حذف یادداشت های مشاوره ای COVID (خیلی زود؟)


قبل از شروع: اگر با اصول تقسیم بندی سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید یا یک نسخه نمایشی از SplitSignal درخواست کنید.


اولین، ما از دنبال کنندگان توییتر خود پرسیدیم رای دادن:

img-semblog

این بار اکثریت فالوورهای ما بودند اشتباه. ادامه مطلب را بخوانید تا دلیل آن را بدانید.

کووید-19 سالهاست که بخشی از زندگی ما بوده است. و متأسفانه در تمام جنبه های زندگی ما بر روی زندگی روزمره ما تأثیر گذاشته است.

یکی از این جنبه‌ها این واقعیت است که بسیاری از وب‌سایت‌ها مجبور بودند یک بیانیه تجاری Covid-19 را به وب‌سایت‌های خود اضافه کنند. برخی آن را در صفحات فرود خود اضافه کردند، برخی در صفحات محصول خود، و برخی فقط یک صفحه اختصاصی برای یادداشت مشاوره Covid خود داشتند.

این تست SplitSignal به بررسی این موضوع می پردازد که آیا حذف آن یادداشت ها می تواند به افزایش ترافیک به صفحات شما کمک کند.

آیا بالاخره نیاز به حضور Covid-19 در وب سایت های ما به پایان رسیده است؟

فرضیه

وب سایت شریکی که ما برای این آزمایش استفاده می کنیم متعلق به یکی از بزرگترین خرده فروشان حیوانات خانگی در جهان است.

و این تنها راهی نیست که این تست منحصر به فرد است.

معمولاً وقتی فرضیه‌ای را برای آزمون خود تشکیل می‌دهیم، با طوفان فکری شروع می‌کنیم که چه چیزی باید بتواند رتبه‌بندی را بهبود بخشد. این دفعه متفاوت بود؛ آنها تصمیم گرفتند که مایلند یادداشت مشورتی Covid-19 را حذف کنند. با این حال، از آنجایی که آنها یک تجارت بسیار موفق و بسیار بزرگ هستند، نمی‌خواستند ریسک‌های غیرضروری را انجام دهند.

بنابراین، با دانستن اینکه ابزار SplitSignal ما چه کار می کند، تصمیم گرفتند آزمایشی را با ما انجام دهند.

هدف آزمایش این است که ببینیم آیا حذف این نکات توصیه‌ای می‌تواند به یک وب‌سایت کمک کند، آن را متوقف کند یا اینکه مهم نیست.

img-semblog

امتحان

برای این تست، باید با کمتر از هزار صفحه (دقیقاً 957) بازی کنیم. ما مجبور شدیم 8 صفحه را حذف کنیم و بقیه SplitSignal به دو گروه تقسیم شد (در مورد تست سئو، راه آسان بیشتر بدانید): کنترل 471 و نوع 478.

گروه کنترل دست نخورده بود، اما گروه دیگر یک نوع “موی کوتاه” داشتند، با تمام آن صفحات بیانیه تجاری Covid-19 را به طور کامل حذف کردند.

همانطور که می دانید، توابع SplitSignal به ما اجازه می دهد تا این صدها تغییر عظیم را تنها در چند دقیقه انجام دهیم.

ما اجازه دادیم که آزمون 21 روز کامل اجرا شود و هر دو گروه را ردیابی کردیم.

نتایج

نتایج چیزی بود که ما و پیروان متخصص ما کاملاً انتظار آن را داشتیم.

به نظر می رسد که گوگل واقعاً به این صفحات اهمیت نمی دهد و آنها یک “بار” رتبه بندی در وب سایت خود نیستند. به طور کلی، هیچ تغییر قابل توجهی وجود نداشت.

img-semblog

کل تغییری که مشاهده کردیم تنها یک افت جزئی 0.9٪ بود که تحت واریانس نرمال بین گروه ها قرار می گیرد و نباید به این تغییر نسبت داده شود.

اکثر مشتریان از این پیشرفت ناراضی خواهند بود. با این حال، در این مورد، ما به طور کلی به خنثی راضی هستیم.

توضیح نتایج آزمون

توضیح این یکی خود یک چالش است. معمولاً هر زمان که تغییرات بزرگی در سایت ایجاد می‌کنیم، می‌توانیم انتظار تغییر در نتایج و کلیک‌ها را داشته باشیم. ما آزمایش هایی را می بینیم که هیچ نتیجه قابل توجهی ندارند. با این حال، بیشتر این مطالعات موردی تغییرات بسیار کوچکتری در صفحات آزمایشی خود اعمال کردند.

با این حال، این تغییر شامل حذف چیزی است که اکثر بازدیدکنندگان ما در بهترین حالت آن را بی‌اهمیت می‌دانند. و مردم هم به آنها اهمیت نمی دهند.

و ما بسیار خوشحالیم که آن را تأیید می کنیم. به هر حال، برای گوگل چندان منطقی نیست که بر اساس چنین قطعه کلی از پازل شروع به رتبه بندی یا آسیب رساندن به وب سایت ها کند.

از سوی دیگر، می‌دانستیم که به دلیل این تغییرات خطر از دست دادن رتبه‌ها وجود دارد. گوگل در مورد MUM، یک سیستم هوش مصنوعی که بر رتبه بندی صفحات دارای اطلاعات Covid-19 تأثیر می گذارد، بیانیه ای داشت. سئو زمینه بسیار حساسی است و هر زمان که حجم زیادی از متن را از صدها صفحه حذف می کنید، کمی دلهره ایجاد می شود.

در گذشته، ما کاملاً درک می کنیم که چرا این ترس غیرضروری بود. محتوای مکرر در سراسر وب سایت که به هیچ وجه به صفحات اصلی شما مربوط نمی شود، در واقع می تواند گاهی اوقات به صفحه شما آسیب برساند، اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این یادداشت ها باعث بالا نگه داشتن وب سایت شما شده است.

خلاصه

بسیاری استدلال می کنند که 2 سال پیش به پیام رسانی مناسب Covid-19 نیاز بود. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که جوانان می‌خواهند برندها گام بردارند و پیام مسئولیت را منتشر کنند.

با این حال، برای هر چیزی زمان و مکانی وجود دارد. امروزه، Covid-19 در نهایت مانند یک خاطره بد به نظر می رسد، برخلاف یک واقعیت واقعاً سخت. و نگه داشتن پیام Covid-19 در وب سایت شما می تواند تأثیر منفی بر مشتریان شما بگذارد.

همه ما می دانیم که دیر یا زود، همه آن صفحات باید از بین بروند. سوال این است – چه زمانی؟

این سوالی است که هر برند باید به تنهایی به آن پاسخ دهد.

ما همه پاسخ ها را نداریم، اما حداقل برای این وب سایت، ما این پاسخ را داریم که شروع به حذف یادداشت های مشاوره ای شما واقعاً بی خطر است.

احتمالاً زمان آن رسیده است که به آرامی از آن صفحه زندگی خود دور شویم و توجه مشتری را مجدداً بر آنچه برای مشتریان شما مهم است متمرکز کنیم – محتوای ارزشمندتری را به صفحات خود اضافه کنیم.





منبع