جلسات GA می تواند چند ساعت یا بیشتر طول بکشد.
اگر کاربر پس از 30 دقیقه عدم فعالیت برگردد، یک جلسه جدید شروع می شود.
در Google Analytics 4، وجود دارد هیچ محدودیتی برای مدت زمان یک جلسه وجود ندارد.
نحوه تغییر تنظیمات زمان پایان جلسه


جلسات Google Analytics در مقابل بازدیدهای صفحه
به طور پیش فرض، Universal Analytics داده های هفت روز گذشته را ارائه می دهد.

در منوی نوار کناری داشبورد، “گزارش هابرگه ”
هنگامی که ابزار را به Google Analytics متصل کردید، معیارهایی را برای صفحات فرود برتر در دامنه شما نمایش می دهد.
با این حال، اگر جلسه ای از نیمه شب گذشته باشد، با وجود یک جلسه بودن، برای هر روز یک بار محاسبه می شود.

جلسات را بهعنوان محفظههایی برای تمام اقدامات و فعالیتهایی که کاربران در هنگام حضور در سایت شما انجام میدهند، در نظر بگیرید.
در صفحه بعدی، در قسمت «تنظیمات»، روی «نمایش همه” برای نشان دادن گزینه های بیشتر.
در GA 4، جلسات می تواند به مدت پنج دقیقه یا تا هفت ساعت و 55 دقیقه باشد.
تفاوت بین Universal Analytics و Google Analytics 4
ترکیب دادههای این منابع قدرتمند به معنای دسترسی به دادههای دقیق است که میتواند به شما در بهبود رتبهبندی جستجوی ارگانیک و تجربه کاربر کمک کند.

سپس “تحصیل” را برگه و روی ” کلیک کنیدکسب ترافیک“
در ستون «Property»، «اطلاعات ردیابی” و سپس ”تنظیمات جلسه“
ابزار Organic Traffic Insights را باز کنید و ” را انتخاب کنیدبرپایی“
یا می تواند فقط یک نمای صفحه را شامل شود.
میتوانید در Universal Analytics و Google Analytics 4 مدت زمانی که کاربران باید غیرفعال باشند تا جلسات آنها منقضی شود، تنظیم کنید.
در گزارش «نمای کلی»، Universal Analytics تعداد کل جلسات را برای یک دوره معین نمایش میدهد.
جلسه در گوگل آنالیتیکس (GA) دوره زمانی است که در آن کاربر با وب سایت شما تعامل دارد.
برای مشاهده تعداد جلسات سایت شما در یک دوره معین در Google Analytics 4:


برعکس، اگر کاربر قبل از تمام شدن 30 دقیقه برگردد، جلسه اصلی از سر گرفته خواهد شد.
برای اینکه ببینید سایت شما در یک دوره معین در یونیورسال آنالیتیکس چند جلسه داشته است:
جلسات در گوگل آنالیتیکس چیست؟
متریک به طور خودکار تکمیل می شود و می توانید آستانه 10 ثانیه را تا یک دقیقه تنظیم کنید.
نحوه یافتن جلسات در گوگل آنالیتیکس
معیار کاربران تعداد افراد بازدید کننده از سایت شما را ثبت می کند. سوابق متریک جلسات چند بار آن افراد از سایت شما بازدید کردند.
همانطور که کاربر با وب سایت شما تعامل دارد، GA بازدیدهای مختلف (به عنوان مثال، بازدید از صفحه، کلیک ها، تراکنش ها و غیره) را ردیابی می کند و آنها را به عنوان بخشی از داده های جلسه ثبت می کند.
در گوگل آنالیتیکس، کاربر فردی است که از وب سایت شما بازدید می کند و جلسه ای را شروع می کند.
علاوه بر این، در یونیورسال آنالیتیکس، اگر کاربر پارامترهای کمپین جدیدی را انتخاب کند، به طور خودکار جلسه جدیدی را شروع می کند.
Google Analytics 4 جلسه جدیدی را در نیمه شب شروع نمی کند.
نماد چرخ دنده را با برچسب ” انتخاب کنیدمدیر” در پایین سمت چپ داشبورد Google Analytics شما.
و یک کاربر می تواند چندین جلسه را در روز ضبط کند.
هنگامی که آن را تنظیم کردید، این ابزار می تواند معیارهایی را برای هر یک از صفحات فرود شما ارائه دهد.
این بدان معنی است که اگر کاربر منبع کمپین خود را تغییر دهد (به عنوان مثال، با استفاده از عبارت جستجوی گوگل متفاوت، پیوند ایمیل، پیوند ارجاع، پیوند پرداخت به ازای کلیک و غیره به سایت وارد شود)، یونیورسال آنالیتیکس یک لینک جدید ایجاد خواهد کرد. جلسه برای کاربر
اگر تصمیم دارید تنظیمات مهلت زمانی را تغییر دهید، به خاطر داشته باشید که این تغییر فقط روی داده های آینده تأثیر می گذارد.
Universal Analytics

در ستون «Property»، «داده ها جریان ها“
سپس روی ” کلیک کنیدبررسی اجمالی“
یک جلسه می تواند شامل بازدیدهای متعدد باشد (به عنوان مثال، بازدید از صفحه، کلیک روی دکمه، رویدادها و تراکنش ها).
هنگامی که کاربر سایت شما را ترک می کند، یا زمانی که جلسه به پایان می رسد، GA داده های جلسه نهایی را ثبت می کند.
گوگل آنالیتیکس چه زمانی یک جلسه را پایان می دهد؟
بنابراین باید با استفاده از ویژگی «محدوده تاریخ» در سمت راست بالای صفحه، چارچوب زمانی را تنظیم کنید تا دادههای بیشتری را ببینید.
(همچنین میتوانید حساب Google Search Console خود را برای اطلاعات ارزشمندتر وصل کنید.)
برای تغییر تنظیمات زمان پایان جلسه در Universal Analytics:
برای استفاده از ابزار باید پروژه ای ایجاد کنید.
می توانید داده های جلسه وب سایت خود را در Universal Analytics و Google Analytics 4 پیدا کنید.
Universal Analytics
این بدان معنی است که ممکن است اختلاف دادهای بین دو مجموعه داده جلسه وجود داشته باشد.
جلسات درگیر
هنگامی که کاربر سایت شما را ترک می کند یا به مدت 30 دقیقه غیر فعال است، جلسه به پایان می رسد.
از منوهای کشویی برای تنظیم مدت زمان پایان جلسه مورد نظر خود استفاده کنید. کلیک “صرفه جویی“

در منوی نوار کناری داشبورد، “حضاربرگه ”
نمای صفحه (یا “نمایش” در GA 4) یک نمونه از صفحه در وب سایت شما است که توسط کاربر بارگیری (یا بارگذاری مجدد) می شود.
یک پروژه جدید برای وب سایت خود ایجاد کنید.
Google Analytics 4 همچنین معیار جدیدی را ارائه می دهد که به آن “جلسات درگیر” گفته می شود.
جلسات به شما می گویند که کاربران چقدر زمان را در سایت شما صرف می کنند. و همچنین کاری که در آن مدت در وب سایت شما انجام می دهند.
کاربران گوگل آنالیتیکس در مقابل جلسات
یک کاربر می تواند چندین جلسه را ضبط کند، اما یک جلسه نمی تواند چندین کاربر داشته باشد.
کلیک “تنظیم زمان پایان جلسه“
وقتی منبع کمپین تغییر می کند، GA 4 جلسه جدیدی ایجاد نمی کند.
بهطور پیشفرض، زمانی که کاربر به مدت 30 دقیقه غیرفعال باشد، Google Analytics یک جلسه را پایان میدهد.
GA اقداماتی را که در طول این بازدید انجام می دهند (به نام “Hits”) به عنوان بخشی از آن جلسه ثبت می کند.
این ابزار از شما می خواهد تا حساب Google Analytics خود را متصل کنید.
ابزار Organic Traffic Insights داده های جستجو را برای صفحات فرود برتر دامنه شما در یک داشبورد با دسترسی آسان جمع آوری می کند.

از سوی دیگر، یونیورسال آنالیتیکس از نمونهگیری برای استنباط تعداد جلسات برای مجموعههای بزرگتری از دادهها استفاده میکند.
یک کاربر میتواند چندین جلسه را ضبط کند و میتواند چندین بازدید از صفحه را در طول هر جلسه ثبت کند. به همین دلیل است که گوگل آنالیتیکس اغلب تعداد بازدیدهای صفحه را بیشتر از جلسات نشان می دهد. و جلسات بیشتر از کاربران.
گوگل آنالیتیکس چگونه جلسات را ردیابی می کند؟
می توانید داده ها را از اولین روز راه اندازی ابزار در وب سایت خود تا تاریخ فعلی مشاهده کنید.
اما قبل از تصمیم گیری در مورد مدت زمان پایان جلسه جدید، موارد زیر را در نظر بگیرید:
- اگر سایت شما یک کاربر را پس از یک دوره عدم فعالیت مشخص از سیستم خارج کرد، در نظر بگیرید که زمان پایان جلسه را مطابق با این مدت زمان تنظیم کنید.
- اگر سایت شما حاوی محتوای زیادی باشد، کاربران ممکن است زمان زیادی را صرف تعامل با محتوا کنند. افزایش مدت زمان استراحت جلسه را در نظر بگیرید.
- اگر وب سایت شما محتوای کمی دارد، مدت زمان پایان جلسه را کوتاه کنید.
گوگل آنالیتیکس از کوکی ها برای متمایز کردن تک تک کاربران و ردیابی جلسات کاربر استفاده می کند.
از انتخابگر محدوده تاریخ در گوشه سمت راست بالا استفاده کنید تا دادههای دوره زمانی مورد نظر خود را مشاهده کنید.
نحوه استفاده از جلسات Google Analytics با Semrush
نماد چرخ دنده را با برچسب ” انتخاب کنیدمدیر” در پایین سمت چپ داشبورد شما.

در نتیجه، GA معمولاً جلسات بیشتری را نسبت به کاربران نشان میدهد. مثل این:
در بخش «Timeout Handling»، از منوهای کشویی برای تنظیم «Session Timeout» مورد نظر خود استفاده کنید.

برای تغییر تنظیمات زمان پایان جلسه در Google Analytics 4:
در یونیورسال آنالیتیکس، جلسات ممکن است به کوتاهی یک دقیقه یا تا چهار ساعت طول بکشد.
گوگل آنالیتیکس 4
داشبورد «اکتساب ترافیک» دادههای جلسه 28 روز گذشته را بهطور پیشفرض ارائه میکند.
به طور معمول، کاربر یک جلسه را با نمای صفحه شروع می کند.
Organic Traffic Insights به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید چه اتفاقی در وب سایت شما می افتد. و استراتژی های سئوی خود را بر اساس آمار ترافیک و داده های کلمه کلیدی ارزشمند بهبود بخشید.
کلیک “درخواست دادن“
همچنین می توانید تعداد جلسات را در سال به سال یا در دوره های خاص مقایسه کنید.
گوگل آنالیتیکس 4
در صفحه بعدی، به پایین بروید و روی « کلیک کنیدتنظیمات برچسب را پیکربندی کنید“
در حالی که هر دو پلتفرم تجزیه و تحلیل پس از 30 دقیقه عدم فعالیت (به طور پیش فرض) یک جلسه را پایان می دهند، Universal Analytics نیز به طور خودکار یک جلسه را در نیمه شب (طبق تنظیمات منطقه زمانی شما) پایان می دهد و جلسه جدیدی را شروع می کند.
هنگامی که کاربر برای اولین بار وارد وب سایت شما می شود، یک جلسه را شروع می کند.
اگر پروژه ای ندارید، با انتخاب “” آن را راه اندازی کنیداضافه کردن پروژه جدیددکمه ” در سمت راست بالای صفحه نمایش.
این معیارها شامل کل کاربران، کاربران جدید، جلسات، صفحات در هر جلسه، میانگین مدت جلسه، نرخ پرش و حتی تکمیل اهداف است.
Organic Traffic Insights همچنین میتواند دادههایی را درباره کلیدواژههای «ارائه نشده» ارائه کند که GA نمیتواند در مورد آنها گزارش دهد.

وقتی کاربری از سایت شما بازدید می کند، گوگل آنالیتیکس جلسه ای را شروع می کند، یک کوکی روی دستگاه کاربر تنظیم می کند و یک شناسه جلسه به آن اختصاص می دهد.
کاربر می تواند هنگام مرور سایت شما، چندین بازدید از صفحه را در طول جلسه خود فعال کند.


برای استفاده از این ابزار، Organic Traffic Insights را در بخش «تحقیق کلمات کلیدی» در منوی نوار کناری پیدا کنید:
جلسات درگیر جلساتی هستند که 10 ثانیه یا بیشتر طول می کشند، شامل یک یا چند رویداد تبدیل یا شامل دو یا چند بازدید از صفحه می شوند.
تعداد جلساتی که در Universal Analytics و Google Analytics 4 می بینید ممکن است به دلیل نحوه پایان جلسات پلتفرم مربوطه متفاوت باشد.
در نهایت، Google Analytics 4 تعداد جلسات را بر اساس تعداد شناسه های جلسه اختصاص داده شده تخمین می زند.
یک جریان داده وب را انتخاب کنید. (شما باید آدرس وب سایت خود را در اینجا ببینید.)