنوان در SERP ظاهر می شود:
این به ویژه اگر کلمه کلیدی را که کاربر احتمالاً جستجو می کند را وارد کنید، صادق است. و اگر آن کلمات کلیدی با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد.
در اینجا نحوه تصحیح توضیحات متا تکراری از تصویر بالا آمده است:
این ها تعدادی از علاقمندی های ماست:
SEOquake: عوامل سئو روی صفحه، از جمله توضیحات متا را بررسی کنید
SEO META با 1 کلیک: توضیحات متا، تگ های عنوان، ساختار هدر، تصاویر، لینک ها و موارد دیگر را بررسی کنید
META SEO Inspector: تمام ابرداده های یک صفحه را با یک کلیک کشف کنید
به یادگیری در مورد SEO در صفحه ادامه دهید
از توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه استفاده کنید. به این ترتیب، کاربران راحتتر درک خواهند کرد که هر یک از صفحات خاص شما در مورد چیست.
توضیحات متا موثر مانند یک فروش خوب است. به سرعت ارزش پیشنهادی شما را در اختیار خوانندگان قرار می دهد و آنها را وادار به خرید می کند – یعنی روی پیوند شما کلیک کنید.
در اینجا شکل ظاهری هر کدام آمده است:
در کد صفحه
از ابزار حسابرسی سایت ما برای شناسایی صفحات سایت خود با توضیحات متا تکراری استفاده کنید.
بنابراین، اگر متوجه شدید که تغییرات سئوی درون صفحه را به تعویق می اندازید، PageImprove یک گزینه عالی است.
اما اگر فکر نمیکنید نسخه Google مفیدترین نسخه باشد، میتوانید توضیحات متا فعلی خود را ویرایش کنید. سعی کنید آن را بیشتر با موضوع صفحه مرتبط کنید.
تغییرات سریع سئو روی صفحه را از مرورگر خود ایجاد کنید
هر دو مثال بالا از نظر فنی یک چیز را می گویند. اما اولی کمی درهم و طولانی تر است (و در جمله دوم از صدای منفعل استفاده می کند).
توضیحات متا در وردپرس
در SERP
شما یک لیست کامل از صفحات با توضیحات متا تکراری دریافت خواهید کرد
توضیحات متا اینطور نیست به طور مستقیم رتبه بندی تاثیر اما آنها می توانند کاربران را تشویق به کلیک کردن کنند.
اینها همه صفحات متفاوتی هستند، اما از توضیحات متا دقیقاً مشابهی استفاده می کنند.
برای یافتن جزئیات در مورد توضیحات متا خود به بخش “محتوا” بروید.
توضیحات متا از نظر فنی می تواند هر طولی داشته باشد. اما گوگل پس از حدود 160 کاراکتر در دسکتاپ و 120 کاراکتر در تلفن همراه آنها را قطع خواهد کرد.
بیشتر سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) و افزونهها به شما اجازه میدهند تا توضیحات متا را با تایپ کردن در یک فیلد مشخص شده اضافه و ویرایش کنید:
توضیحات متا تحت تگ عنوان در SERP
و کاربران به راحتی می توانند بفهمند که به چه نوع صفحه ای پیمایش می کنند.
توضیحات متا تکراری را شناسایی کنید
اکنون، توضیحات متا هر نتیجه جستجو، صفحه و موضوع جداگانه ای را منعکس می کند.
در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:
به خاطر داشته باشید که اگر گوگل بخواهد توضیحات متا شما را بازنویسی کند، جریمه نخواهید شد.
فهرست را مرور کنید و تشخیص دهید که کدام توضیحات متا را باید به روز کنید. سپس، توضیحات متا را در هر صفحه تغییر دهید تا دقیق تر باشد.
بررسی کنید که چگونه گوگل توضیحات متا شما را در SERP نشان می دهد
اگر توضیحات متا را وارد نکنید، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی اولین متنی را که میتوانند پیدا کنند یا اصلاً از هیچ متنی استفاده نمیکنند. که ممکن است منطقی نباشد یا قلاب خوبی باشد.
پیش نویس خود را مرور کنید و ضربه بزنیدبه انتشار ادامه دهید” برای ذخیره کار شما.
در این مثال، «بهترین کفشهای دویدن مسیر» پررنگ است:
می توانید توضیحات متا را در کد HTML
صفحه پیدا کنید.
❌ مثال بد: چمدان، لوازم جانبی سفر و موارد دیگر در وب سایت ما موجود است. با هر خریدی می توان به مونوگرام رایگان دسترسی داشت.
عباراتی مانند:
بیشتر بدانید
مجانی امتحان کنید
اطلاعات بیشتر
خدمات ما را کاوش کنید
در اینجا نمونهای از شکلی است که توضیحات متا HTML یک صفحه به نظر میرسد:
✅ چگونه رفع کنیم: چمدان و لوازم جانبی مسافرتی را به صورت آنلاین خرید کنید. با خرید به مونوگرام رایگان دسترسی پیدا کنید.
PageImprove میتواند فوراً تغییراتی در توضیحات متا، برچسبهای عنوان، پیوندها، قوانین متعارف و موارد دیگر ایجاد کند.
هدف شما بهبود CTR صفحات خود با توضیحات متا فریبنده است که کاربران را وادار به کلیک کردن می کند. زیرا کلیک بیشتر به معنای بازدیدکنندگان بیشتر صفحه شماست.
و توضیحات متا صفحه شما ممکن است بسته به عبارت جستجویی که شخص استفاده می کند تغییر کند.
توضیحات متا در کد صفحه شما، در SERP و در برخی از اشتراکگذاریهای رسانههای اجتماعی ظاهر میشوند.
مثال بد بالا به طور خاص به «بهترین کفشهای دویدن در مسیر» اشاره نمیکند. حتی اگر صفحه داستانی ما درباره این موضوع باشد.
“تشریح متا تکراری” را در نوار جستجو وارد کنید. و روی اولین نتیجه ای که ظاهر می شود کلیک کنید.
توضیحات متا یک عنصر HTML است که محتوای یک صفحه وب را خلاصه می کند. این توضیح کوتاه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در زیر عنوان صفحه و URL نشان داده می شود.
مثل این:
و voila! هنگامی که قطعه کد را به سایت خود اضافه کردید، می توانید توضیحات متا خود را مستقیماً در صفحه زنده خود ویرایش کنید.
برنامه افزودنی PageImprove Google Chrome را با کلیک کردن بر روی “ نصب کنیدآن را به صورت رایگان امتحان کنیددکمه ” در صفحه فرود محصول. دستورات ظاهر شده را دنبال کنید.
(این معادل حدود 960 پیکسل در دسکتاپ و 680 پیکسل در تلفن همراه است.)
اگر توضیحات متای شما در SERP قطع شده باشد، کاربران ممکن است زمینه کامل صفحه شما را از توضیحات متا شما دریافت نکنند. و ممکن است روی یک نتیجه جستجوی متفاوت کلیک کنند.
کاربر ممکن است به اصل موضوع پی ببرد. اما آنها به احتمال زیاد هرگز چیزی از نقطه برش نخواهند دید. پس بهتر است مختصر باشد.
توضیحات متا یک عامل مستقیم رتبه بندی سئو نیستند. اما آنها می توانند به طور غیرمستقیم با تشویق CTR ارگانیک بالاتر برای کلمات کلیدی خاص بر رتبه بندی تأثیر بگذارند.
بهتر است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در توضیحات متا خود بگنجانید.
در اینجا آنچه توضیحات متا می تواند انجام دهد آورده شده است:
بهبود CTR
نتایج SERP خود را از رقبا متمایز کنید
به معرفی برند کمک کنید
چگونه کلمات کلیدی مرتبط در پرس و جو ظاهر می شوند
صدای فعال مستقیم تر است – فاعل (اولین) عملی را که فعل بیان می کند (خوردن) انجام می دهد.
با وارد کردن نام دامنه خود در ابزار شروع کنید. سپس بر روی ” کلیک کنیدگرفتنایده ها” دکمه.