سئو محتوا چیست؟ بهترین روش های بهینه سازی محتوا سئولب | learn-seo

در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بی‌توجه باشید محتوای تولید شده توسط شما به شکل زیر خواهد بود. موتورهای جستجو به طور کلی در تجزیه و تحلیل و درک محتوای متنی صفحات وب خوب هستند، اما موتورهای جستجو با شکل‌های دیگر محتوا مانند عکس ها، ویدئو ها و کلیپ های صوتی با مشکل مواجه‌اند. یکی از راه‌های ساده، استفاده از متن برای توصیف المان غیر متنی در اطراف آن است.

http://cctvsmart.ir

مجله خبری آموزش سئویی است که در بخش‌هایی از موضوع از کلمات کلیدی مرتبط و اصلی استفاده کرده است. پس نگران نباشید که اگر از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید گوگل نتواند این مرتبط بودن را تشخیص دهد. در هنگام استفاده از کلمات کلیدی نیازی به استفاده از ریاضی نیست. یک راه خوب برای شمرده تعداد کلمات کلیدی این است که از ویژگی ” Find” در سند خود استفاده کنید و کلمهٔ کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید شروع به اصلاح متن خود کنید و سعی کنید به جای خود کلمهٔ کلیدی از مترادف‌های آن استفاده کنید. هدف بازاریابی محتوا انتشار محتوای ارزشمند برای کاربران است.

دستاوردهای رشدآموز در پایان کارگاه

این اولین و بزرگترین قدم برای داشتن مشتریان وفادار و رسیدن به اهداف کسب و کارتان است. نکته دیگر در سئوی بعد از انتشار محتوا، لینک‌سازی داخلی در مقالات گذشته است. فرض کنید امروز مقاله‌ای منتشر می‌کنید که در ده‌ها مقاله قبلی وبلاگ شما در مورد آن کلمه کلیدی صحبت شده است. بعد از انتشار مقاله جدید باید در مقالات گذشته، به مقاله جدید لینک داخلی بدهید و این کار را برای مقالاتی که در آینده هم منتشر می‌کنید هم ادامه دهید.

بهینه سازی تصاویر با متن alt درست

استفاده درست از تصاویر و بهینه سازی عکس‌های موجود در سایت نکات مختلفی دارد که بیشتر مربوط به بحث سئوی تصاویر در سایت است که در اینجا به آن نمی‌پردازیم. یک روش برای یافتن موضوعات مناسب برای صفحات فرعی، تحقیق کلمات کلیدی است. فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزه‌ی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید. محتوایی است که برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو نوشته شده است. که معمولا این محتوای نوشته شده برایسئو دررابطه با یک کلمه کلیدی خاص بهینه شده است.

  • اگر همه ي نتايج رتبه بندي شده در گوگل، محصول يا صفحات خدماتي باشند، پس شما بايد يك محصول يا صفحه خدماتي با ارزش ١٠ برابر بيشتر همه ي آن نتايج توليد كنيد.
  • هر بک لینک از دید گوگل، به منزله تایید شما از سمت دیگر سایت‌ها به حساب می‌آید.
  • تحقیق کلمات کلیدی از مهمترین و با اولویت ترین قسمت ها در فرآیند سئو محتوا است و روش ها و ابزارهای متفاوتی دارد .
  • استفاده از عکس، ویدیو و محتوای چند رسانه‌ای علاوه بر اینکه به زیبایی ظاهری و خوانایی محتوا کمک می‌کند، باعث می‌شود نرخ پرش کمتر و زمان توقف کاربر در صفحه شما بیشتر شود.

محتوای متنی که می‌تواند فرمت‌های دیگر محتوا مثل تصویر، جداول، اینفوگرافیک، پادکست، ویدیو و… را درون خود جای دهد. در حقیقت باید بدانید محتوای متنی پایه و بنای هر نوع محتوایی در وبسایت است. حتی اگر شما در یک صفحه از سایت خود بخواهید فقط یک ویدیو منتشر کنید، باز هم باید یک محتوای کوتاه متنی در مورد آن محتوا تهیه کرده و نکات گفته شده در این مقاله را برایش بکار ببرید.

کلیدواژه هدف یا کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول