سئو داخل صفحه چیست؟ • SEO برای مبتدیان • Yoast

Yoast SEO Premium دارای دو تمرین سئو برای کمک به شما در بهبود ساختار سایت و پیوند داخلی است. استفاده از تمرین‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت پیشرفت‌های بزرگی داشته باشید، بنابراین آنها را امتحان کنید!

5. استفاده خود از تصاویر و ویدیوها را بهینه کنید

ساختار سایت خوب به گوگل (و کاربران) کمک می کند تا سایت شما را درک کنند و محتوای شما را هدایت کنند. و وقتی نوبت به ساخت آن ساختار سایت می رسد، پیوند داخلی راهی برای انجام آن است. در مرحله اول، شما باید بسیاری از لینک های داخلی را به مهمترین محتوای خود کانال کنید. ما آن صفحات را محتوای سنگ بنا می نامیم. ثانیا، باید صفحاتی را که لینک های داخلی زیادی (در صورت وجود) دریافت نمی کنند، مرتب کنید. آن صفحات همان چیزی است که ما از آن به عنوان محتوای یتیم یاد می کنیم. بهتر است تصمیم بگیرید که آیا آن صفحات را بهبود ببخشید و پیوندهای داخلی بیشتری را به آنها اضافه کنید یا آنها را به طور کلی حذف کنید.

عوامل سئو داخل صفحه همه به عناصر مربوط می شود بر وبسایت شما. به عنوان مثال، چیزهایی که برای بهبود EEAT خود روی آنها کار می کنید نیز در این دسته قرار می گیرند. برخی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صفحه عبارتند از:

  • راه اندازی سایت شما و ویژگی های فنی، به ویژه سرعت سایت
  • کیفیت محتوای شما و استفاده از کلمات کلیدی
  • چگونه از رسانه های اضافی مانند تصاویر و فیلم ها استفاده می کنید
  • ساختار سایت و پیوند داخلی شما
  • داده های ساختاریافته و ظاهر جستجو
  • ساختار URL شما
  • تجربه ی کاربر
یک ساختار URL به خوبی ساخته شده به سئوی درون صفحه شما کمک می کند – این مانند ارائه یک نقشه راه خوب به صفحات وب شما است. به آن به عنوان یک آدرس دوستانه فکر کنید که موتورهای جستجو را راهنمایی می کند و کاربران را به کاوش در محتوای شما دعوت می کند. ایجاد URL های دوستدار سئو باعث می شود انسان ها و موتورهای جستجو درک کنند که صفحه شما چیست. URL های مختصر و توصیفی را انتخاب کنید که حاوی کلمات کلیدی مرتبط هستند، زیرا نشانگر واضحی را ارائه می دهند. ساختار URL تمیز و سازماندهی شده ناوبری را بهبود می بخشد و درک وب سایت شما را برای همه آسان تر می کند. کوتاه و خواندنی آن را فراموش نکنید.

8. یک تجربه کاربری عالی طراحی کنید

افزودن ویدیو به سایت شما کمی پیچیده تر از تصاویر است. و رتبه بندی ویدیوهای شما در گوگل (یا یوتیوب) با مجموعه ای از چالش ها همراه است. اگر می‌خواهید درباره بهینه‌سازی در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، مجموعه‌ای از پست‌های عالی در مورد سئوی ویدیو داریم. اگر به دنبال رتبه بندی ویدیوهای خود هستید، افزونه Yoast Video SEO نیز وجود دارد.

6. یک ظاهر جستجوی متقاعد کننده ایجاد کنید

شما می خواهید تصاویری را در سایت خود قرار دهید تا آن را جذاب کنید، و شاید هم چند ویدیو. انجام این کار اشتباه می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند، اما انجام صحیح آن مزایای سئو را به همراه دارد.

آخرین چیزی که می خواهیم به آن اشاره کنیم تجربه کاربری است. به زبان ساده، کاربران باید وب سایت شما را به راحتی درک کنند. آنها باید بتوانند آنچه را که می خواهند در یک ضربان قلب پیدا کنند. آنها باید بدانند کجا کلیک کنند و چگونه در سایت شما حرکت کنند. و سایت شما باید سریع باشد! یک وب سایت با طراحی زیبا خوب است، اما ابتدا باید ایجاد یک وب سایت کاربرپسند را در اولویت خود قرار دهید.

ادوین یک متخصص محتوای استراتژیک است. او قبل از پیوستن به Yoast، سال‌ها مهارت خود را در مجله طراحی وب پیشرو هلند گذراند.

آواتار ادوین تونن



منبع

درباره نوشتن محتوای با کیفیت بالا در راهنمای Ultimate ما برای کپی‌رایتینگ سئو اطلاعات کسب کنید یا دوره آموزشی کپی‌رایتینگ سئو ما را شرکت کنید.

3. سرعت سایت خود را افزایش دهید

نحوه ظاهر سایت شما در نتایج جستجو برای سئو بسیار مهم است. در حالی که نتایج جستجو بخشی از سایت شما نیستند، کارهایی که برای بهینه سازی ظاهر جستجوی خود انجام می دهید هستند. بنابراین، ما عناوین سئو، توضیحات متا و داده های ساختاریافته را بخشی از سئوی درون صفحه در نظر می گیریم.

عنوان SEO و توضیحات متا خود را بهینه کنید و سپس داده های ساختاریافته را برای نتایج برجسته اضافه کنید

یک عامل مهم رتبه بندی در صفحه سرعت سایت است. کاربران نمی‌خواهند منتظر بارگذاری صفحات بمانند، بنابراین گوگل تمایل دارد سایت‌هایی که سریع بارگذاری می‌شوند را بالاتر رتبه‌بندی کند. اگر مطمئن نیستید که سایت شما چقدر سریع (یا کند) است، امتیازات Core Web Vital خود را با استفاده از گزارش موجود در Google Search Console بررسی کنید. این ابزار مفید به مناطقی اشاره می کند که می توان سرعت سایت شما را بهبود بخشید تا بدانید روی چه چیزی باید کار کنید.

در سئو، عوامل درون صفحه و فاکتورهای خارج از صفحه وجود دارد. فاکتورهای سئوی درون صفحه جنبه هایی از وب سایت شما هستند که می توانید برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه سازی کنید. این در مورد بهبود مواردی مانند تنظیمات فنی، محتوای شما و کاربر پسند بودن سایت شما است. در این پست، همه چیز را در مورد سئو داخلی و تفاوت آن با سئوی خارج از صفحه توضیح می دهیم و در مورد برخی از بهینه سازی های داخل صفحه صحبت خواهیم کرد که می توانند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کنند.

سئو داخلی و خارج از صفحه: تفاوت در چیست؟

فکر می کنید چرا مردم از سایت شما بازدید می کنند؟ به احتمال زیاد زیرا حاوی اطلاعاتی است که آنها به دنبال آن هستند. بنابراین نوشتن محتوای عالی که با نیازهای آنها مطابقت دارد ضروری است. موتورهای جستجو مانند گوگل نیز متن شما را می خوانند. اینکه کدام سایت برای یک عبارت جستجوی خاص بالاترین رتبه را دارد، در درجه اول بر اساس محتوای یک وب سایت است. به همین دلیل است که محتوای شما باید آموزنده، آسان برای خواندن و متمرکز بر کلمات کلیدی مناسبی باشد که مخاطبان شما استفاده می کنند.

جدا از ایجاد محتوای با کیفیت، باید صفحات با کیفیت پایین را حذف یا اصلاح کنید. محتوای به اصطلاح نازک می تواند به سئو شما آسیب برساند. برای پیدا کردن این صفحات وقت بگذارید و گهگاه کاری با آنها انجام دهید تا محتوای خود را در شکل خوبی نگه دارید.

بیشتر بخوانید: سئوی خارج از صفحه چیست؟ »