راهنمای کامل برای اجرای کمپین سئو در سال 2023


حدود 70 درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود. مصرف کنندگان از طریق گوگل به دنبال کسب و کار، محصولات و خدمات هستند. با بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها کسب و کار شما را پیدا می کنند اولین.

با این حال، اجرای یک کمپین سئو نیازمند برنامه ریزی برای اطمینان از موفقیت است. در اینجا عناصر کمپین سئو هستند که باید در نظر بگیرید. افزودن این عناصر به کمپین بعدی به ارتقای رتبه شما کمک می کند.

برای شروع توسعه کمپین خود از امروز به ادامه مطلب بروید!

جمع آوری تحقیقات

قبل از اینکه وب سایت خود را به روز کنید یا شروع به تولید محتوا کنید، تحقیق کنید.

الگوریتم موتور جستجوی گوگل در تلاش برای درک کاربر است قصد قبل از نمایش نتایج هدف جستجوی کاربر این خواهد بود:

تجاری
ناوبری
اطلاعاتی
معامله ای

تعیین هدف جستجوی کاربر، اطمینان حاصل می کند که محتوای مورد نظر و مورد نیاز خود را ایجاد می کنید. در غیر این صورت، کاربر ممکن است از وب سایت شما بازدید کند، متوجه شود که محتوای شما به جستجوی او مرتبط نیست و آن را ترک کند. با خروج بیشتر افراد ناامید، نرخ پرش شما شروع به افزایش خواهد کرد.

نرخ پرش بالا می تواند تاثیر منفی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما داشته باشد. این نشان می دهد که شما به بازدیدکنندگان یک تجربه کاربری منفی (UX) نیز ارائه می دهید.

همانطور که نحوه عملکرد سئو را یاد می گیرید، احتمالاً اطلاعاتی در مورد هدف جستجو و کلمات کلیدی طولانی پیدا خواهید کرد. کلمات کلیدی دم بلند عباراتی (معمولاً چهار کلمه یا بیشتر) هستند که می توانند به شما در درک نیازهای کاربر کمک کنند.

می توانید از ابزارهای آنلاین مانند Google Trends، Keyword Planner و SEMRush برای ایجاد لیستی از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. برای هر کلمه کلیدی اصلی، چهار تا پنج کلمه کلیدی ثانویه را انتخاب کنید. افزودن کلمات کلیدی ثانویه به محتوای خود می تواند به شما در جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی کمک کند.

چه رابطه ای بین سئو و کلمات کلیدی وجود دارد؟ شما از تحقیقات کلمات کلیدی خود برای تعیین موضوعاتی که باید پوشش دهید استفاده خواهید کرد. سپس، کلمه کلیدی تمرکز را به محتوای خود اضافه می کنید استراتژیک برای رتبه بندی برای آن جستجوها.

تحقیق مخاطبان و رقبا

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خوانندگان خود، حتماً تحقیقات مخاطبان را نیز جمع آوری کنید.

تحقیقات مخاطب به شما کمک می کند تا مشخص کنید برای چه کسی می نویسید. سپس، می توانید پست های وبلاگ شخصی ایجاد کنید. شخصی سازی محتوای خود به شما کمک می کند با خوانندگان ارتباط برقرار کنید.

مخاطبان خود را بر اساس جمعیت شناسی مانند سن، جنسیت یا موقعیت مکانی تعریف کنید. روانشناسی مانند رفتارهای خرید، رفتارهای آنلاین و علایق را در نظر بگیرید. همچنین مشخص کنید که خوانندگان شما روزانه چه نقاط دردناکی را تجربه می کنند.

سپس، از محتوای خود برای ارائه راه حل های مفید برای مشکلات خود استفاده کنید.

قبل از شروع به تولید محتوای وبلاگ، در مورد رقبای خود نیز تحقیق کنید. محبوب ترین (یا کم محبوب ترین) پست های وبلاگ آنها می تواند به کمپین سئوی شما جهت بیشتری بدهد.

وب سایت خود را حسابرسی کنید

وب سایت خود را بررسی کنید تا مشخص کنید آیا مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف کنید، مانند لینک های شکسته. لینک های شکسته یا صفحات با بارگذاری آهسته می توانند به تجربه کاربر (UX) آسیب بزنند. UX منفی منجر به رتبه بندی جستجوی پایین تر می شود.

وب سایت خود را از طریق Core Web Vitals، PageSpeed ​​Insights و Mobile-Friendly Test گوگل اجرا کنید.

گوگل نسخه موبایل وب سایت شما را بررسی خواهد کرد اولین. همچنین تعیین می کند که آیا سایت شما ایمن (دارای گواهینامه SSL)، سریع و کاربرپسند است یا خیر. پیروی از Core Web Vitals Google به شما کمک می کند تجربه بهتری را به بازدیدکنندگان ارائه دهید.

یک تجربه بهتر ممکن است بازدیدکنندگان را ترغیب کند که بیشتر بمانند.

لیست های خود را ادعا کنید

چهار نوع سئو وجود دارد که باید در نظر بگیرید: درون صفحه، خارج از صفحه، محلی و فنی.

سئوی محلی می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان منطقه خود دسترسی پیدا کنید. می‌توانید با ادعای فهرست کسب‌وکار Google خود، از سئوی محلی استفاده کنید. این فهرست می تواند به مصرف کنندگان محلی کمک کند ویترین فروشگاه یا وب سایت شما را پیدا کنند.

از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در مورد فهرست نمایه کسب و کار Google شما به اشتراک بگذارند. ایجاد نظرات می تواند به استراتژی کلی سئو شما کمک کند.

لیست های خود را در هر دایرکتوری آنلاین دیگری ادعا کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات بین وب سایت شما و سایر لیست ها سازگار است.

محتوا ایجاد کنید

از تحقیقات کلمات کلیدی خود برای برنامه ریزی استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید. پست ننویسید و کلمه کلیدی را اضافه نکنید پس از آن

محتوای خود را متنوع کنید تا در مراحل مختلف سفر خریدار برای مشتریان جذاب باشد. به عنوان مثال، می توانید ایجاد کنید:

وبلاگ ها/مقالات
اینفوگرافیک
وبینارها
کتاب های الکترونیکی
نظرسنجی ها
آزمون ها
فیلم های

محتوای وبلاگ خود را برای سئو با افزودن کلمه کلیدی هدف به موارد زیر بهینه کنید:

عنوان صفحه
URL
باز و بسته شدن
کتاب های الکترونیکی
یک هدر H1
نام فایل تصویر و متن جایگزین
عنوان سئو و توضیحات متا

عنوان SEO و توضیحات متا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می شود. مطمئن شوید که برای افزایش نرخ کلیک و رتبه بندی شما قانع کننده است.

با این حال، لازم نیست این نکات را به تنهایی اعمال کنید. در عوض، بهره مندی را در نظر بگیرید خدمات مدیریت سئو امسال. استفاده از کمک یک تیم مجرب می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

ایجاد بک لینک

قبل از هدایت مصرف کنندگان به صفحات وب یا پست های شما، بک لینک ها در وب سایت های دیگر ظاهر می شوند. هر بک لینک یک رای اعتماد به وب سایت شما است. هرچه بک لینک های بیشتری تولید کنید، ترافیک ارجاعی بیشتری می توانید از سایت های دیگر ایجاد کنید.

در نتیجه رتبه بندی ارگانیک شما می تواند افزایش یابد.

شروع به تولید بک لینک با وبلاگ نویسی مهمان در وب سایت های دیگر کنید.

پست های خود را تبلیغ کنید

هنگامی که شروع به استفاده از این عناصر کمپین سئو کردید، مطمئن شوید که پست های خود را تبلیغ می کنید. اشتراک گذاری پست های خود به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری ایجاد کنید. ایجاد ترافیک وب سایت می تواند به بهبود رتبه بندی ارگانیک شما کمک کند.

می توانید پست های خود را در رسانه های اجتماعی یا از طریق ایمیل مارکتینگ به اشتراک بگذارید.

افزونه اشتراک گذاری اجتماعی را نیز به وب سایت خود اضافه کنید. خوانندگان خود را تشویق کنید تا پست های شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. گسترش دامنه دسترسی شما به شما در ایجاد آگاهی از برند و ترافیک وب سایت کمک می کند.

تجزیه و تحلیل و تنظیم کنید

هنگامی که شروع به استفاده از این نکات کردید، زمانی را برای نظارت بر نتایج تلاش های خود اختصاص دهید. تعیین کنید کدام کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا به بیشترین تعداد خوانندگان دست پیدا کنید. فرمت پست را نیز یادداشت کنید.

سپس، تنظیماتی را در کمپین سئوی خود انجام دهید تا به تولید یکنواخت ادامه دهید بهتر نتایج.

امروز اجرای یک کمپین سئو را ساده کنید

اجرای یک کمپین سئو بدون برنامه می تواند استرس زا باشد. درعوض، از این نکات برای ساده کردن فرآیند استفاده کنید. همچنین می توانید برای بهره گیری از تجربه و تخصص یک متخصص، خدمات مدیریت سئو را درخواست کنید.

با کمک، می توانید رتبه بندی SEO خود را در کمترین زمان افزایش دهید!

در جستجوی نکات بیشتر هستید؟ شما در وبلاگ مناسبی هستید.

برای مشاوره بیشتر، جدیدترین مقالات امروز ما را بررسی کنید.





منبع