ساختار سایت چیست و چرا اهمیت دارد؟ • SEO برای مبتدیان • Yoast

ساختار سایت یکی از جنبه های حیاتی استراتژی سئوی شما است. چرا؟ زیرا ساختار وب سایت شما به گوگل نشان می دهد که کدام صفحات سایت شما از همه مهمتر هستند. این بدان معناست که شما می توانید با ساختار سایت خود تأثیر بگذارید که کدام محتوا در موتورهای جستجو بالاترین رتبه را دارد. و خبر خوب: شما می توانید از امروز شروع به بهبود ساختار سایت خود کنید! در این پست می خوانید که چرا ساختار سایت به سئو کمک می کند و ما سه نکته سریع در مورد چگونگی شروع بهبود آن به شما ارائه می دهیم.

ساختار سایت چیست؟

بیشتر بخوانید: از این اشتباهات ساختار سایت اجتناب کنید! »

Yoast به شما کمک می کند!

گوگل وب سایت ها را با دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی و با استفاده از رباتی به نام Googlebot می خزند. گوگل با دنبال کردن این لینک ها رابطه بین صفحات مختلف را مشخص می کند. به عبارت دیگر: ساختار سایت شما مانند راهنمای گوگل است و بنابراین بسیار حیاتی است.

2. عدم رقابت با محتوای شما

مهم است که به یاد داشته باشید که ساختار سایت بخشی از یک فرآیند بزرگتر و مداوم است. سایت شما رشد خواهد کرد و بنابراین، ساختار نیاز به نگهداری دارد. بهبود و حفظ ساختار یک سایت باید یکی از جنبه های اصلی هر استراتژی سئو باشد. این بخش بسیار عملی سئو است، زیرا چیزی است که می توانید آن را به سرعت کنترل و بهبود بخشید. بنابراین، بیایید شروع کنیم!

باید اطمینان حاصل کنید که دسته ها تقریباً یک اندازه هستند. به آلیس و داستان هایش فکر کنید. آلیس می‌توانست داستان‌هایش را با انباشته کردن دسته‌بندی کند. حال تصور کنید یکی از این توده ها بزرگ شود، در حالی که بقیه بسیار کوچکتر باقی می مانند. یافتن یک داستان خاص در آن انبوه بزرگ دشوار خواهد بود، در حالی که جستجو در یک توده کوچک بسیار آسان تر خواهد بود. در عین حال، این توده بزرگ احتمالاً بسیار مهم است، زیرا آلیس داستان های زیادی در مورد آن موضوع خاص نوشت.

سه دلیل وجود دارد که ساختار سایت برای گوگل اهمیت دارد و در نتیجه شانس شما برای رتبه در موتورهای جستجو مهم است.

1. ساختار راهنمای گوگل است

برای بهبود ساختار خود چه کاری باید انجام دهید؟ و چه کاری می توانید انجام دهید تا ساختار سایت شما مشکل ساز نشود؟ سه نکته اساسی در مورد چگونگی بهبود سریع ساختار سایت خود را بخوانید.

1. محتوای قدیمی را حذف کنید

یاد بگیرید که چگونه این کار را به خوبی انجام دهید. آموزش ساختار سایت ما به شما می آموزد که چگونه بهترین ساختار سایت را برای بازدیدکنندگان و گوگل خود راه اندازی کنید!

همانطور که سایت شما رشد می کند، به هم ریخته می شود

روزی روزگاری این زن جوان بود. نام او آلیس است. آلیس هر روز صبح بیدار می شود، پشت میزش می نشیند و شروع به نوشتن یک داستان زیبا می کند. او هر روز یک داستان می نویسد. آلیس تمام داستان های خود را روی این ماشین تحریر زیبای قدیمی تایپ می کند. هر وقت نوشتن را تمام می کند، کاغذ را از دستگاه بیرون می کشد و داستان جدید دوست داشتنی اش را روی میزش می گذارد. همانطور که می توانید تصور کنید، میز او به آرامی با همه این ورق های کاغذ شلوغ می شود. پس از یک سال نوشتن، او 365 برگ کاغذ روی آن خواهد داشت. پس از سه سال نوشتن، او بیش از هزار نفر خواهد داشت. آلیس نمی تواند داستان مورد علاقه خود را پیدا کند، زیرا داستان های فراوان روی میز او وجود دارد.

بسیاری از مغازه ها هر فصل مجموعه متفاوتی از محصولات (لباس، کفش و غیره) را به فروش می رسانند. و پس از اتمام فصل، صفحات مورد حذف می شوند. اگر انتظار ندارید دوباره همان محصول را بفروشید، این یک تمرین عالی است. اما در مورد تمام پیوندهایی که به صفحه محصول حذف شده اشاره می کنند، چطور؟ همانطور که می دانید لینک های صفحه شما برای سئوی شما ارزشمند است! به همین دلیل باید URL را تغییر مسیر دهید. به این ترتیب، با وجود اینکه صفحه دیگر وجود ندارد، همچنان از پیوندها بهره مند می شوید.

2. دسته بندی های خود را ارزیابی کنید

به خواندن ادامه دهید: ساختار سایت: راهنمای نهایی »



منبع

ساختار سایت به نحوه سازماندهی محتوای وب سایت خود اشاره دارد. به عبارت دیگر: صفحات و پست های وب سایت شما. اینها اغلب دارای موضوعات مرتبط مختلفی هستند و ساختار سایت با نحوه گروه بندی، پیوند و ارائه این محتوا به بازدیدکننده سروکار دارد. می‌توانید از طبقه‌بندی‌ها، مانند دسته‌ها و برچسب‌ها، و همچنین از پیوندهای داخلی، ناوبری خود و خرده‌های نان به عنوان ابزارهایی برای بهبود ساختار سایت خود استفاده کنید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، کاربران شما راحت تر راه خود را در وب سایت شما پیدا می کنند. به علاوه، گوگل بهتر می تواند URL های شما را ایندکس کند!

نحوه ساختار سایت شما به گوگل سرنخ هایی در مورد اینکه کجا می تواند ضروری ترین محتوا را پیدا کند، می دهد. ساختار سایت شما تعیین می کند که آیا یک موتور جستجو می تواند بفهمد سایت شما در مورد چیست و چه چیزی را می فروشید.

یک نکته خوب این است که محتوای خود را بر اساس اهمیت سفارش دهید. به میز درهم ریخته آلیس فکر کنید. او می‌توانست با انبوهی از ورق‌های کاغذش را تمیز کند. او می‌توانست داستان‌هایش را بر اساس موضوع سفارش دهد: زنبورهای عسل، گل‌ها و پری. اما، اگر آلیس این توده‌ها را بدون هیچ ساختاری و بدون قرار دادن زیباترین داستان‌ها در بالای جدول بسازد، هیچ‌کس نمی‌داند کدام داستان برای او مهم‌تر است.