راهنمای افزایش دید شما در رسانه های اجتماعی


افزایش دیده شدن رسانه های اجتماعی یک نگرانی کلیدی برای همه برندها است. اما، بر خلاف سایر حوزه های بازاریابی، هیچ کتاب قانونی برای پیروی وجود ندارد. در چنین فضای دیجیتالی که به سرعت در حال تکامل است، آنچه که بهترین روش فقط یک سال پیش بود می تواند به طرز ناامیدکننده ای منسوخ به نظر برسد.

در سال 2023، دو تاکتیک کلیدی برای افزایش دید شما در رسانه های اجتماعی وجود دارد: بازاریابی تأثیرگذار و مدیریت جامعه. ترکیب این تاکتیک‌ها برای حضور آنلاین شما معجزه می‌کند – و با هم دقیقاً بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانند به افزایش دید رسانه‌های اجتماعی شما، ایجاد یک جامعه و ارتباط با مشتریان بالقوه کمک کنند.

بنابراین، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد چگونگی افزایش دیده شدن رسانه های اجتماعی خود در سال 2023 بدانید.

چگونه اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند دید را افزایش دهد

اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی است که کسب‌وکارها با اینفلوئنسرها کار می‌کنند تا خود را در مقابل مخاطبان بزرگ‌تر و موجود قرار دهند. هر بازار، مخاطب و جایگاه ویژه‌ای از تأثیرگذاران خاص خود را دارد—شما فقط باید دریابید که چه کسی برای کسب‌وکار شما مرتبط‌تر است، تا دنبال‌کنندگان آن‌ها با برند شما ارتباط برقرار کنند. یافتن اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغ محصول یا خدمات شما می‌تواند مشکل باشد—یعنی یافتن تناسب مناسب و ایجاد محتوایی که در بین مخاطبان طنین انداز شود.

شما می توانید از پلتفرم هایی مانند BuzzGuru Influencer Analytics برای یافتن اینفلوئنسرها یا تولیدکنندگان محتوا استفاده کنید که می توانید در کمپین های رسانه های اجتماعی خود با آنها کار کنید. با مشارکت مناسب، شاهد افزایش قابل توجهی در دید خواهید بود.

به عنوان مثال، دانکین ساز دونات را در نظر بگیرید. حتی با وجود اینکه این شرکت میلیون‌ها دنبال کننده در TikTok دارد، Dunkin’ Donuts با Charli D’ Amelio، یکی از تأثیرگذاران برتر این پلتفرم، همکاری کرد.

img-semblog

هنگامی که چارلی شروع به تبلیغ نام تجاری کرد – با نوشیدنی که به افتخار او نامگذاری شد – Dunkin’ Donuts شاهد افزایش 57 درصدی دانلود اپلیکیشن ها بود.

هنگامی که در فوریه 2021، همزمان با تولد چارلی، همکاری خود را دوباره راه اندازی کردند، این شرکت به سرعت به برترین برند غذایی در TikTok تبدیل شد.

مزیت کار با اینفلوئنسرها در کمپین بازاریابی شما این است که آنها از قبل بازار هدف خاصی دارند. آن‌ها همچنین تجربیات زیادی در توسعه مطالبی دارند که بر روی مخاطبان کلیک می‌کنند و جذابیت زیادی به دست می‌آورند.

هنگامی که آماده شروع بازاریابی اینفلوئنسر هستید، BuzzGuru Influencer Analytics می تواند شما را با اینفلوئنسر مناسب برای شرکتتان مرتبط کند. پلتفرم BuzzGuru دارای پایگاه داده ای از 27 میلیون تأثیرگذار است که کسب و کار شما می تواند با آنها کار کند. همچنین به مدیریت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما کمک می‌کند و می‌تواند بینشی در مورد اینکه رقبای شما با کدام اینفلوئنسرها برای اهداف تحقیقات بازار کار می‌کنند، به شما ارائه می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا از نوع بودجه‌ای که برای همکاری با اینفلوئنسر نیاز دارید، ایده بگیرید.

با این حال، اگر بودجه لازم برای مشارکت با اینفلوئنسرهای معروف را ندارید، همچنان می توانید محتوای سرگرم کننده و جذاب ایجاد کنید. در کنار همکاری بزرگ Dunkin’ Donuts با Charli D’Amelio، این شرکت همچنین از کارمند Molly Gruber برای ایجاد محتوا کمک گرفت.

img-semblog

ویدیوهای او هزاران اشتراک و صدها و هزاران لایک به دست می آورد. بنابراین، تشویق کارمندان خود برای تبدیل شدن به سفیران برند در رسانه های اجتماعی نیز می تواند به رشد آگاهی از برند کمک کند، و همچنین باعث می شود شرکت شما مرتبط تر به نظر برسد.

بنابراین، هنگامی که توجه مخاطبان خود را از طریق همکاری اینفلوئنسرها جلب کردید، چگونه می توانید از لحظه خود در کانون توجه بهترین استفاده را ببرید؟ کسب‌وکارها واقعاً می‌توانند از طریق مدیریت خوب جامعه در رسانه‌های اجتماعی، بر روی آن لحظه دیده شدن ایجاد کنند.

از این گذشته، موفقیت در رسانه های اجتماعی مستلزم پذیرش عنصر “اجتماعی” هر پلتفرمی است که روی آن کار می کنید. این به معنای شرکت در بحث‌های پیرامون کسب‌وکارتان و بخش وسیع‌تر، و همچنین تعامل با افرادی است که علایق و ارزش‌های شما را به اشتراک می‌گذارند.

بنابراین، برندهایی که در مورد ایجاد حضور خود در رسانه های اجتماعی جدی هستند، اغلب مدیران جامعه را استخدام می کنند تا ارتباط بین سازمان و مشتریان بالقوه آن را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی تسهیل کنند.

ببینید چگونه Innocent Drinks به دو ایده موضوعی دست می‌یابد: ماه می است و یک نوشیدنی محبوب (Lilt: مارک دیگری) متوقف شده است.

img-semblog
img-semblog

سپس تیم مدیریت جامعه کار بسیار خوبی در تعامل با افرادی که پاسخ دادند انجام می‌دهد، حتی با وقاحت پیشنهاد می‌کند نوشیدنی‌های دیگری وجود دارد که می‌توانند جایگزین لیلت شوند.

این توییت تنها با ۲۵۸ لایک، بیش از ۲۰۰۰۰ بازدید داشته است.

وقتی مدیران جامعه به نظراتی که مخاطبان رسانه‌های اجتماعی شرکت ارسال می‌کنند پاسخ می‌دهند، نکته کلیدی این است که به جای پاسخ‌هایی که ممکن است از طریق رسانه‌های دیگر ارسال کنند، با نظرات شخصی‌شده پاسخ دهند. و حس شوخ طبعی هم ضرری ندارد!

مکان‌های زیادی وجود دارد که مدیران جامعه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بدرخشند، اما توییتر برخی از بهترین نمونه‌ها را دارد.

رستوران برگر Wendy’s – که دارای دسته توییتر @Wendys است – یکی از بهترین ها در مدیریت جامعه در رسانه های اجتماعی است.

img-semblog

در این مبادله، وندی در حالی که به یک پست در توییتر پاسخ می داد، با هزینه رقیب مک دونالد شوخی کرد. سپس شوخی را دوچندان کرد و به طنز نشان داد که یک پوستر باید دوست دختر خود را به جای خوردن مک دونالد رها کند. این برند بی‌سابقه، جوک و لحن دوستانه را ترکیب کرده است تا بیش از 3.9 میلیون دنبال کننده داشته باشد.

مدیران انجمن می توانند از صندوق ورودی اجتماعی برای پاسخ به نظراتی که توسط مخاطبان هدف یک کسب و کار ارائه می شود استفاده کنند. این ابزار پیام ها، نظرات و اشاره ها را برای فیس بوک، لینکدین، توییتر و اینستاگرام جمع آوری می کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ و مدیریت جامعه چگونه با هم کار می کنند

برندها می توانند بازاریابی تأثیرگذار و مدیریت قوی جامعه را ترکیب کنند تا تعامل را برانگیزند و دیده شدن رسانه های اجتماعی خود را به استراتوسفر سوق دهند!

اینفلوئنسرها می توانند از طریق مخاطبان آماده خود برای کسب و کار شما قرار بگیرند و کاربران بیشتری را برای تعامل با برند و شرکت جذب کنند.

در عین حال، مدیریت قوی جامعه باعث می‌شود که این دنبال‌کنندگان جدید برای اطلاعات بیشتر بازگردند.

صرف پاسخ دادن و سپاسگزاری از یک پست می تواند دنبال کنندگان جدید را به سمت برند شما هدایت کند:

img-semblog

یک نظر ساده نیز می تواند این کار را انجام دهد:

img-semblog

زدن یادداشت مناسب در تعاملات اجتماعی، فالوورهای شما را تشویق می‌کند تا محتوای رسانه‌های اجتماعی شما را لایک کنند، نظر بدهند و به اشتراک بگذارند، پوشش آن را گسترش داده و تعداد تعاملات احتمالی را افزایش می‌دهد.

کسب و کار شما می تواند از پلتفرم هایی مانند BuzzGuru و Social Inbox برای کمک به هر دوی این چالش ها استفاده کند. به هر دوی آنها بروید و ببینید چه معجزاتی می توانند با دیده شدن رسانه های اجتماعی شما، افزایش فالوورها و افزایش تعامل انجام دهند.





منبع