تمام اطلاعات لازم در مورد کمپین خود را وارد کنید: مکان، زبان ها و بخش های مخاطب.

گزارش عبارات جستجو پس از راه اندازی را به دقت زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که در صورت لزوم کلمات کلیدی منفی را اضافه می کنید.
از کمپین های PPC خود بیشترین بهره را ببرید
حالا «پویا آگهی گروه“
(البته این واقعاً به اهداف شما بستگی دارد. برای برخی از تبلیغ کنندگان، مانند ناشران، ممکن است منطقی باشد که ترافیک را به وبلاگ هدایت کنند.)
لیستی از کلمات کلیدی توصیه شده را که بر اساس موضوع گروه بندی شده اند دریافت خواهید کرد. شما می توانید حجم کل جستجو، هدف و سایر داده های ارزشمند آن را تجزیه و تحلیل کنید.



برای انجام این کار، به تنظیمات کمپین خود بروید، روی ” کلیک کنیدحضار بخش ها“، و سپس ” را انتخاب کنیدهدف گذاری“
به عنوان مثال، می توانید تبلیغات خود را به مخاطبانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند نشان دهید.
کمپین های DSA برای افزایش پوشش شما در جستجوی پولی عالی هستند. با این حال، اگر به سطح بالایی از کنترل بر روی نسخه تبلیغاتی خود نیاز دارید یا اگر سایت شما ساختار ضعیفی دارد، آنها گزینه خوبی نیستند.
مزایای تبلیغات جستجوی پویا
شما می توانید صفحاتی را با یک عبارت خاص در عنوان یا محتوای آنها هدف قرار دهید.
نکته حرفه ای: اگر برای یافتن کلمات کلیدی جدید مشکل دارید، ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush نیز یک راه عالی برای ایدههای جدید کلمات کلیدی است.
هر چند یک “اما” وجود دارد.
اکنون، شما باید گزینه های هدف خود را انتخاب کنید.

برای اجرای یک کمپین DSA در گوگل، به گوگل ادز بروید و روی “جدید پویش“
هنگامی که سفارشی کردن نسخه تبلیغاتی خود را به پایان رساندید، روی ” کلیک کنیدانجام شده”
هدف قرار دادن یک دسته کامل این مشکل را حل می کند.
3. هدف قرار دادن عناوین یا محتوای خاص صفحه
بنابراین، اگر سایت شما به درستی بهینه نشده باشد، احتمالاً تبلیغ شما اشتباه خواهد بود.
اگر میخواهید کمپینهای جستجوی پولی خود را افزایش دهید، تبلیغات جستجوی پویا گزینه خوبی هستند.
درباره ابزار جادویی کلمات کلیدی و هر کاری که می تواند برای شما انجام دهد بیشتر بیاموزید.
معایب تبلیغات جستجوی پویا
Google Ads صفحه فرود هر تبلیغ را به طور خودکار انتخاب می کند.
این می تواند کمپین های شما را مقیاس پذیرتر کند.
اگر فقط می خواهید ترافیک را به لیست خاصی از URL ها بیاورید، این گزینه خوبی است.
سپس، «تنظیمات کمپین» خود را خواهید دید.
توجه داشته باشید: اگر ابزار تبلیغی را نشان میدهد و شما نمیتوانید این گزینه را پیدا کنید، احتمالاً یک گروه تبلیغاتی استاندارد را مشاهده میکنید. آن را حذف کنید و یک گروه تبلیغاتی پویا ایجاد کنید.


زیرا کمپین های DSA از آنچه در سایت شما پیدا می کنند استفاده می کنند.
تبلیغات جستجوی پویا چیست؟
به عنوان مثال، اگر یک وب سایت بزرگ دارید اما فقط می خواهید از DSA برای چند محصول یا خدمات استفاده کنید.
2. هدف قرار دادن دسته های خاص
دوره اصول PPC [Free video course on Semrush Academy]
نکته حرفه ای: با ابزار تحقیقات تبلیغاتی Semrush، می توانید تبلیغات رقبای خود را بررسی کنید تا برای نسخه خود ایده بگیرید. به ابزار Advertising Research بروید، دامنه رقیب خود را تایپ کنید و روی ” کلیک کنیدجستجو کردن” سپس، به “کپی تبلیغات” گزارش. تبلیغات رقیب خود را خواهید دید. میتوانید فیلترهایی را برای محدود کردن نتایج، بررسی صفحات فرود استفاده شده توسط آنها و موارد دیگر اضافه کنید.
هدف قرار دادن URL های خاص در شرایط خاص مفید است.
آنها عناوین و محتوای صفحه شما را می گیرند و با آنها تیتر ایجاد می کنند.
اکنون که تبلیغات شما آماده است، روی “کلیک کنید”بعد” و به مرحله نهایی بروید.
باید دامنه خود را تایپ کنید و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اگر در مورد آزمایش DSA ها مردد هستید، یا اگر DSA ها را آزمایش کرده اید و احساس می کنید که هدف گذاری بسیار گسترده است، همیشه می توانید مخاطبان را به عنوان “هدف گیری” (به جای “مشاهده”) قرار دهید.
این ابزار آن صفحات را تجزیه و تحلیل می کند و تبلیغات پویا را برای پرس و جوهای مرتبط ارائه می دهد.
سپس، باید گروه های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید. کلیک “ايجاد كردن آگهی گروه“
این به شما امکان می دهد تا کاربرانی که تبلیغات شما را می بینند، واجد شرایط بهتری باشند.
DSA ها می توانند برخی از شرایط نامربوط را به همراه داشته باشند که معمولاً ممکن است برای آنها پیشنهاد نکنید.
در پایین، یک “تنظیمات تبلیغات جستجوی پویا” جعبه (اگر آن را نمی بینید، روی ” کلیک کنیدبیشتر تنظیمات“)
اگر کمپینهای جستجوی شما به حداکثر رسیده باشد، کمپینهای DSA از دو طریق میتوانند به شما کمک کنند:
- آنها به شما این امکان را می دهند که دامنه دسترسی خود را فراتر از کلمات کلیدی که در حال حاضر در حساب دارید گسترش دهید
- آنها به شما اجازه می دهند کلمات کلیدی جدید را از عبارات جستجویی که وارد می شوند شناسایی کنید
تبلیغات جستجوی پویا (DSA) از محتوای وب سایت شما برای تولید خودکار تبلیغاتی که جستجوهای مرتبط را هدف قرار می دهند، استفاده می کند. گوگل و بینگ هر دو DSA را ارائه می دهند.
بررسی کنید که همه چیز درست است و آن را به صورت زنده اجرا کنید.
جوانب مثبت و منفی کمپین های DSA
اکنون، استراتژی پیشنهادی خود را انتخاب کنید. (در مورد استراتژی های پیشنهاد قیمت در تبلیغات گوگل بیشتر بیاموزید.)
(اگر می خواهید توضیح عمیق تری در مورد اهداف تبلیغات پویا داشته باشید، به انتهای مقاله بروید.)
به شدت توصیه می شود که کمپین DSA خود را با انتقال کلمات کلیدی منفی موجود از سایر کمپین های خود شروع کنید.
کمپین های تبلیغاتی جستجوی پویا سایت شما را تجزیه و تحلیل می کنند، کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را شناسایی می کنند و به طور خودکار تبلیغاتی برای هدف قرار دادن آنها تولید می کنند.
شما یک یا چند دسته را انتخاب می کنید. موتور جستجو لیستی از پرس و جوهای مرتبط را شناسایی می کند و برای هدف قرار دادن آنها تبلیغات ایجاد می کند.
این مقاله نحوه عملکرد DSA ها، مزایا و معایب آنها و راه های استفاده از آنها را توضیح می دهد.
تبلیغات جستجوی پویا چگونه کار می کنند؟
سپس نوع کمپین خود را انتخاب کنید. برای تبلیغات جستجوی پویا، روی «جستجو کردن“
درباره نحوه عملکرد سرفصل ها در DSA و نحوه بهینه سازی محتوای سایت خود بیشتر بیاموزید.
اگر گروه بزرگی از صفحات دارید که می خواهید هدف قرار دهید، این می تواند مفید باشد. در این موارد، راهاندازی کمپینهای شما در طول زمان میتواند زمانبر و مدیریت آن دشوار باشد.
یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید:
- صفحات وب خاص: این گزینه بالاترین سطح کنترل را فراهم می کند. شما می توانید URL های دقیق موجود در کمپین خود را انتخاب کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران را به یک صفحه بهینه سازی شده هدایت می کنید.
- همه صفحات وب: اگر کل سایت خود را هدف قرار می دهید، به یاد داشته باشید که صفحات غیر مرتبط با کمپین های تبلیغاتی خود را حذف کنید (مانند صفحه شرایط و ضوابط).
- دسته بندی ها: فهرستی از دستهها و نمونههایی از تبلیغات جستجوی پویا برای هر کدام (با کلمه کلیدی و صفحه مقصد) دریافت خواهید کرد.
به ابزار جادویی کلمه کلیدی بروید، یک کلمه کلیدی seed را تایپ کنید و روی “کلیک کنید”جستجو کردن“
دو نقطه ضعف اصلی برای DSA ها وجود دارد. هر دوی آنها از کنترل کمتر تبلیغکننده ناشی میشوند.
- اگر به درجه بالایی از کنترل روی نسخه تبلیغاتی نیاز دارید، DSA ها می توانند مشکل ساز باشند
- تبلیغات پویا دامنه وسیعی دارد که گاهی اوقات می تواند ناکارآمد باشد. مهم است که هدف گذاری خود را اصلاح کنید و موارد استثنا را اضافه کنید.
چگونه کمپین های DSA را هدف قرار دهیم

شما فقط باید دارایی های خود را تنظیم کنید، بودجه خود را انتخاب کنید و نامی برای کمپین خود انتخاب کنید.
برای مثال وبلاگ شما. ممکن است ترجیح دهید ترافیک ارگانیک را به آن بیاورید (نه ترافیک پولی).
ابتدا، هدف خود را انتخاب کنید (مانند «فروش» یا «سرنخ ها»).
چرا؟
هنگامی که تنظیمات خود را به پایان رساندید، روی « کلیک کنیدبعد“
اگر محتوای سایت شما ساختار ضعیفی دارد – یا اگر کپی اشتباه است یا مشکل ساز است – نباید از این نوع کمپین استفاده کنید.
آنها به طور خودکار کلمات کلیدی را پیدا می کنند که ممکن است با کمپین های جستجوی شما هدف قرار نگیرید. و عنوان مناسب و صفحه فرود برای هر تبلیغ جستجو.
اما در اینجا متوقف نشوید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کمپین های PPC هستید، این منابع را بررسی کنید:
به یاد داشته باشید—شما می توانید چندین آگهی برای یک دسته ایجاد کنید.
از نظر فنی، این شامل دو روش مختلف برای هدف (عنوان یا محتوا) است. اما هر دو روش عملکرد مشابهی دارند.
همچنین میتوانید گزارش URL را در طول زمان نظارت کنید تا ببینید هر URL چگونه عمل میکند.
با این حال، اگر می خواهید سطح بالایی از کنترل روی نسخه تبلیغاتی خود داشته باشید، آنها بهترین انتخاب نیستند.
راه های مختلفی برای هدف قرار دادن کمپین های DSA وجود دارد. بهترین گزینه بستگی به مورد استفاده فردی شما دارد.
1. فقط URL های خاص را هدف قرار دهید


شما فقط نیاز به نوشتن توضیحات قانع کننده دارید.
سپس، اگر مشاهده کردید که URL هایی که قصد تبلیغ آن را نداشتید ظاهر می شوند، می توانید موارد استثنا را اضافه کنید.
اضافه کردن کلمات کلیدی منفی
در اینجا یک نمونه تبلیغات جستجوی پویا آورده شده است:

پس از اینکه اهداف خود را انتخاب کردید، Google Ads به طور خودکار از نسخه سایت شما برای ایجاد سرفصل استفاده می کند.
آنها می توانند راه بسیار خوبی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی باشند که کمپین های جستجوی سنتی شما ممکن است از دست بروند.

اگر می خواهید کمپین شما دقیق تر باشد، این کار مفید است.
4. لایه بندی اهداف اضافی
شما لیستی از URL هایی را که می خواهید برای آنها ترافیک ایجاد کنید انتخاب می کنید. گوگل تبلیغات شما را برای جستارهای مرتبط با آن صفحات نشان می دهد.
توجه داشته باشید: تبلیغات جستجوی پویا بینگ به شما امکان می دهد متن آگهی خود را کنترل کنید. Google Ads فقط به شما امکان می دهد توضیحات خود را سفارشی کنید.
چگونه یک کمپین DSA راه اندازی کنیم
اگر صفحاتی وجود دارد که نمی خواهید در کمپین خود وارد کنید، اضافه کردن موارد استثنا بسیار مهم است.
