سئوی نقشه های گوگل: 8 مرحله برای رتبه بالاتر در نتایج محلی


Google Maps به عنوان محبوب‌ترین برنامه ناوبری در ایالات متحده، این پتانسیل را دارد که حجم عظیمی از ترافیک با هدف بالا را به یک تجارت هدایت کند. بنابراین بدون توجه به اندازه شرکت یا نوع خدماتی که ارائه می‌دهید، بهینه‌سازی موتور جستجوی نقشه‌های گوگل (SEO) می‌تواند به شما کمک کند که نشان خود را در چشم‌انداز محلی ایجاد کنید.

تنها یک مشکل وجود دارد که هر صاحب کسب و کاری با آن مواجه است: چگونه می‌توان قدرت Google Maps را باز کرد؟

این مقاله هشت مرحله ای را که باید انجام دهید را پوشش می دهد تا اطمینان حاصل شود که نقشه های گوگل کسب و کار شما را می شناسد و به آن دیدی که شایسته آن است می دهد. برای یادگیری نحوه متمایز شدن در برنامه و تبدیل سئوی Google Maps به بخش کلیدی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، ادامه مطلب را بخوانید.

سئو نقشه گوگل چیست؟

سئوی نقشه های گوگل فرآیندی است که از بهینه سازی نمایه کسب و کار Google شما فهرست (GBP) برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی Google Maps. از آنجایی که Google Maps ابزاری محبوب برای یافتن ویترین های محلی و ارائه دهندگان خدمات است، گوگل الگوریتم جداگانه ای را برای رتبه بندی این مشاغل با توجه به ارتباط و نزدیکی آنها به مکان جستجوگر پیاده سازی کرده است.

سئوی گوگل مپ یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی جستجوی محلی در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک را افزایش دهید و فروش مشتریان محلی را افزایش دهید، این نوع سئو باید در صدر فهرست کارهای بازاریابی شما قرار گیرد.

نحوه رتبه بندی بالاتر در نتایج محلی: 8 مرحله آسان

برای بهبود سئوی Google Maps خود آماده اید؟ این فرآیند هشت مرحله‌ای ساده را دنبال کنید تا رتبه Google Maps خود را افزایش دهید:

1) کلمات کلیدی محلی را هدف قرار دهید

قبل از اینکه نگران رتبه بندی خود در نتایج جستجوی Google Maps باشید، باید درک کاملی از کلمات کلیدی مورد نظر خود داشته باشید. اگر هنوز خود را تعیین نکرده اید استراتژی کلمه کلیدی، به این فکر کنید که مشتریان بالقوه شما از چه عباراتی برای یافتن کسب و کاری مانند شما استفاده می کنند.

به عنوان مثال، اگر صاحب یک کسب و کار لوله کشی در شهر نیویورک هستید، ممکن است فهرستی از کلمات کلیدی مانند این را ارائه دهید:

لوله کش nyc
لوله کشی نیویورک
لوله کش منهتن
شرکت های لوله کشی نیویورک
لوله کش دارای مجوز نیویورک
لوله کش در نیویورک

لیست کلمات کلیدی کسب و کار لوله کشی

بعد، این عبارات را در یک ابزار SEO مانند Ahrefs وارد کنید. از آنجا، رقابت و حجم جستجوی ماهانه هر کلمه کلیدی را کشف خواهید کرد. بر اساس این لیست، ممکن است تصمیم بگیرید که هدف اصلی شما «منهتن لوله کش» باشد.

2) نمایه کسب و کار گوگل ایجاد کنید

نمایه کسب‌وکار Google شما (GBP) نمایه رایگانی است که Google در اختیار کسب‌وکارهای محلی قرار می‌دهد تا فهرست Google Maps خود را مدیریت کنند. پس از تأیید توسط Google، GBP به عنوان پایه و اساس رتبه بندی Google Maps شما عمل می کند.

این نمایه از تلاش Google برای ارائه اطلاعات دقیق و ثابت در مورد مشاغل محلی پشتیبانی می کند. به این ترتیب، باید نمایه را با موارد زیر شخصی کنید:

نام کسب و کار
آدرس حقیقی
شماره تلفن
ساعات عملکرد
آدرس وب سایت

ورود به نمایه کسب و کار Google

برای ایجاد نمایه کسب و کار Google خود، از اینجا شروع کنید و روی “Manage now” کلیک کنید. سپس، برای راه‌اندازی و تأیید فهرست نقشه‌های Google، از راه‌اندازی Google پیروی کنید.

3) به نمایه خود محتوا اضافه کنید

فرآیند ورود گوگل از شما جزئیات انگشت شماری در مورد کسب و کارتان می خواهد – بut سئوی نقشه گوگل به چیزی بیش از اصول اولیه نیاز دارد.

برای شروع، شرح مفصلی از کسب و کار خود اضافه کنید و حتما کلمه کلیدی مورد نظر خود را حداقل یک بار درج کنید. این تضمین می‌کند که Google کارهای شما را می‌فهمد و ممکن است به الگوریتم‌های Google در نمایان شدن نمایه شما کمک کند وقتی یک عبارت جستجوی محلی مرتبط مطرح می‌شود.

علاوه بر این، Google به شما امکان می دهد عکس ها و ویدیوها را در نمایه کسب و کار Google خود آپلود کنید. از این فرصت برای بصری کردن لیست خود استفاده کنید. عکس‌ها نه تنها یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی سئو هستند، بلکه به مشتریان بالقوه کمک می‌کنند تا به سرعت درباره کسب و کار شما بیاموزند.

حتی پس از اضافه کردن تمام این محتوا، هنوز کار شما کاملاً تمام نشده است! گوگل به پروفایل هایی که مرتباً به روز می شوند پاداش می دهد، بنابراین حتماً هر چند ماه یک بار از توضیحات، عکس ها و ویدیوهای خود بازدید کنید. پیشنهادات ویژه، محصولات جدید و سایر اطلاعیه ها را به اشتراک بگذارید تا محتوا را تازه نگه دارید و به Google اطلاع دهید که هنوز فعال هستید.

4) NAP خود را ثابت نگه دارید

نام، آدرس و شماره تلفن شما (NAP) باید همیشه در گوگل، وب سایت شما و در سراسر اینترنت به روز نگه داشته شود. هر گونه اختلاف ممکن است منجر به سردرگمی شود و منجر به کاهش ارزش Google نمایه کسب و کار شما شود.

برای جلوگیری از این کاهش رتبه، به طور دوره‌ای سوابق Google را بررسی کنید و مطمئن شوید که اطلاعات با آنچه در سایر نمایه‌های آنلاین دارید مطابقت دارد. اگر در فهرستی از فهرست‌های آنلاین فهرست شده‌اید، تأیید کنید که NAP شما در آنجا نیز درست است.

اگر هر یک از اطلاعات خود را تغییر دادید یا مشکلی را کشف کردید، برای جلوگیری از از دست دادن مشتریان یا شتاب در نتایج جستجو، سریع اقدام کنید. به طور کلی، برای این کار نیاز است که خودتان یک به‌روزرسانی انجام دهید یا با مدیر وب‌سایت تماس بگیرید تا در انجام این کار به شما کمک کند.

5) نظرات مشتریان خود را مدیریت کنید

سئوی گوگل مپ به شدت تحت تاثیر نظرات کاربران است. گوگل می خواهد بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد، بنابراین از رتبه بندی مشتریان به عنوان سیگنالی از کیفیت کسب و کار استفاده می کند. این یکی از دلایل متعددی است که می توانید در مورد بررسی های Google خود فعال باشید.

برای شروع کسب درآمد بررسی های گوگل، مشتریان خود را تشویق کنید که پس از هر خرید بازخورد خود را ارسال کنند. می توانید شخصاً درخواست دهید یا یک ایمیل پیگیری شخصی ارسال کنید. همچنین می توانید ویجت بررسی گوگل را به وب سایت خود اضافه کنید و آن را در پیام های رسانه های اجتماعی قرار دهید.

همانطور که نظرات شما شروع به انتشار می کند، حتما Google Alerts را راه اندازی کنید. این به شما کمک می کند تا در اسرع وقت مشتریان خود را بشناسید و به آنها پاسخ دهید. و هنگامی که بررسی بد اجتناب ناپذیر رسید، یک عذرخواهی صمیمانه ارائه دهید و سعی کنید خودتان مشکل را حل کنید. ممکن است بتوانید مشتری (و بررسی) را برگردانید. اما حتی اگر این کار را نکنید، سایر کاربران Google به نحوه برخورد شما با خودتان احترام می گذارند و ممکن است در واقع آنها را متقاعد کند که به کسب و کار شما فرصت دهند.

6) بک لینک های مرتبط بسازید

به گفته گوگل جان مولر، مدافع جستجو، کیفیت بک لینک به طور قابل توجهی مهمتر از کمیت است. در واقع، او در مصاحبه ای در فوریه 2021 گفت می‌تواند یک پیوند واقعاً خوب از یک وب‌سایت وجود داشته باشد که برای ما نشانه‌ای واقعاً مهم است که باید با این وب‌سایت به‌عنوان چیزی مرتبط رفتار کنیم، زیرا آن یک پیوند را دارد. نمی‌دانم، شاید مثلاً از صفحه اصلی یک سایت خبری بزرگ لایک کنید. بنابراین تعداد کل اساساً کاملاً نامربوط است.»

وقتی صحبت از سئوی نقشه های گوگل می شود، مرتبط ترین پیوندها پیوندهایی هستند که به منابع محلی مانند رسانه های خبری، سایر مشاغل در همان صنعت یا منطقه جغرافیایی و دایرکتوری های انتخاب شده مربوط می شوند.

به این بک لینک ها را بسازید، با شرکای محلی تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا مایل به پیوند به وب سایت شما هستند یا خیر. در عوض، می‌توانید خدمات آنها را در رسانه‌های اجتماعی یا فروشگاه خود به صورت متقابل تبلیغ کنید. پس از ایجاد تعداد انگشت شماری از این بک لینک ها، باید متوجه شوید که هم وب سایت شما و هم GBP شما معتبرتر هستند و بنابراین در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می شوند.

7) طرحواره محلی را پیاده سازی کنید

طرحواره نوعی کد است که توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای وب سایت شما و امکان نمایش آن به صورت ریچ اسنیپت استفاده می شود. ریچ اسنیپت ها (مانند مثال زیر) نرخ کلیک را با جزئیات چشم نواز مانند نظرات، رویدادها یا اطلاعات محصول بهبود می بخشند.

بررسی لوله کشی طرحواره محلی

برای بهینه سازی سئوی Google Maps خود، با انتخاب دسته بندی کسب و کار مناسب خود در https://schema.org/LocalBusiness#subtypes شروع کنید. سپس، مشخصات طرحواره باقیمانده را برای تأیید اعتبار انتخاب خود پر کنید:

URL
نام
ساعات کار
تلفن
تصویر
لوگو
نشانی
جغرافیایی
منطقه خدمت شده
محتوای اصلی صفحه

اجرای این طرح محلی یک کار سریع و یکباره است، اما این پتانسیل را دارد که دید شما را هم در Google Maps و هم در نتایج جستجوی Google به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. برای مشاغل کوچک که وابسته به ترافیک جستجوی محلی برای جذب مشتری، این یک گام معنادار است.

8) از رسانه های اجتماعی به طور فعال استفاده کنید

رسانه های اجتماعی فقط مکانی برای تعامل با مشتریان شما نیستند – همچنین دریچه ای برای بهبود سئوی نقشه های گوگل شماست. حفظ حضور فعال در نمایه کسب و کار گوگل شما باید با حضور قوی در کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر تکمیل شود.

عکس‌های تیم خود را به اشتراک بگذارید، به‌روزرسانی‌های رویدادهای آینده را پست کنید و گفتگو با مشتریان را شروع کنید. مشتریان بالقوه از ارتباط با یک شخص واقعی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه شما باید ارائه دهید قدردانی خواهند کرد.

اگرچه سیگنال های اجتماعی اینطور نیستند از نظر فنی یک عامل رتبه بندی بر اساس موتور جستجوی گوگل میکند به حضور آنلاین کلی یک تجارت نگاه کنید. فعال ماندن در رسانه های اجتماعی به اطلاع گوگل در مورد برند شما کمک می کند، که نشان می دهد شما قابل اعتماد و مرتبط با جامعه خود هستید.

افکار نهایی

نسبت به سایر اشکال سئو، سئوی نقشه گوگل نسبتاً ساده است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، لازم نیست زمان یا پول زیادی را برای دیدن نتایج صرف کنید. فقط یک یا دو روز وقت بگذارید تا یک استراتژی کلمه کلیدی تشکیل دهید، نمایه کسب و کار Google خود را بسازید و طرح محلی را پیاده سازی کنید.

در غیر این صورت، در جامعه خود مشارکت داشته باشید، مشارکت های محلی ایجاد کنید و مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را همانطور که معمولاً انجام می دهید برای شما ارسال کنند. خیلی زود، این شیوه‌ها به ماهیت دوم تبدیل خواهند شد و متوجه خواهید شد که فهرست نقشه‌های گوگل شما در نتایج جستجوی محلی بالاتر می‌رود.

سرمایه گذاری در سئوی گوگل مپ یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای جذب مشتریان جدید و دیده شدن کسب و کار شما است. اگر امروز اقدامات لازم را انجام دهید، در کمترین زمان از مزایای آن بهره مند خواهید شد. موفق باشید!





منبع