سئو محتوا چیست؟ از چه تکنیک هایی باید استفاده کرد؟ | learn-seo

چنانچه شما نیز می‌خواهید محتوایی تولید کنید تا در رتبه‌های برتر گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار بگیرد، باید توجه ویژه‌ای به آموزش سئو محتوا داشته باشید. سئو محتوا یکی از بخش‌های مهم سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو است. این مبحث جنبه‌های مختلفی از جمه نوشتن محتوای مناسب، سازمان‌دهی محتوا، تحقیق کلمات کلیدی و سئو تکنیکال را شامل می‌شود. سئو محتوا از اولین و اصولی ترین مباحث سئو می باشد که هر مدیر سایت می بایست دارای اطلاعات کافی نسبت به آن باشد. منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد.

کیوورد استافینگ Keyword Stuffing چیست؟

در زیر نحوه بهينه سازي مجله خبری آموزش سئوی يك صفحه از سایتتان را به طور کامل شرح خواهم داد. اما اولين چيزي كه در آموزش سئو محتوا بايد به یاد داشته باشید، اين است كه مهم نيست چقدر يك صفحه را بهينه و سئو می كنيد، اگر محتوايتان بد باشد، این بهينه سازي مفت نمی ارزد! پس اول از همه، كيفيت محتوايتان را بسنجید و سپس آن را بهینه كنيد. يكي از روش هاي خيلي خوب براي اينكه محتواهايتان عميق تر باشند، استفاده از case study یا آموزش های پروژه محور با اطلاعات منحصر به فرد خودتان است. ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد.

http://cctvsmart.ir

دسته بندی رایج ترین روشی است که شما می توانید از آن برای سازماندهی کردن محتواهایی که بر روی وب سایت خود قرار می دهید، استفاده نمایید. یک دسته بندی در واقع باید بتواند یک یا چند موضوع خاص و مرتبط را در خود جای بدهد. بدین ترتیب هر زمان که فردی روی یک دسته بندی خاص کلیک می کند، می تواند تمامی نوشته هایی که با عنوان قرار گرفته روی آن دسته بندی ارتباط مستقیم دارند را مشاهده نماید.

  • آنهایی که طولانی‌تر هستند، براساس الگوریتم گوگل معمولا اعتبار چندانی به محتوا اضافه نمی‌کنند.
  • اگر هدف فروشگاه شما، فروش محصولات به صورت اینترنتی است، پس باید محتوای آن صفحات را بهینه نمایید و از تگ های مناسب در بهینه سازی استفاده نمایید.
  • نکته مهم این است که شما تنها به محتواهای بالا محدود نیستید و می‌توانید هر خلاقیتی از خودتان به خرج بدهید.
  • محتوای قابل هضم ارائه شده در پاراگراف‌های کوتاه‌تر برای افراد بسیار آسان‌تر است که بخوانند و آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند.
  • خلاصه محتوا، یک دید کلی از چیزی است که شما سعی دارید با محتوا به آن برسید.

بنابراین اگر از ابتدا محتوای خود را با کلیدواژه‌های خاص هدف‌مند نکنید، در رقابت برای کسب رتبه باید بیش‌ازحد تلاش کنید. سوالی که دارم اینه که توی یکی از ویدئو گفته بودید که جهت کاهش بانس ریت بهتره از انواع محتوا مثل عکس و فیلم و صوت و جدول استفاده کنیم. در قسمت استفاده از فیلم گفتید که از نظر قانون کپی رایت جهانی دانلود ویدئو از یوتیوب و انتشار اون ویدئو در آپارات به اسم خودمون کار کاملا غلطی هست اما توی ایران مجازه. در فیلم دوم آموزش سئو، توضیح داده شده است که از مالتی مدیا در سایت خود استفاده کنید.

سئو محتوا (Content SEO) ✍️ محتوای سئو شده چیست؟ + ویدیو

وقتی تعداد سیلابس های عبارت کلیدی از 3 تا بیشتر میشود، آن کلمه کلیدی لانگ تیل کیورد محسوب میشود. برخی افراد می گویند که محتوایی زیباست که در چشم مخاطب زیبا باشد اینگونه افراد تلاشی هم نمی‌کنند که رتبهٔ محتوای خود را در نتایج جستجو بهبود بخشند. حقیقت این است که برای رسیدن به اهدافمان محتوایمان باید در چشم مخاطب زیبا باشد و این زیبایی توسط یک برنامه یادگیری ماشین در گوگل تفسیر می‌شود. محتوایی است که از نظر نتایج جستجو ایده آل است، ایرادهایی که دارد ایرادهای معمولی است یا فریم‌های زمانی آن در هدرهای پایینی قرار داشته باشند. سعی کنید در محتوای خود پیش بینی امید، ترس و نگرانی‌های مخاطب خود را بکنید.

عنوان مقاله شما بسیار مهم است و باید قبل از نوشتن طرح کلی یا اولین پیش‌نویس، آن را بیابید. عنوان محتوای شما را راهنمایی می‌کند و شما به طور مداوم به آن مراجعه می‌کنید تا مطمئن شوید که در موضوع باقی می‌مانید و آنچه وعده داده‌اید را انجام می‌دهید. قاعدتاً استفاده از محتوای تصویری و عکس ها هم روی مخاطب پسندی محتوای سئوشده و هم فهم گوگل تاثیر بسیاری خواهد داشت. بدون هدف مستقیم فروش بنویسید چرا که شما قرار است یک مشاور خوب باشید نه یک بازاریاب. شما تصمیم به آموزش دارید نه تبلیغات و بدانید که فروش خوب حاصل محتوای آموزشی متناسب شما خواهد بود. در استفاده از علائم نگارشی که بستگی به ادبیات محتوای شما دارد زیاده ­روی نکنید و علائم را در جای مناسب خود به کار ببرید و آن را به کلمه قبلی بچسبانید و با کلمه بعدی یک فاصله کامل ایجاد کنید.