به عبارت بهتر میتوان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است. دانش سئو وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی نیست ولی پیاده سازی تکنیک های آن در ارتباط مستقیم با تولید محتوا و تعامل با کاربر است. تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید. به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو میکنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما مینویسند. از بعدی دیگر، بهینهسازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم. یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله.
فراتر از گوگل کار کنید یکی از روش های سئو است.
میزان فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه میکند همخوانی دارد؟ قطعا نمیتواند از تمام پتانسیلهای خود بهره بگیرد. کسب و کارهای سنتی تصور میکنند که برای ورود به فضای بازاریابی دیجیتال، داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند کفایت میکند. جهت مطلع شدن از آخرین روش های بهینه سازی می توانید در خبرنامه سئوکار عضو شوید و از آخرین اخبار و مقالات در زمینه سئو مطلع شوید. در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد.
بطور کلی این موارد مهمترین نکات برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل هستند. بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید. ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول به شما در این مسیر کمک خواهند کرد. همچنین بروز بودن و اطلاع از آخرین تغییرات فضای وب و الگوریتمهای گوگل به شما کمک خواهد کرد تا از رقبابتان عقب نیافتید.
انواع روش مختلف بهینه سازی وب سایت
درمقابل، Unnatural Link یا لینک غیرطبیعی به لینکهایی گفته میشود که خریداری میشوند. Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد. وردپرس ابزاری محبوب و رایگان برای افرادی است که میخواهند وبسایت یا وبلاگ ایجاد کنند اما هیچ دانش و تجربه کدنویسی ندارند. بیش از 36 درصد تمام وبسایتهای موجود، از وردپرس استفاده میکنند. برای مثال، اگر شما نرخ کلیک خود را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دهید، بدون نیاز به گرفتن رتبه بهتر، به سادگی توانستید ترافیک وبسایت خود را 2 برابر کنید.
- وقتی مطلب یا سوالی را در نوار جستجو وارد میکنید، لینکهایی که در صفحه نتایج برایتان ظاهر میشوند، هر کدام یک محتوا هستند.
- حجم جستجو برای کلمه کلیدی باید به اندازه کافی بزرگ باشد که ترافیک سایت شما افزایش دهد.
- در مقابل، سئو کلاه سفید به اقداماتی گفته می شود که همه دستورالعمل ها و قوانین سئو در آن رعایت می شوند.
- بعد از ان متوجه می شوید که کلمه کلیدی “مطالعه موردی SEO” نیز هر ماه تعداد قابل توجهی از جستجوها را دریافت می کند.
علاوه بر مجله خبری آموزش سئو های داخلی از طریق عناصر گفته شده در بخش قبل، لینک دادن به سایر صفحات مرتبط از داخل بدنه صفحه نیز اقدام مناسبی است. لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سختتر از گذشته شده است و بیشتر جایگاهها بیش از حد اشباع شدهاند. با تمرکز بر انواع اهداف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) می توانید به شکل های مختلف کاربر را به خریدار تبدیل کنید.
راستش را بخواهید تبدیل شدن به یک سئوکار از طریق منابع رایگان، در درجه اول زمانبر و در درجه دوم سخت است. چراکه هیچ کدام از این منابع اصول مهم سئو مثل استراتژی بک لینک سازی، تکنیک های کلاه خاکستری و… را به شما آموزش نمیدهند. اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید.