شرایط زیادی بر این مدل تصمیمگیریها تاثیرگذار است و برای هر سایت متفاوت است. حتی برای یک سایت براساس جایگاه و وضعیتی که دارد متغیر خواهد بود. در طول سالیان گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات است. گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است.
موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند، اما این گوگل است که بیشترین پیشرفت را در کسب اطلاعات، درک زبان و پردازش زبان طبیعی داشته است. به عنوان مثال از جمله صفحاتی که تحت این ارزیابی قرار میگیرند می توان به مواردی اشاره کرد که به صورت مستقیم و جدی بر روی سلامت انسان، شادی و امنیت او تاثیر گذارند. این افراد به صورت مستقیم بر روی نتایج جستجو تاثیر گذار نیستند، اما از داده های آنها در ارتقا الگوریتم جستجو استفاده می شود. مرور فهرستی از مهمترین بهروزرسانیهای الگوریتم اصلی گوگل (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و…) میتواند روشی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی گوگل و سئو در طول سالها باشد. همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد.
مجله خبری آموزش سئوی تکنیکال نیز باید همگام با آنها همچنان در حال تغییر باشد تا با موتورهای جستجو هماهنگ شود. در واقع عدم رسیدگی به مشکلات فنی سئو وب سایت نهایتا منجر به افت رتبه و خطاهای خزش صفحات خواهد شد. تصمیم بگیرید که هر کلمه کلیدی اصلی نیازمند به چه سبکی از محتوا میباشد. طبیعتا هر کلمه کلیدی محتوای مخصوص به خود را نیاز داشته و مطابقت میان محتوا و کلمه کلیدی حائز اهمیت است. بعد از یافتن کلمات کلیدی مورد نیاز با کسب و کار خود،باید یک برنامه ریزی برای انتشار آنها تهیه کنید.
- به عنوان مثال، سایت Alibaba برای عبارت “خرید بلیط قطار” رتبه اول را در صفحه نتایج دارد.
- چراکه شرایط استفاده از خدمات موتورهای جستجو درباره این اقدامات، نامعلوم و غیرواضح است.
- وقتی یکبار روی کلمهای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموختهاید و میتوانید هر کلمهای که دوست داشتید را به صفحه اول گوگل بیاورید.
- برای سایتهای تازه تاسیس، سعی کنید از همون اول اسپم نکنید، محتوای با کیفیت و مداوم تولید کنید، بکلینکهای باکیفیت بگیرید و تجربه کاربرا رو هم جدی بگیرید.
در این تصویر Average Position سایت روی 5.9 میباشد یعنی عموما اکثر صفحاتی که در این سایت کار شده است در صفحه اول گوگل حضور دارند و میانگین روی رتبه 6 گوگل هستیم یعنی صفحه اول گوگل رتبه ششم. شما در آموزش سئو سایت خودتون چند مدل دیگر کلمه کلیدی را خواهید شناخت. خیلی ساده سئو داخلی زمانی اتفاق میافتد که یک سایت به URLهای دیگر در همان سایت لینک میدهد و کاربران را به صفحات هدف در همان سایت هدایت میکند. وجود لینک داخلی کمک میکند تا کاربران زمان بیشتر را در صفحات سایت شما در حال گردش باشند و تعداد صفحات بیشتری از سایت شما را مشاهده کنند. در صورتی که لینک دهی داخلی به درستی انجام شود میتواند کاربران را به مشتری تبدیل کند.
🔵 عوامل منفی تاثیرگذار بر سئو چیست؟
حتی اگر شما یک کار اشتباه انجام دهید، به واسطه اینکه قبلا از روشهای درست سایت خود را سئو کردهاید؛ گوگل سایت شما را پنالتی نمیکند. در پایان این دوره آموزشی، شما تبدیل به یک سئوکار کلاه سفید میشوید. اما یک عبارت بسیار مهم HEO میباشد، که مخفف Human Enjoyment Optimization است. به معنای بهینهسازی هرچیزی (شامل سرویس، سایت و اپلیکیشن و…) برای کاربر که بتواند بیشترین استفاده ممکن را از محتوای آن ببرد. در واقع HEO تاثیر بسیار زیادی برروی فروش و کسبوکار شما میگذارد و اگر به این مورد توجه نکنید، طبیعتا کسبوکار شما نابود خواهد شد. عبارت دیگری که اخیرا مورد استفاده افراد زیادی قرار میگیرد SMO است.
سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!