رسانه های اجتماعی در سئو: نمایش استاپ یا شخصیت جانبی؟


متخصصان بازاریابی دائماً در حال تجزیه و تحلیل، بحث و تعریف رابطه بین بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی محتوا هستند. با این حال، بسیاری معتقدند یک تازه وارد وجود دارد که باید به این ترکیب اضافه شود: رسانه های اجتماعی. در صورت تمایل، رتبه بندی جستجو را به عنوان یک بازی با ورق در نظر بگیرید که رسانه های اجتماعی دست پنهان شما هستند.

بنابراین، آیا پیوند بین موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی می تواند یک تغییر بازی باشد؟ خب، یک دست پنهان اغلب مخفیانه است و گوگل پادشاه حفظ اسرار است. برای این منظور، به وضوح رابطه بین سئو و رسانه های اجتماعی آسان نیست. با این حال، وجود یک ارتباط بدون بحث است.

در این مقاله به بررسی ارتباط بین شبکه های اجتماعی و سئو می پردازیم. در ادامه بخوانید تا بدانید که آیا رسانه های اجتماعی یک شخصیت نمایشی هستند یا یک شخصیت جانبی!

رسانه های اجتماعی: قدرت بالقوه در پشت سئو

در سال 2014، گوگل اعلام کرد که سیگنال های اجتماعی هیچ نقشی در تعیین رتبه بندی جستجو ندارند. به طور طبیعی، این اطلاعات کمی برای چندین بازاریاب شوک وارد کرد.

در تمام این مدت، معیارهایی مانند لایک های فیس بوک، فالوورهای توییتر و غیره معنی خاصی داشتند. آنها برای اقتدار، نفوذ، کیفیت و از همه مهمتر قابل اعتماد بودن ایستادند. خوب، دلیلی وجود دارد که باور کنیم رسانه های اجتماعی هنوز هم در رتبه بندی سئو بسیار تاثیرگذار هستند.

آ مطالعه Hootsuite 2018 نشان می دهد که اشتراک های اجتماعی می توانند محتوا را به طور متوسط ​​22 درصد افزایش دهند! بنابراین، در حالی که رسانه های اجتماعی مستقیماً بر سئو تأثیر نمی گذارند، چیزی نیست که در بازاریابی محتوا نادیده گرفته شود.

1. سئو، رتبه بندی و بک لینک رسانه های اجتماعی

گوگل به وضوح بیان می‌کند که سیگنال‌های اجتماعی یک مرجع پروفایل بر الگوریتم سئو تأثیری نمی‌گذارد. با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا این موضوع برای پیوندهای ارسال شده در حساب های رسانه های اجتماعی صدق می کند.

به عنوان مثال، بگویید پست وبلاگ توییتر شما منفجر می شود. سوالی که احتمالا دارید این است که آیا این پیوندها بر رتبه بندی جستجوی پست اصلی تأثیر می گذارد یا خیر. خب، گوگل هنوز این گربه را از کیف بیرون نگذاشته است. با این حال مهندس نرم افزار مت کاتز در یک ویدیوی یوتیوب توضیح می دهد که گوگل مانند هر وب سایت دیگری، سایت های اجتماعی را برای داده ها می خزند.

گوگل فیسبوک، توییتر، لینکدین و غیره را به عنوان صفحات وب استاندارد در فهرست خود در نظر می گیرد. بنابراین، اگر گوگل بتواند موضوعات پرطرفدار را از این سایت‌ها بخزد، آن‌ها در نتایج جستجوی Google نشان داده می‌شوند.

OptinMonster از ادعاهای Hootsuite حمایت می کند که رسانه های اجتماعی با تحقیقات 2019 خود رتبه سئو را افزایش می دهند. بنابراین، همانطور که تایید نشده است، گوگل احتمالاً لینک های موجود در رسانه های اجتماعی را به عنوان بک لینک های معتبر حساب می کند. با این حال، اعتبار یک حساب اجتماعی هنوز برای موتورهای جستجو بی ارزش است.

2. رتبه بندی و پروفایل های رسانه های اجتماعی

تأثیر اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی بر رتبه‌بندی یک صفحه وب در موتورهای جستجو نامشخص است. با این حال، پروفایل های رسانه های اجتماعی مرتبط مطمئناً در این رتبه بندی ظاهر می شوند. علاوه بر این، آنها اغلب تمایل دارند در نتایج جستجوی برتر برای نام های تجاری باشند!

به عنوان مثال، اگر به «بازاریابی وب غیرواقعی» گوگل مراجعه کنید، نمایه فیس بوک ما را به عنوان دومین نتیجه خواهید یافت. درست پس از آن، در رتبه سوم، پروفایل لینکدین ما قرار دارد! اوه، و FYI، این یک ترفند زیرکانه برای به دست آوردن بازدید از نام ما نیست! ما صرفاً سعی می کنیم به رتبه بندی پروفایل های رسانه های اجتماعی اشاره کنیم.

همچنین، این برای تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی، از توییتر گرفته تا اینستاگرام و یوتیوب، صدق می کند. این به شما بستگی دارد که از فرصت استفاده کنید و از این دید به خوبی استفاده کنید! پروفایل های رسانه های اجتماعی جذاب هستند زیرا به شرکت ها حس شخصی بیشتری می دهند.

بنابراین، داشتن چند کانال رسانه اجتماعی برای تولید محتوا یک راه سرگرم کننده برای تعامل با مشتریان بالقوه است. همچنین سعی کنید این محتوا تا حد امکان جذاب باشد. هر لایک، اشتراک گذاری، بازتوییت – حتی یک +1 – ارزش چیزی دارد!

3. کانال رسانه های اجتماعی یا مینی موتور جستجو؟

با توجه به محبوبیت رسانه های اجتماعی، جای تعجب نیست که مردم دیگر تنها به موتورهای جستجو متکی نیستند. بله، در حال حاضر مردم حتی از کانال های رسانه های اجتماعی برای جستجوی مطالب استفاده می کنند. بیایید در مورد نحوه کار این کار صحبت کنیم.

بگویید که شما یک شرکت بازاریابی محتوا هستید که به عنوان یک “توئیپ” عمل می کند. خوب، فعالیت شما در توییتر می تواند برنامه توزیع محتوای تازه منتشر شده شما را روی نقشه قرار دهد! یک جستجوی ساده برای توییت های مرتبط با بازاریابی محتوا می تواند افراد را به سمت آن سوق دهد.

به طور مشابه، اگر شرکت شما بر روی محتوای بصری چشم نواز تمرکز می کند، می توانید اینستاگرام و پینترست را دنبال کنید ترفندهای بهینه سازی. این موارد معمولاً شامل استفاده مناسب از هشتگ، دسته بندی پین و موارد دیگر می شود.

مردم احتمالاً قبل از خواندن پست های وبلاگ در مورد آن، این پروفایل ها را بررسی می کنند تا با نام تجاری شما آشنا شوند. بنابراین، یک حضور مثبت در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. یک گام مهم در این فرآیند این است که دسته‌های رسانه‌های اجتماعی شما را بسیار آسان پیدا کنید.

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است چندین حساب با نام‌های مشابه داشته باشند، بنابراین می‌توانید با حذف حساب‌های تکراری، معامله واقعی را برجسته کنید. اگر شرکت شما بیش از یک حساب رسانه اجتماعی دارد، آنها را بر اساس هدفشان برچسب بزنید. برای مثال، می‌توانید «HR» یا «PR» را در کنار نام برند قرار دهید.

رسانه های اجتماعی و سئو: قدرت خود را به روش صحیح به کار بگیرید

وقتی صحبت از بازاریابی محتوا به میان می آید، حتی کوچکترین تبلیغ ارزش ثروت زیادی دارد. علاوه بر این، اگر این کار را درست انجام دهید، یک پنی هم هزینه ندارد! در اینجا چند راه ساده برای استفاده از جادوی رسانه های اجتماعی برای سئوی بهتر آورده شده است:

  • دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی: این ها را در وب سایت ها و وبلاگ های خود بگنجانید. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را به اشتراک بگذارند، ترافیک بیشتری دریافت می کنید و رتبه وب سایت شما بهتر می شود!
  • استراتژی کلمه کلیدی یکپارچه: خط بین رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو خط خوبی است، بنابراین می توانید به راحتی کلمات کلیدی SEO را در محتوای رسانه های اجتماعی قرار دهید. با این حال مراقب پر کردن کلمات کلیدی باشید!
  • پیوند رسانه های اجتماعی: قبلاً در مورد اینکه چگونه محتوای رسانه های اجتماعی می تواند در جستجوها رتبه بندی کند صحبت کرده ایم. از این به نفع خود استفاده کنید و پیوندهایی را به محتوایی که می خواهید تبلیغ کنید در پست های خود قرار دهید!
  • پیوند ویدئو/ارائه: اگر از پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو مانند YouTube استفاده می‌کنید، محتوای دیگر خود را در این ویدیوها پیوند دهید. اینها به ایجاد ترافیک و ایجاد لینک های ورودی کمک می کند.
  • ایجاد دسترسی به رسانه های اجتماعی: شما باید هدف خود را ارسال محتوای با کیفیت و افزایش تعامل در صفحات رسانه های اجتماعی قرار دهید. انجام این کار نه تنها دسترسی شما را بهبود می بخشد، بلکه لینک های ورودی بیشتری ایجاد می کند.

بسته شدن

مهم نیست که کاتز در سال 2014 چه گفت، همه نشانه ها به تأثیر رسانه های اجتماعی در رتبه بندی جستجو اشاره می کنند. بنابراین بازاریابان و شرکت‌ها باید استراتژی سئوی خود را گسترش دهند تا این پلتفرم‌ها را نیز شامل شود. به هر حال، رسانه های اجتماعی می توانند ترافیک یک وب سایت را افزایش دهند و افزایش ترافیک تنها می تواند رتبه بندی جستجو را افزایش دهد.

ما آن را کوتاه و ساده نگه می داریم: سئو، بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی بسیار شبیه به سه تفنگدار هستند. محتوای شما به رسانه های اجتماعی نیاز دارد – به خصوص با این زمان های همیشه در حال تغییر.





منبع