روی متنی که می خواهید قالب بندی مجدد کنید کلیک کنید یا برجسته کنید. یک نوار ابزار باید بالای بلوک انتخابی شما ظاهر شود.
با ایجاد تگ های توصیفی H1 و حفظ ساختار سرفصل سازمان یافته، دسترسی سایت خود را به سرعت بهبود بخشید.
چگونه یک تگ H1 را به صفحه خود اضافه کنید
برچسبهای عنوان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر میشوند. و در بالای تب مرورگر وب. به غیر از آن، آنها در صفحه وب قابل مشاهده نیستند.


و بهبود UX اساسی است. گوگل بر آن به عنوان یک عامل رتبه بندی تاکید کرده است.
در اینجا نمونه ای از یک پست وبلاگ به خوبی سازماندهی شده با صفحه خوانی است که عنوان ها را نمایش می دهد:
افزودن تگ H1 در اکثر سیستم های مدیریت محتوای وب سایت (CMS) آسان است. در واقع، بسیاری از CMS ها فقط عنوان متای شما را H1 می کنند.
مطالعه فاکتورهای رتبه بندی گوگل نشان می دهد که قرار دادن کلمه کلیدی اصلی شما در تگ H1 یک عامل رتبه بندی است.
مردم اغلب این تگ ها را با تگ های H1 اشتباه می گیرند زیرا هم عنوان و هم تگ H1 توضیح می دهند که یک صفحه در مورد چیست.
کدام صفحات مهم در نظر گرفته می شوند؟ این به شما بستگی دارد. اما یک مکان خوب برای شروع، هر صفحه ای است که می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید.

مثال سمت راست H1 را به عنوان برجسته ترین عنوان صفحه، سپس H2، سپس H3 و غیره را نشان می دهد.
تفاوت اصلی این است جایی که آنها ظاهر می شوند.
افزودن H1 در Squarespace (برای پستهای وبلاگ) در بیشتر موارد به سادگی پر کردن فیلد «عنوان پست» است.
به عنوان مثال، اگر نام شرکت خود را در عنوان متا خود وارد کنید.

تگهای H1 تجربه کاربری (UX) را بهبود میبخشند و به خوانندگان اجازه میدهند در یک نگاه متوجه شوند صفحه شما در مورد چیست. اکثر وب سایت ها H1 را به عنوان بزرگترین متن در صفحه نمایش می دهند.
صدها میلیون نفر با اختلال بینایی زندگی می کنند و از صفحه خوان برای مرور وب استفاده می کنند.
و “سرفصل 1”
اما ممکن است همیشه بخواهید که عناوین متا و H1 شما دقیقاً یکسان نباشند.
تگ های H1، اگرچه یک فاکتور رتبه بندی تایید شده نیستند، اما همچنان برای سئو مهم هستند.
مثال سمت چپ ساختار و نظم مشخصی ندارد. واقعاً سخت است حتی بگوییم موضوع چیست.
اکثر تم های وردپرس برای استفاده از عنوان صفحه به عنوان H1 کدگذاری شده اند.

در این مقاله به اشتراک می گذاریم:
- چرا تگ های H1 برای سئو مهم هستند؟
- چگونه یک تگ H1 را به صفحه خود اضافه کنید
- بهترین شیوه های تگ H1
- نحوه اجرای ممیزی تگ H1
بهترین روش این است که آن را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید، درست مانند تگ های عنوان متا.
در اینجا مثالی از عنوان متا در تب مرورگر و در SERP آمده است:

هر چه نوشته خود را واضح تر و مختصرتر بنویسید، بهتر است. برای تگ های H1 یا سایر عناوین تفاوتی ندارد.
آن را به روز دلخواه خود تنظیم کنید. و مطمئن شوید که روی ” کلیک کنیدارسال یک ایمیلگزینه ” در پایین پنجره پاپ آپ. سپس، روی ” کلیک کنیدصرفه جویی“
سپس، روی “ویرایش متن” دکمه بالا.
سپس، بر روی دکمه قالب بندی در سمت چپ نوار ابزار خود کلیک کنید.
ناگفته نماند:
در مرحله بعد، یک پنجره بازشو خواهید دید که در آن می توانید تعداد دفعات اجرای گزارش خود را انتخاب کنید.

تگ H1 چیست؟
H1 برای موضوع یا عنوان اصلی است. H2 ها برای عناوین فرعی مهم هستند. H3 ها برای زیرعنوان هایی هستند که آن ها را پشتیبانی می کنند. و به همین ترتیب:
در نوار جستجو، “h1” را تایپ کنید تا فقط خطاهای مربوط به برچسب های H1 خود را ببینید.
مثل این:
به گفته دامپزشکان، این کتاب دقیقاً به خوانندگان می گوید که چه چیزی پیدا خواهند کرد: بهترین غذاهای طبیعی سگ در حال حاضر موجود است.
صفحه ای با H1 که بسیار مرتبط با یک عبارت جستجو است، احتمالاً رتبه خوبی برای آن پرس و جو دارد.
پیدا کردن “برنامهبا پیمایش به پایین در تنظیمات حسابرسی سایت خود.

یک راه حتی سریعتر برای تعیین هدف جستجو، ابزار مرور کلی کلمه کلیدی است.

نحوه اجرای ممیزی تگ H1
برای انجام این کار، می توانید یک گزارش تکراری تنظیم کنید.
هدف جستجو هدف اصلی کاربر هنگام جستجوی چیزی است.

4. برچسب های H1 را زیر 60 کاراکتر نگه دارید

ابتدا متنی را که می خواهید ویرایش کنید انتخاب کنید.
حسابرسی سایت را باز کنید. سپس، URL صفحه اصلی خود را قرار دهید و روی «حسابرسی را شروع کنید“

جان مولر از گوگل گفته است: “اگر محتوایی را بنویسید که می خواهید در آن رتبه بندی کنید، درک بهتر آن محتوا به ما کمک می کند.”
گوگل توصیه می کند که تگ H1 خود را با تگ های عنوان خود تطبیق دهید تا از نمایش عناوین مقالات نادرست در نتایج جستجو جلوگیری شود.
تگهای H1 (و به طور کلی سایر عناوین) میتوانند به کسانی که به دلیل اختلالات بینایی از صفحهخوانها استفاده میکنند، در درک محتوای صفحه کمک کنند.
اگر می خواهید تگ H1 را برای یک صفحه تغییر دهید، با انتخاب متنی که می خواهید به H1 تغییر دهید، شروع کنید.
در مطالعه ای توسط WebAIM، از کاربران صفحه نمایش پرسیده شد که چگونه ترجیح می دهند اطلاعات را در صفحات وب بیابند. و 67.5 درصد از پاسخ دهندگان از پیمایش سرفصل ها حمایت کردند.
به این ترتیب، میتوانید هر گونه مشکلی را برطرف کنید و تلاشهای سئوی خود را به خوبی اجرا کنید.
برای تعیین هدف جستجو برای یک کلمه کلیدی، آن را در گوگل تایپ کنید و آنچه را که ظاهر می شود تجزیه و تحلیل کنید.
در اینجا نمونه ای از تگ H1 در کد HTML پست وبلاگ و در صفحه زنده آورده شده است:


در گوشه سمت راست بالای داشبورد حسابرسی سایت خود، روی « کلیک کنیدتنظیمات” دکمه.

همراه با عنوان متا شما، گوگل از H1 شما برای تعیین اینکه آیا محتوای شما با جستار جستجوگر مرتبط است یا خیر استفاده می کند.
صفحه خوان ها برنامه هایی هستند که متن را با سینت سایزر گفتار یا نمایشگر خط بریل می خوانند.


یا اگر عنوان شما حاوی نوعی ارزش پیشنهادی باشد (مانند «صرفه جویی در صندلی های چمن!») – که اگر در بالای صفحه شما به عنوان H1 تکرار شود، می تواند هرزنامه به نظر برسد.
اگر کاربران وارد صفحه شما شوند و یک H1 کاملا متفاوت (و نامرتبط) را ببینند، احساس فریب خواهند کرد. شما این را نمی خواهید.
6. H1 خود را برای ارضای هدف جستجو بهینه کنید
آنها نباید دقیقاً یکسان باشند. اما باید شبیه هم باشند.

در اینجا نحوه تغییر تگ H1 با استفاده از وردپرس، Squarespace، Wix و HTML آورده شده است.
یک تگ H1 در وردپرس اضافه کنید
تگ H1 یک عنوان HTML است که برای علامت گذاری موضوع اصلی صفحه وب استفاده می شود. در کد یک صفحه وب، متن H1 را می بینید که در تگ های
پیچیده شده است.
مانند دو CMS دیگر در این لیست، Wix به طور خودکار عنوان پست وبلاگ شما را برچسب H1 می کند.
به عنوان مثال، نتایج برتر برای «بازاریابی محتوا» بر توضیح اینکه بازاریابی محتوا چیست تمرکز دارد:
و شما نمی خواهید گوگل آن را در نتایج جستجو کوتاه کند، مانند این:

و “سرفصل 1“

کلمه کلیدی خود را تایپ کنید و دکمه “جستجو کردن“
مثل این:
این ابزار یک داشبورد با سلامت کلی سایت شما نشان می دهد. کلیک کنید روی “مسائل” را برای مشاهده لیست خطاها برگه کنید.
مثل این:
روی نماد پاراگراف موجود در سمت چپ نوار ابزار کلیک کنید. سپس «سرفصل“
اکنون می توانید تمام صفحاتی را که مشکلات H1 دارند را مشاهده کنید. ابتدا خطاها و سپس هشدارها و سپس اخطارها را برطرف کنید.
برای یافتن صفحاتی که H1 های خالی یا خالی دارند:
- به ابزار حسابرسی سایت Semrush بروید
- آدرس صفحه اصلی خود را وارد کرده و روی “حسابرسی را شروع کنید”
- کلیک کنید روی “مسائلبرگه ”
- “h1” را در نوار جستجو تایپ کنید
- برای صفحاتی که H1 ندارند روی هشدار کلیک کنید
تگ های H1 همان چیزی است که کاربران در صفحه اغلب در متن بزرگ می بینند. آنها معمولا در SERP ها ظاهر نمی شوند.
ما توصیه میکنیم که ممیزیهای ماهانه را اجرا کنید تا شما را از هر گونه مشکل جدیدی که نیاز به توجه شما دارد مطلع کند.
در اینجا سه دلیل اصلی وجود دارد.
1. H1s به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را درک کنند
در اینجا شش روش برتر تگ H1 وجود دارد که می توانید برای بهبود سئوی خود دنبال کنید.
1. فقط از یک H1 در هر صفحه استفاده کنید
چرا؟
کلیک کنید روی “تم ها” منوی کشویی.
بسیاری از CMS ها از یک کپی برای تگ H1 و عنوان شما استفاده می کنند. به علاوه، همانطور که قبلا ذکر کردیم، گوگل گاهی اوقات تگ های عنوان را با تگ های H1 تغییر می دهد.
برای هر صفحه دیگری، می توانید متنی را که می خواهید H1 باشد ویرایش کنید.
مرور سریع سرصفحههای پشتیبان (مانند H2s و H3s) میتواند به خوانندگان نشان دهد که چه چیزهایی را قبل از حفاری یاد میگیرند. به این ترتیب، آنها میتوانند ارزش محتوای شما را از قبل ارزیابی کنند.
و با تگ توصیفی H1 در کد شما، ممکن است گوگل برای درک آنچه در صفحه وجود دارد راحتتر باشد.
در اینجا یک H1 برای یکی از پست های وبلاگ ما آمده است:
و شما تمام شده اید!
یک تگ H1 در Wix اضافه کنید

همچنین منطقی است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را درج کنید تا موضوع صفحه برای خوانندگان روشن شود.
مثل این:
و شما تمام شده اید!
بهترین تمرینات تگ H1
استفاده از تنها یک H1 سلسله مراتبی ایجاد می کند و به صفحه شما ساختار منطقی تری می دهد.
هدف جستجوی رضایت بخش مهم است زیرا هدف شماره 1 گوگل است. که به نوبه خود، اگر می خواهید رتبه بندی بهتری داشته باشید، آن را به یک هدف اصلی برای شما تبدیل می کند.
این بدان معناست که ما باید یک H1 (و پست همراه) بنویسیم که هدف جستجوی اطلاعاتی را برآورده کند.
اینطوری:



2. H1s تجربه کاربر را بهبود می بخشد
موتورهای جستجو، درست مانند خوانندگان شما، به H1 های شما نگاه می کنند تا در مورد صفحات شما و محتوای آنها اطلاعات کسب کنند.
همه چیز آماده است.
یک تگ H1 در Squarespace اضافه کنید
تگ عنوان متا یک عنصر HTML است که برای تعیین عنوان یک صفحه وب استفاده می شود. زیر قسمت
کد سایت شما به صورت
3. کلمه کلیدی هدف خود را وارد کنید

مثل این:
هر صفحه باید فقط یک موضوع و عنوان اصلی داشته باشد. و این باید تنها H1 شما باشد.
2. مطمئن شوید که هر صفحه مهم H1 دارد
اگر کار خوبی انجام داده اید، H1 شما سلسله مراتبی را ارائه می دهد و به بازدیدکنندگان اطمینان می دهد که شما اطلاعات مورد نظر آنها را دارید.
H1 در این پست وبلاگ از Chewy یک نمونه عالی از H1 توصیفی است.

برای بررسی انبوه وب سایت خود برای هر گونه خطای تگ H1، یک ممیزی سایت را اجرا کنید.
به عبارت دیگر:
H1 شما باید فوراً به خواننده بگوید که قصد جستجوی او را دارید. به عبارت دیگر: محتوای شما آنچه را که می خواهند به آنها می دهد.
هیچ یک از آن مقالات خیلی عمیق نیستند. آنها همچنین چیزی نمی فروشند. این به ما می گوید که هدف جستجو اطلاعاتی است و مقالاتی برای مبتدیان نوشته شده است.
بنابراین، هیچ محدودیت فنی برای طول تگ H1 وجود ندارد. اما بهترین شرط شما این است که آن را زیر 60 کاراکتر نگه دارید.
5. H1 های خود را شبیه برچسب های عنوان خود کنید

با این کار اطلاعاتی در مورد کلمه کلیدی انتخابی شما از جمله هدف آن به دست می آید.
وردپرس به طور خودکار تگ H2 را انتخاب می کند.
هرچه H1 شما توصیفی تر باشد، بهتر است.
مرور کردن، دنبال کردن و درک کردن آن آسان است.
3. H1s دسترسی را بهبود می بخشد
ما این کار را برای همه پست های وبلاگ خود انجام می دهیم. در زیر، می توانید ببینید که چگونه کلمات کلیدی “برچسب عنوان” و “متن جایگزین” را در دو پست وبلاگ مختلف H1 گنجانده ایم:
با کلیک بر روی ” تگ عنوان خود را به H1 تغییر دهید.H2” در نوار ابزار و تغییر آن به ”H1“
اگر می خواهید سرفصل های دیگری را تغییر دهید، باید وارد شوید و آن را دوباره برنامه ریزی کنید.
با توجه به اینکه تگ H1 مهمترین عنوان است، هر صفحه مهم باید H1 داشته باشد.
این کار برای خوانندگان (و کسانی که از صفحهخوانهای صفحهخوان استفاده میکنند) آسانتر میکند و متوجه میشود که صفحه شما در مورد چیست.