بسیاری از نشانه گذاری داده های ساختاریافته را می توان با استفاده از افزونه ها به وب سایت شما اضافه کرد. همانطور که گفته شد، Yoast SEO به طور خودکار مهمترین داده ها را برای سایت شما اضافه می کند. حتی می توانید در هر صفحه یا مقاله تعیین کنید که چه نوع محتوایی در آن وجود دارد. بنابراین، می توانید صفحه تماس در سایت خود را به عنوان یک توصیف کنید ContactPage
به موتورهای جستجو شما می توانید این کار را به سادگی با انتخاب نوع در تب Schema در کادر متا یا نوار کناری ویرایشگر بلوک انجام دهید. علاوه بر این، میتوانید از بلوکهای محتوای رایگان Yoast SEO برای نشانهگذاری صفحات پرسشهای متداول و مقالات خود با دادههای ساختاریافته معتبر استفاده کنید.
برای به دست آوردن آن قطعه غنی نیازی به نوشتن کد ندارید، فقط از افزونه های وردپرس یا برنامه Shopify ما استفاده می کنید، جزئیاتی را پر کنید و ما این کار را برای شما انجام می دهیم. و افزونه های بسیار بیشتری وجود دارند که به شما کمک می کنند از داده های ساختاریافته بدون نیاز به مبارزه با هیچ کدی استفاده کنید!
در Schema.org، می توانید نمونه های کد را کپی کنید. پس از کپی کردن آن، باید کد را با اولویت های خاص خود تطبیق دهید. همچنین می توانید از ابزارهای SEO مانند پیکربندی برای اولین بار Yoast SEO یا راه اندازی اولیه در Yoast SEO برای Shopify استفاده کنید تا به شما در شروع کار با داده های ساختاریافته کمک کند.

با داده های ساختاریافته، می توانید با موتورهای جستجو «صحبت کنید». میتوانید به موتورهای جستجو بگویید که چه موادی در دستور غذا وجود دارد، میتوانید به آنها بگویید که مدت زمان آمادهسازی چقدر است و میتوانید به آنها بگویید که غذا حاوی چه مقدار کالری است. می توانید بگویید چه کسی محصولات Shopify شما را ساخته است، به چه قیمتی آنها را می فروشید و مردم در مورد آنها چه فکری می کردند. Google قادر خواهد بود تمام آن اطلاعات را فوراً درک کند و تصمیم بگیرد که آن را در نتایج جستجو نشان دهد.
داده های ساختاریافته به داده هایی اطلاق می شود که سازماندهی شده اند، در حالی که داده های ساختار نیافته، داده های سازمان نیافته هستند. به عنوان مثال، این جمله: “Marieke نویسنده این پست است و او در Yoast کار می کند” حاوی داده های سازماندهی نشده است.
اگر مایلید در مورد چگونگی به وجود آمدن آن بیشتر بدانید، تاریخچه Schema ما را بخوانید. یا داستان دیجیتالی را که درباره نتایج غنی، داده های ساختاریافته و طرحواره ساخته ایم، بررسی کنید.
به عنوان انسان، درک جمله و اطلاعات موجود در آن برای ما آسان است. ماریکه یک شخص است، او یک نویسنده است، او در Yoast کار می کند، و Yoast یک شرکت است. موتورهای جستجو نیز می توانند این اطلاعات را درک کرده و سازماندهی کنند، اما بلافاصله برای آنها روشن نیست. آنها باید یک سری تحلیل انجام دهند تا به نتیجه ای مشابه ما برسند، در حالی که ما این کار را همزمان با خواندن انجام می دهیم.
ما قبلاً پستهای زیادی در مورد Schema.org و JSON-LD نوشتهایم که به شما در درک بیشتر این موضوع کمک میکند. علاوه بر این، ما یک دوره رایگان داده های ساختاریافته برای مبتدیان را راه اندازی کرده ایم تا شما را شروع کنید و یک دوره آموزشی درک داده های ساختاریافته که به شما کمک می کند این موضوع را با جزئیات بیشتر درک کنید.
قهرمان کدی نیست؟ از یک افزونه استفاده کنید!
به این دلیل که جمله بالا حاوی اطلاعات مبهم است. ما می دانیم که Marieke یک شخص است زیرا نمایه نویسنده او را می بینیم و می دانیم که Yoast یک شرکت است زیرا یک وب سایت دارد و محصولاتی ارائه می دهد. اما برای موتورهای جستجو، Marieke ممکن است نام یک شرکت باشد، در حالی که Yoast ممکن است فقط نام نویسنده باشد. با ساختاربندی همه این داده ها، آنها را برای موتورهای جستجو ابهام می کنید و به آنها کمک می کنید تا اطلاعات بهتری را به جستجوگران ارائه دهند.
نیاز به داده های ساخت یافته
داده های ساختاریافته ابزاری است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات دقیق یک صفحه در وب سایت خود را به گوگل بگویید. سپس، گوگل می تواند از این اطلاعات برای ایجاد نتایج آموزنده و غنی استفاده کند. و مخاطبان این قطعه غنی را دوست دارند.
Schema.org چیست؟
JSON-LD یکی از نشانه گذاری های Schema.org است. این فقط راهی برای نوشتن کد است. در Schema.org، نشانههای دیگری مانند Microdata یا RDFa را نیز خواهید یافت. در Yoast، ما به شما توصیه می کنیم همیشه از JSON-LD استفاده کنید، زیرا به راحتی سایت شما را مانند سایر نشانه گذاری ها خراب نمی کند. به علاوه، این قالبی است که گوگل ترجیح می دهد. Yoast SEO به طور خودکار داده های ساختار یافته JSON-LD زیادی را به سایت شما اضافه می کند. این با سایر نشانه گذاری ها امکان پذیر نیست.
چرا داده های ساخت یافته برای سئو مهم هستند؟
داده های ساختاریافته برای سئو مهم هستند زیرا درک مطالب، محصولات و وب سایت شما را برای گوگل آسان تر می کند. گوگل باید بفهمد که صفحه ای در حال نمایش آن در نتایج جستجو است. استفاده از دادههای ساختیافته مانند صحبت کردن با گوگل است و به گوگل میگویید که سایت شما در مورد چیست. این به رتبه بندی شما کمک می کند.
افزونه وردپرس ما و برنامه Shopify یک نمودار داده ساختاریافته برای هر پست یا صفحه در سایت شما ایجاد می کند. نمودار یک قطعه کامل از داده های ساختار یافته است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه یا پست شما را درک کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد نوع محتوا تصمیم بگیرید و افزونه ما بقیه کارها را انجام خواهد داد. برای شروع، پیکربندی Yoast SEO را برای اولین بار انجام دهید!
داده های ساخت یافته چیست؟
علاوه بر این، داده های ساختاریافته نحوه ظاهر قطعه (نتایج جستجوی شما) را تغییر می دهد. اطلاعات بیشتری را به مشتری شما نشان می دهد. اطلاعات دقیق تر و این احتمال را افزایش می دهد که مشتری روی نتایج شما کلیک کند. کلیک های بیشتر در نهایت منجر به رتبه های بالاتری نیز می شود! ما شاهد ظهور نتایج غنی از داده های ساختاریافته بیشتری هستیم، بنابراین مهم است که به این موضوع توجه داشته باشیم.
چگونه از داده های ساخت یافته استفاده کنیم؟
با پیشرفت فناوری و افزایش اندازه و پیچیدگی اینترنت، نیاز به داده های ساختاریافته نیز به طور تصاعدی افزایش می یابد. در حالی که گوگل و سایر موتورهای جستجو در طول سال ها هوشمندتر و پیشرفته تر می شوند، منابع آنها هنوز محدود است. آنها فقط زمان، قدرت پردازش و انرژی زیادی برای توزیع در تمام فعالیتهای مورد نیاز برای راهاندازی و راهاندازی موتورهای جستجو دارند. و آنها هنوز هم برای ارائه مفیدترین و مرتبط ترین نتایج به درخواست های کاربران تلاش می کنند.
استفاده از آن ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما همه می توانند این کار را انجام دهند، زیرا ما قطعات ضروری از داده های ساختاریافته را به طور خودکار در افزونه های خود در دسترس قرار دادیم. اگر میخواهید این موارد را تطبیق دهید یا گسترش دهید، ممکن است به مهارتهای توسعه نیاز داشته باشید. شما باید کد صحیح را دریافت کنید، باید آن کد را تنظیم کنید و به راهی برای قرار دادن آن در سایت خود نیاز دارید.
در ویدیوی زیر توضیح می دهیم که داده های ساختاریافته چیست:
ماریکه رئیس استراتژی Yoast و بنیانگذار آکادمی Yoast SEO است. او دوست دارد ایده ها و محصولات جدیدی ارائه دهد تا SEO را برای همه قابل دسترس کند و از رشد سالم Yoast اطمینان حاصل کند!