چراکه در این شرایط، لینکهای شما گزینههای بیشتری مانند امتیاز صفحه یا پرسش و پاسخ را به کاربران نمایش میدهند. همچنین در نتایج کوئریهای جستجویی که تمام صفحهها از اسکیما استفاده کرده باشند، استفاده نکردن از اسکیما در صفحههای شما باعث کاهش نرخ کلیک این صفحهها در گوگل خواهد شد. علاوه بر این، بهتر است تا زمانی که مجبور نشدهاید URL صفحههای وبسایت خود را تغییر ندهید. حتی زمانی که به نظرتان URLهای قبلی به اندازه کافی مناسب نیست، تا زمانی که URLها به رابطه کاربران و کسب و کار شما آسیبی وارد نمیکنند، آنها را تغییر ندهید.
جمع بندی
برداشت شما از این موضوع کاملاً درست بوده و ما هم بخاطر این موضوع بود که تصمیم گرفتیم این صفحه رو درست کنیم. امیدواریم همه بتونن از این آشنایی به بهترین شکل استفاده کنن تا هر دو طرف (سایت ها و گوگل) بتونن رشد کنند. توصیه خود گوگل این هست که برای مقالات از امتیازدهی ستارهای استفاده نکنید.
برای مثال اگر تلاش کنید لینک سازی داخلی و خارجی سایت خود را به مرور زمان قوی کنید و یا اگر محتوای سایت خود را مطابق با الگوریتمهای گوگل بهینه کنید در واقع دارید از روشهای سئو کلاه سفید استفاده میکنید. این روشها، روشهایی هستند که ریسک ندارند و مطابق الگوریتمهای گوگل برنامه ریزی شدهاند. یعنی شما با انجام این روشها سعی نمیکنید موتورهای جستجو را دور بزنید. از آنجاییکه هنوز الگوریتمهای گوگل تا حد زیادی به لینکها وابستهاند، دریافت بکلینکهای باکیفیت برای بهبود رتبه و ترافیک صفحههای وبسایت بسیار مهم است. حتی اگر تلاش زیادی برای بهینهسازی وبسایت از نظر اصول سئو داخلی کرده باشید، اگر بکلینکهای مطلوبی نداشته باشید صفحههای وبسایت شما در فهرست نتایج موتورهای جستجو رتبههای عالی نخواهند داشت. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد میکنند.
طراحی و توسعه سایت بر اساس اصول سئو
سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان
302 Redirectاینترنت روی پروتکلی به نام (HTTP) اجرا میشود که تعیین میکند URLها چگونه کار کنند. ریدایرکت 302 به این معنی است که صفحهای که کاربر و موتورهای جستجو به دنبالش هستند، روی URL دیگری در HTTP نسخه 1.1 پیدا شده اما موقتا به HTTP نسخه 1.0 منتقل شده است. ریدایرکت 302 به کاربران و موتورهای جستجو میگوید که URL مد نظر بطور موقت به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوعهای بعدی باید از URL اصلی استفاده کنند. زمانی که موتورهای جستجو به این نوع ریدایرکت برمیخورند، درمییابند که نباید لینکهای صفحات نتایج جستجوی خود را به آدرس جدید تغییر داده و نیز رتبههای صفحه، به صفحه جدید منتقل نمیشود.
متاتایتل (meta title) در سئو سایت چیست؟
تکه کد کنونیکال به وب کرولر ها کمک می کند تا به هنگام مواجهه با صفحات تکراری، یک آدرس را به عنوان url ترجیحی شناسایی کنند. به طور معمول در سایت های وردپرسی، کنونیکال هر صفحه، خود آدرس با حروف کوچک هستند. دسته ای از کد هاست که نشان دهنده خطا در دریافت اطلاعات از یک صفحه است.
وبسایت Ask هم دو وبسایت (Ticketmaster.com و Match.com) را به ارزش 1.85 میلیارد دلار خرید و ASK.com را راه اندازی کرد. در سال 1991 تیم برنرز لی مخترع پروتکل WWW، تصمیم گرفت خود یک کتابخانه مجازی برای کمک به کاربران از آدرس سایت های مختلف ایجاد کند. عنوان سئو همان عبارتی است که در صفحۀ نتایج گوگل نمایش داده میشود. همیشه سعی کنید عنوان سئوی مطالبتان را جذاب بنویسید و نکات زیر را در آنها رعایت کنید.
سئو مثل بالارفتن از پله های برج میلاد میمونه، حالا اگر در حین طی مسیر روپایی هم بزنی – تولید محتوای جذاب_ داورها امتیاز بیشتری برات قائل میشن. باید طوری از ریشه تربیت کنیم که بتواند هرچه بهتر و بیشتر با جامعه درست خود ارتباط برقرار کند. به بیانی تربیتی که ارتباط صحیح با جامعه هدف و جذب دوستان بیشتر که همانا مشتری یا بازدیدکننده سایت هستند.
- البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه میکنیم در پاسخگویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.
- در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه دهی (Ranking Factor)، رتبهبندی و تجزیه و تحلیل میکنند.
- همانطور که پیشتر اشاره کردیم، مقابله با تولید محتوای بیکیفیت یا کپی شده یکی از مهمترین نقاط تمرکز الگوریتمهای جدید گوگل و موتورهای جستجوی دیگر است.
- اما یک فاکتور خاص در سئو برای دستگاه های موبایل وجود دارد که باید به آن توجه زیادی داشته باشید.
- بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریفهای کلاسیک و متداول میگردید کافیه یه سرچ ساده بزنید.