ردیابی رتبه موبایل چیزی است که چندین سال است که در حال افزایش است. با توجه به افزایش روزافزون مردمی که از دستگاه های تلفن همراه خود برای جستجو در اینترنت، تحقیق در شرکت ها و برقراری ارتباط در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، این آمار هرگز از اهمیت بیشتری برخوردار نبوده است.
آیا میدانستید که بیش از 63 درصد از کل جستجوها در گوگل از دستگاه های تلفن همراه انجام شده است؟
به همین دلیل است که گوگل و دیگران موتورهای جستجو شروع به اولویت بندی جستجوهای موبایلی نسبت به دسکتاپ کرده اند.
به عنوان یک کسب و کار که برای موفقیت به ترافیک آنلاین متکی است، باید محتوای خود را برای جستجوهای موبایلی بهینه کنید تا ترافیک ارگانیک بیشتری را جمع آوری کنید. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید ترافیک تلفن همراه خود را نظارت و گزارش دهید تا عملکرد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود را در بین کاربران تلفن همراه افزایش دهید.
چگونه گزارش رتبه بندی موبایل ایجاد کنم؟
وقتی شروع به بررسی نحوه مرور سایت شما توسط کاربران دستگاه های تلفن همراه می کنید، ایجاد گزارش می تواند به شما در ردیابی کیفیت محتوای خود کمک کند.
با گزارش، می توانید بررسی کنید که چه تعداد بازدیدکننده موبایل دریافت می کنید، از کجا آمده اند، چه تعداد سرنخ به فروش تبدیل می شوند و موارد دیگر. این ارقام می توانند به شما کمک کنند تا کمپین های بازاریابی را اصلاح کنید و به بخش بزرگتری از ترافیک ارگانیک برسید و در عین حال رتبه خود را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) افزایش دهید.
با این حال، برای شروع ایجاد گزارشهای رتبهبندی تلفن همراه، بهتر است به یک برنامه شخص ثالث اعتماد کنید، زیرا در این راهنما بیشتر بررسی خواهیم کرد.
این برنامه ها به شما این امکان را می دهند که عوامل عملکرد جستجو را که می خواهید ردیابی کنید، انتخاب کنید و به شما در ایجاد گزارش ترافیک تلفن همراه کمک می کند. همچنین میتوانید بهروزرسانیهای زمان واقعی عملکرد محتوای خود را در موتورهای جستجوی اصلی دریافت کنید.
چه عواملی باید به گزارش های رتبه بندی موبایل اضافه شود
قبل از ورود به لیست راه حل های برتر برای نظارت بر ترافیک جستجوی ارگانیک شما، اجازه دهید برخی از عوامل کلیدی را در نظر بگیریم. اینها آمارهای ضروری در هر گزارش رتبه بندی ترافیک تلفن همراه است.
نوع وسیله
نوع دستگاهی که مشتریان بالقوه استفاده می کنند می تواند اطلاعات ارزشمندی را در هنگام ساخت سایت و محتوای شما به شما بدهد.
دستگاه های مختلف از مرورگرهای وب متفاوت استفاده می کنند. به عنوان مثال، کاربران اندروید اغلب از گوگل کروم استفاده می کنند، در حالی که کاربران آیفون از سافاری استفاده می کنند.
با این جزئیات می توانید طراحی را سفارشی کنید و ظاهر سایت شما به بهترین شکل برای هر دستگاه بهینه شود. هنگامی که می دانید اکثر ترافیک شما از کجا می آید، می توانید زیبایی سایت خود را برای عملکرد بهتر تنظیم کنید.
با گذشت زمان، این می تواند به افزایش رتبه بندی SERP گوگل شما کمک کند مشتریان بیشتری را حفظ کنید، با تشکر از شما رابط کاربری پاسخگو.
نرخ پرش
نرخ پرش یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در رتبه بندی موبایل خود در نظر بگیرید.
به عنوان یک تعریف ساده، نرخ پرش به مدت زمانی است که کاربر وب سایت شما را قبل از ناوبری مرور می کند. نرخ پرش بالا اغلب بسیار منفی است زیرا به این معنی است که مردم از سایت شما بازدید می کنند و پرش کردن به سرعت.
کل فرض سرمایه گذاری در بهینه سازی موتورهای جستجو و بهبود معیارهای فردی افزایش زمان صرف شده در سایت شما است. اگر کاربران خیلی سریع از آن خارج شوند، بازده خوبی از سرمایه خود نخواهید داشت یا تأثیری بر مخاطبان خود نمی گذارید.
بسته به نوع ابزار ردیابی رتبه موبایلی که استفاده می کنید، می توانید نکات ضروری در مورد نرخ پرش سایت خود را دریافت کنید.
مدت زمان مرور
علاوه بر نرخ پرش، مدت زمان مرور برای بهبود گوگل ضروری است آمار موبایل.
این عامل بینش ارزشمندی را در مورد مدت زمانی که مردم معمولاً در وب سایت شما صرف می کنند و کدام صفحات به شما می دهد. برای مثال، صفحه «تماس با ما» شما ممکن است به اندازه صفحات محصول شما مدت زمان مرور نداشته باشد.
با استفاده از این اطلاعات، می توانید تصمیم بگیرید که موثرترین ابزارهای بازاریابی خود را کجا قرار دهید تا به حجم جستجوی بیشتری برسید.
شما دقیقاً میدانید که کدام صفحات دارای بهترین عملکرد در وب سایت شما هستند. از آنجا، متوجه خواهید شد که تعامل با مخاطبان هرگز ساده تر از این نبوده است.
نرخ تبدیل
وقتی صحبت از کسب درآمد از وب سایت شما می شود، باید نرخ تبدیل را در نظر بگیرید. آنها همچنین می توانند به تلاش های سئوی شما کمک کنند و به شما کمک کنند محتوای خود را بهینه کنید برای ارسال سرنخ ها به قیف فروش خود.
نرخ تبدیل اغلب به عنوان گروهی از افراد دسته بندی می شود که یک اقدام خاص مورد نظر را در سایت شما انجام می دهند. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما برای فروش محصولات طراحی شده است، نرخ تبدیل توضیح می دهد که چند نفر از یادگیری محصولات شما به خرید آنها می روند.
یک سازمان غیرانتفاعی ممکن است نرخ تبدیل خود را در مورد ثبت نام در خبرنامه یا سایر فعالیت هایی که سایت برای تشویق مخاطبان به تکمیل آنها طراحی شده است، در نظر بگیرد.
نرخ تبدیل به شما ایده خوبی از کیفیت وب سایت و الگوهای استفاده در بین مخاطبان شما می دهد.
فهرست کلمات کلیدی
در گذشته، کلمات کلیدی مهمترین چیزی بودند که موتورهای جستجو برای تعیین تلاش های سئوی وب سایت ها به آن تکیه می کردند.
امروزه، عوامل متعددی در موقعیتهای SERP نقش دارند و فهرست کلمات کلیدی همچنان یکی از برترینها است. هنگام تولید گزارش عملکرد تلفن همراه، باید کلمات کلیدی را در نظر بگیرید، زیرا آنها بینش ارزشمندی را در مورد نحوه رتبه بندی و یافتن محتوای شما ارائه می دهند.
شما می دانید که کدام کلمات کلیدی بیشتر توسط مرورگرها در محتوای شما استفاده می شود. این می تواند به شما ایده خوبی در مورد اینکه چگونه می توانید وب سایت خود را برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر در یک جایگاه خاص بهینه کنید، به شما بدهد.
عملکرد کلی سایت
آخرین عاملی که باید در ردیابی رتبه تلفن همراه خود لحاظ کنید، عملکرد کلی سایت شما است. زمان بارگذاری، رابط کاربری و طراحی تمیز مرورگر همگی برای تجربه تلفن همراه مهم هستند.
با درک بهتری از نحوه عملکرد نسخه های موبایل محتوای خود، می توانید نرخ پرش کمتر و رضایت کلی مشتری را بهتر تضمین کنید.
هر چه سایت شما در موبایل بهتر عمل کند، SERP موبایل شما بالاتر خواهد بود. همچنین، متوجه خواهید شد که تبدیلهای ارگانیک بیشتری را جمعآوری خواهید کرد و دید تلفن همراه خود را به طور تصاعدی افزایش میدهد.
مانند هر محصولی که مشتری رو به رو است، هرچه مخاطبان شما راضی تر باشند، محصولات و خدمات شما بهتر عمل می کنند.
نحوه نظارت و گزارش در مورد رتبه بندی موبایل
اکنون که ایده روشنی درباره عواملی که در گزارشهای SERP تلفن همراه خود لحاظ میکنند دارید، بیایید ابزارهایی را که میتوانید برای کمک از آنها استفاده کنید، بررسی کنیم.
پلتفرم های رایگان متعددی ابزارهایی را برای متخصصان سئو ارائه می دهند که به دنبال افزایش عملکرد تلفن همراه خود هستند. اگر به دنبال رقابت با همتایان دسکتاپ خود هستید، این برنامه ها از بهترین ها هستند.
برنامه های برتر برای استفاده برای گزارش های رتبه بندی موبایل
بیایید نگاهی گذرا به بهترین برنامههایی که میتوانید برای تولید گزارشهای رتبه موبایل استفاده کنید، بیندازیم.
کنسول جستجوی گوگل
بی شک، کنسول جستجوی گوگل بهترین پلتفرم رایگان برای استفاده در رتبه بندی کلمات کلیدی موبایل و سایر فاکتورهای برتر است. این به این دلیل است که همه دادههای این برنامه مستقیماً از Google میآیند و رتبه واقعی تلفن همراه Google شما را نشان میدهند.
شما دادههای واقعی و دقیقی خواهید داشت که به شما کمک میکند موقعیتهای کلیدواژه، تجربیات صفحه، میانگین CTR، کل برداشتها و موارد دیگر را بهتر درک کنید.
دسترسی به کنسول جستجوی گوگل ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد پلتفرم شوید و از صفحه «نتایج جستجو» دیدن کنید.
«دستگاهها» و سپس «موبایل» را انتخاب کنید، که به شما امکان دسترسی به معیارهای فقط تلفن همراه را میدهد تا نتایج دسکتاپ.
سپس میتوانید «پرسشها» و «موقعیت میانگین» را انتخاب کنید تا از عملکرد نتایج جستجوی خود از طریق تلفن همراه ایده بگیرید.
یکی از ویژگی های جذاب کنسول جستجوی گوگل این است که تمرکز زیادی روی رتبه بندی کلمات کلیدی موبایل دارد. هنگام مشاهده عملکرد نتیجه جستجو، می توانید ببینید که کدام کلمات کلیدی بالاترین رتبه را برای سایت شما دارند.
همچنین، شما می توانید به هر یک از رتبه بندی کلمات کلیدی خود برای هر دوره نگاه کنید.
Ubersuggest ابزار ردیابی رتبه
Ubersuggest زمانی یک ابزار سئو عمومی بود که نیل پاتل آن را در سال 2017 به دست آورد. از آن زمان به بعد، به یکی از قدرتمندترین و رایگان ترین ردیاب های رتبه موبایلی که می توانید استفاده کنید، تبدیل شده است.
شما قادر خواهید بود حداکثر 25 کلمه کلیدی هدف را به صورت رایگان ردیابی کنید، که آن را به یک برنامه موبایل مفید برای صاحبان سایت جدید تبدیل می کند.
با این حال، اگر می خواهید به ابزارهای ارزشمندتری مانند ممیزی سایت، تحقیقات کلمات کلیدی پیشرفته و تجزیه و تحلیل رقبا دسترسی داشته باشید، برنامه های پولی موجود آنها بهتر است.
هنگام جستجوی کلمات کلیدی برای ردیابی رتبه، باید موقعیت مکانی خود و کلمات کلیدی خاصی را که می خواهید بررسی کنید وارد کنید. سپس لیستی از گزارش های تولید شده را دریافت خواهید کرد که شامل کلمات کلیدی ردیابی شده، میانگین موقعیت شما، رتبه بندی نتایج جستجوی فعلی و موارد دیگر است.
سئوبیلیتی
آخرین ابزاری که برای ایجاد یک گزارش معمولی برای استفاده از تلفن همراه به شما کمک می کند این است سئوبیلیتی، و استفاده از آن به همین راحتی است نرم افزار نوشتن هوش مصنوعی. مانند دو پلتفرم دیگر برای گزینه های گزارش معیارهای استفاده که بررسی کردیم، این پلتفرم نیز رایگان است.
یکی از مهمترین مزایای این برنامه این است که بدون در نظر گرفتن به روز رسانی های بعدی، حساب شما همیشه رایگان خواهد بود. در مجموع، میتوانید ده کلمه کلیدی را در کشورهای سراسر جهان دنبال کنید.
با حساب خود، می توانید یک گزارش معیارهای استفاده بهبودیافته برای یک وب سایت ایجاد کنید. شما همچنین می توانید از مزایای بسیاری از ویژگی های دیگر مانند تجزیه و تحلیل بک لینک و ممیزی سایت بهره مند شوید.
اگر متوجه شدید که ردیابی ده کلمه کلیدی برای گزارش های سفارشی شما به اندازه کافی مفید نیست، آن ها حساب های پولی را در نظر گرفته اند.
حساب های پرمیوم شامل سه پروژه در هر ثبت نام و حساب های آژانس شامل 15 پروژه در هر ورود است.
هنگام استفاده از این برنامه برای ایجاد یک گزارش پیش فرض، مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که هنگام ثبت نام، “Mobile” را انتخاب کنید. در غیر این صورت، آمار دسکتاپ به شما نشان داده می شود که مرتبط نخواهد بود.
ردیابی گزارش های موبایل را از امروز شروع کنید
با 51 درصد گوشی های هوشمند کاربرانی که برای کشف محصولات و شرکتهای جدید به دستگاههای تلفن همراه تکیه میکنند، گزارشهای تلفن همراه شما اکنون مهمتر از همیشه هستند. با داشتن موقعیت شماره یک در SERP های گوگل، می توانید جذب کنید 27.7 درصد بازدید بیشتر نسبت به قبل
استفاده از ابزارهای گزارش و ردیابی می تواند به شما کمک کند ارتباط خود را با SERP افزایش دهید، مخاطبان بیشتری را جذب کنید و توجه بیشتری را به عبارات جستجوی تلفن همراه خود جلب کنید.