جستجوی صوتی سئو: 6 استراتژی برای پیاده سازی امروز


بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. شرکت ها در حال حاضر توجه زیادی به سئو به دلیل تأثیر آن بر رشد دیجیتال خود دارند. به ویژه یک عنصر کلیدی در ایجاد تبدیل های آلی در نظر گرفته می شود. این مزیت اصلی سئو است که به آن برتری زیادی نسبت به سایر فرآیندها می دهد.

در حال حاضر، با توجه به استراتژی های در حال تغییر، سئو راکد باقی نمانده است.

در این مقاله به نکات مفیدی می پردازیم که می تواند به شما در بهینه سازی رتبه وب سایت از طریق سئو جستجوی صوتی کمک کند. اما، قبل از پرداختن به آن، اجازه دهید ابتدا بفهمیم که جستجوی صوتی چیست و چرا به طور فزاینده ای در بازاریابی محبوب می شود.

جستجوی صوتی چیست؟

جستجوی صوتی روش خاصی است که به شما امکان می دهد از طریق دستور کلامی هر چیزی را از وب سایت ها/پلتفرم های تخصصی جستجو یا پرس و جو کنید. این یک تکنیک کاملاً پیشرفته است که به شما امکان می دهد هر چیزی را فقط با گفتن کلمات کلیدی خاص جستجو کنید. دردسر دستی نوشتن کلمات را از صفحه کلید در نوار جستجو برطرف می کند. این امر جستجو را برای کسانی که نمی خواهند به صورت دستی چیزی را برای جستجو تایپ کنند، بسیار ساده می کند.

ابزارهای هوش مصنوعی پیاده‌سازی شده در پلتفرم‌های مرتبط به اندازه کافی خوب هستند تا کلمات کلیدی را که به صورت شفاهی از دهان گفته می‌شوند، درک کنند. بر اساس داده های موجود، پلت فرم نتایج مرتبطی را ارائه می دهد که کاملاً با پرس و جو مطابقت دارد. به این ترتیب جستجوی صوتی کار می کند و افراد را قادر می سازد تا در مورد هر چیزی به راحتی پرس و جو کنند.

می توان گفت پیشرفت تکنولوژی باعث ابداع این تکنیک بزرگ شد. استفاده از هوش مصنوعی نقش زیادی در توسعه مکانیسم جستجوی صوتی داشته است. این به ماشین ها کمک می کند تا کلمات را بفهمند و سپس راه حل هایی را بر اساس آن ارائه دهند. بنابراین، برای توسعه مکانیزم جستجوی صوتی در موارد مختلف، قطعاً به تخصص ماهر نیاز است انواع وب سایت ها و برنامه ها کسانی که دانش دقیقی از هوش مصنوعی و فرآیندهای یادگیری ماشین دارند، می توانند دقیقاً روی توسعه ویژگی جستجوی صوتی کار کنند. الگوریتم های آن بسیار فنی هستند که مطمئناً به مهارت های پیشرفته خوبی نیاز دارد.

چرا ویژگی جستجوی صوتی محبوب می شود؟

با پیشرفت تکنولوژی همه چیز روز به روز در حال مدرن شدن است. تکنیک‌های جستجو نیز یکی از آنهاست، زیرا توسعه‌دهندگان به طور مرتب چیزهای جدیدی را پیاده‌سازی می‌کنند تا جستجو را برای افراد سریع و مؤثر کنند. نه تنها در برنامه های نرم افزاری، بلکه پلتفرم های موتورهای جستجو نیز در معرض این پیشرفت بزرگ هستند. گوگل یکی از اولین پلتفرم هایی است که قابلیت جستجوی صوتی را به عموم مردم معرفی کرد. پس از آن، پلتفرم های دیگر نیز این روند را دنبال کردند و مکانیسم جستجوی صوتی خود را برای تسهیل مشتریان اختراع کردند.

با پیشرفت تکنولوژی همه چیز روز به روز در حال مدرن شدن است. تکنیک‌های جستجو نیز یکی از آنهاست، زیرا توسعه‌دهندگان به طور مرتب چیزهای جدیدی را پیاده‌سازی می‌کنند تا جستجو را برای افراد سریع و مؤثر کنند. نه تنها در برنامه های نرم افزاری، بلکه پلتفرم های موتورهای جستجو نیز در معرض این پیشرفت بزرگ هستند. گوگل یکی از اولین پلتفرم هایی است که قابلیت جستجوی صوتی را به عموم مردم معرفی کرد. پس از آن، پلتفرم های دیگر نیز این روند را دنبال کردند و مکانیسم جستجوی صوتی خود را برای تسهیل مشتریان اختراع کردند.

امروزه نرم افزارهای تخصصی زیادی برای تسهیل افراد با قابلیت جستجوی صوتی راه اندازی شده اند. برخی از نام‌های برتر در میان آنها عبارتند از Google Cortana، Apple’s Siri و موارد دیگر. این سیستم ها به طور خلاقانه ای ساخته شده اند تا افراد را در فرمان های جستجوی صوتی تسهیل کنند. آنها با استفاده از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و موارد دیگر ساخته شده اند تا بهترین قابلیت های تشخیص صدا را برای مردم ارائه دهند. با گذشت زمان، این سیستم بیشتر مدرن می شود تا به مردم کمک کند همه چیز را سریع و آسان جستجو کنند.

با توجه به دیدگاه سئو، جستجوی صوتی مطمئناً به یک عامل مهم برای ارتقاء رتبه وب سایت تبدیل شده است. آن دسته از سایت هایی که به سرعت در کلمات کلیدی جستجو شده از طریق جستجوی صوتی ظاهر می شوند، رتبه های بهتری کسب خواهند کرد. علاوه بر این، این سایت ها ترافیک بیشتری دریافت خواهند کرد که به افزایش تعامل آنها در اینترنت کمک می کند. به همین دلیل بهینه سازی است استراتژی سئو برای جستجوی صوتی ظاهرا برای شرکت ها مهم شده است. آنها می دانند که قطعاً تحت چتر روندهای در حال تحول SEO قرار خواهد گرفت، از این رو استراتژی آن باید به سرعت برای پاسخگویی به خواسته های جستجوی پیشرفته آینده ساخته شود.

6 نکته مهم برای بهینه سازی جستجوی صوتی

هر بازاریاب سئو باید اهمیت فزاینده جستجوی صوتی را درک کند. قطعا نقش مهمی در ارتقای رتبه هر وب سایت در پلتفرم های موتورهای جستجو خواهد داشت. اما برای رسیدن به آن، موارد خاصی وجود دارد که هر بازاریاب سئو باید به خاطر بسپارد. این نکات به بهینه‌سازی سئوی جستجوی صوتی کمک می‌کند و به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد در گوگل، بینگ و دیگر پلتفرم‌های موتور جستجو امتیاز بهتری کسب کنند.

اگر اطلاعات زیادی در مورد جستجوی صوتی و نحوه بهینه سازی آن برای افزایش رتبه وب سایت ندارید، به نکات زیر نگاهی بیندازید. به عنوان یک مبتدی، این نکات به شما کمک می کند تا نتایج بهتری برای سئو جستجوی صوتی داشته باشید. برخی از آنها را در زیر می خوانیم.

نوع مشتری و رفتار دستگاه را درک کنید

برای کار بر روی بهینه سازی جستجوی صوتی، ابتدا باید نکات فنی الگوریتم های آن را درک کنید. فرآیند جستجوی صوتی اساساً از داده ها، مکان و چندین نقطه دسترسی برای درک زمینه کلمات کلیدی ارائه شده در جستجو استفاده می کند. بر اساس آن، هوش مصنوعی که پشت این فرآیند کار می کند، تصمیمات خاصی می گیرد. بنابراین تضمین نمی‌شود که این نتایج از جستجوی صوتی بی‌نقص باشند، زیرا گاهی اوقات دستگاه ممکن است خطا کند.

اکنون، متخصصان سئو باید این موارد را کاملا هوشمندانه درک کنند. آنها باید عمیقاً در مورد نحوه عملکرد الگوریتم های جستجوی صوتی و نوع کلمات کلیدی که هوش مصنوعی آن به راحتی درک می کند، کاوش کنند. توصیه می شود قبل از نهایی کردن هر کلمه کلیدی برای سئو، تحقیق درستی از بازار انجام دهید. این امر باعث می شود که آنها ماهیت مشتری مشترک و نوع دستگاه هایی را که برای جستجوی صوتی استفاده می کنند، درک کنند. به این ترتیب آنها می توانند برخی از کارهای خود را برای به دست آوردن نتایج بهتر برای SEO جستجوی صوتی اصلاح کنند.

از کلمات کلیدی مکالمه ای استفاده کنید

جستجوهای صوتی متفاوت از سئوی معمولی کار می کنند. به طور کلی از کلمات کلیدی طولانی برای هدف قرار دادن هر جستجو استفاده می کند. این بدان معنی است که به جای کلمات کوتاه، جملات طبیعی با دقت بیشتری برای جستجوی صوتی کار می کنند. این جملات عموماً شامل آن دسته از کلماتی است که معمولاً توسط مردم گفته می شود. این مطمئناً هدف اصلی جستجوی صوتی برای ارائه نتایج با درک مکالمه طبیعی است. استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی در این زمینه بسیار مهم است زیرا تشخیص کامل این عبارات دم بلند را تضمین می‌کند.

کلمات کلیدی محاوره ای

برای مثال، اگر از گوشی هوشمند اپل استفاده می‌کنید و می‌خواهید در مورد تکنیک‌های طراحی لوگو جستجو کنید، فقط باید بگویید Siri، نحوه طراحی لوگو برای یک شرکت در جستجوی صوتی. سپس فرآیندی که پشت سر گذاشته می شود، الگوریتم های خاصی را برای یافتن بهترین نتایج اجرا می کند. پس از تکمیل جستجو، به طور خودکار نتایجی را که با پرس و جوی داده شده مطابقت دارند به شما نشان داده می شود. این روشی است که جملات مکالمه در جستجوی صوتی کار می کنند و شما را قادر می سازد در مورد هر چیزی مستقیماً از سیستم پرس و جو کنید.

سایت های دوستدار موبایل بسازید

برای دریافت بهترین نتایج جستجوی صوتی در گوگل، باید وب سایت هایی بسازید که سازگار با موبایل باشند. این شرط اساسی برای به دست آوردن رتبه های خوب است، زیرا گوگل همیشه به وب سایت هایی که با رابط کاربری واکنش گرا ایجاد می شوند توجه زیادی می کند. این کاملاً قابل درک است زیرا مردم این روزها عاشق گشت و گذار در وب سایت ها از طریق تلفن هوشمند و تبلت خود هستند. دسترسی سریع به هر وب سایتی را برای آنها فراهم می کند. علاوه بر این، پیمایش هر وب‌سایتی در تلفن همراه آسان‌تر می‌شود، زیرا نمای واضحی برای مشاهده منوها، دکمه‌ها، بنرها و سایر عناصر رایج وب‌سایت فراهم می‌کند.

بنابراین، هنگامی که عبارات کلامی طولانی از طریق جستجوی صوتی داده می‌شوند، وب‌سایت‌هایی با پاسخ‌دهی بهتر تلفن همراه در نتایج برتر ظاهر می‌شوند. این سایت ها ترافیک بهتری داشته باشید و رتبه آنها در گوگل به تدریج بهبود می یابد. مردم همچنین اعتماد بیشتری به این وب سایت ها نشان می دهند، زیرا به راحتی در همه جا برای آنها قابل دسترسی است. بنابراین توصیه می‌شود وب‌سایت‌هایی بسازید که به سرعت در تلفن همراه باز شوند، به طوری که جستجوی صوتی می‌تواند همیشه آنها را در بالای نتایج قرار دهد.

سوالات متداول را در سایت خود بنویسید

مشاهده شده است که گوگل آن وب سایت هایی را در بالای صفحه قرار می دهد که پاسخ های دقیقی را برای پرس و جوهای داده شده تعریف می کنند. الگوریتم جدید گوگل اساساً ترجیح می دهد نتایج جستجویی را ارائه دهد که دقیقاً با جستارهای داده شده مطابقت داشته باشد. این تکنیک وب سایت ها را تشویق می کند تا از محتوای باکیفیتی استفاده کنند که بتواند به راحتی به سوالات افراد پاسخ دهد. الگوریتم موتور جستجو به این عمل امتیاز بالایی می دهد، زیرا پاسخ های دقیقی را به همه ارائه می دهد. کسانی که به دنبال پرس و جو در مورد خدمات شرکت هستند، می توانند از طریق این عمل به راحتی پاسخ های سریع دریافت کنند. این به طور خودکار به افزایش کیفیت محتوا و در نتیجه رتبه آن وب سایت کمک می کند.

با در نظر گرفتن این عامل، بسیاری از وب سایت ها اکنون بخش سوالات متداول تخصصی را در صفحه اصلی خود دارند. این بخش شامل برخی از پاسخ های بسیار اساسی به سوالات متداول است. کلمات کلیدی به طور هوشمندانه در آنها برای افزایش ارتباط در پاسخ ها استفاده می شود. این بخش سؤالات متداول نیز به ایجاد کمک می کند قطعه های برجسته از وب سایت شما در گوگل الگوریتم جستجوی صوتی معمولاً توجه زیادی به قطعه های برجسته می کند، زیرا پاسخ های متمرکز به سؤالات داده شده را ارائه می دهد.

از Schema Markup استفاده کنید

برای وب سایت ها مهم است که به طور منظم توسط خزنده های وب ایندکس شوند. این تمرین به اسکن صفحات و به روز رسانی منظم وضعیت آنها در الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند. به طور کلی، مردم فکر می کنند که بک لینک خزیدن را برای موتورهای جستجو آسان می کند. با این حال، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که خزنده‌ها را تشویق می‌کند تا به صفحات نگاه کنند. استفاده از نشانه گذاری طرحواره یکی از آنها است، زیرا به خزنده ها اجازه می دهد تا تمام اطلاعات مربوط به وب سایت را در یک مکان پیدا کنند. این سلسله مراتب صفحات را تعریف می کند که به خزنده های وب کمک می کند تا ساختار وب سایت را به راحتی درک کنند.

با استفاده از نشانه گذاری طرحواره، خزنده های وب را در جایی که وب سایت واقعاً جا می گیرد، توصیف می کنید. بر اساس این اطلاعات، خزنده ها وب سایت را در دسته بندی مناسب قرار می دهند. این به بهینه سازی سایت برای رتبه بندی سئو کمک می کند و موتورهای جستجو را آسان می کند تا همه اطلاعات را به سرعت پیدا کنند. اگر نمی دانید نشانه گذاری طرحواره چگونه ایجاد می شود، از ابزارهای رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید. آنها در ایجاد نشانه گذاری طرحواره با داده های صفحه دقیق موجود در وب سایت بسیار کارآمد هستند.

ارتقای اعتبار دامنه

Domain Authority (DA) نقش مهمی در ارتقای رتبه هر وب سایت ایفا می کند. هر موتور جستجو به DA توجه می کند، زیرا کیفیت هر وب سایت را توصیف می کند. آن دسته از وب‌سایت‌هایی که DA بالایی دارند، همیشه در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب می‌کنند. بنابراین برای بازاریابان سئو مهم است که به طور منظم روی بهبود وب سایت DA کار کنند. روش‌های مختلفی وجود دارد که به بهبود اعتبار دامنه کمک می‌کند، با این حال، بهترین در میان همه آنها لینک‌سازی قوی است. این عمل بخشی حیاتی از سئوی خارج از سایت در نظر گرفته می شود که به ایجاد ردپایی محکم از هر وب سایت در اینترنت کمک می کند.

توصیه می شود ابتدا یک استراتژی تخصصی برای ساخت لینک های با کیفیت برای وب سایت خود ایجاد کنید. این شامل فرآیندهای مختلفی برای ایجاد پیوندها از جمله پست مهمان، تبادل لینک، ارسال تالار گفتگو و موارد دیگر خواهد بود. علاوه بر این تکنیک‌های لینک‌سازی، باید تلاش‌های دیگر را نیز برای بهبود اعتبار دامنه کاهش دهید. این شامل شیوه های بهینه سازی از جمله تجربه کاربر وب سایت، جستجوی محلی، مسائل فنی داخلی و موارد دیگر است.

کلمات پایانی

این ما را به انتهای این مقاله می برد که در آن به طور مفصل به سئو جستجوی صوتی پرداخته ایم. درک این موضوع بسیار مهم است زیرا جستجوی صوتی عامل مهمی برای رتبه بندی سئو در آینده خواهد بود. این وبلاگ چند روش مفید را تعریف کرده است که به شما کمک می کند تا وب سایت را برای جستجوی صوتی بهینه کنید. با استفاده از آنها، می توانید نتایج بهتری به دست آورید، مشروط بر اینکه محتوای وب سایت الزامات جستجوی داده شده را نیز برآورده کند.





منبع