ما به خوبی از بازار رقابتی مشاغل حقوقی و شرکت های حقوقی اطلاع داریم. بنابراین، همه در این زمینه باید فراتر رفته و مهارت های خود را به نمایش بگذارند و حضور خود را نمایان کنند.
متخصصان حقوقی باید بازی بازاریابی خود را با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا/و بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC) ارائه دهند. اینجاست که سوال واقعی مطرح می شود: کدام یک برای شرکت حقوقی شما مناسب تر است: SEO یا PPC؟
SEO و PPC دو استراتژی بازاریابی هستند که:
- هدف به دست آوردن ترافیک برای وب سایت خود و
- افزایش دید از طریق رویکردهای مختلف
تصمیم گیری بین SEO و PPC می تواند یک تصمیم دشوار باشد. هر دو مزایای متفاوتی را ارائه می دهند و به نوع دیگری توجه و البته بودجه نیاز دارند.
از این رو، تصمیم گرفتیم در این مقاله، معایب و مزایای هر دو استراتژی بازاریابی را برجسته کنیم. بنابراین، میتوانید آخرین تماس را انجام دهید که کدام تاکتیک برای شرکت حقوقی شما بهتر است.
سئو: بهینه سازی موتورهای جستجو
این استراتژی به افزایش شهرت برند شما و کسب اقتدار اشاره دارد. شما می توانید این کار را با صیقل دادن محتوای خود انجام دهید، به دست آورید بک لینک ها (که به حفظ اعتبار کمک می کند)، و تمرکز بر تجربه کاربر.
مزایای سئو
- مقرون به صرفه: هزینه استراتژی های سئو بسیار پایدارتر از کمپین های PPC است. از آنجایی که هیچ هزینه ای مستقیماً تعلق نمی گیرد، می توانید از طریق یک سرمایه گذاری، ترافیک اضافی را به دست آورید.
- نتایج بلند مدت: اگرچه نتیجه یک کمپین سئو زمان بر است، اما مدت زمان بیشتری باقی می ماند. هنگامی که به جایگاه برتر در SERP رسیدید، می توانید برای مدت طولانی از آن لذت ببرید. و تا زمانی که وب سایت خود را با محتوای با کیفیت خوب و کلمات کلیدی مرتبط به روز می کنید، برنامه شما موفقیت آمیز است.
- دسترسی و اعتبار: سئو ساده ترین راه برای قرار دادن موسسه حقوقی خود در مقابل مرتبط ترین مشتریان در محل شما است. از آنجایی که سئو شامل اشخاص ثالث (رسانه های اجتماعی، منابع خبری و سایرین) می شود، می توانید دسترسی بهتری داشته باشید.
در بازاریابی سئو، شما محتوای وب سایت خود را با توجه به کلمات کلیدی محبوب مرتبط با حوزه کاری خود به روز می کنید. بک لینک ها باعث می شود که گوگل و سایر موتورهای جستجو محتوای شما را آموزنده و با ارزش بدانند و از این رو در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) جایگاه بالایی را کسب می کنند.
معایب سئو
برای درک و فرو رفتن بیشتر در ”سئو در مقابل PPC برای شرکت های حقوقی” نبرد، بعدی معایب سئو هستند.
- غیر قابل پیش بینی: با تغییرات مداوم در الگوریتم های گوگل، کلمات کلیدی با رتبه بالا امروز ممکن است فردا کمتر مفید باشند. بنابراین، رتبه بندی جستجوی شما ممکن است گاهی اوقات دچار تلاطم شود.
- زمان بر: دیدن نتایج با شیوه های سئو زمان می برد. تیم سئوی شما باید زمان و تلاش زیادی را برای دیدن نتایجی که ممکن است از زمان شروع شما هفته ها یا ماه ها طول بکشد اختصاص دهد.
- رقابتی: بازاریابی دیجیتال، به ویژه برای رشته های حقوقی، امری بسیار محرک است. بسیاری از شرکت های حقوقی با کلمات کلیدی دقیق، همان مخاطبان را هدف قرار می دهند. بنابراین، شما باید با استراتژی های خود برای به دست آوردن نتیجه بالاتر فکر کنید.
در حال حاضر، ما می فهمیم؛ سئو چیست و مواردی که باید قبل از انتخاب این تاکتیک بازاریابی در نظر بگیرید.
PPC: پرداخت به ازای هر کلیک
این به تاکتیکی اشاره دارد که در آن Google آگهی شرکت حقوقی شما را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط در بالای صفحه نتایج موتور جستجو قرار می دهد. شما (فقط) برای هر کلیک روی صفحه پرداخت می کنید، بنابراین پرداخت به ازای کلیک.
مزایای PPC
- تاثیر آنی: با PPC، روزی که تبلیغ شما تایید می شود، روزی است که می توانید ترافیک دریافت کنید. سئو برای نشان دادن نتایج به زمان نیاز دارد، اما با PPC، می توانید ترافیک فوری و تبدیل کلی را دریافت کنید.
- هدف گذاری بهتر: سئو حول محور هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط با منطقه شما می چرخد. با این حال، با PPC، می توانید با توجه به جمعیت شناسی یا مشتریان بالقوه در شهرهای همسایه هدف قرار دهید. PPC مخاطبان شما را گسترش می دهد، بنابراین می دانید که پول را در مکان مناسب سرمایه گذاری می کنید.
- قابل اندازه گیری: شما می توانید کلیک ها، برداشت ها و تبدیل ها را با PPC اندازه گیری کنید. این به شما کمک می کند تا استراتژی خود را مدیریت کرده و آن را برای نتایج بهتر بهینه کنید.
با داشتن یک حرفه ای، می توانید استراتژی PPC خود را بهبود بخشیده و CPC (هزینه هر تبدیل) را کاهش دهید.
معایب PPC
- هزینه بر: میانگین هزینه در هر تبدیل PPC بالاتر از SEO خواهد بود. شما برای هر کلیک پرداخت می کنید و مقدار آن می تواند به طور قابل توجهی به کلمات کلیدی و رقابت پذیری آنها بستگی داشته باشد.
- نتایج کوتاه مدت: گوگل تبلیغات شما را در ساعات خاصی از روز نشان می دهد که نتیجه را مشخص می کند. این تمرین برای بهینه سازی استراتژی شما خوب است، اما قرار گرفتن در معرض محدودی را فراهم می کند. تا زمانی که بودجه نامحدودی نداشته باشید، تبلیغات شما نمایش داده نخواهد شد، که باعث کاهش ترافیک نیز می شود.
- مجتمع: PPC به تمرکز بیشتری نسبت به SEO نیاز دارد. این نیاز به یک تیم حرفه ای با دانش بسیار زیاد دارد. آنها می توانند یک استراتژی منحصر به فرد از آنچه که بهترین کار را انجام می دهد و اجرای مناسب آن برای نتایج خوب، طوفان فکری کنند.
مبلغ هنگفت ارزش آن را دارد زیرا نتایج مطلوب فوری را ارائه می دهد. با یک تبلیغ دقیق طراحی شده، دید و آگاهی از علاقه مشتریان بالقوه خود را به دست می آورید.
SEO و PPC با هم
برای شرکت های حقوقی، ایده آل است که هر دو استراتژی بازاریابی را در نظر بگیرند. از آنجایی که بازار رقابتی است و حجم سرنخ کم است، می توانید از هر دو تاکتیک بازاریابی دست در دست هم استفاده کنید تا بیشترین بهره را از بازاریابی دیجیتال ببرید.
PPC و SEO دارای چند چیز مشترک هستند که می توانند در یک کمپین بازاریابی موفق از یکدیگر پشتیبانی کنند.
- هر دو به کلمات کلیدی مرتبط متکی هستند
- آنها هم روی مخاطب هدف حساب می کنند و هم به هدف جستجوگران می پردازند
- این دو به تغییرات الگوریتم گوگل بستگی دارد
- و در نهایت نیاز به تحقیق و درک عمیق از مخاطب دارند
با درک مخاطب، بازاریابان به احتمال بیشتری به یک موضوع رایج به روشی بسیار بهتر پرداخته میشوند که با مشتریان بالقوه طنینانداز میشود و با آنها ارتباط برقرار میکند.
در همین حال، از طرف دیگر، ما در تاکتیکهای SEO و PPC تفاوتهایی با هم داریم که برای بهرهگیری از این دو، باید به آن توجه شود. این تفاوت ها عبارتند از؛
- مهم نیست چقدر روی تبلیغات PPC خود سرمایه گذاری می کنید، مردم به سختی صحت آن را باور می کنند و به هر حال روی آن کلیک نمی کنند (به نظر یک سرمایه گذاری پرخطر به نظر می رسد)
- اکثر مردم به تبلیغات اعتماد نخواهند کرد و تنها زمانی که تحقیقات محصول یا خدماتشان کامل شد روی آن کلیک می کنند.
- PPC قبلاً پرداخت شده است (اگرچه SEO جدا از زمان و کار رایگان است)، اما پیشنهاد کلمه کلیدی می تواند به طور رقابتی گران شود.
- اگر ترافیک به دست آمده از طریق SEO و PPC را مقایسه کنید، شکی نیست که مردم سایت های ارگانیک و با رتبه برتر را به تبلیغات پولی انتخاب می کنند. حتی اگر تبلیغ PPC آنها را به همان صفحه وب ببرد)
- از طرف دیگر، PPC سریعتر از SEO سرنخ می آورد. حداکثر 6 ماه یا بیشتر طول می کشد تا SEO نتایج را ارائه دهد.
- PPC بخشی از یک کمپین است که با کمپین به پایان می رسد. سئو یک استراتژی بازاریابی بلندمدت است که تا زمانی که صفحه در نتایج جستجو ظاهر شود مرتبط است.
- سئو برای یک استراتژی موفق شرکت حقوقی حیاتی است. با این حال، PPC یک تاکتیک تبلیغاتی ضروری نیست و تنها یک حرکت جایزه محسوب می شود.
بنابراین، از بینش کلمات کلیدی یک تبلیغ PPC برای بهینه سازی کمپین SEO خود استفاده کنید. به طور مشابه، یک کمپین PPC با عملکرد خوب را ارزیابی کنید و آن را به محتوای ارزشمند تبدیل کنید. استفاده از PPC و SEO در کنار هم می تواند در معرض دید بیشتر برند قرار گیرد، بنابراین، چشم انداز برای شرکت حقوقی شما.
یک استراتژی ترکیبی: SEO و PPC
راه اندازی دفتر حقوقی شما در انظار عمومی نیاز به توجه و کار سخت دارد (البته بخش طوفان فکری نیز). بنابراین، ما مواردی را که باید در نظر بگیرید تا بیشترین بهره را از SEO و PPC برای کمپین بازاریابی بعدی خود داشته باشید، فهرست می کنیم.
- الگوریتم گوگل را بشناسید تا بتوانید در مورد یک استراتژی قابل اعتماد تصمیم بگیرید.
- تاکتیکی را بیابید که با الگوریتم گوگل به خوبی مطابقت داشته باشد.
- هنگام استخدام یک بازاریاب حرفه ای، مطمئن شوید که آنها نتیجه ای را که خیلی خوب به نظر می رسد را وعده نمی دهند. واقعی بودن
- دوره مورد نیاز برای دیدن نتایج را بازبینی کنید. SEO با جدول زمانی غیرقابل پیش بینی است، اما ارائه دهنده خدمات شما باید بتواند یک جدول زمانی تقریبی ارائه دهد.
- در مورد انتظارات خود با کمپین صحبت کنید. آیا آنها عملی هستند؟
- در نهایت، از آنجایی که این برای بازاریابی بلندمدت ضروری است، بازگشت سرمایه (ROI) خود را ارزیابی کنید و به دنبال رشد در گزارش های خود باشید. آیا سرمایه گذاری ارزشش را دارد یا استراتژی شما نیاز به اصلاح دارد؟
قبل از پایان این مقاله، یک چیز دیگر وجود دارد که باید اضافه کنیم. به بازاریاب حرفه ای خود اعتماد کنید. کمپین ها کار سختی هستند. این امر مستلزم توجه، تمرکز و توانایی یافتن راه حلی برای مشکلات موجود است.
کمپین های PPC به قدری نگران کننده هستند که فقط متخصصان می توانند با چالش ها و تغییرات بازار مقابله کنند. تبلیغات PPC یا استراتژی های سئو؛ کاملاً به شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خود بستگی دارد. در مورد شاخص های کلیدی عملکرد خود با تیم خود بحث کنید تا آنها بتوانند بر اساس آن یک کمپین طراحی کنند.
گزارش هفتگی یا ماهانه بخواهید و پیشرفت عملکرد را ارزیابی کنید. این به شما کمک می کند تا تغییرات مورد نیاز کمپین را شناسایی کنید، بودجه را دوباره تنظیم کنید، یا مناطق خاصی از کمپین را برای حداکثر بازده طراحی مجدد کنید.
کلید برداشتن
هر دو می توانند مزایای بسیاری را ارائه دهند. بنابراین، اگر هنوز میپرسید کدام یک برای شرکتهای حقوقی بهتر است؟ سپس پاسخ هر دو است! ترکیبی از هر دو می تواند برای استراتژی بازاریابی کلی شما مفید باشد.
فراموش نکنید که هیچ چیز نتیجه را تضمین نمی کند. این (همچنین) نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد تا ببینید چه ترکیبی برای وب سایت شما بهتر عمل می کند. اما با ادغام مناسب این تاکتیک های بازاریابی قدرتمند، مطمئناً نتیجه ای ارزش تلاش و سرمایه گذاری شما را خواهد داشت.