درس های آموخته شده از تست های SEO که “برنده” نشدند – جمعه تخته سفید

اما، البته، گاهی اوقات آزمایش‌های شما به این شکل به نظر می‌رسند، و بنابراین در واقع مورد تجاری در مورد اجتناب از این تأثیرات منفی بر وب سایت شما است.

نمونه های تاکتیکی

مورد اول حذف متن سئو است. بنابراین موارد زیادی را دیده‌ایم که مثلاً به یک صفحه دسته‌بندی در یک وب‌سایت تجارت الکترونیک فکر کنید. شما یک دسته لیست محصول دارید، و سپس جایی در پایین صفحه، کمی کپی وجود دارد. شاید در یک div، seo_text باشد. شاید یک فونت واقعا کوچک، خاکستری، نه دقیقاً سفید روی پس‌زمینه سفید، اما واضح است که برای چشم انسان طراحی نشده است. ما آزمایش‌هایی را انجام داده‌ایم که در آن موقعیت‌هایی مانند آن، با متن بسیار کم کیفیت در صفحات دسته‌بندی داشتیم. ما حذف آن را آزمایش کردیم و در واقع شاهد کاهش قابل توجه آماری در دید ارگانیک بودیم، که مایه شرمساری است، زیرا می دانیم که این متن با کیفیت بالا نیست، می دانیم جایی که گوگل می خواهد ما نیست، و با این حال حذف آن یک مشکل بود. ایده بد.

سلام، طرفداران Moz. نام من ویل کریچلو است. من بنیانگذار و مدیرعامل SearchPilot هستم. ما هزاران تست سئو را اجرا می‌کنیم، و اگر قبلاً یا در صحنه‌ای بزرگ‌تر من را دیده‌اید که در یکی از این‌ها صحبت می‌کنم، احتمالاً شنیده‌اید که درباره بسیاری از تست‌های برنده صحبت می‌کنم، آن موقعیت‌های خوبی که در آن شما یک A/B اجرا می‌کنید. امتحان کنید و یک نشاط می گیرید و می توانید جشن بگیرید. امروز قرار است در مورد از دست دادن تست ها صحبت کنیم. بنابراین اینها می‌توانند تغییرات منفی یا بی‌اثر باشند، تغییراتی که در آن‌ها نمی‌توانید تأثیری را در هر دو جهت ثابت کنید.

بنابراین امیدوارم از این سفر کوچک در از دست دادن تست های سئو و آنچه می توانیم از آنها بیاموزیم لذت برده باشید. نام من ویل کریچلو است. من در SearchPilot هستم. می توانید من را در توییتر، @willcritchlow پیدا کنید. به زودی منتظر گفتگو با شما هستم. مراقب باش.

مثال دیگری که در اینجا برای شما آورده ام، ممکن است از خود بپرسید که این چیست، و هنر نقطه قوت من نیست. این یک تخم مرغ عید پاک است. به من اعتماد کنید، این یک تخم مرغ عید پاک است. نمونه‌ای از یک وب‌سایت را دیدیم که در سراسر اروپا کار می‌کرد، چندین وب‌سایت کشور/منطقه مختلف، در حال آزمایش اضافه کردن پیشنهادهای فصلی. بنابراین در این مورد، در مورد سفر عید پاک، تعطیلات عید پاک، پروازهای عید پاک، از این قبیل چیزها بود. تحقیقات کلیدواژه نشان می‌داد که تقاضا برای این کار وجود دارد، که مخاطبان به این شکل جستجو می‌کنند، اما افزودن آن پیشنهادات به صفحه منفی بود و این بسیار تعجب‌آور بود. چیزی که معلوم شد اینجا اتفاق می افتد این بود که کیفیت آن صفحه را برای چیزهایی که نان و کره آن صفحات فرود بودند کاهش می داد. بنابراین، بله، برای برخی از جستجوهای مرتبط با نوع سفر عید پاک، رتبه بهتری داشت، اما برای حجم عمده ترافیک سفرها به نام شهر یا هر چیز دیگری که ممکن است باشد، بدتر بود، و تأثیر خالص منفی بود. این چیزی است که فقط با جستجو می توانید آن را دریافت کنید.

بنابراین چه چیزی می توانیم از از دست دادن تست ها بیاموزیم و چه زمانی می توانند برای ما به عنوان یک تجارت مفید باشند؟ خوب، یکی از مزایای غیرقابل تصور، کاهش تلاشی است که ممکن است از تیم مهندسی خود بخواهید. اگر همه این ایده‌ها را دارید و قبلاً از تیم خود می‌خواهید همه آن‌ها را بسازند، اما اگر آزمایش‌هایی را انجام دهید و متوجه شدید که برخی از ایده‌های شما منفی بوده‌اند، برخی از آنها بی‌اثر بوده و به نفع شما نیستند. اکنون فقط از تیم مهندسی و محصولات خود می‌خواهید محصولاتی را حفظ کنند که تأثیر مثبتی بر سئو دارند. ما شاهد کاهش 80 درصدی بلیط های SEO برای مهندسی بوده ایم. بنابراین این یک مورد تجاری است.

نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.

یکی از چیزهایی که می توانیم از آن بیاموزیم این است که بگوییم اولاً بچه را با آب حمام بیرون نیندازید. شما نمی توانید فقط به روابط عمومی گوگل و همه این چیزها واکنش نشان دهید و بگویید: “خوب، بهترین روش ها این را می گوید. بیایید این کار را فوراً انجام دهیم.” شما نمی توانید بدون آزمایش این کار را انجام دهید زیرا ممکن است به وب سایت خود آسیب وارد کنید. اما به مسیری برای بهبود بالقوه آینده اشاره می کند، زیرا اگر داشتن متن وحشتناک بهتر از بی متنی باشد، داشتن متن خوب ممکن است حتی بهتر باشد. بنابراین یکی از چیزهایی که در آزمون باخت از آن سود می‌برید این است که می‌توانید یاد بگیرید، و بنابراین می‌توانید به برخی از بینش‌هایی که ممکن است در آینده برای شما مثبت باشد، راهنمایی کنید.

ما دوست داریم در مورد برنده شدن در تست‌های سئو صحبت کنیم، مانند نمونه‌های فوق‌العاده‌ای که در آن تست A/B را اجرا می‌کنید و تاثیر مثبتی می‌بینید. با این حال، در قسمت امروز، ویل در مورد آزمایش‌های بازنده بحث می‌کند: آزمایش‌هایی که نتایج منفی دارند – یا بدون نتیجه – که نمی‌توانید تاثیری در آنها ثابت کنید.

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

بنابراین این اساساً آن موقعیتی است که در آن بینشی پیدا می کنید. ممکن است تحقیق کلمات کلیدی باشد. ممکن است از ممیزی فنی سایت باشد، هر چه که باشد. شما یک نظریه دارید. شما یک فرضیه یا چیزی دارید که قرار است به نفع وب سایت شما باشد. در نتیجه تغییر را اجرا می کنید و روی صورت خود می افتید. شما به طرز شگفت انگیزی شکست می خورید، و داده های نتیجه آزمایش شما کمی شبیه این به نظر می رسد.

در حال حاضر، این در واقع یک مورد کاملا اغراق آمیز است. بسیاری از خرابی‌هایی که می‌بینیم 2-٪، -3٪ یا فقط خط صاف هستند، و آنهایی از نوع -2٪ و -3٪ می‌توانند بدون آزمایش‌های علمی کنترل‌شده، که تمرکز ما بر آن است، واقعاً سخت باشد. زمان زیادی را در وب سایت های واقعا بزرگ می گذرانیم. آنها واقعاً می توانند جمع شوند. اگر به طور مداوم این تغییرات کوچک منفی را در طول سال اعمال می کنید، واقعاً می تواند برای برنامه سئوی شما به عنوان یک کل مشکل ایجاد کند. اما آنها می توانند گم شوند. شما این تغییر را اجرا می کنید و می تواند در سر و صدا، فصلی بودن، سایر تغییرات در سراسر سایت، به روز رسانی الگوریتم های گوگل، چیزهایی که رقبای شما به آن دست پیدا می کنند گم شود. این چیزی است که ما سعی می کنیم آن را تشخیص دهیم و از آن اجتناب کنیم.

چه چیزی می توانید یاد بگیرید؟

رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com



منبع

بنابراین من چند نمونه تاکتیکی دارم که فکر می‌کردم خوب است از آن‌ها استفاده کنم که ممکن است در موقعیت‌های شما نیز مفید باشد.

این نتایج آزمون در واقع جایی است که احتمالاً می توانید با ارزش ترین بینش ها را بیابید.

اینفوگرافیک به تشریح آموخته های حاصل از تست های سئو که برنده نشدند